Jump to content

Sign in to follow this  
entaro79

Chevrolet Aveo/Kalos - Bujii

Recommended Posts

Pt kalos 1.4 16V ce bujii recomandati?

 

Am auzi de bosh cu nu stiu cati electrozi de masa,de EON2...6,etc

Care sunt cele mai bune (care sa se potriveasca desigur) si ce benefecii credeti ca aduc(fata de cele standard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru 1,4 dohc Champion NGK BKR6E-11.

De altfel s-a tot discutat pe forum chestia asta! (nu stiu exact cam pe unde, dar...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca Brisk model DR15TC-1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva pentru Kalos 1.2 ce bujii ar trebui sa pun? ca aia de la DiBas au zis ca d-alea originale GM, da' nu aveau.

masina am cumparat-o in octombrie 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalos 1.2 - NGK BPR5EY-11

Kalos 1.4 - NGK BPR6ES

Kalos 1.4 16V - NGK BKR6E-11

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Kalos/Aveo de 1,2L merg bujii BRISK LR17TC-1 (6,5 lei/buc), 3+1 electrozi. Motorul urca mai rapid in turatie si functioneaza mai bine in a doua jumatate a plajei de turatie. Observatiile subiective sunt in raport cu NGK-urile koreene OEM, diferite in rau, parca, de cele made in Japan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot am curatat IAC-ul, m-a cuprins curiozaitatea sa vad si eu o bujie de 29.000 Km la fata.

 

Noroc cu o "tubulara" din trusa originala a... Oltcit-ului, ca al dracu' de adanc mai sunt bagate bujiile astea.

 

Si iat-o:

 

post-482-1169297657_thumb.jpg post-482-1169297668_thumb.jpgpost-482-1169297677_thumb.jpg

 

Se confirma modelul original NGK BKR6E-11.

 

Eu zic ca pentru un sub-turangiu de talia mea si un parcurs cu multa preponderenta urban arata chiar nespus de bine. Doar "cracaneala" dintre electrozi ii tradeaza varsta. E clar ca trebuie schimbate :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nespus de bine? Fii serios :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot le-ai desfacut de ce nu le-ai schimbat?

Sau vrei sa dai la revizia de 30k km 150 ron pe ele si manopera? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca am gasit si eu bujiile in portbagaj. Sunt schimbate la 30kkm, parca. Uite cum arata.

DSCF1878.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile astea nu tin 30kkm. Aceleasi bujii pe motorul de la nubira se schimba la 20kkm cand inca arata bine. La 30kkm au deja gap de 1.3, deci nu mai sunt ,,in specificatii''. Cand am schimbat eu bujiile aratau cam ca ale lui Tommy, dar daca le mai tineam inca 10kkm nu cred ca aratau la fel...

 

PS: Oricum bujiile de la matiz/nubira nu au aratat niciodata ca ale lui Abramburel, chiar daca fac si drumuri foarte scurte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ti-a zis tie ca se schimba la 20k km? :)

Se verifica/regleaza distanta la electrod la15k km la kalos si la 20k km la nubira si se inlocuiesc la 30k km la amandoua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca tot le-ai desfacut de ce nu le-ai schimbat?

 

Una la mana, am desfacut doar... una :)

 

Apoi nu aveam cu ce sa le schimb :D

 

Am zis ca o sa le schimb (revizia e in iunie :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cine ti-a zis tie ca se schimba la 20k km? :)

In service e pe perete foaia cu reviziile iar la 20k e schimb bujii, pentru motoarele DOHC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se apropie revizia de 30k Km si mi s-a pus piticul sa pun bujii cu mai multi electrozi de masa.

 

Problema e ca nu prea stiu ce sa aleg,variante ar fi asa:

 

1.Brisk cu 3 electrozi

2.Bosch cu 4 electrozi

 

Dilema mea e daca se potrivesc(ca dimensiune) si nu am nici cea mai vaga idee daca sunt compatibile(sa nu fie prea calde sau prea reci pentru motorul de 1.4 16V).

 

Un sfat ceva aveti si pentru mine? :)

 

Pe siteul Brisk am gasit urmatoarele compatibilitati pt motorul 1.4 16V/69 kW

 

Spark plugs - Cars - Series/Tuning

 

FIRMA MODEL LTR kW (hp) ENGINE YEAR ZS MM SUPER EXTRA PLATIN TUNING SILVER_LPG A-line

CHEVROLET (DAEWOO)

CHEVROLET (DAEWOO) Kalos SX 1,4 69kW F14D3 DOHC 02.05- 1,1 DR15YC-1 DR15TC-1 DR15YPP-1 DOR14LGS DR15YS-9 14

 

Ce vazusem eu in Careffour erau model DR15TC-1 cu 3 electrozi,deci se potrivesc :)

 

cam asa arata bujiile respective http://www.brisk.biz/index.php?page=svicky_extra.html

 

Compara-le cu bujiile unui turangiu !

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=240077

 

Sa zicem ca schimb eu bujiile si la revizie le zic sa nu umble la ele ca sunt deja schimbate.

Intrebare : e posibil sa se ia de mine cu chestii gen ca pierd garantia,ca nu au fost schimbate in service autorizat,ca nu am hartii pt ele?

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e posibil. Dar, in mod normal, respectand traditia, ei nu o sa se uite la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa spui foarte bine sa nu se atinga de ele pentru ca le-ai inlocuit acum 2000 km pentru faptul ca una numai mergea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit in carrefour DR15TC si nu DR15TC-1(de alea nu mai aveau) singura diferenta dintre ele este gap-ul,astea au 0.8 mm,din cate stiu pt motorl meu trebuie de 1.1 mm

 

Se potrivesc astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ciclul : "Cum arata bujia mea dupa 26k"...

 

post-490-1171362896_thumb.jpg

 

Nu se vede cine stie ce, cand am desfacut-o nu aveam la indemana decat telefonul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are 26k km, schimb-o !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza a fi schimbate destul de repede... deja am pregatite NGK-urile BPR6E cu electrod in V...

De precizat ca am masurat gap-ul si e tot 0,8... lera de 0,9 nu a intrat deloc; din poza nu prea se observa dar ele sunt un pic innegrite doar la baza, "electrodul" de masa fiind curat... inseamna ca am piciorul suficient de greu... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, arata bine (pantofi cu talpa de plumb), dar le-a ajuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×