Au lucrat la service Chevrolet inainte ca acesta sa se inchida(fostul proprietar turc a intrat in faliment), dar nu asta e relevant. Problemele deja cunoscute sunt calaminarea supapelor de care eu nu m-am lovit cat a fost masina in garantie. M-am confruntat cu problema aceasta acum vreo doi ani mai ales in sezonul rece iar solutia data de toate servisuri-le era aceeasi, schimbarea supapelor. Masina mergea neregulat( simptom de mers in 3), dadea in nas la plecarea de pe loc, iar iarna pornea la a doua sau a treia cheie. La aprinderea becului check am facut o diagnoza si a rezultat "missfire" pe un anumit piston( nu mai retin care). Noxele miroseau urat, a gaze nearse dar nu scotea fum. Pana a demara aceasta lucrare, in vara am incercat sa elimin si alte posibile cauze si am schimbat senzor de temperatura, pompa benzina, bujii si fise. Deasemenea au fost verificate sonda lambda si injectoarele, toate in regula, simptomele au persistat, solutia oferita aceeasi (schimbarea supapelor). Asa ca am ajuns sa fac lucrarea, schimbat supape evacuare si admisie, simeringuri, bobina si restul pieselor care includ aceasta lucrare (ulei, filtru, lichid racire, prezoane chiuloasa, garnituri etc)
Am plecat cu masina din service mergand perfect si dupa aprox 2 sapt de mers in oras am plecat la un drum in afara orasului(240km dus intors) timp in care am constatat un tacanit fin care in timp s-a accentuat. Dimineata eram la service cu motorul aproape uscat. In teorie nu era nimic in neregula asa ca s-au schimbat din nou simeringurile pentru ca era singura varianta pe unde ar fi putut pierde(consuma) uleiul. Dupa aceasta operatie, nici o schimbare, masina merge dar brusc consuma foarte mult ulei (1L/1000km)
La o adoua parere ceruta unui alt mecanic, acesta zice ca este imposibil acest consum de ulei doar din cauza semeringurilor sau a supapelor si trebuie totusi verificat segmentii. Se pare ca testul de compresie ar fi irelevant in acest caz deoarece o astfel de uzura poate implica segmentul de ungere si nu si pe cel de compresie. Ce nu imi explic e cum poate aprea acest consum brusc. Repet, masina nu a fost fortata, bruscata, forjata peste masura, are 130000km. Ma asteptam ca astfel de probleme sa apara in timp, nu brusc. Asta ma face sa cercetez de unde ar putea fi eroarea!