Jump to content
 

Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

Am si eu un pitic pe creier de cand mi-am luat masina:in cartea tehnica scrie ca reviziile se fac la 10000 km sau 6 luni,oricare dintre ele intervine prima.Dupa calculele mele eu nu am cum sa fact 10000 km in sase luni si asa ca le-am scris un e-mail pe tema asta.Am primit urmatorul raspuns:

 

'Stimate Domn,

 

Reviziile periodice la automobile Daewoo sunt impuse de catre constructor la 10.000 km sau 6 luni oricare dintre conditii intervine prima. In urma unor teste efectuate de Centul Tehnic si Laboratorul Chimic al S.C. Daewoo Automobile Romania S.A., se impune inlocuirea uleiului dupa o perioada de 6 luni, chiar daca nu s-au efectuat 10.000 de km, deoarece s-a constatat ca dupa aceasta perioada de timp uleiul isi pierde unele din calitatile de lubrefiere (aceleasi ca si la parcurgerea 10.000 km) ducand la uzura prematura a subansamblelor motorului. Cu stima.'

 

Ce parere aveti?Eu unul le-as recomanda un lubrifiant al carui calitati sa se mentina o perioada mai lunga de timp.

Dupa ce am citit raspunsul lor le-am mai compus un e-mail astfel:

 

 

'In primul rand v-a multumesc pentru raspuns.Din lecturarea lui , eu am tras urmatoarea concluzie:dupa o perioada de 6 luni ar trebui sa efectuez schimbul de ulei la autoturismul meu iar restul operatiunilor aferente reviziilor periodice sa le efectuez dupa parcurgerea numarului de kilometrii specificati in cartea tehnica(respectiv 10.000 km,20.000 km etc), fara a pierde garantia autoturismului.Va rog sa-mi confirmati sau sa-mi infirmati cele enumerate de mine mai sus.'

 

Astept raspunsul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm! uite ca eu uitasem de 6 luni! oricum, fac cam 20kkm/an, asa ca e la fix, in cazul meu!

 

Despre schimbul de ulei: eu am observat ca dupa ~8kkm motorul suna altfel, mai ascutit; am intrebat la service si mi s-a zis ca inainte de 10kkm nu prea are rost sa-l schimb (oricum, eu am ulei Mobil1 5W30, ca asta mi-au pus in service la revizia de 1kkm si 10kkm).Eu parca l-as schimba la 7500km ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este publicitate.Respectiva adresa de e-mail este 'relatii.publice@daewoo.ro'

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAI AM SI EU UN PROBLEM!!MA ENERVEAZA TERIBIL ZANGANITUL BUTOANELOR ALEA DE LA USI (SIGURANTELE DE UNDE INCUI DIN INTERIOR NU E NICI-O SOLUTIE SA LE MAI IAU PIUITUL!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiati ca a sosit si al doilea raspuns.Cititi-l.

 

Stimate domnule Ovidiu Cornateanu,

 

Constat din ultimul dv. mesaj ca raspunsul pe care vi l-a transmis anterior colegul meu, dl. Constantinescu, nu a reusit sa va faca sa întelegeti corect care sunt intervalele pentru reviziile la autoturismul dv. De aceea, încerc sa fiu mai explicit de aceasta data.

 

In primul rând, va rog sa retineti ca efectuarea reviziilor respective este obligatorie în perioada de garantie (altfel, autoturismul pierde garantia), însa ele trebuiesc efectuate si dupa iesirea din garantie, pentru a asigura o functionare de lunga durata a autoturimului în bune conditii. In esenta, reviziile au rolul de a asigura buna intretinere a autoturismului (prin schimbul de fluide de ungere si racire, elemente consumabile etc. si prin efectuarea unor reglaje), astfel încât sa scada probabilitatea defectarii autoturismului.

 

Si acum, iata cum se determina momentul în care trebuie sa prezentati autoturismul dv. la revizie: în documentatia pe care ati primit-o împreuna cu autoturimul, se specifica ca reviziile trebuiesc efectuate "la fiecare 6 luni sau la 10.000 km, oricare din ele survine mai întâi". Aceasta înseamna ca:

- daca într-un interval de 6 luni de la precedenta revizie, parcurgeti mai putin de 10.000 km, trebuie sa va prezentati la revizie dupa scurgerea celor 6 luni (exemplu: daca ati efectuat o revizie pe 1 februarie 2004 iar la bord aveati 12.000 km, si pâna la 1 mai 2004 veti parcurge mai putin de 10.000 km - adica veti avea la bord mai putin de 22.000 km - va trebui sa va prezentati, totusi, la revizie pâna pe data de 1 mai 2004);

- daca parcurgeti 10.000 km într-un timp mai scurt decât 6 luni de la precedenta revizie, va trebui sa prezentati autoturismul pentru revizie în momentul atingerii celor 10.000 km, chiar daca nu s-au scurs înca 6 luni de la precedenta revizie (exemplu: daca ati efectuat o revizie pe 1 februarie 2004 iar la bord aveati 12.000 km, si pâna la 15 martie veti parcurge 10.000 km - adica veti avea la bord 22.000 km - va trebui sa va prezentati la revizie pe 15 martie).

Nota: se admit abateri de câteva zile sau câteva sute de km fata de timpul/nr. de km pentru revizie. Este recomandabil, totusi, ca reviziile sa fie facute mai cuvânt_urâtând înainte de termenul prevazut decât dupa aceea. Daca aveti de facut un drum mai lung si estimati ca, în timpul acestuia, veti depasi sensibil limita de km sau de timp pentru revizie, prezentati-va la revizie înainte de a pleca la drum.

 

Va rog sa retineti ca reviziile nu constau întotdeauna în aceleasi operatii (spre exemplu, la unele revizii se înlocuiesc si curelele de transmisie). De aceea, va recomandam ca, dupa efectuarea unei revizii, sa întrebati tehnicienii de service la care ati efectuat revizia, când trebuie sa va prezentati pentru urmatoarea revizie.

 

In final, pentru a raspunde întrabarii dv. directe: infirmam concluzia dv. asupra raspunsului nostru anterior. Interpretarea corecta este: prezentati autoturismul dv. la revizie la fiecare 6 luni sau fiecare 10.000 km, oricare survine mai întâi, numarând de la revizia precedenta. Desi, asa cum am precizat mai sus, operatiile difera partial de la o revizie la alta, exista o operatie care se efectueaza întotdeauna: schimbarea uleiului - ori, principiul schimbarii uleiului dupa 6 luni sau 10.000 km este valabil pe toata durata de viata a autoturismului, nu numai în primele 6 luni.

 

Sper ca, de aceasta data, raspunsul nostru este clar. Daca, însa, veti simti nevoia de informatii suplimentare, va rog sa nu ezitati sa ne contactati.

Oricum, va rog sa retineti urmatoarea recomandare: întrebati dealerul dv. Daewoo când si pentru ce operatii sa va prezentati la revizia urmatoare si conformati-va!.

 

Cu stima,

Valeriu Gîrlea, Sef Serviciu Satisfactie Clienti

Daewoo Automobile Romania S.A.

tel: 0251-544.187; fax: 0251-590.067

www.daewoo.ro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ce meil are baiatu asta de sastisface clientii sa-i trimit si eu unul ca vreau sa-mi skimbe cas-ul !...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai oameni buni, e de apreciat totusi faptul ca raspunsurile astea sint personalizate, nu-ti trintesc formula standard si gata! eu le-am trimis un mail baban, axat pe dimensiunea cauciucurilor si caracteristicile puntii spate si telefonic mi s-a comunicat ca raspunsul va mai intirzia 2-3 zile, deoarece baietii de la departamentul tehnic studiaza problema; practic eu le ceream sfaturi de tuning si n-am fost trimis la plimbare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
- daca într-un interval de 6 luni de la precedenta revizie, parcurgeti mai putin de 10.000 km, trebuie sa va prezentati la revizie dupa scurgerea celor 6 luni (exemplu: daca ati efectuat o revizie pe 1 februarie 2004 iar la bord aveati 12.000 km, si pâna la 1 mai 2004 veti parcurge mai putin de 10.000 km - adica veti avea la bord mai putin de 22.000 km - va trebui sa va prezentati, totusi, la revizie pâna pe data de 1 mai 2004);

 

De pe 1 Feb pina pe 1 Mai sunt doar 3 luni! Parol !

6 luni se implinesc abia pe 1 August !!!

 

Sa traim pina atunci !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi va dati seama ce bataie de cap le vom da noi astora de la Craiova pe de o parte pe de alta parte mai eu tare sunt ingrijorat cum de o uzina la parametrii asteia nu e deloc bagata in seama si e lasata sa moara !..Caci asta e feeling0ul meu ca dupa 2005 o vor lua in manutza dk nu se implica cineva mai tare!....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mailu lu omu e:vgirlea@rodae.ro;iar la luni trebuiau si ei sa calculeze mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalmoxis dar despre ce ii scrii sa nyu murim si noi prosti?Ca banuiesc ca nu pentru a afla cum e vremea in Oltenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci scriu de niste dureri de ale mele VREAU SA-MI SKIMBE RAHATUL ASTA DE CAS CARE NU MAI MERGE DUPA CE L-AM FOLOSIT DIN JOI IN PASTI!!!..DECI VREAU SA-L SKIMBE NU SA-L REPARE ASA M_A INVATAT PE MINE VIATZA CA DK CEVA CADE DE LA BUN INCEPUT ASA O DUCE !!!ACUM NU STIU DK SE VA SI INTAMPLA! VA TIN POSTED K SA ZIC ASA!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Va rog pe cit posibil sa nu deraiati de la subiect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evitati service-urile pe cit posibil

vedeti cum se misca masina in primii 15000k.

daca nu-s probleme grave pina atunci :arrow: e greu sa apara altele dupa aceea.

sint totusi masini fiabile, reusite.

important e schimbul de ulei si filtru de ulei.

restu' sint povesti occidentale :arrow: schimbat filtre :?: verificat faruri :lol: verificat frine :lol: verificat bucsi,amortizoare,roti :lol: .

la mine la prima revizie gratuita(nu prea deloc) au ridicat-o pe rampa, au schimbat ulei si filtru ulei, au miscat 2 insi de roti, au dat un ciocan, si m-au intrebat daca-mi merg farurile, frinele, rotile.

eu le-am zis ca da :arrow: si mi-au golit buzunarul :arrow: si-am terminat revizia

sfat personal(subiectiv) mai bine pierdeti garantia decit sa vizitati service la max 6 luni :!: timp de 3 ani :?: :arrow: :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca se merita sa te tii de garantie.

Eu am schimbat o caseta de directie (sau cum ii spune) pe garantie.

Si nici nu mi se par as scumpe reviziile: la 15K si un an jumate (deci a treia revizie, nu?) am dat 2700k lei cu totul. + o sticla de whisky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sint de acord cu reviziile pina la 15000k

dupa aceea :arrow: nu hotarit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avetzi grija, ca nenicii de la service va mai baga pe factura si "echilibrare rotzi", statzi langa ei cand schimba uleiul si filtrul, si cand verifica rotzile. un amic de-al meu a patzit asta, ca s-a dus sa-si puna o cafea pana in locul special amenajat pentru asta, si astia l-au echilibrat prin buzunare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la prima revizie nu m-am miscat de langa ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu, si cu toate astea, uleiul pe care l-au pus din 2 sau 3 bidonashe de plastic, si care m-a costat 800 de mii, la prima inspectzie "olfactiva", acasa in garaj, putzea a benzina si avea o culoare inchisa. De vascos nu e inca vascos, insa ... draq stie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general, inainte de a plati, te mai uiti si pe factura ... si pui intrebari daca ti se pare suspect ce scrie acolo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine uleiul a fost daewoo din bidoane de 1l sigilate,le-au deschis in fata mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...