Jump to content

sechtor

Membru în rodaj
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

About sechtor

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    BMW
  • Model
    Nazca C2
  • An
    1992
  1. Salutare la toti de pe topicul asta, Cateva info punctuale legate de subiect, va pot impartasi dupa o experienta considerabila cu cele 2 probleme: 1) Rugina: - taiati cum ziceau multi dintre voi, tot ce e ruginit.Faptul ca nu curatati tot, si nu se vede la prima privire, nu inseamna ca nu exista rugina sub.Ca sa nu munciti ulterior din nou, taiati pana la metal solid(puteti lasa tablele care totusi atacate,au grosime si dupa curatare arata ca si cum ar fi "batute la ciocan".Petele de rugina "primara" gri inchis, se pot pasiviza . In RO sunt 2 soltuii disp. in magazine asivizor Rugina loctite,si SONAX). Daca totusi gasiti zone erodate nelocalizat - adica daca suprafata ruginita, arata ca o felie de caizer, puteti lasa "puntile" dintre gauri pe masina, atata timp cat sunt din metal curat, neafectat- ca sa pastrati rezistenta panoului. - NU FOLOSITI DERUGINOL pentru praguri decat daca sunteti dispusi sa investiti considerabil de multi bani pe agent de curatare cu care sa "limpeziti" incintele decapate cu deruginol. Daca nu indepartati complet deruginolul nu veti reusi sa sigilati zona,din cauza deruginolului, care practic fiind baza, VA INDEPARTA orice acoperire pe care o faceti :vopsea, ulei, pasivizor. Si elementul ramane constant expus condensului si oxidarii. Daca ati ales sa dati cu deruginol, lasati apoi pragul/aripa/lonjeronul etc, cu o umplere permanenta de solvent volatil(de ex. benzina) pe care sa o reinoti de cca 3-4 ori in functie de cat de inguste sunt spatiile elementului decapat.(adica astupati toate gaurile pragului, umpeti pragul cu benzina,il lasati 1-2 zile asa, apoi goliti si reumpleti.) - Ca si in fabricatie, de nou, vehicolul este sudat,si in urma sudurii apar inevitabil zonele puternic oxidate din jurul punctelor de sudura.Caroseria in acest stadiu nu se decapeaza,nu se sableaza,ci pur si simplu se SIGILEAZA. Adica in cataforeza, se izoleaza complet de mediul exterior asa incat sa oxidarea sa se inhibe doar in acele zone.DACA se perforeaza stratul de sigilare, rugina explodeaza incepand de la punctele respective. In concluzie, faptul ca faceti o curatare a straturilor de vopsea care apar ca niste foitze "sedimentate" este tocmai pentru a ajunge la o BAZA, care sa permita aderenta perfecta a vopselei/stratului de SIGILARE. Aici intervine avantajul sigilatorilor pe baza de ceara pentru interior,si pasivizori (mai sus amintiti) pentru exterior. Pentru sigilare praguri recomand o solutie f simpla si relativ ieftina- LOCK RUST. Sau puteti merge pe ceara de la NOVOL, etc, dar sigur nu la aceeasi bani. - Pe timpul finisisarii, sudurii, chiar si la primmerul de aderenta- primul strat de primmer cu pasivizor, NU FOLOSITI APA! Apa e primul pas spre a porni o oxidare intre straturi,care desi nu este inca rugina, scade aderenta stratului de vopsea pe metal.si primul micropor in rugina va degenera intr-o pata de rugina. - daca nu aveti bucati foarte mari de tabla (pana la 30-50 cm2) se recomanda peticirea pe interior cu tabla de CUPRU(trebuie a fie ceva mai groasa talba de cupru fata de cea de fier de pe masina-de ex la 0,6mm tabla fier- rectificati cu 0,9mm tabla cupru) prin cositorire. (chiar daca e prag, tai bucati pe masura gaurii,si le deformezi usor pentru a intra in gaura cu pricina) .In felul asta, nu stricati tratamentul anticoroziv din jurul petecului aplicat. Plus, creeati o sudura perfect anticroziva, iar supratata interioara a petecului , la care dupa peticire nu veti mai avea acces la ea, va fi "pasiva" la ruginire, prin faptul ca e cupru- se autopasivizeaza cu primul strat de oxid care apare pe suprafata. 2) Vopsitul si finisarea. - Daca ati procedat ca mai sus punand petecul pe interior, slefuirea kitului ,dupa ce ati dat pasivizorul,si primerul de pasivizare va fi foarte usoara, pentru ca aveti deja conturul dat de cositor ce lipeste petecul de cupru de elementul de fier.Si in acelasi timp,grosimea va fi minima,kitul ~ egal cu grosimea tablei de fier. - Dati intotdeauna al doilea strat de primer acrilic, care face sigilarea, si pierderea "insulelor" peste kit, si tabla neafectata. Puteti folosi tutorialul de la www.mulaje.ro -> servicii -> Servicii de Suport si consultanta auto. E free,si aveti si anexa de corectare a problemelor de vopsire cu toate detaliile si cu foto in caz ca vreti sa vopsiti singuri In principiu, rugina revine atunci cand o subestimata, de aceea trebuie lucrat cu rabdare,si multa lumina- pt a identifica toate zonele afectate.
 

×
×
  • Create New...