Jump to content

roman.ciprian

Membru
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About roman.ciprian

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico
  • An
    2000
  1. Am promis cateva poze noi...cu interiorul si cva mai fresh...sper sa va placa... PS : scz pt fata obosita... dar era dupa aproape 36 de ore de nesomn...in care am muncit si-am sustinut si licenta...si afara mai erau si un milion de grade
  2. Daca ne ajuta D-zeu o sa fie asta AWD. Numai ca in momentul actual e criza si la noi in buzunare.Plus ca ar fi momentul sa ne cautam si noi ceva de lucru. N-as avea nimic impotriva sa traiesc din construit masini, numai ca la noi nu investeste nimeni in idei traznite
  3. Mult o fi intr-adevar dar am facut-o din pasiune si din dorinta de a invata.Suntem constienti ca nu ne ridica nimeni statuie, ne-a avertizat si d-l profesor, dar e a doua masina in 2 ani de zile realizata de el cu 2 echipe de studenti diferite si speram sa nu ne oprim aici.E o senzatie unica sa conduci ceva construit de mainile tale si satisfactia dobandita de pe urma capetelor intoarse nu se compara cu nimic in lume. Studentia e in declin in Romania si speram ca am creat un precedent pe care altii il vor urma fara frica. Cat despre masinutza e proprietatea noastra dar se afla la facultate asa cum ii sta bine unui proiect de licenta care aduce mandrie institutiei. Urmeaza ca in urmatorul an sa demaram si faza a doua si sa o ducem la bun sfarsit asa cum ne-am propus.
  4. Testata aerodinamic? ) nu man n-a fost testata k nu am avut unde. masina asta a fost construita intr-un spatiu neadecvat, conditiile le-am creat noi (scule si alte alea) Repartitia greutatii e aprox 35%-65% fata-spate iar centrul de greutate aprox la 300-350 mm de sol in interiorul tunelului central al masinii. Dupa cum spuneam e abia la prima faza.Urmeaza sa facem un upgrade la masinutza asta (nu pot da mai multe detalii) urmand sa crestem puterea si sa imbunatatim repartitia greutatii. Bordul e facut tot de noi din fibra de sticla. Un coleg a muncit foarte mult la el si urmeaza sa-l acoperim cu piele(provizoriu are un negru mat pe el).Cat despre suspensie am calculat cu d-l profesor constanta elastica a arcului de tico si pot sa-ti spun k pt greutatea masinii si greutatea ocupantilor nu e vb de nici o problema, e foarte rigida. Pret? nu pot sa-ti spun cu exactitate. Cateva mii de euro. "Morgan-ul" albastru e un roadster si e proiectul de licenta de anul trecut realizat de acelasi profesor cu alti 4 studenti la Mecanica.E surioara mai mare.Are un motoras de BMW destul de nervos.
  5. poi puntea spate a masinutei noastre e de fapt puntea fata de la tico...bineinteles modificata sa nu mai vireze, cu diferentialul asezat central si 2 planetare lungi. caroseria e de fibra intr-adevar...despre performante nu am ce sa-ti spun...masina are 3 zile de cand a iesit din garaj si nu am apucat sa mergem nicaieri pe circuit...sa nu mai vb despre micile reglaje care mai trebuie facute sincer sa-ti spun e proiecata sa aiba si parbriz si cupola, mai multe...asta e doar prima faza...ms mult de aprecieri.dupa atata munca ma bucur sa vad k cineva ne apreciaza
  6. Nu stiu daca face neaparat obiectul acestei sectiuni, dar fiind vb despre sectiunea "Masina mea", m-am gandit sa va prezint ce am realizat anul acesta ca proiect de licenta, impreuna cu alti trei colegi si profesorul nostru indrumator din cadrul Facultatii de Mecanica din Iasi. Am pornit de la un Daewoo Tico, destul de obosit de altfel(avea cam 290000 de km),care suna mai rau ca un tractor U450 pe care intr-o zi jumate l-am facut bucati.Aveam nevoie de motor, cutie de viteze, fuzetele pe fata, caseta de directie cu tot cu coloana volanului, sistemul de franare, suspensia fata si bineinteles sistemul electric...Timpul de munca efectiv a fost de 3 luni jumate (fara sa punem la socoteala partea de proiectare) timp in care s-a sudat un alt sasiu, s-a turnat o alta caroserie, s-a refacut sistemul de franare, cel electric, s-a modificat sistemul de directie, s-a modificat suspensia, pedalierul, timonerie cutie, actionare pedale, racire, pe scurt cam tot. Dupa tot acest travaliu contracronometru, in dimineata sustinerii examenului de licenta a iesit pe usa garajului urmatoarea aratare. Va las pe voi sa decideti daca am facut treaba buna sau nu. Ca specificatii : motor 796 cm3 30 kW amplasat in spate cu tractiune spate greutate 530 kg roti 15 " frane cu disc si suspensie independenta pe toate cele 4 roti 2 locuri
 

×
×
  • Create New...