Jump to content

ekofresh

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About ekofresh

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    bucuresti
  • Auto
    daewoo
  • Model
    matiz
  • An
    2003
  1. Azi m-a sunat taicamiu sa imi spuna ca masina face la fel ca in iarna cand avea probleme cu delcoul. Prin urmare ~4 luni si ~3000 km cu delcoul noname. Acum intrebare, ma gandesc la Mando original, dupa montare poate exista vreo problema sau diferente de funtionaltate, fata de Dac?
  2. Acum bobina de inductie da curent? Simptomele tale imi par a fi delco dus, ar fi bine sa incerci cu unul bun inainte sa-l schimbi.
  3. Cumparat delco DAC aftermarket bulk, noname, montat pe masina si functioneaza perfect, nu stiu pentru cat timp dar acum e in regula. Delco DAC original doar la comanda si dupa n zile, prin urmare am luat ce am gasit, revin cand va face probleme. Acum dupa ce s-a incalzit, Matizul pornea la prima cheie, fara probleme, dar in mers se smucea fara sa dea eroare, se ingatuia, tot delcoul fiind cauza.
  4. Revin si eu cu problema mea. Am cautat un tester, l-am gasit si nu s-a conectat la Matiz, prin urmare orbeste voi cumpara un delcou. Am mers la un magazin de piese si au tot cautat la furnizori delcou DAC, nu au gasit decat MANDO si m-au asigurat ca se potriveste acolo, pe langa asta cica MANDO nu mai are acel senzor ce se defecteaza si e indicat sa pun MANDO. E bine sa pun MANDO in loc de DAC, ce dezavantaje sunt, la ce sa ma astept, lamuriti-ma si spuneti-mi ce trebuie sa stiu la punerea unui delcou MANDO in locul unuia DAC.
  5. Pe Matizul din familie cand a dat semne am pus Rombat la recomandarea vanzatorului, a fost buna un an si a cedat, nemaigasind garantia a trebui s-o schimbam si am vrut una mai buna. Am optat pentru Varta Blue dynamic A15 / 40ah care e excelenta, dupa un an de utilizare si problemele actuale cu delcoul are 86% la test si mi s-a recomandat o reincarcare, ceea ce am si facut-o. Ideea e in felul urmator, trebuie sa o verifici la 2-3luni si tot la acest interval si punerea redresorului cateva ore, chiar daca bateria e buna si perfect functionala i se prelungeste durata de viata considerabil. Eu nu am stiut ca redresorul se pune si pe o baterie buna, dar am primit explicatia ca alternatorul nu va putea niciodata sa incarce o baterie la 100% pentru ca masina are si alti consumatori. Pe perioada garantiei din sase in sase luni se verifica bateria, adica de doua ori pe an, iar vanzatorul a zis s-o fac mai des, pt a o proteja la timp.
  6. Nu, nu am cumparat un nou delco, intamplarea de azi e cu delcoul vechi, inca sunt la elucidarea problemei. Voi cauta un tester pentru a fi sigur ca de acolo e problema, nu vreau sa-l cumpar fara a fi sigur ca e delcoul. De aceea am intrebat daca un delco, vechiul delco poate da opriri la relantiu?
  7. Azi am fost la un magazin de piese auto care mi-a spus si aratat intr-un catalog ca DAC si MANDO sunt doua modele de delco si nu un producator, acea inscriptie este acolo pentru a face diferenta si nu pentru a indica producatorul. Pretul unui delco GM mi s-a spus ca e 550lei. Azi am pornit masina, pornire la prima cheie si dupa ~1min s-a oprit, adica oprire la relantiu, am repornit-o si nu s-a mai oprit 3-4 min dar nu am mai plecat cu ea. Delcoul poate da opriri la relantiu?
  8. Aici intervine dilema mea, daca DAC este un producator, cum poate fi unul mai prost si altul mai bun, nu toate sunt facute sub licenta sau sunt si replici, DAC de la magazin nu e la fel ca cel ce se gaseste pe masina mea? Cum imi pot da seama si ma pot asigura ca delcoul e DAC original, produs GM si cum imi dau seama de viceversa, exista anumite magazine care il vand, are o inscriptie aparte? Excludem pretul pentru ca am vazut delco la ~550lei, care nu era nici DAC nici MANDO. A folosit cineva delco Delphi, Meat&Doria, Hoffer? Sunt o alternativa pentru DAC? Rotor distribuitor, e un producator anume sau DAC? Cum arata acel modul optic si cat costa, e un producator anume sau DAC?
  9. La fel ma gandesc si eu ca ar fi delcoul, dar nu poate fi doar cititorul, cat costa acel cititor, senzor optic? Nu stiu cum se numeste dar as incerca cu acela, poate fi cauza acel senzor? Am totusi cateva neclaritati: Un delco nou vine cu senzor si capac? DAC si MANDO sunt doi producatori sau sunt doua modele de delco?
  10. O problema asemanatoare am si eu. Tatal meu are un Matiz euro 2 din 2003, cu delcou. Masina are 187.000km si nu a avut astfel de probleme pana in aceasta iarna, voi incerca sa descriu care sunt simptomele pentru ca doar eu am mers cu masina in tot acest timp(de cand a aparut problema). Dupa ce am alimentat, benzina 95 de la Lukoil(nu stiu daca e important) a aparut eroarea cu check in timpul mersului, fara sa afecteze in vreun fel comportamentul masinii, dupa cateva zile eroarea s-a manifestat prin pierderi de putere, de cateva secunde si revenire la starea de buna functionare. Dupa ce a venit frigul masina a inceput sa porneasca tot mai greu, pornea la rece dar dupa un drum de 10-15 minute, dupa ce motorul se incalzea, masina refuza sa mai porneasca, invartea dar nu dadea scanteie pentru a porni, cel putin asta era sunetul. Masina pornea dupa ~30 de minute, in tot acest timp mai incercam fara succes, dupa acea perioada pornea fara probleme ca si cand totul ar fi fost normal. Dupa toate aceste simptome am mers si am schimbat filtrul de benzina, am verificat pompa de benzina, care este schimbata in urma cu ~6-7luni, functioneaza si se activeaza la fiecare contact, dar nu s-a schimbat nimic. Am mers la un service pentru elucidarea problemei, au verificat bujiile care erau uscate, au curatat capacul de la delcou care avea putine urme de apa, verificat toate sigurantele si erau bune, verificat bobina de inductie in care intra curent dar nu scotea nimic. Pus totul la loc pentru ca nu aveau bobina si asteptat pana porneste sa plec acasa. In drum spre casa a aparut de mai multe ori check, pierderi de putere repetate, chiar si oprirea motorului in mers. Mai exact, acceleram si ajungeam la ~80km/h si dupa cativa metri imi aparea eroarea si acul vitezometrului scadea fara ca acceleratia sa raspunda in vreun fel. Dupa mai multe schimbari de treapta inferioara in functie de viteza la care ajungeam, eroarea disparea si se comporta normal pana la urmatoarea aparitie, de cateva ori masina chiar s-a oprit, necesitand repornirea succesiva pentru ca nu-si mentinea relantiul. Am schimbat bobina asa cum mi s-a indicat iar problemele au ramas aceleasi, bobina cumparata este Denso. Am mers la alt service, pe roti fara vreun fel de erori, aceleasi verificari, curatat capac delcou care era putin aburit, nu au gasit nimic ne la locul lui. Am facut mai multe verificari unde check mi-a aparut o data, nici ei nu au reusit sa concluzioneze o posibila defectiune. Azi am mai facut o proba cu masina, dupa 4 zile in care a stat nemiscata in garaj, a pornit la prima cheie absolut normal, pe parcusul functionarii a mai avut pierderi de putere dar de durata foarte scurta, ~ 1 secunda, o oprire la semafor la relantiu si o alta oprire tot la relantiu, aparitii are erorii check si functionare normala cu eroarea in bord, alimentare cu benzina de 98 iar la pornire a pornit la a3-a cheie si apoi venirea acasa si lasarea masina la relantiu ~15min fara sa se opreasca. Am ajuns intr-un punct in care problema ma depaseste si va cer ajutorul, am impresia ca problema mea e asemanatoare cu cea din acest topic si de aceea am scris aici. Masina se afla in Rosiorii de Vede prin urmare gasirea unui tester e dificila, delcoul este DAC, pe capac este lipit un astfel de abtibild, bujiile sunt in regula, fisele la fel(au fost schimbate), bobina de inductie schimbata, filtrul de benzina schimbat, pompa de benzina schimbata. Am mai observat ca in momentul apasarii pedalei de ambreiaj motorul merge oarecum neregulat sau are un sunet putin diferit de cel de la relantiu, specific si asta poate a-ti mai intalnit/patit.
  11. Matador vara, bunicele ca sunt ieftine doar ca se tocesc cam repede. Barum Polaris iarna, pe zapada se comporta f.bine, am bagat masina in zapezi mari, am tras frana de mana, totul e in regula. Problema e pe gheata, lipsa abs-ului si a discurilor spate isi spune cuvantul, masina se duce sanie cand prinde gheata, dar cu putina atentie totul e ok.
  12. matizul lu' taicamiu are 166.000mii km. E din 2003, cumparat nou, nu s-a avut grija de el, e o masina birjarita, dar surprinzator foarte rezistenta.
 

×
×
  • Create New...