Socoteala din punct de vedere bugetar este destul de simpla:
a)Autoturism nou. Comparam pretul de achizitie/catalog pentru aceeasi tip, marca si generatie diesel versus otto. Apoi calculam consumurile anuale.
Concluzia este simpla, investitia inclusiv consumul in exploatare se echilibreaza dupa minim 2 ani la o medie de
40 Km pe zi pe toata aceasta durata. Deci in primii 2-3 ani nu facem altceva decat sa achitam in avans la achizitionare diferenta de consum. Urmand ca in perioada urmatoare acelor ani, in functie de starea tehnica in care se mai afla autoturismul, sa ne bucuram de consumul specific mai avantajos al motorizarii diesel. Din pacate cam dupa acea perioada se cam termina si garantia.
Evident ca, daca autoturismul este achizitionat in scopul unui rulaj zilnic mult superior celor 40Km, atunci calculele de refac dupa caz. Sigur ca intr-un regim de peste 150 Km zilnic, autoturismul diesel devine eficient ca si cost al carburantului.
b)Autoturism SH. Aici, lucrurile se schimba putin. Daca avem noroc de un autoturism achizitionat din sursa sigura, corect intretinut, eventual nerulat RO, putem face economie la carburant de la bun inceput. Totusi, variabilele sunt destul de mari in functie de marca, cilindree si mai ales de noroc.
h