Jump to content

cristian_sorin

Membru
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About cristian_sorin

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Galati
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Aveo 1.4/14V 101CP
  • An
    2010
  • Nr. Inmatr.
    GL-27-YRN
  1. Stie cineva daca exista compatibilitate intre jantele de aveo (14") si jante ce echipeaza alte marci auto? Vreau sa cumpar 4 jante de aveo (14").
  2. Gata, am rezolvat problema...supapa de suprapresiune de pe dopul de la vasul de expansiune era defecta. Ideea e ca circuitul de racire lucreaza oarecum presurizat, si datorita faptului ca acea supapa era defecta, instalatia lucra la presiunea atmosferica si lichidul de racire ajungea la punctul de fierbere. Sub presiune, punctul de fierbere al lichidului a crescut...deci problema e rezolvata fara a umbla la garnitura de chiulasa sau la pompa de apa, cum am fost indrumat la toate service-urile la care am fost...numai mecanicosi de mana a V-a. Am scapat cu 20 de lei pe care i-am dat pe un dop nou.
  3. Stie cineva care e sonda care-mi transmite informatia de temperatura in bord? La mine sunt 2 pe chiulasa, ma gandesc ca toate merg catre ECU si acesta face o medie pe care o transmite la ceasul din bord. Dar sonda care-mi comanda ventilatorul electric, e cea aflata pe corpul termostatului?
  4. Din cate stiu aerisirea se face automat, vasul de expansiune fiind amplasat in partea cea mai de sus a instalatiei de racire. Referitor la completare cu antigel, da, s-a facut de mai multe ori, pt ca in urma bolborosirii pierdeam antigel pe la capacul vasului de expansiune. Am presupus la un momentdat ca e posibil ca vaporizatorul de GPL sa aiba cumva vreun defect de fabricatie si sa permita trecerea unei cantitati de gaz in circuitul de racire (ceea ce ar fi determinat bolborosirea respectiva, urmata de cresterea nivelului in vas si apoi de curgerea sa din vas pe ;la dop)......dar am mers numai pe benzina (GPL OFF) si aceeasi chestie se intampla. Ieri am observat altceva, am scos furtunul subtire care intra in partea superioara din stanga a vasului de expansiune (vine de undeva din partea stanga a motorului) si turam motorul, pe respectivul furtun nu aveam circulatie de antigel..., in a doua faza am pornit si matizul si am observat ca in vasul de expansiune am o circulatie continua de pe acel furtun subtire. E normal sa fie asa? Are cineva vreo documentatie/scheme electrice de la tipul acesta de motor F14D4?
  5. Sa va zic ce am patit...am instalat GPL pe Aveo 1.4/16V 101CP (7200 km), instalatie secventiala Tomasetto. Dupa ce instalatia a fost montata a urmat calibrarea ECU de pe GPL, calibrare care se face in mers. Mers si alimentat cu gpl, plimbat putin in diferite regimuri de mers, trasat curba de functionare...totul parea sa fie ok. In momentul in care am ajuns inapoi la service si am ridicat capota pentru ca baiatul de la service sa-si deconecteze cablul de legatura dintre laptop si ECU GPL, am avut "surpriza" sa descopar ca antigelul din vasul de expansiune imi bolboroseste. S-au mobilizat cativa "mecanici" de la respectivul service (dealtfel respectat in GL) si au inceput sa-si dea cu parerea...Verdictul a fost ca termostatul este defect si ca ori nu deschide, ori sonda de temperatura care se afla pe corpul termostatului si care comanda ventilatorul electric, este defecta. Tin sa precizez ca acul indicator pt temperatura motor nu depasise zona normala (1mm sub linia de mijloc). S-a decis astfel demontarea termostatului si verificarea lui...doar ca in timpul verificarii lui, un "mecanic" a reusit sa rupa sonda de temperatura aflata pe corpul termostatului (si care costa doar aprox 1000 lei). In fine, dupa ceva discutii cu seful de service, acesta a comandat o noua piesa si sper ca undeva pe sapt viit sa o montez. Problema e ca acum merg fara termostat si, daca stau pe loc cu motorul pornit mai mult timp mi se intampla acelasi lucru, antigelul din vasul de expansiune imi bolboroseste...fara ca temp pe bord sa-mi creasca peste normal. In instalatia de racire ei au pus in paralel cu caloriferul masinii un vaporizator ptr GPL, ceea ce cred ca nu ar putea influienta in vre-un fel racirea masinii. Unii zic ca de vina ar putea fi garnitura de chiulasa, ceea ce eu exclud, masina avand doar 7200km facuti cu un stil de condus f linistit... Astept sa vad cum se comporta masina dupa montarea noului termostat ... DAR TARE AM EMOTII... Stie cineva ce ar putea determina bolborosirea antigelului in vas chiar daca temperatura in bord nu se ridica?
 

×
×
  • Create New...