Jump to content
Sign in to follow this  
mortymer

Cutie De Viteze Blocata.

Recommended Posts

Gata. Am luat masina de vineri, dar nu am net acasa. S-a schimbat pe garantie placa si rulmentul de presiune, si la rugamintile mele, domul Adrian Niculescu mi-a bagat si discul de ambreiaj. Placa a crapat "de la un soc" ( cu o seara inainte i-a dat cineva in loc de a 4-a a 2-a, poate mai avea ceva si dinainte ) iar discul "mers cu piciorul pe ambreiaj". In fine sa va scriu factura;

- ulei castrol TAf-X 1l ... 2 buc ... 0 lei

- rulment presiune MatizTico ... 1 buc ... 0 lei

- placa presiune MatizTico ... 1 buc ... 0 lei

- disc ambreiaj MatizTico ... 1 buc ... 0 lei

- apa demineralizata 1l ... 2 buc ... 2 lei

- antigel glycoshell(209 L) ... 3 buc ... 49,41 lei

- spray curatat frane ... 1 buc ... 18 lei

- total manopera ... 7,1 ore ... 0 lei

TOTAL ... 69,41 lei

 

Masina am dus-o joi la 3-4 si era gata vineri la 12:30.

Nu am dat nici un fel de foloase necuvenite, desi domnul niculescu mi-a schimbat pana acum fara tergiversari (masina nu e luata de la Radacini)i n afar de cele de mai sus, telescoapele pe fata si pe spate(monroe fara sa mai dau nici o diferenta).

Sunt dator un bax de bere pentru domnul Niculescu. O sa imi fac timp sa i-l duc.

Share this post


Link to post
Unde, la taximetristii din Craiova ? Cazul lui mortymer este singular aici si a aparut dupa o revizie.

Da, la taximetristii din Craiova. Eu, printre altele, am 12 Matiz-uri taxi in Craiova si spun din proprie experienta, ca la ambeiajul unui Matiz care face taxi in Craiova placa de presiune se duce prima si eu, de obicei, schimb doua placi de presiune pana sa se duca un disc + rulment la ambreiajul Matizului care face taxi in Craiova. In legatura cu celelalte Matiz-uri care fac taxi in alte orase nu am de unde sa stiu, dar cu prima ocazie ma voi interesa daca si la ele se duce prima placa de presiune.

 

Un Matiz taxi face in medie 9kkm/luna in oras cu foarte multe solicitari ale ambreiajului si la aceste masini se vede cel mai bine care piese cad cel mai repede. Cand spun ca te lasa brusc ma refer ca la ora 10 poate sa plece bine-mersi si la ora 12 vezi ca nu mai intra deloc in viteza. Cand spun ca sunt o problema ma refr si la faptul ca am avut placi care nu au tinut nici 10kkm.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Pai vezi, asta era problema. Exploatarea unei masini in regim de taxi nu poate fi comparata cu cea a uneia personale, decat intr-un anumit caz. Si eu nu cred ca mortymer se afla in acel caz. Insa se poate afla in cazul nefericit al statisticii. Interesant este ca i-a crapat a doua zi dupa revizie. Insa, ce ma uimeste pe mine este faptul ca statistica se grupeaza in cadrul firmei tale de taxi, aflata, culmea, exact in orasul producatorului.

Share this post


Link to post

Normal ca exploatarea unei masini in regim de taxi nu poate fi comparata cu cea personala, dar tocmai de aceea evidentiaza punctele slabe ale masinii. Cu statistica habar nu am cum e, eu nu am vazut ceva cat de cat oficial.

 

Faptul ca i-a crapat a 2-a zi se incadreaza exact la afirmatia mea ca "te lasa fara sa te astepti", nu cred sa fi facut cei de la revizie ceva.

 

Nu inteleg absolut deloc ce vrei sa spui cand afirma ca "statistica se grupeaza in jurul ... ", tot ceea ce am vrut sa spun (din nou trebuie sa explic ca la politie) a fost ca din ambreiaj placile de presiune cad primele si chestia asta nu mi se intampla mie, ci si altor posesori de taxiuri, toata lumea se plange de asta si ca piesele noi sunt din ce in ce mai putin fiabile.

 

Faptul ca sunt in orasul producatorului nu cred sa constituie vreo diferenta in calitatea produselor, cred ca este aceeasi pe tara, nu cred ca opreste DW piesele bune pentru piata din Craiova.

Share this post


Link to post

Hai sa ne lamurim cu gruparea. Pe forumul acesta sunt, cred, cateva sute de posesori de Matiz, din 1999 si pana azi, de la 300 km si pana la 80.000 km, masini exploate in toate felurile posibile in toate locurile posibile din tara asta. Altii conduc sau au la firme acest model in dotare. In afara lui mortymer, niciunul n-a reclamat caderea placii de presiune. Personal, timp de 7 ani cat am condus Matiz, cand apelam la taxi, alegeam Matiz, in scopul de a afla mai multe din exploatarea acestui model, pentru a afla din tmp ce ma asteapta. Niciun taximetrist pe Matiz nu mi-a relatat o cadere a acestei piese. Cred ca din numeroasele discutii (cel putin 100), macar o data trebuia sa intalnesc un singur caz. In schimb, la firma ta, din Craiova, doar pe 12 Matizuri, relatezi caderi frecvente, unele pana in 10k km. Vezi tu, o statistica normala ar fi trebuit sa raspandeasca in spatiu nr. de caderi ale unei singure piese. Faptul ca la voi, cad pe capetele, le inlocuiti si iar cad incat sunt considerate piese problema, ma uimeste si imi aduce aminte de un caz similar, pe alte piese, nu conteaza care, petrecut in trecutul indepartat la Pitesti.

Share this post


Link to post

Chiar tu ai spus ca exploatarea in regim de taxi nu are nici o legatura cu exploatarea in regim personal.

 

Nu stiu unde am specificat eu ca placile cad frecvent sau ce inseamna frecvent, ci ca sunt problematice. In medie o placa se duce la aprox 80-90kkm, iar discul+rulmentul+furca aprox 160-170kkm. Cablul de ambreiaj n-am stat sa ma gandesc, dar se duce si asta ... Pe Matiz-uri am avut o singura placa (,) care a tinut doar 10kkm (cand m-am dus la magazin cu ea in brate mi-a schimbat-o fara pb si a spus ca au avut intr-adevar un lot cu probleme), iar la firma mai sunt si alte masini, tot din gama DW. Repet, cand am spus ca sunt adevarate probleme m-am referit ca te lasa cand nu te astepti, adica a trebuit sa aduc uneori masini cu platforma de la 100km distanta in conditiile in care plecasera fara probleme si ca in 100% din cazuri placile au cazut primele. Na-m spus ca in 10kkm am schimbat nshpe placi.

 

Asa pentru cine e interesat, am vazut ca ambreiajele GM parca sunt ceva mai bune decat Valeo.

 

Am spus ca oamenii se plang de fiabilitatea pieselor, dar m-am referit in general, nu la placi, vezi de asemenea topicul "Cutie de viteze blocata" in care am scris ca m-a lasat o curea de distributie la Cielo la 10kkm si un bendix m-a costat vreo 380RON.

Edited by smailmiami
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...