Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Ezitari In Accelerare Cu A/c Pornit

Recommended Posts

Doar in treapta 2, in accelerare, se produce o sincopa la un moment dat, de parca ar patina ambraiajul. Si nu-i de la reset, ca i-am dat chiar azi si dupa vreo 2 km a facut-o, dar doar cu A/C pornit. Altfel, niciodata. Si asa, nu face tot timpul, n-am reusit sa restrang cercul de evenimente.

Share this post


Link to post

Ovi, e o problema acolo, e ceva care se termina ca elefantul. Doar cu A/C-ul de la jumate in sus si intre schimbari, pe la jumatatea distantei intre 2000 si 3000 rpm. Duminica o sa am ocazia s-o verific si afara. Deocamdata am observat-o doar in urban si de cand a venit caldura. Tot sezonul rece, si aici avem pe saturate, nu s-a remarcat, desi bagam A/C la dezaburire si "de control". Fenomenul e nou pentru mine si se manifesta ca "o patinare scurta la ambreiaj" cu pedala de aer in accelerare usoara. Probabil ca la o accelerare normala, imposibil de facut datorita masinilor cu nr. de B ce trec prin intersectie ca trandafirul, si la jumatatea lui rosu, nu se manifesta acest lucru. Posibil sa fie o greseala de interpolare la schimbarea domeniilor de mapare. Cert este ca ramai, pentru o fractiune de secunda, fara sprit in injectoare.

Share this post


Link to post

tolin_afc dupa stilul de condus pe care l-ai spus aici nu ne mai mira ca invata ecm-ul numai prostii si ca mersul cu masina este o ''placere'' :) )

Ca idee : aici se discuta de motorul de 1,6 dohc cu VGIS care nu prea are multe in comun cu cel de 1,2 sohc .

Share this post


Link to post

Dat fiind ca si eu am acelasi motor (generatia anterioara fata de Lacetti ... da' in mare e tot ala)... tre' sa ma vait si eu :(

 

Fenomenul l-am observat de cand am luat masina: in situatiile in care pornesc aerul conditionat inainte de a pleca de pe loc (chiar daca motorul este deja cald ... acul de la temperatura in jurul valorii normale) la mersul cu turatie constanta ... in general 2400-2500 rpm in treptele 2 si 3 (adica la mersul "normal" prin oras) ... are tendinta de "dat in nas". Seamana cu o pierdere de putere, simt pedala de acceleratie cum "imi sare inapoi". Pe parcursul "secundei" cat nu am putere la motor, chiar daca incerc sa apas mai tare pe pedala ... nu obtin nici un efect. Trebuie sa las sa treaca momentul dupa care nu mai are nimic (deja m-am invatzat cu chestia asta si o ignor .. da' prea se discuta de zor ca sa nu zic si eu :) )

 

Precizez ca:

- nu se aprinde "check"-ul in bord;

- la treptele 1,4,5 indiferent de turatie ... daca am sau nu am AC-ul pornit ... nu apare fenomenul;

- daca merg fara AC pot sa o tin constant si la 1500 rpm in treapta 3 ca nu guitza ... nu trage ... e normal ca e subturata ... dar nu are nici un fel de tendinta de a "da in nas", chiar incerca sa-mi dea vant mai repede ... ca nu-i convine ceva ... ;

- fenomenul descris mai sus apare doar accidental in cazul in care astept sa plec de pe loc (normal ... cu motorul cald ...) si abia dupa ce ajung intr-o treapta mai mare (3 sau 4) dau drumu' la AC;

- dupa o tura pe autostrada la 135-140 km/h (adica undeva in jur de 4000 rpm) de la un capat la celalalt (cca 95 km) pot sa merg prin Bucuresti si cu 1500 rpm intr-a treia cu tot cu AC ca nu zice nimic;

- ultimul reset l-am dat la revizia de 30k km (acum am 35k km) in urma cu cca 2 luni ... direct din scanner. Nu stiu daca am facut "reinvatzarea" corect ... ca nu imi mai aduc aminte ce si cum "m-am purtat" cu masina dupa ce am plecat din service (sigur reset-ul l-am dat cu motorul calld ... si am facut vreo 50 km cu ea imediat dupa aia ... un dus-intors Braila-Galati).

 

Ce poa' sa fie ??? Sau e normal ... si cer eu prea mult de la masina.

 

PS ... eu merg in mod curent cu a V-a prin oras :) ) In Galati pe faleza, ca limita e de 70 km/h ... si in general merg cu 90 km/h pe acolo (n-am mai vazut radare dupa ce au pus bumbii la trecerile de pietoni).

Share this post


Link to post

Baroane, stiu ca matale nu te cobori la cilindree asa de mica si nici la SOHC, stiu, e cah, dar daca prin absurd ai fi fortat sa dai o tura cu asa motor, ai remarca observatiile mele. Si faptul ca ele nu se leaga de "mersul piticului" sau ala "pe burta". Si nu este vorba de un sentiment in talpa, cum remarcau altii (eroare de MTIA clar) si nici de EGR, cum incercai sa ma convingi. In cazul descris de mine, intr-o perioada de acceleratie, fenomenul se poate asemana foarte bine cu un cut-off la injectoare pentru un timp extrem de scurt, care nu poate fi pus in carca unor fenomene mecanice, cu inertie mult mai mare. Asta nu poate fi, in lipsa unei erori de MAP, decat o eroare de interpolare, care se poate corecta doar printr-o revizie firmware. Fenomenul nu se petrece doar din simplu fapt ca tranzitia este foarte scurta, mai rar disponibila si mai greu de verificat. Pentru asa ceva, doar demersurile maestrului vanator pot constitui un precedent, pentru ca la cunostiintele unora de la Chevrolet Romania este mai greu de lamurit. In plus, te poate contra oricine: "cine te pune dom'le sa treci prin punctul ala, baga talpa mai adanc si vezi ca n-o sa mai faca ?" Dar eu ce sa fac daca nu-s primul la semafor si trebuie sa merg in urma unor loganisti ce se cred la 50 km/h, cand in realitate nu depasesc 35 km/h.

Share this post


Link to post
Ma credeti sau nu, problema asta o am si eu, doar ca numai in treapta 2, in accelerare. Se produce o sincopa la un moment dat, de parca ar patina ambraiajul. Si nu-i de la reset, ca i-am dat chiar azi si dupa vreo 2 km a facut-o, dar doar cu A/C pornit. Altfel, niciodata. Si asa, nu face tot timpul, n-am reusit sa restrang cercul de evenimente.

 

Confirm si eu acea sincopa, am observat-o de cand au dat caldurile mari si doar cu a/c pornit. Am dat reset ieri dar nu am dat atentie daca s-a remediat. O sa vad azi.

Share this post


Link to post

Kalosul meu face la fel. Solutia este simpla: sa nu cad sub 2500 in a II-a atunci cand A/C este in sarcina maxima.

Share this post


Link to post

Dupa reset se pare ca nu mai face. Ce-i drept nu cred ca a/c-ul era in sarcina maxima dar pare ok acum. Urmeaza sa dau reset la ECM si sa fac si cei 20km in regim constant.

Share this post


Link to post

Daca A/C nu este foarte solicitat, nu face.

Share this post


Link to post

Eu am problema fara ac pornit. cum s-a rezolvat?

Share this post


Link to post

Reinviu un topic mai vechi dar am avut si eu beleaua asta, si d-abia acum s-a rezolvat, la revizia de 30k km, cand s-a descoperit o fisa de la bujie impuscata ...

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...