Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Timoneria Schimbatorului De Viteze

Recommended Posts

Salut! Am si eu o problema(banuiesc) legata tot de timonerie. La mine apare o problema in orice viteza(R,I,II,III,IV,V) dupa ce trec de 2500 rpm si persista pana la 3000-3200, dupa ce trec de 2500 rpm masina incepe se vibreze, se simte si in podea. Daca o las la frana de motor pe la 2500 ture incepe sa bata ceva in Caroseria, parca are fi ceva legat de evacuare...de la toba...nu stiu cum sa explic exact fenomenul, se aude ca o bataie venita de dedesupt-ul masinii, ca un barait de frecventa mare. Citind posturile am vazut ca problemele cu timoneria se aseamana cu ale mele...iar cand am motorul rece ma chinuiesc sa o bag in treapta a doua, sa intre intre I trebuie sa ma opresc complet...dupa ce parcurg 10-15 km merge normal si usor, mentionez ca am o Leganza '99.

Crede-ti ca am tot o problema legata de timonerie?Trebuie schimbata?.....

 

Va multumesc!

Edited by Morpheusst

Share this post


Link to post

Daca ai un zgomot pe care il suspectezi ca ar fi de la timonerie, incearca sa ti mina pe schimbator atunci cind incepe sa se auda acel zgomot si sa il misti in toate directiile (evident in treapta de viteza corespunzatoare). Daca gasesti o pozitie in care nu mai face zgomot, atunci e timoneria.

 

Daca esti sigur ca iti vine de dedesubt, probabil ca e esapamentul ... poate catalizatorul dus, poate toba mediana.

 

Pina ieri am avut si eu o problema care ma enerva. Am schimbat recent 2 tampoane de la motor insa, din pacate, unul din ele nu s-a potrivit chiar la fix. Din motivul asta am avut o vibratie urita in toata caroseria chiar si in volan si in schimbator. Incearca sa faci si urmatoarea incercare. Tine mina pe schimbator la plecarea de pe loc si la frina de motor. Daca il simti ca se deplaseaza zdravan pe directia inainte-inapoi, posibil sa ai si tampoanele obosite.

Share this post


Link to post

Am incercat azi dimineata...si dupa ce am plecat de pe loc am pus mana pe schimbator...cand am incercat sa il misc a inceput bataia si imi juca in mana urat de tot, am zis ca ii fac ceva si m-am lasat de meserie...imi vibra urat daca am incercat sa il misc, dupa ce l-am lasat in pozitia in care care sta el de obicei, nu mai vibra vizibil cum facea daca ma apucam eu sa il misc si nici nu se mai auzea bataia aia( era alta fata de vibratia care o face de la 2500 rpm). Nu stiu ce sa zic...tampoanele le-am schimat de curand nu am 2000 km cu ele. Asa am crezut si eu ca de la ele o fi vibratia...pe sub masina s-a uitat un mecanic si mi-a zis ca totul e ok...nu e nimic in neregula. Ideea este ca ai mei au o nubira II si merge ca unsa...cu 190 la motor de 1.6, nu vibreaza, nu troncane...la mine se tin lant cu prapadita asta de masina. Spre exp. daca trec peste linia de tramvai troncane ca naiba, defapt la orice denivelari mici si dese(piatra cubica)..am schimbat amortizoare, flanse, bascula cu tot cu bucse(astea la recomandarea unui mecanic) si nimic...la fel de urat face, care crezi ca ar fi problema cu masina asta? :D

Share this post


Link to post

Asta e loteria cu masinile luate SH, ori ai noroc sa fi avut un stapin OK, ori bagi in ea ceva bani pina o pui la punct ...

 

Ca sa nu te apuci sa bagi banii intr-o timonerie noua, poti sa deconectezi axul de la schimbator de timoneria propriu-zisa (cu schimbatorul in pozitie neutra) ? Apoi, calcat ambreiaj, pornit motor ... se va vedea imediat daca sursa vibratiilor e timoneria !

 

Daca nu stii sa reglezi la loc timoneria-levierul, nu te baga

Share this post


Link to post

Sa stii ca ai multa dreptate, in legatura cu masinile SH...chiar prea multa! Am sa fac ce mi-ai spus si o sa vad ce si cum...multumesc mult pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Sa stii ca si eu pe a mea am luat-o tot SH. Insa avea 25k km si mai putin de 2 ani vechime. A fost adusa direct din Coreea, pina la mine nu a rulat-o nimeni in Romania. Si nu exagerez cu nimic daca iti spun ca am fost 100% multumit de achizitie. Nu a avut nici o problema ascunsa, a fost excelent intretinuta. Pur si simplu a m avut noroc !

Share this post


Link to post

Asa este, ai avut noroc...a mea are mult peste a ta(km)... :D ...foarte mult peste. Sunt mulumit de masina se comporta foarte bine, foarte spatioasa, tocmai de asta nici nu am vandut-o, cu toate ca as fi putut sa imi iau o masina nou nouta. Mi-a placut, ce sa mai... ideea este ca sunt perfectionist si vreau sa mearga foarte bine. Astazi am rezolvat problema cu trancanitul, cei care au umbat la masina ( inaintea celor de la service-ul pe care il frecvantez) nu au pus toate suruburile inapoi, nici la evacuare si nici la scut...si de la asta cand treceam prin "gropite" se auzea troncanitul, sunt multumit ca am rezolvat problema asta...in rest masina este super ok...am bagat ceva bani in ea si se simte diferenta. Singura nemultumire este ca nu mai merge cu peste 200 cum mergea inainte, nu ca as merge cu asemenea viteza, dar imi place sentimentul ca poate mai mult cand am nevoie iar eu nu pot spune asta...viteza maxima 185 km/h (viteza demna de motor 1.4-1.6), le-am zis celor de la service si mi-au zis ca nici nu cred ca merge cu mai mult Leganza, dar eu stiu adevarul...am mai vorbit cu o cunostinta tot cu Leganza si am mers cu a lui si am ajuns cu usurinta la 200, se mai ducea inca putin, probabil 210-215...deci masina poate, dar are o problema mai mult sau mai putin grava...sper sa o pot rezolva pana la urma. Bafta!

Share this post


Link to post

Postez si eu aici, nu e inca o problema dar vreau sa stiu de unde e buba. De vreo 3-4 saptamani a inceput sa agate putin cand introduc a 3-a, nu mult, dar cum am mana usoara o simt. Nu sunt un perfectionist, dar nu vreau s-o las asa sa dea in altele. Nu acuz pe nimeni dar problema a aparut de cand a inceput sa sa conduca sotia, dupa trecerea de pe masina scoala ( un Mercedes 190 E cam vai mama lui, cu tija schimbatorului rupta de un natarau de elev) pe cea de acasa. Am observat la inceput ca forta vitezele, invatata cu dracia aia nasoala, si probabil ca asta a accentuat jocul probabil insesizabil de atunci. Intre timp a inceput sa invete si nu mai forteaza schimbatorul.

Ideea e ca am ridicat capota si am inceput sa misc de elementele timoneriei si imediat am gasit joc marisor la o tija metalica cu capete de conexiune de plastic, care capete intra pe niste articulatii rotunde si apoi se asigura cu niste cleme (scuze de descriere, abia mi-am baut cafeaua :mrgreen: ). Este piesa cea mai de sus a ansamblului timoneriei din compartimentul motor. Nu am acum cum sa fac poze, cert e ca are joc mare pe pe articulatiile unde se prinde, da impresia ca va iesi daca trag de ea, fara sa scot sigurantele din capete. Azi o sa verific si partea din habitaclu, aia am mai vizitat-o cand am cumparat masina si era ok (atunci...). Daca cineva stie cum se cheama piesa cu pricina si intr-adevar daca ea este responsabila pentru agatatul in a 3-a va rog a ma indruma.

Share this post


Link to post

@Morpheusst: Ehe ... si a mea are acum 162.000 km dar se tine bine. In Iunie am sarit lejer de 200 dar nu in tara. Sfatul meu este sa o lasi asa pina in primavara.

 

Timoneria de Leganza e tot aia de la Cielo, Espero, etc. La mine da semne de oboseala cam pe la 60-65 kkm. Se poate schimba, dar se poate si repara, chiar foarte simplu, am povestit anterior.

 

@Adi_Iacob: Uita-te putin pe schema de aici: http://www.autoware.ro/catalog.php?car_id=...trepte-manuala)

 

De obicei, joc in schimbator pe directia stinga-dreapta apare din cauza 1. departarii urechilor de la ultima furca (chiar aia dinaintea capacului de la cutia de viteze, respectiv furca dintre reperele 11 si 12), 2. oringurilor de cauciuc din interiorul cilindrului in care se introduce axul 13 (cel cu sigurante) sau 3. oringului de cauciuc de pe levier (cel din masina). Joc pe directia inainte-inapoi apare datorita: 1.oringului de cauciuc de pe levier (cel din masina), 2. oringurilor de cauciuc din interiorul cilindrului in care se introduce axul 13 sau 3. largirii orificiilor in care se introduc bolturile de fixare a furcilor (vezi reperul 11).

 

Daca ai joc in axul ala cu capete de plastic care prinde satelitii, te-ai scos. Cred ca nu costa mai mult de 10 RON si se schimba in 30 secunde. Ai grija, daca e f. frig afara, cind desfaci/prinzi clapetele de plastic ... se pot rupe. Dracia e facuta in Ro de UAMT parca si plasticul e cam casant

Share this post


Link to post

@Salex

Merci, intocmai in tija aia am joc, piesa 9 pe schema furnizata de tine sau tija-a comanda schimbator viteze pe catalogul de la ei, se misca foarte lejer in articulatiile alea, da impresia ca o poti scoate intr-o secunda (nu am incercat, nu sunt adeptul reparatului a ceea ce nu pare a fi defect). O sa o schimb si o sa va tin la curent daca mai agata la schimbare in vitea a 3-a (apropo, azi am plecat la drum pe la 12 si parca nu a mai agatat, sau m-am invatat eu cu fenomenul...).

Share this post


Link to post

Fericitule :) , ai scapat cu cea mai ieftina si banala reparatie la timonerie.

 

Tine cont de ce ti-am zis referitor la plasticul ala casant si nenorocit, nu-l schimba cind e f. frig. In plus, baga niste VASELINA SILICONICA in capacele inainte de montaj. Oricit de multa, are pe unde sa iasa excesul.

 

Spor !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

La multi ani tuturor!... Sper sa fii nimerit bine topicul. Am si eu o problema cu cutia de viteze. Adica dimineata cand e frig intra greu in treapta a 2-a, chiar foarte greu, o data a si carait scurt. Problema e doar cu treapta a 2-a, restul nu fac figuri. Am incercat, cat timp astept sa se incalzeasca masina, sa schimb de mai multe ori toate vitezele pe loc, sa-si mai de-a drumul, dar degeaba ca tot greu intra in viteza. Ce ar putea fii? Ca din ce am citit pe forum, daca o sa continui sa merg asa se poate bloca toata cutia. Multumesc anticipat. Scuzele mele daca am fost off topic.

Share this post


Link to post

Verifica jocul in articulatiile timoneriei.

Schimba lichidul de frana de la ambreiaj si verifica cursa libera a pedalei de ambreiaj.

Verifica nivelul uleiului in cutia de viteze.

Share this post


Link to post

Salut! Problema mea a fost legata de timoneria cutiei de viteze. Cost 66RON (timoneri, bolt mic si mare) + manopera 50RON. Merci Ovi_jer.

Share this post


Link to post

Imi intra in a 2-a f.greu in timpul mersului mai ales cand e rece.Pe loc intra bine.Nu debraiaza bine sau e cutia de vina?Cred ca timoneria e buna,daca intra pe loc bine.

Share this post


Link to post

salut...si eu am aceeasi problema, intra greu de tot(dar nu tot timpu) numai in viteza a 2 a in rest in cellelalte viteze intra normal...sa fie oare timoneria?

Share this post


Link to post

Verificati comportamentul atunci cind retrogradati, in principal dintr-a 4a in a 3-a si dintr-a 3a in a 2a. Daca intra greu, problema depaseste timoneria :(

Share this post


Link to post
Verificati comportamentul atunci cind retrogradati, in principal dintr-a 4a in a 3-a si dintr-a 3a in a 2a. Daca intra greu, problema depaseste timoneria :(

 

inca o constatare: astazi am facut un drum pana la tara de vreo 60 kilometrii...am observat k dupa de parcurgi o distanta de vreo 20 30 km intra ca unsa in toate vitezele...deci ce sa fie oare?

Share this post


Link to post

Problemele reale de la timonerie nu se (auto)-remediaza nici daca mergi 1000000 km. Incearca sa scoti consola cu burduful schimbatorului de viteze si sa vezi daca articulatia sferica este bine gresata. Daca nu este, nu pune orice vaselina, ca mai rau faci. Unge din abundenta cu vaselina siliconica.

 

Faza cu intratul mai usor dupa o perioada de mers ar putea sa se datoreze fie unui ulei de cutie prea viscos, fie unei cantitati insuficiente de ulei.

 

Eu as face ambele verificari si abia apoi mi-as pune intrebari legate de ambreiaj ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post
inca o constatare: astazi am facut un drum pana la tara de vreo 60 kilometrii...am observat k dupa de parcurgi o distanta de vreo 20 30 km intra ca unsa in toate vitezele...deci ce sa fie oare?

 

Chiar daca postul e mai vechi ma risc si eu cu un raspuns...

Asa cum a zis si Salex problema e in principal de la lipsa vaselinei in articulatia sferica.

Aceeasi problema am avut-o si eu iarna trecuta. Intra foarte greu la rece in treapta a doua si dupa cativa kilometri intra "lin fara suspin". Mai facea figuri cateodata si vara, mai ales diminetile cand era un pic mai racoare, e adevarat ca nu asa grav- doar tinea un picut.

Am rezolvat-o prin gresarea articulatiei sferice, care era uscata complet!

Acum vad ca intra destul de usor in toate vitezele desi in cateva dimineti au fost cateva grade sub minus si umezeala. E adevarat ca inca mai tine putin la treapta a 2-a dar e o imbunatatire evidenta.

Pentru rezolvarea completa probabil ca trebuie sa inlocuiesc si lichidul de la ambreiaj, ca nu a fost schimbat niciodata pana acum. Uleiul din cutie a fost verificat de doua ori, numai in ultima luna, de doi mecanici si mi-au confirmat in mod independent ca e OK. Deci mai ramane lichidul de la ambreiaj...

 

Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post

Nu am observat vreo diferenta la schimbator, de cand am schimbat lichidul ambreiajului, de fapt n-am observat aproape nimic nici la ambreiaj si cred, nu sunt sigur, ca era din 1995 in vasul ala.

De intrat greu in I si II la rece, mai ales iarna acum, sunt obisnuit, ulei in cutie este, problema e ca-i probabil prea gros. Un schimb cu ceva mai subtire probabil ar rezolva micul inconvenient.

Share this post


Link to post

La al meu Cielo am schimbat saptamana trecuta kitul de ambreiaj si timoneria. Problema e ca de vreo cateva zile imi intra mai greu într-a II-a... Ce sa fie?

Sa fie de vina mecanicii (vai de capul lor) de la Service Daewoo (acum Ford) din Craiova?

Sau sa fie de vina uleiul insuficient din cutia de viteze (mecanicul mi-a spus ca ar mai trebui sa-i pun vreo 300 ml, ceea ce o sa fac, pentru ca l-am si cumparat)?

Sa fie de vina articulatia sferica (negresata) a schimbatorului?

 

Lamuriti-ma, va rog, sa stiu si eu ce caut!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post

Unge bine articulatia sferica cu vaselina siliconica, pune ulei in cutie si deja ai eliminat jumatate din posibilele cauze. Daca nu se rezolva, mai sapam ;)

Share this post


Link to post

Am schimbat timoneria si lichidul de la ambreiaj,am uns articulatia sferica si tot imi intra greu in a 2-a si mie,mai ales cand e rece afara.Am schimbat si uleiul din cutie si tot nu-i dau de cap.Sa fie unu defect al cutiilor de viteza?Nu stiu ce sa-i mai fac!Am un executiv din 2002 cu 100k km cumparat la 60k si de cand am luat-o se comporta asa.

Share this post


Link to post

Cred ca problema este pana la urma vascozitatea "la rece" a uleiului din cutia de viteze. Am observat ca daca las masina sa se incalzeasca bine inainte de a pleca (cam un sfert de ora sau douazeci de minute cat sa se faca suficient de cald in interior ca sa pot duce copilul la gradinita) intra fara nici o problema in toate vitezele oricat ar fi de ger afara. Daca incerc sa plec imediat sunt probleme in special la treapta a II-a in care a si "carait" de cateva ori.

 

As mai avea totusi o nelamurire: uneori cand masina sta putin inclinata, cu motorul pornit se aude un zgomot metalic intermitent (ca un clincket aleator) care dispare cand apas pedala de ambreiaj si reapare cand aceasta e eliberata. Mi-e teama ca e vorba de unul dintre rulmentii de la cutia de viteze dar nu sunt sigur si n-as vrea sa o desfaca degeaba la service. Adica ma deruteaza ca nu face continuu si tocmai din cauza asta nu am reusit sa prezint problema nici unui mecanic. Ma gandesc sa pun mai intai un produs de conditionare a uleiului din cutie- ceva gen Duralube pentru uleiurile de transmisie.

S-a mai lovit cineva de problema asta? Cat e de grav si cum se poate rezolva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...