Jump to content
 

Sign in to follow this  
gheorghe_snopescu

Zgomot Ciudat La Motor in demaraj

Recommended Posts

Salutare,

Pe un cielo standard lpg (cu lpg din fabricatie) de anul asta, aprox. 7000km am urmatorul comportament ciudat de citeva zile :

Cind apas acceleratia mai tare si mai brusc in treapta a 2-a si mai ales a 3-a se aude un zgomot ciudat de rezonanta din motor/toba de esapament. De fapt motorul incepe sa sune ca si cum ar fi motoreta :-?

Cind motorul nu este in viteza sau este doar in treapta 1 nu se intimpla chestia asta, deci banuiesc ca are cumva legatura cu fortarea motorului (in gol sau in treapta 1 motorului nu i se opune prea multa rezistenta si nu trebuie sa traga mai tare, urca in turatie lejer). Daca insa fac chestia asta in treptele superioare zgomotul se aude clar si distinct pina cind motorul se stabilizeaza la noua turatie si nu mai trebuie sa traga tare.

Chestia asta se intimpla doar de citeva zile, inainte sigur nu facea asa cu toate ca am tot "tras" de ea cu variatii bruste de turatie/viteza.

Nu am apucat inca sa o duc la service pentru ca inca mai am nevoie de masina si mi-e teama ca va trebui sa o las prea mult la service.

Aveti idee ce ar putea fi si de ce se intimpla chestia asta ? E grav, sa o duc cit mai curind la service sau e o chestie minora care se poate rezolva fara service ?

 

Multam anticipat pentru sfaturi si idei,

GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si in nas, adica nu trage cand face chestia asta? Daca da iti intra greu in turatie cred, vezi sa nu fii bagat o benzina proasta, care arde greu sau prost, sau sa nu fie vreun injector care face fite. Sau GPL de proasta calitate. Presupun ca fenomenul se accentueaza daca de exemplu o lasi un pic subturata si apoi o calci brusc...

Mai exista posibilitatea sa se fi dus o toba... si capata o rezonanta mai ciudata.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

PARCA s-ar simti ca da nitel in nas, insa e abia perceptibil (spre deosebire de zgomot). Nu e benzina - face la fel si cu benzina si cu gaz. Zgomotul dupa cum spuneam seamana a motor de motoreta, si aparent se intimpla doar atunci cind fortez motorul. Nici o benzina nu face asta doar atunci cind fortezi motorul. Ma gindesc ca ar putea avea vreo legatura cu presiunea mai mare din cilindri atunci cind o fortez si se deschid supapele de evacuare prea repede, sau dimpotriva nu se mai aprinde amestecul in motor si incepe sa sune a motor in 2 timpi. Altfel masina merge bine, trage bine cind apesi pedala, nu pare sa aiba alte probleme in afara de zgomotul asta idiot care se manifesta de citeva zile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este toba de esapament... cand intra mai multe gaze in ea vibreaza si de-aia face. Ori s-a slabit din suporti, ori s-a dus dracu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi că nu mai durează mult şi o pierzi pe drum. După ce m-a huruit 2-3 luni, când m-am hotărât să merg la service să o sudez am constatat că a trebuit să cumpăr alta că cea veche nu mai era.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e toba de esapament. E una din urmatoarele doua chestii. Azi dimineata m-am gindit sa arunc o privire la motor. Asa ca am fixat fisele bujiilor in caz ca era una care nu facea bine contact si in timp ce faceam asta

mi-a picat privirea pe cutia filtrului de aer, care ce sa vezi... avea toate cele 4 clame sarite (capacul filtrului era tinut acolo doar de propria greutate).

Le-am fixat si pe alea si nu a mai facut zgomot. Parerea mea e ca filtrul de aer era problema pt ca motorul tragea aer fals si/sau probabil mai intra si in rezonanta cind era fortat motorul.

Toba nu are cum sa fi fost, e prea noua masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, dar de ce sarit capacul ala? Rateu, cumva?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce a sarit, sa vedem :

 

1) clamele alea nu par extraordinar de solide, aluneca relativ usor... ba chiar una dintre ele nici nu tine bine, adica doar dai cu virful degetului si cade.

2). Este posibil sa fie din cauza rateurilor care le da in anumite situatii la trecerea de pe benzina pe gaz. Daca fac aceasta trecere "ca la carte", trece frumos. Daca insa masina este cuplata in momentul transmisiei se aude un pocnet destul de tare (initial nu-mi dadeam seama de unde vine, dar acum imi dau seama ca este un rateu in filtru). Probabil ca dupa citeva plecari de-astea mai in graba fara a face switchul benzina-gaz ca lumea clamele au cedat si s-au desfacut.

Oricum, dupa cum spuneam clamele alea nu-mi inspira foarte multa incredere - am sa ma gindesc la o metoda de a le securiza pe pozitia lor sa nu mai lase capacul sa sara.

Oricum, deocamdata s-a rezolvat, ma temeam de ceva mai nasol... din fericire nu a fost cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toti, sper sa nu mai fie vreun post asemanator.

 

Am un espero 1.5 DOHC de aproximativ 1 an, masina se comporta senzational ( sau asa cred ), in ultimul timp am o problema la ea, cand acelerez brusc face ca un tractor U 650, zgomotul se aude in filtru de aer sau daca e sa fiu mai precis in borcanul de sub filtru.

 

Pe masina am instalatie pusa de mine , GPL BRC ELEGANT careia i-am facut recent revizia de 10.000 mii km si tot nu a disparut acest zgomot care din spusele unora , domle e de la gpl...

 

Am pus bujii noi fise noi filtru de aer nou, am curatat tipla borcanul ala de sub filtru de aer...acelasi zgomot...toba finala e proaspat schimbata...NIMICA turbez.

 

Ma gandesc sa nu fie ceva de pe la aprindere deoarece in viteza a 2-a daca o las fara acceleratie de la 2000 pana la 1500 ma zguduie de ma ia naiba si pe gaz si pe benzina si in 3 face putine nasoale dar nu sant deranjante...

 

Poate cineva sa ma invete de bine ?? merci anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Ai pus bujii recomandate de constructor?

2.Este necesar sa faci un test de compresie la motor

3.Mergi peste cei care ti-au montat instalatia de gaz sa verifice emulatorul sau releul care taie injectoarele pentru ca este posibil ca motorul tau sa functioneze alimentat dual si cu benzina si cu gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PT OVI...

 

Merci pt recomandari dar, sa zicem acuma 3 mii de km mergeam linistit pe strada asa cu pedala pe la jumate in 3 si franez trec 2 o calc apoi trec iar 3 si a inceput din momentul ala zgomotul si tot asa ma tine...Bujiile erau de fabrica si aveau 2 mii km acuma am schimbat cu niste bujii de renault parca...le avam moka...filtru de aer nou...si tot nu ma lasa sunetul...

Am deschis capota si am acelerat la mana apoi am sesizat ca sunetul provine din borcanul de sub filtru care e curat ca lacrima in interior si e strans ferm pe pozitie...

 

Nu stiu ce e ala rateu in filtru pt ca de jumate de an dupa ce am schimbat bujii si am etansat perfect filtru de aer nu am mai luat nici 1...compresie la motor ??? nu cred ca duce lipsa...

 

E tare strange cu sunetul asta...am sa incerc sa fac ce mi-ai recomandat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa verifici distributia daca mai este la punct si eventual o revizie la delcou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am deschis capota si am ascultat putin motorul la relanti, dupa cateva minute am sesizat un sunet ca niste pacaituri care se auzeau regulat la un anumit interval de timp, am comutat pe benzina si cu stupoare am realizat ca pacaiturile alea defapt sant injectoarele care regulat si neregulat intrau in functiune desi eram pe gaz, iar in momentul in care se auzeau, motorul se tura putin si apoi revenea la loc.

 

Am ridicat frumusel bacheta din spate si am scos alimentarea la pompa de benzina apoi am comutat pe benzina si am golit sistemul de alimentare de benzina pana cand murea de tot motorul si nu mai acceleram deloc pe benzina. Ce sa vezi si sa auzi, in mersul pe gaz iar se auzeau sunetele la acel interval de timp dar motorul nu se mai tura cand se auzeau pacaiturile si motorul functiona mai rotund si se tura mai frumos chiar si cu pacaiturile de rigoare.

 

Am facut un test de drum si daca o lasam iar intre 2000 - 1500 in viteza 2 fara acceleratie nu ma mai zguduia aproape deloc dar totusi vag tot se simte o zguduiala...acuma nus dar cred ca am sa o duc sa imi faca o revizie la delcou sa vad daca e treaba OK sau nu, si sa vad cum se poate rezolva...

 

Sunetul din filtru tot nu a disparut dar cred ca e legat de aprindere ... sa vedem...

 

Este cineva din Iasi cu acelasi modelde masina?? as fi tare incantat sa schimbam niste pareri si sa aud si eu alt motor la fel ca al meu sa pot compara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai descoperit una din probleme.Daca mergi in continuare asa o sa descoperi ca ai nevoie de alt motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...