Jump to content
Sign in to follow this  
aztec

Costul Revizilor Intre Promisiune Si Realitate

Recommended Posts

Cum se duc pe ulei banii şoferilor

 

Adriana MĂRGĂRIT

 

Cum se duc pe ulei banii şoferilor

Achiziţia unei maşini noi este un prilej de bucurie. De multe ori, însă, dornici s-o conducem cât mai repede, nu mai luăm în calcul şi exploatarea ei. Se ştie, fiecare kilometru parcurs ne costă bani: carburantul, întreţinerea, reviziile şi reparaţiile. Dintre toate, cele mai costisitoare sunt reviziile periodice. Tarifele acestor vizite obligatorii la service pot fi din start calculate, pentru că sunt expuse la vedere de către orice vânzător. Numai că, de multe ori, în realitate, factura finală nu prea mai are nici o legătură cu ce e afişat la service sau cu ceea ce declară presei oamenii de PR, ca în cazul tabelului de mai jos...

...

continuarea in ziarul gandul, dar merita citit

http://www.gandul.info/2006-04-18/auto/cum_se_duc

Share this post


Link to post

Costul unei revizii a inceput sa fie aberant si prin faptul ca se inlocuiesc unele consumabile care in mod natural au durata de viata mult mai mare. Cazul filtrelor de benzina de la Chevroleti schimbate la 1 an, indiferent de limita de km, 40 k km in mod normal, este doar unul. Iar obligativitatea de a folosi un ulei agreat doar de service-ul respectiv si in contradictie cu recomandarile producatorului este o alta dovada a lipsei de profesionalism. Sa fie "costul" autorizarii si al "intrarii in acvariu" atat de mare in RO de ii obliga la recuperarea lor atat de rapida ? Mai repede miroase a intelegere intre actorii de pe o piata ingusta si inchisa ce ar trebui sanctionata drastic de autoritatea in domeniul concurentei. Costul unei revizii, in functie de nr. ei este atat de precis, incat ar trebui sa fie cunoscut de proprietar inainte de achizitionare masinii si cel mai tarziu la intrarea in service. In tarile ca apa calda, producatorii ofera de la vanzare si pachetul complet de service pe toata durata de garantie a masinii, iar aici e greu de gasit doi clienti cu aceeasi valoare la factura pentru aceesi revizie la acelasi model de autoturism. Prevad o viata grea pentru cei care scumpesc nejustificat costul primei revizii de la 100$ la 150 euro, de exemplu.

Share this post


Link to post

Problema este ca nu ai ce face ...daca ai masina noua intri in hora...daca intri in hora...tre' sa joci :) )

Am vazut live cum la PBN a venit un client cu un VW TOURAN ca nu-i merge ceata pe spate ...l-au trimis injinerii in fata la magazin sa-si cumpere 2(doua) becuri ...aproape 20E ...le-au montat baieti...si SURPRISE ...tot nu mergea si la intrebarea omului "ce fac domle' cu becurile " raspunsul a fost pe masura "le bagati in torpedou " :wallbanger: masina fiind in garantie scanarea a fost gratuita fiind o eroare stocata dar manopera de demontat/montat becuri degeaba a fost cam 8E+TVA deci un final de 100RON ...pt 2(doua) becuri :spumelagura:

Share this post


Link to post

Pana sa ajunga ei la o viata grea, avem noi parte de viata grea la revizii. De exemplu, la dealerul meu, in conditiile in care specificatiile din cartea tehnica Cielo spun foarte clar ce ulei trebuie folosit si cand se schimba acesta, ei, fiind si reprezentanti ARAL te obliga la cumpararea acestei marci de ulei. Nu spun ca Aralul nu este bun, spun ca nu se respecta specificatiile tehnice de service.

:o fftopic:

Nu mai zic de faze de genul urmator. A mea pierdea lichid de racire. S-au mai coimanit ei sa gaseasca pe unde, mi-o bagau pe aia ca "e pe gaz si de aia", ca pana la urma un pushtan se uita si gaseste un furtun SPART, prin frecare cu un colier de metal din apropiere. Nu aveau furtun, fac comanda, si mi-l bandajeaza pe ala cu izolir band, si hai sa completam lichidul. Pune antigel concentrat si da sa toarne ceva dintr-o sticla (apa distilata), cand se uita pe eticheta - lichid de curatat motoare. Se opreste la juma de drum cu mana, pune sticla jos, ia alta goala si tup la chiuveta sa ia apa. Zic: ce faci ma? Pui apa de robinet? El: da sefu', n-are nimica. Zic stai ma asa ca am eu apa distilata, ia si toarna.

Asa ca sa-i frec. Daca n-as avea nevoie de ei i-as lucra ca pe sarmale, dar... Si le mai dai si ciubuc ca sa fie atenti cu masina, si ei pun apa de la robinet.

Asta e.

Share this post


Link to post

Atita timp cit spaga va functiona in romania ...vor fii uni dornici sa faca ...de aici si necazurile noastre .

Problema este ca nu avem oameni bine pregatiti si daca avem le dam cu piciorul .

Share this post


Link to post

De pregatirea si multumirea salariala a personalului nu este responsabil patronul ? Pe ei ii verifica anual producatorul de auto care-i sustine autorizarea sau important e doar sa cumperi o data autorizarea si apoi sa faci ce te duce caplul?

Share this post


Link to post

Nu este chiar asa si iata un mic exemplu ,Porsche Romania este cel mai prost vazut service din RO ,DAR vinzarile VW in RO sunt foarte mari ,astfel pe austrieci nu-i intereseaza ca Xulescu face o reclamatie ca a fost furat la revizie ci ii intereseaza cite masini a vandut grupul in RO .

Patronul nu este vinovat ca mecanicul Y a uitat sa schimbe uleiul la revizie sau ca a schimbat turbina cu una defecta ,sistemul birocratic din RO este si in multinationale tocmai de aceia cele mai bune serviceuri nu sunt in Bucuresti ci in orase mai mici unde inca exista respect pentru client .

Deja multi bucuresteni merg la RM Valcea sau Pitesti la revizii la VW ,eu zic ca asta spune ceva DAR in acelasi timp cunosc firme care au flote de VW si nu au avut nici o problema la revizie ...singura coincidenta fiind ca patronii ambelor firme se cunosc :) )

Share this post


Link to post

Vanzarea unor marci de automobile pe piete mici si sarace este o afacere de "familie", concesionarea ei facandu-se, in genere, unor prieteni, ca rasplata pentru serviciile aduse si pentru sifonarea impreuna a profitului. Asa ca service-urile retelei formate in tara respectiva pot fi intotdeauna mai bune decat a respectivului SRL ce n-are nici o legatura juridica cu firma mama, in general mai exista o firma intermediara intr-un paradis fiscal cu actionari necunoscuti. Prin acest SRL pot fi vandute toate gainile si cazaturile ce n-au mers pe o piata asezata si constienta, iar profiturile din buzunare sunt mai mari decat grija de a verifica functionarea service-ului. In cazul automobilelor complexe este mai usoara transportarea lor la primul service "pe bune" pentru remedierea defectelor, decat utilarea service-ului local si pregatirea personalului, atata timp cat firma mama nu are reprezentata in tara respectiva.

Service-urile care au contracte cu posesorii de flote nu mai acorda atentie pulimii, cand au licurici mai mari. Este mult mai profitabil sa faci o munca programata, ritmica, fara surprize, pe bani siguri si contractati, decat sa rezolvi diversele surprize ale civililor cu buzunarele goale. Din acest motiv, nicaieri in lume n-au disparut "garajele" care se adreseaza unei nise a pietii.

In tarile pe care noi le injuram la toc-souri cu becalici se practica cumpararea unui automobil impreuna cu pachetul de service pe toata perioada garantiei sau a ratelor. In momentul acela dealerul are o programare clara si finantata a activitatii de service si singura lui problema este sa nu supere clientul, care, in conditiile de viata de acolo, duce masina din 3 in 3 luni la revizie. Masina este lasata dimineata, in drum spre servici si ridicata seara la intoarcere. In caz ca masina nu este gata in acest interval, clientul primeste o masina de folosinta pana cand a lui este gata. Respectivii n-au habar nici ce ulei au in baie si nici la cati km se schimba o piesa. Ei stiu doar un singur lucru, au tot timpul o masina functionala si in rest raspunde dealer-ul si asigurarile cat timp ei platesc cuminti si la timp ratele la banca. Iar cand masina nu le mai convine o schimba pe un model nou si roata morii merge mai departe. Din acest motiv, pe forumurile lor scriu doar hobistii sau posesorii unor masini mai vechi.

Share this post


Link to post

Un singur exemplu vreau sa dau, pentru Skoda, unde dealerii de obliga (sub amenintarea pierderii garantiei) la schimbarea unor consumabile (deloc neglijabile ca pret) ce au atributul "long life" - adica se schimba pe la mult mai multi km decat obliga ei.

Share this post


Link to post

@Tolin ai vorbit exact ca un presedinte :D ...in sensul bun al cuvantului .

@Juliaen cam faci confuzie ...in Romania nu este valabil serviceul LONGLIFE la VAG nici macar nu au la reprezentanta astfel de uleiuri si folosirea acestui ulei putini km nu face alt ceva decit sa diminueze viata motorului .Uleiurile LL au in compozitie detergenti care curata motorul in primi 5k km iar de restul 25k km isi fac treaba cu brio ,Romania nu este tara pt asemenea uleiuri .

La VAG reviziile se fac la 7500km sau 15oookm dar cu acelasi tip de ulei ,unele firmele cu fotele de masini fac revizia la 7500km pt ca au bani de aruncat pe fereastra si pt ca asa s-au inteles in contract cind au negociat fabuloasele preturi de achizitie ...mici ...de furnica .

Share this post


Link to post
@Juliaen cam faci confuzie ...in Romania nu este valabil serviceul LONGLIFE la VAG nici macar nu au la reprezentanta astfel de uleiuri si folosirea acestui ulei putini km nu face alt ceva decit sa diminueze viata motorului .Uleiurile LL au in compozitie detergenti care curata motorul in primi 5k km iar de restul 25k km isi fac treaba cu brio ,Romania nu este tara pt asemenea uleiuri .

Ei nu zau, de aia americanii recomanda schimbul de ulei la 3000 mile sau 6 luni, indiferent de marca uleiului :tongue: Ba inca iti lipesc si un sticker pe parbriz ca nu cumva sa uiti asta! Si nu vorbesc din auzite ci din "traite". Numai la noi este cu "merge si asa". Nu zic ca ar trebui sa ne luam fix dupa ei, dar macar la 7500 km este bine sa schimbi uleiul.

Share this post


Link to post

Foarte adevarat, dar mai este un amanunt esential: pe cutia lor de ulei e o eticheta cu un pret de 2-3$ /L. In momentul cand service-ul nostru iti baga pe gatul motorului un ulei de cel putin 5x mai scump, de la acelasi producator, iar diferenta de pret nu sta in adaosul lui, cred ca ar trebui sa vedem si diferenta de calitate intre acestea.

Share this post


Link to post
Problema este ca nu ai ce face ...daca ai masina noua intri in hora...daca intri in hora...tre' sa joci :) )

Am vazut live cum la PBN a venit un client cu un VW TOURAN ca nu-i merge ceata pe spate ...l-au trimis injinerii in fata la magazin sa-si cumpere 2(doua) becuri ...aproape 20E ...le-au montat baieti...si SURPRISE ...tot nu mergea si la intrebarea omului "ce fac domle' cu becurile " raspunsul a fost pe masura "le bagati in torpedou " :wallbanger: masina fiind in garantie scanarea a fost gratuita fiind o eroare stocata dar manopera de demontat/montat becuri degeaba a fost cam 8E+TVA deci un final de 100RON ...pt 2(doua) becuri :spumelagura:

Normal, ca se mai uita si la fata omului si la ce marca de sacou are pe el, ca e in obligatia clientului sa-si verifice sistemul de iluminare de acasa, doar de asta dai 54,4 lei pe setul de becuri de la VAG, eventual il mai si abureste ca s-a stricat "computerul" lampilor de ceata" pe spate si ala e scump. =))

 

Din experientele in service-uri VAG. In 2001 am cumparat un Passat TDI. Pe la vreo 3-4000 de km mergem sa-i montam alarma si in acelasi timp sa sesizam ca motorul tremura la relanti cu AC-ul oprit.

Daca testerul zice de bine, atunci e de bine. Nu la fel a zis si unchi-miu o saptamana mai tarziu cand a ramas in drum la CT cu masina, a dus-o la service-ul de acolo i-au facut nushce cat sa ajunga acasa cu viteze de 50-60 la ora si cu unele sisteme moarte. A stat apoi masina pe la Buc vreo luna de zile, si a primit-o inapoi "imbogatita" cu ceva zgarieturi la tapiterie. Daca se depista defectiunea inca de prima data oare se mai ajungea la asa ceva?

Passat-ul nostru: capota portbagaj mergea greu. Semnalat la 15000 de km. Au pus niste ulei pe acolo si gata. La 30000 semnalam din nou, ni se raspunde ca nu-s amortizoarele de vina, ci mecanismul, asa e conceptia si n-ai ce-i face. Enervat, cand a ajuns masina acasa am golit un sfert de WD40 in toate mecanismele de acolo si acum merge brici. De ce nu le-au dat prin cap specialistilor treaba asta?

 

Ca o paranteza, eu de acum cum scap de garantie scap si de service-ul agreat, ma duc in alta parte. Buleu pot sa-ti dea toti. De fapt as fi renuntat mai de4mult, dar nu-i masina mea.

Oricum, e regula generala sa stai langa masina cand ti-o repara. Daca stai sa-ti bei cafeluta uitandu-te la clipurile publicitare, normal ca masina "se va imbogati" cu ceva bucse terminate, pivoti la fel, placute de frana uzate in 10 mii de km, ca doar de asta-i revizie, ca sa depisteze si alte nereguli, nu? Si normal va creste si devizul.

Share this post


Link to post

@ dl Gonty ati auzit de societatea de consum ...asta este in USA nu in RO ,am prieteni pe acolo si schimbul de ulei costa 6$/galonul cu tot cu manopera asa ca vorbim de alta lume .

Uleiurile pt masinile americane sunt alta mancare de peste iar pt TDI PD altceva ,si in SUA este scump de intretinut un TDI PD .

@Laur eu am VAGCOM si-mi scanez singur masina ,chiar m-am dus la un service de diesele cu pretenti din Buc sa-mi regleze avansul si spuneau ca la masina mea trebuie scaner si ca ei nu au ...am rezolvat tot cu scula mea si am platit 30RON pt munca mecanica .Au ramas aia paf cind le explicam ce sa faca cit sa mute avansul .Acum mai fac si eu o spaga cu ei ca ma cheama sa le mai diagnostichez si alte VAGuri .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...