Jump to content

junker

Membru
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

About junker

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Brasov
  • Auto
    Matiz 2007 euro3
  • Model
    Matiz
  • An
    2007
  1. Buna ziua. Am ajuns pe acest forum datorita contactului de pornire de la matiz 2007 euro3. Ce se intampla? Sucesti de cheie si nu se mai intampla nimic, eventual se aprinde bordul, nu poti porni matizul de la cheie. Simti la cheie ca se invarte mai usor decat de obicei, auzi un tacanit neobisnuit cand sucesti de cheie. Cauza: s-a rupt limba care actioneza contactele electrice. Sucesti de cheie dar forta nu se mai transmite pe contactele electrice si nu mai poti porni masina. Ce faci acum? Daca se mai aprind becurile pe bord, esti un norocos, lasi cheia in pozitia asta, pui matizul in viteza a doua si il pornesti impins pentru ca merge. Daca te duci imediat la service, baietii amabili iti vor spune ca trebuie sa schimbi contactul si toate incuietorile, ba mai mult trebuie sa iti invete matizul cu cheia noua. Ce faci? Nu te lasi pacalit. Piesa rupta de la butucul de matiz euro 3 (cu inel de citire a cipului), este identica cu piesa luata dintr-un butuc de matiz mai vechi. In cazul meu butucul de matiz vechi (adica fara inel de citire a cipului din cheie) costa 55 lei noi. Butucul euro 3 difera de butucul ne euro 3 doar prin dimensiunea inelului corpului exterior. La euro3 baietii au mai strunjit din exterior sa se potriveasca inelul de citire a cipului. Te duci la magazin, cumperi butucul fara set de incuietori. Demontezi butucul vechi, il deazamblezi ca sa capeti experienta, vezi cum este construit (pierzi un arc dar nu are nimic, in butucul nou gasesti aceleasi piese). Demontezi butucul nou. Cateii sau pastilele din butucul vechi ii pui in piesa din butucul nou si invers pentru ca sa poti pastra cheia. Demontezi piesa neagra de plastic care contine comutatoarele electrice care pornesc efectiv matizul, scoti bucata care s-a rupt de pe butucul vechi. Pui toate la loc in ordinea demontarii, poate te chinui putin pana le nimeresti. Rezultatul: obtii in matiz contact perfect functional cu cheia originala. Avantaje: costuri minime, timp pierdut maxim o ora. In cazul in care matizul nu mai poate fi pornit si ai la tine mai multe surubelnite: lunga cruce, mica dreapta... Demontezi din jurul coloanei de directie din spatele volanului capacul de plastic sus si jos, sucesti de volan pana vezi surubelul care tine piesa neagra de plastic cu contactele electrice. Scoti surubul, scoti comutatorul electric, sucesti de el si vei simti doua trepte, treapta unu de la contact, treapta doi la care se aprinde bordul si daca poti depune efort suficient vei putea actiona treapta trei de pornire a motorului. Nu este nevoi sa apesi in interior contactul central, masina va porni si asa. Atentie, trepta trei necesita mai mult efort pentru ca trebuie sa invingi rezistenta opusa de un arc destul de mare din comutator. Daca matizul este euro 3, cheia trebuie sa fie in contact pentru a putea fi citit cipul, oricum daca nu ai cheia in contact, se blocheaza volanul. Eu m-am descurcat fara sa am aceste informatii dar doresc ca altii sa nu trebuiasca sa invete chiar totul pe pielea lor. Bafta! Probabil ca este din piesa negra cu contactele electrice. Se demonteaza, se dezasambleaza, se verifica, se curata contactii. Atentie la arcuri ca sunt vreo 4.
 

×
×
  • Create New...