Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian79

Dilema

Recommended Posts

Aia cu : consumul este 0 in frana de motor este o ineptie dpdv fizic.

Aaaa, ca asta arata calculatorul de bord e alta : ganditi-va ca calculatorul de bord calculeaza consumul% NUMAI daca e apasata acceleratia. Daca nu e apasata ( adica in frana de motor ) el iti arata consumul de pana atunci% si dupa ceva timp incepe sa iti arate ( la astea mai jmechere ) consumul /ora indiferent ca este pe loc sau in mers atata timp cat NU apesi acceleratia.

O lege fizica simpla ne intareste aceasta idee : turatia motorului cu cat e mai mare cu atat se consuma mai multa benzina pentru ca e nevoie de mai multa benzina sa invarta mai repede ce mama lui invarte acolo. Evident cel mai mic consum il obtii la cea mai mica turatie. Asta cand esti cu masina in conditii normale, altfel cel mai mic consum il obtii la 800 ture si vale de minim 10grade :P ( cat sa prinda peste 40/ora masina )

 

La unele cutii automate ( caz Opel tigra ) cand esti IN viteza si NU mai accelerezi scade turatia destul de rapid la 800 ture. La Chrysler 300m scade, dar in timp mai lung.

 

Sunt cazuri in care ( plecand de la Lujerului spre Apaca ) presupunand ca e loc, duc masina pe la 80-90 km/ora si apoi o scot pe liber si o las sa curga 1-1,5 km si opresc la stop ( inca are 45-55 km/ora ) si va pot dovedi ca :

1. curge mai lin, parcurge distanta mai mare daca NU e cuplata cutia ( evident pt ca are 0 rezistenta )

2. consuma mai putin decat daca o las in aceleasi conditii in viteza.

 

Se poate face acest test duminica dupaamiaza .. sau ma rog, oricand pe o anumita portiune de drum care asigura conditiile necesare cu orice masina care are consum si NU cel instant ci cel care arata consumul pe o anumita distanta , adica ii dam reset inainte de accelerare la fiecare varianta si vedem dupa parcurgerea distantei X ce comsum mediu are. E irelevanta valoarea lui , interesanta este diferenta dintre variante.

 

In acest sens invit pe oricine cu computer de bord sa facem testele aferente cu diverse masini ; Cine stie, o fi invers decat zic eu, barem o lamurim 1 data si 1 data.

 

 

LE : faza funny azi. Eram pe dealul de la Cotroceni si un proprietar de Nova la un moment dat deschide geamul si cu o nervozitate reala ia antiradarul si il azvarle pe geam . O fi constatat inutilitatea lui dupa 2 km parcursi in 40 minute :P .

 

@Hawkye, sportivitatea tine in mare masura de cati caluti ai sub capota. Sa vad eu sportivul care ma face cu Cielo, cu toata cutia mea ( nu foarte evoluata si in nici un caz sportiva ) hidramata.

Iar comparand traficul din Bucuresti cu ocaziile care le ai de a fi sportiv... fara sa vreau sa supar pe nimeni, sunteti masochisti daca va place sa bagati de aproximativ 180 ori ( am numarat-o intr-o zi ) in a I-a pe o distanta de 2 km.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Aia cu : consumul este 0 in frana de motor este o ineptie dpdv fizic.

O lege fizica simpla ne intareste aceasta idee : turatia motorului cu cat e mai mare cu atat se consuma mai multa benzina pentru ca e nevoie de mai

 

:scarpin:

Deci tu crezi ca in mapa de injectie este doar turatie vs aer vs benzina?

Share this post


Link to post

Eu stiam ca in frana de motor injectoarele sunt inchise...

Share this post


Link to post

Nu numai ca sint inchise, dar e taiata si alimentarea.

Eu am vazut asta pe Matizul meu, in mers , cu scanerul cuplat.La 60km/h, viteza 4, luat piciorul de pe acceleratie, scanerul afiseaza:"fuel cut"...Abia pe la 40km/h daca imi aduc bine aminte reia alimentarea...

Share this post


Link to post

NU zic 100 % ca NU e ca voi dar , hai sa o testam, nu ??

Share this post


Link to post

Si mie mi se pare normal ca in frana de motor sa taie alimentarea. Totusi, poate la cutiile automate e putin diferit de banalul sistem al cutiilor manuale?

Share this post


Link to post

@zapacitu: Se reia alimentarea? Eu credeam ca raman inchise pana apesi acceleratia sau pana ajunge la turatia de relanti si spun asta pentru ca de obicei daca vad semefor rosu in fata, sunt in treapta a 3-a sau a4-a, iau piciorul de pe acceleratie, si o las in treapta respectiva pana cand ajunge pe la 20km/h, cand de obicei am ajuns la coada de la semafor si trebuie sa franez(si oricum calc ambreiajul, ca incepe sa tremure). Sa inteleg ca nu e frana de motor ce fac eu? De ce oare reia alimentarea la 40(in treapta a 4-a)?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
@zapacitu: Se reia alimentarea? Eu credeam ca raman inchise pana apesi acceleratia sau pana ajunge la turatia de relanti si spun asta pentru ca de obicei daca vad semefor rosu in fata, sunt in treapta a 3-a sau a4-a, iau piciorul de pe acceleratie, si o las in treapta respectiva pana cand ajunge pe la 20km/h, cand de obicei am ajuns la coada de la semafor si trebuie sa franez(si oricum calc ambreiajul, ca incepe sa tremure). Sa inteleg ca nu e frana de motor ce fac eu? De ce oare reia alimentarea la 40(in treapta a 4-a)?

 

Probabil pt ca mecanicul a lasat-o in a 4-a.Daca ar fi retrogradat a 3-a si dupa aia a 2-a probabil ca ar fi reluat alimentarea mai tarziu.Oricum, am inteles ca reia alimentarea pe la 1500 de ture, nu la turatia de relanti.

Share this post


Link to post

Mai oameni buni, daca ii taie alimentarea ( e termenul folosit de voi ) ar trebuii sa se opreasca motorul nu ?? Sau se misca pistoanele alea asa de nebune, fara explozie, ca deh, e taiata alimentarea ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Eu zic sa o lasi asa cum a picat.

E prea veche discutia... :P

 

daca vrei iti dau un link de pe softpedia...citeste acolo si dupa aia mai vorbim.

 

Vezi uko...

Share this post


Link to post

Nu, Cumnate..

Cand alimentarea e taiata (in frana de motor) motorul devine o poma de aer. Pistoanele sunt antrenate de transmisie, adica de miscarea rotilor.

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Mai fratilor, hai sa facem testul ce l-am propus, mai am nevoie de 1 masina cu calc de bord sau macar cineva sa vina cu mine sa filmeze executia !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Imagineaza-ti doua roti cu un ax intre ele. Ceva banal, de la o masinuta mica a fetitei tale.

Daca invarti de o roata, se invarte si cealalta, corect? Imagineaza-ti ca prima roata de care ai invartit este motorul si cea dea doua reprezinta rotile motrice ale masinii tale.

Acum opreste-le. Si invarte de cealalta, de cea care reprezinta rotile masinii. Se va invarti si roata care reprezinta motorul, corect?

 

In frana de motor, motorul in sine este 'miscat' de roti iar miscarea lor se datoreaza inertiei masinii. Cum motorul e 'destept', isi da seama ca nu mai are nevoie sa bage benzina. Deci consum 0 in benzina.

 

Va rog, cand nu sunteti siguri pe o chestie, macar nu implicati fizica in argumentatie. Nu are rost sa o murdarim in acest hal.

Share this post


Link to post
Nu, Cumnate..

Cand alimentarea e taiata (in frana de motor) motorul devine o poma de aer. Pistoanele sunt antrenate de transmisie, adica de miscarea rotilor.

 

 

Eu am mai auzit odata teoria asta cum ca in frana de motor se taie alimentarea si practic motorul nu merge dar e o mare gogomanie..Ca sa te convingi du-te in frana de motor pe o panta cat mai abrupta si taie contactul la masina ...O sa vezi tu pompa de aer de o sa-ti iasa pe nas...a si ai grija sa ai cureaua de distributie buna... :tongue:

 

Imagineaza-ti doua roti cu un ax intre ele. Ceva banal, de la o masinuta mica a fetitei tale.

Daca invarti de o roata, se invarte si cealalta, corect? Imagineaza-ti ca prima roata de care ai invartit este motorul si cea dea doua reprezinta rotile motrice ale masinii tale.

Acum opreste-le. Si invarte de cealalta, de cea care reprezinta rotile masinii. Se va invarti si roata care reprezinta motorul, corect?

 

In frana de motor, motorul in sine este 'miscat' de roti iar miscarea lor se datoreaza inertiei masinii. Cum motorul e 'destept', isi da seama ca nu mai are nevoie sa bage benzina. Deci consum 0 in benzina.

 

Va rog, cand nu sunteti siguri pe o chestie, macar nu implicati fizica in argumentatie. Nu are rost sa o murdarim in acest hal.

 

@ Satori: Tetelu sa faci si tu testul de mai sus...Ar fi bine nu cu aia noua ca-i pacat de ea...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

"Eu am mai auzit odata teoria asta cum ca in frana de motor se taie alimentarea si practic motorul nu merge dar e o mare gogomanie..Ca sa te convingi du-te in frana de motor pe o panta cat mai abrupta si taie contactul la masina ...O sa vezi tu pompa de aer de o sa-ti iasa pe nas...a si ai grija sa ai cureaua de distributie buna... prrrr.gif "

 

Frana de motor nu inseamna sa tai contactul.Nu fa confuzii.

Nu a zis nimeni de taiat contactul.Frana de motor inseamna sa iei piciorul de pe acceleratie si retrogradare.Motorul ramane pornit.

Se taie doar alimentarea cu combustibil.

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Uite (si e de la un diesel, cum iti place tie - fara DSG din pacate :rolleyes: )

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=300005

 

Tu asociezi gresit contactul cu cantitatea de combustil injectata in cilindri.

 

 

 

PS: Uuuu... stric Civicu' daca pun frana de motor? Shit! 6*ECO aprinse inseamna ca motorul e reciclabil si se bucura ca il arunc si reciclez, nu? :mrgreen:

Share this post


Link to post
"Eu am mai auzit odata teoria asta cum ca in frana de motor se taie alimentarea si practic motorul nu merge dar e o mare gogomanie..Ca sa te convingi du-te in frana de motor pe o panta cat mai abrupta si taie contactul la masina ...O sa vezi tu pompa de aer de o sa-ti iasa pe nas...a si ai grija sa ai cureaua de distributie buna... prrrr.gif "

 

Frana de motor nu inseamna sa tai contactul.Nu fa confuzii.

Nu a zis nimeni de taiat contactul.Frana de motor inseamna sa iei piciorul de pe acceleratie si retrogradare.Motorul ramane pornit.

Se taie doar alimentarea cu combustibil.

 

 

E beton asta dati-i inainte cu aberatiile astea...deci motorul ramane pornit se taie alimentarea dar motorul ramane pornit ..Aha ...e buna mai s-o promovezi s-ar putea sa castigi vreun premiu de originalitate...Auzi dar aprinderea ce face ramane sau nu "on" ...kikiki...

 

Nu domnu inginer nu strici poti sa pui frana de motor cat crei tu dar cui contactul si motorul pornit...daca ce sustineti voi ar fi adevarat, si anume ca motorul are consum de benzina zero, taiati-i dracu si aprinderea ca la ce foloseste, ce sa mai aprinda bujiile alea...Mai faptul ca e un consum de benzina mic sub limita de detectabilitate a CB nu inseamna ca e zero...Dar voi tineti-o tot asa !....Adevarul e ca daca asa scrie pe ala zero asa si trebuie s-o luati ...He he buna zau ca e buna...

Edited by zalmoxis

Share this post


Link to post

Offtopic...

 

Era o vorba: "Daca taceam filosof eram...."

 

Asta se refera la mine nu la altcineva.

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Ok, zeul has a point. Pana la urma se taie alimentarea sau nu in frana de motor? Si daca da, aceasta nu este similar in oarecare masura cu taiarea contactului(supapele nu sunt actionate electric)? Si daca tai contactul de ce se duce naibii toata jucaria? Altfel spus, ce sistem are nevoie de curent pentru a permite motorul sa mearga in frana de motor(cand oricum se spune ca imjectoarele sunt oprite)?

 

Ceva nu se potriveste...

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Se taie alimentarea daca la 130 km/h din a cincea bagi direct a treia...Atunci s-ar putea sa se taie daca ai noroc si nu-ti plesneste vreun piston inainte...De Matiz vorbesc ...

Share this post


Link to post
Ok, zeul has a point. Pana la urma se taie alimentarea sau nu in frana de motor? Si daca da, aceasta nu este similar in oarecare masura cu taiarea contactului(supapele nu sunt actionate electric)? Si daca tai contactul de ce se duce naibii toata jucaria? Altfel spus, ce sistem are nevoie de curent pentru a permite motorul sa mearga in frana de motor(cand oricum se spune ca imjectoarele sunt oprite)?

 

Ceva nu se potriveste...

 

 

Bre...se taie alimentarea cu benzina...nu alimentarea electrica...ce naiba...

 

Adica nu mai intra benzina in cilindri...

Share this post


Link to post

Pai asta incerc sa explic ca NU se taie nici alimentarea,nici aprinderea...Daca ar fi asa cum cred unii de pe aici ar trebui ca si cu contactul luat (adica fara aprindere) pe o panta oarecare sa avem acelasi sunet de motor "ca pompa de aer" cum zic unii...Ia incercati sa vedeti daca seamana sunetul ala cu cel din frana de motor...

Share this post


Link to post

Chiar atat de tamp ma crezi?

Eu am ridicat urmatoarea intrebare: ce sistem de pe masina are nevoie de curent pentru a permite functionarea masinii in regim de frana de motor???!!! Asta era ideea.

 

@Zeu: Dar daca te duci cu a 3-a pana la 120-130, mai crapa? :D

Share this post


Link to post

Sa-ti raspunda inginerii la intrebarea ta de mai sus...

120 cica unii au atins, la 130 cu a treia nu ajungi ca...atunci chiar ti se taie alimentarea...Ca sa vezi cum e cu alimentarea taiata da-i talpa pe loc si cand ajungi in limitare o sa vezi cum face masina ..sau du-te cu a II a pana pe la 70-75...dar vezi nu in depasire...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...