Jump to content
Sign in to follow this  
eugenbonta

Lonjeron Crapat Rau

Recommended Posts

Daca saptamana trecuta v-am batut la cap cu pivotul, odata cu schimbarea lui s-a ivit o mare problema….am lonjeroanle crapate rau….trebuie neaparat reparate…

Am consultat putin piata:

2 lonjeroane noi, din magazin costa 140 bucata, insa ma rupe la manopera pentru ca trebuie dat motorul jos…si toate cele.

La Radacini, am vb cu cineva care mi-ar face pe naspa cu 3 mil sudura (nituire pe ambele fete, inclusiv)…..

La Tot la Radacini - Plevnei, cu factura, sudarea, fara nituire, si fara sa dea garantie pt sudura costa 8 mil…

Tot la Radacini, sa-mi schimbe ambele lonjeroane, cu factura…28 mil…

Dati-mi va rog un sfat…ce sa fac…caci sunt in mare c..t…

Va multumesc mult de ajutor.

Share this post


Link to post

ia legatura cu shencku, tocmai a trecut prin asa ceva si a iesit destul de sifonat (zic eu)...

sudura nu cred ca e o rezolvare definitiva ci numai temporara.

Share this post


Link to post

E grav!!! Cum s-a ajuns la asta? Pune o poza daca poti sa vedem si noi in ce zona s-a produs fisura si care sunt cauzele ca sa mai invatam ceva !

Share this post


Link to post

Manopera de dat jos motor, pus la loc+bord etc e de cca 10 mil.

manopera pt un (1) lonjeron 1.5 mil

lonjeronul inca 1.5 mil

probabil mai trebuie contararipa + ochelar far (tehnologic se schimba si asta)=6 mil (piese+manopera)

si lista continua... (trebuei verificat directia, etc)

Sare de 30 mil dar o faci ca noua.

 

Iti dau si eu acelasi sfat pe care l-am primit: daca vrei sa pastrezi masina NU SUDA ci SCHIMBA.

 

 

sudura nu cred ca e o rezolvare definitiva ci numai temporara.

Sudura = caroseria nu o sa mai iasa la cote, duce la diverse uzuri, trepidatii , etc. + e riscant, risti sa se rupa la o gropa sau daca zmucesti de volan

Share this post


Link to post

Ma intreb daca merita sa dai 30 milioane. Si ma gandeam ca e balamuc sa-mi schimb puntea spate. Acum dupa ce am schimbat-o(eu cu un prieten) nu mai mi se pare complicat, dar asta cu datul motorului jos...

Oricum partea cu sudatul nu e recomandata.

Share this post


Link to post

Am revenit si am adaugat si o fotografie, pentru a fi mai explicit.

Acum 5 minute am inchis telefonul cu omul care se va ocupa de reparatie. E tinichigiu la Daewoo Radacini Viilor si ar avea se pare destula experienta (dar cum totul e relativ in viata….nu se stie nici aici). Sa va zic ce mi-a explicat omul: Fiind o masina cu greutate mica si rar, foarte rar urcand mai mult de 2 personae in ea, nu e supusa unor presiuni f mari.

Daca schimb lonjeronul cu totul, OBLIGATORIU de va suda in cateva parti, existand deci si aici, ca in cazul repartiei, riscul ca sudura sa crape.

Solutia data de el e urmatoarea. Imi sudeaza pe crapatura. Imi aplica le fata si pe spate sudate si topite niste placi, pe care apoi le prinde in nituri. Dupa ce face toata operatiunea asta, prinde in niste chingi de metal.

Stiu ca orice reparatie nu echivaleaza cu noul…insa totusi sa dau 1000 de euro pt o masina pe care nu vreau sa o tin mai mult de 2 ani…e foarte mult.

Cauza…nu o cunosc…insa singurelel explicatii ar fi preafrumoasele gropi din Bucuresti…si cine stie….poate calitatea materielelor folosite da betii de la Daewoo…Mi se pare aiurea sa crape un metal….

Le voi trimite si lor o scrisoare…in care poate imi vor da niste explicatii…

Masina, pt ca nu sunt primul propietar a avut un accident…insa in nici un caz, dupa ce mai multi au vazut-o nu putea CRAPA structura…in cel mai rau caz se indoia.

Poate cine stie..J imi iau si eu masina noua daca se dovedeste ca e defect de fabricatie…glumesc…suntem in Romania.

Va multumesc mult si ziceti si voi ce credeti.

post-1143-1131884975_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dupa cum se vede in poza ar fi podeaua cea crapata! Am vazut asa ceva la Dacie dupa 15 ani de taximetrie dat. maselor mari carate s-a rupt podeaua in spate in zona urechilor de prindere a basculelor! In parte mes. are dreptate masina este usoara si nu cara foarte mult ,reparatia pe care ti-o propune pare in regula depinde numai de tine sa faci cum crezi mai bine!!!

Share this post


Link to post

Sfat personal...V I N D E - O !!!!!!!!!!!

Edited by Satori

Share this post


Link to post
Acum 5 minute am inchis telefonul cu omul care se va ocupa de reparatie. E tinichigiu la Daewoo Radacini Viilor si ar avea se pare destula experienta (dar cum totul e relativ in viata….nu se stie nici aici). Sa va zic ce mi-a explicat omul: Fiind o masina cu greutate mica si rar, foarte rar urcand mai mult de 2 personae in ea, nu e supusa unor presiuni f mari.

La "testul elanului" risti tare sa se rupa. LA o groapa mai serioasa, idem.

Daca schimb lonjeronul cu totul, OBLIGATORIU de va suda in cateva parti, existand deci si aici, ca in cazul repartiei, riscul ca sudura sa crape.

Se sudeaza in puncte. E greu de explicat, dar daca o vezi cum arata cind e cojita si sudata o sa intelegi.

 

Solutia data de el e urmatoarea. Imi sudeaza pe crapatura. Imi aplica le fata si pe spate sudate si topite niste placi, pe care apoi le prinde in nituri. Dupa ce face toata operatiunea asta, prinde in niste chingi de metal.

Nu iese la cote. O sa-ti traga intr-o parte (nu foarte rau , depinde de mina si sculele omului).

 

Stiu ca orice reparatie nu echivaleaza cu noul…insa totusi sa dau 1000 de euro pt o masina pe care nu vreau sa o tin mai mult de 2 ani…e foarte mult.

Depinde mult in astia 2 ani cit mergi cu ea, si cum mergi cu ea. Eu aveam probleme cu ea, batea, scirtiia la viraje etc, acum e boboc.

 

Masina, pt ca nu sunt primul propietar a avut un accident…insa in nici un caz, dupa ce mai multi au vazut-o nu putea CRAPA structura…in cel mai rau caz se indoia.

Rugina lucreaza urit. Incearca sa faci o poza dintr-un alt unghi, de sub masina , cu aparatul in spatele contraaripii.

 

Pina la urma, tu stii cel mai bine ce vei face cu masina asta , cit de mult vrei sa risti in astia 2 ani.

Oricum, daca mergi cu grija, poti incerca si varianta repararii.

Share this post


Link to post

Sincer...sunt dat peste cap...bani ioc...masina ioc...treaba multa...nevoie de ea mare...

Mai astept pareri...daca or mai exista...In puii mei am dat pe ea 90 mil...sa ma apuc sa dau o treime din ea...parca totusi nu se merita...

Share this post


Link to post

mai nene, parerea mea: sudeaz-o si fa-ti treaba cu ea cat de cat. daca va trage, uza cauciucuri, asta estem... Nu merita sa dai atatia bani pe reparatie...

Daca ticoul meu ar indrazni (Doamne Fereste!) sa faca asa ceva, ajunge rapid la Glina...

Mai exista o varianta: sa schimbi lonjeronul la un service cu preturi decente, unde un dat jos si urcat sus motor nu sare de 3 milioane... Dar e adevarat ca exista riscul sa nu o faca calumea dar nici in service autorizat nu ai aceasta siguranta...

Share this post


Link to post

Ca idee... ce simptome are lonjeronu rupt/crapat?!

Share this post


Link to post

Absolut nici simptom. Mecanicul si-a dat seama cand a schimbat pivotul...In rest nu am afecteaza sub nici o forma.

Masina e destul de buna e inchegata, deci cred ca daca ar fi asa de rau cu lonjeronul, ar face ceva...Insa repet...masina nu e muncita si e foarte protejata. In 6 ani a facut 70 000Km, deci destul de ok. Parerea mea de nespecialist...

In sa va zic, mereu cand ma urc in ea...ma uit si ma intreb...cum s-a putut intampla asa ceva.

Mai am o varianta, pe care varog sa o analizati.

Zic sa-mi fac lonjeronul, cu sudura si sa-mi fac un full casco. Insa chiar nu stiu daca acest tip de asigurare acopera aceste probleme.

Edited by eugenbonta

Share this post


Link to post

cred ca poti sa-i faci si acum casco... nu stiu daca se uita la lonjeroane crapate.. dar nici daca acopera dauna

Share this post


Link to post

Fa-i full Casco si apoi in caz de accident frontal vor trebui sigur schimbate si nu le vei mai plati din buzunar

 

Later edit: Se pare ca Tico este prea fragil pt orasele tarilor de mana a treia. Schimband lonjeroanele se elimina efectul si nu cauza, este probabil ca si cele noi sa se fisureze in cativa ani...

Edited by Senna

Share this post


Link to post

lonjeroanele se duc nu de la rulart pe drumuri din lumea 3 ci din rulat pe taxi(5 persoane) spre 3-400000km pe drumuri din lumea 3...prin gropile aferente

omul n-a facut taxi la 70000km

daca a fost lovita frontal e foooarte probabil sa se fi crapat lonjeronul la accident.

ideea cu casco e super

Share this post


Link to post

ideea cu casco e cea mai frumoasa varianta...

Share this post


Link to post

Casco e bine oricum sa ai. Poti incerca urmatoarele, dupa ce il faci: Cauti o roata de Tico a carei janta e bine indoita si zgariata intr-un loc, daca are si cauciucul taiat e si mai bine si o pui ca roata de rezerva. Asta pt mai multa veridicitate, s-ar putea sa mearga si fara ea, le zici ca ai aruncat-o ca era prea varza. Te duci la Candiano si ii zici politaiului ca ai luat o gura de canal din plin. Ii zici ca ai auzit ca la Tico se duc usor lonjeroanele si daca le poate verifica. S-ar putea sa mearga, spre exemplu unui prieten i-au schimbat pe casco roata din dreapta fata plus examinat articulatii, verificat geometrie, dupa ce a declarat ca a lovit o bordura dupa ce a derapat pe gheatza.

Share this post


Link to post

eugenbonta@, nu vreau sa-ti influentez decizia finala. Dar sa-ti povestesc ce mi s-a intimplat mie, iar tu o sa tragi concluziile.

Aveam acum citiva ani un Opel Kadett. Intr-o zi treceam prin Onesti (Bacau) si mergind in spatele unui camion am luat o groapa din plin cu roata stinga - fata (n-am vazut la timp groapa). Lonjeronul s-a rupt intr-un asemenea hal incit a iesit planetara din cutie si roata avea un unghi ciudat, oricum nu mai avea "alinierea" initiala. Atunci o cam bagasem pe mineca, fiind intr-un oras necunoscut, cu masina avariata grav, incepuse sa curga si uleiul din cutie... Mi-am amintit ca am o cunostinta in zona si am intrebat-o ce sa fac (la telefon). A venit si m-a remorcat (masina mergea naspa, dar incetul cu incetul am deplasat-o) pina la un service, undeva pe centura orasului. Acolo am avut bafta de un tinichigiu care, cum m-a vazut a si zis: "Lonjeronul, nu-i asa? Uite am si eu masina ca a dumneavoastra si am ramas odata in drum cu ambele lonjeroane rupte deodata. Asta-i boala marcii Opel."

" Bine, zic, mai am o speranta sa plec din oras cu masina? (l-am intrebat)"

" Lasati-o aici si miine o aveti reparata"

M-am cazat la un hotel si a doua zi m-am dus la service. Masina era pe rotile ei gata de drum. Bonus, omul mai reglase pe ici pe colo aprindere, schimbase "luleaua" de la distribuitor, si alte mici reglaje.

M-am uitat la ea si nu-mi venea sa cred. I-am zis:

" N-o sa se mai rupa pina ajung acasa?"

"Domnule, ce-am facut eu n-o sa se rupa in veci. Nu v-am spus ca masina aia de colo e a mea si-am avut ambele lonjeroane rupe?"

"Si ce i-ati facut?"

" Am refacut lonjeronul din tabla de 1 sau 1,5 (nu mai tin minte sunt vreo 3-4 ani de atunci), am sudat cum am stiut eu si garantez ca-i pe viata."

m-am uitat si eu pe dedesupt si intr-adevar nu se cunostea nimic. Ca si cum nu s-ar fi umblat niciodata. Numai daca te uitai atent vedeai ca firul de sudura nu urmareste chiar aceeasi linie ca la celalat lonjeron original.

Am mai mers cu Opelul pina acum un an jumate (cind mi-am luat Cielo) si iti spun ca am mers cu el si prin gropi si cu viteza si cu lonjeronul n-au fost probleme.

In plus, toate reglajele la roata au fost bune, dovada fiind faptul ca nu a uzat anvelopa aiurea, iar daca lasai liber volanul, "tinea drumul" fara probleme, deci omul reglase si roata de la lonjeronul cu pricina.

Concluziile, asadar, le tragi tu din povestea asta. Si cu ce au mai postat si altii inaintea mea, sper ca o s-o scoti la capat pina la urma.

Succes!

Share this post


Link to post

Sincer sunt impresionat de ajutorul pe care mi-l acordati. In urma cu o saptamana am postat pentru a ma ajuta intr-o problema, iar rezolvarea am gasit-o tot prin intermediul vostru.

Pentru ca nu dispun de multi bani si oricat as tine eu la masinuta mea, nu pot baga 1/3 din valoarea ei in lonjeroane, voi apela la sudare.

Sambata merg la mester si incerc sa fac ceva. Sper sa fie ceea ce trebuie.

Va multumesc mult pentru tot.

Iata si mail-ul primit de la daewoo

 

Stimate Client,

Daewoo Automobile a acordat pentru autoturismul Tico, cumparat in 1999 o perioada de garantie de 18 luni.

Autoturismul Tico ,a fost unul dintre cele mai fiabile si bine vindute autoturisme Daewoo fabricate la noi.

Perioada de timp dintre momentul achizitionarii si cel prezent este destul de mare, nu ne specificati rulajul autoturismului, ce interventii a avut autoturismul si unde au fost facute (revizii, eventuale reparatii,etc)la vechiul proprietar(i) precum si drumurile din Romania care puteau duce la fenomenul semnalat.

 

Ne punem intrebarea , cum de a fost posibila efectuarea inspectiei tehnice periodice a acestui autoturism in aceste conditii.

 

Nu stim ce mecanic ati consultat, dar va spunem sigur ca preturile specificate nu corespund realitatii(estimativ va informam ca un lonjeron in reteaua Daewoo este in jur de 1,2 milioane lei vechi iar manopera cu motorul dat jos si celelalte subansamble de fata, in jur de 4,5-5 milioane lei (la ora manopera de aproximativ 300.000 lei).

 

Va recomandam sa apelati numai la reteaua Daewoo pentru revizii si reparatii pentru a beneficia de garantia lucrarilor si a pieselor inlocuite.

 

Cu stima

Edited by eugenbonta

Share this post


Link to post

hm. ce chestie.

intreaba si la alt service cat costa manopera, nu numai la radacini.

Share this post


Link to post

Am rezolvat deocamdata, cu sudura. Chiar sunt curios cat va tine lucrarea.

M-a costat 3 milioane, in care a intrat si geometria si niste reglaje la motor.

Va multumesc inca o data pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Am observat ca masinutza mea in viraje stranse spre dreapta scotea un zgomot ciudat.

Cu zgomot cu tot, am fost pana in Turda (din Cluj Napoca) si i-am dat talpa (v max. 140kmh).

Apoi am observat ca se vad urme pe aripi, lonjeroane si aparatoare ca de parca s-ar atinge roata de ele. Nu am putut recrea evenimentele care cauzau aceste antingeri, zgomote ciudate. Am fost cu o luna inainte la un service sa-mi schimbe rulmentii in rotile din fata si mi-a zis tipul, vezi ca ti-i crapat unpic lonjeronul, du-te la un tinichigiu sa ti-l sudeze...Si ar fi bine sa-ti schimbam si bratele, ca ti-s cam duse si are un jooooc roata...ar trebui schimbate si alea...

Am intors la el cu zgomotul ciudat si mi-a zis ca sa ma duc la tinichigiu, ca sigur de la lonjeron se trage.

Am mai facut cateva ture in oras si zgomotul se agrava si se agrava.

Intr-o miercuri seara am lasat masina in parcare. Joi am zis, ca mai bine nu ma duc la servici cu masina, iau autobuzul. Si-l duc la tinichigiu masina vineri dimineata, care sta la vreo 500 de metri de unde stau eu.

 

Zis si facut. M-am deplasat la el, cam cu 20 la ora, ca scotea masina niste zgomote infernale masina. Toata suspensia fata suna...

Si m-am dus dupa masina seara sperand ca mi-a rezolvat o parte din probleme.

Si inteb: Ce-mi face Tico? Raspuns: Tico este praf. I-a cazut motorul.

Uitati-va la poze si daca aveti alte intrebari, mai intrebati.

 

A mai patit cineva asa ceva????

post-5121-1174900898_thumb.jpg

post-5121-1174900994_thumb.jpg

post-5121-1174901010_thumb.jpg

post-5121-1174901031_thumb.jpg

post-5121-1174901127_thumb.jpg

Share this post


Link to post

100% masinuta a mai fost lovita in fata si reparatiile au fost facute de mantuiala ! Daca ar fi fost efectuate corect nu s-ar fi intamplat asa ceva ! Se poate repara si inca bine daca gasesti meseriasi adevarati ,vezi ca o sa te sperie ! Nu stiu cum ai achizitionat masina dar un control inainte te-ar fi salvat de la neplaceri !

Share this post


Link to post

Mersi TopSer de parere...Si mersi si de speranta care mi-o sugerezi.

m-au speriat nu numai mecanicii, ci si lumea in general. In nici un service Daewoo n-au auzit de asa ceva nimeni, ca sa-i pice motorul na Tico.

Mecanicul mi-a mai zis ca masina a fost remorcata.

Acea traversa, care-l vezi rupt pe poza a fost fixata cu suruburi de-amp***lea unul dintre ele era mult mai mare ca gaura :o

Mi se pare incredibila faza...

In contul lucrarii au mai intrat urmatoarele: cazatura motorul a smuls una dintre planetare, aia din dreapta, mai precis tripodul, si asta m-a costat cu tot cu burduf si cu 4 tampoane de cauciuc pe care se pune radiatorul 352 de lei.

A constatat mecanicul (pe care numai sa-i lau pot) ca fuzeta a fost modificata si bratul din dreapta era si el modificat si rectificat reconditionat. Se poate asa ceva???? E legal asa ceva? Deci trebuia si fuzeta noua. Bratele le-am avut cumparate deja.

Eu am cumparat masina asta cu crezul in hartii si cu crezul ca RAR-ul il controleaza la sange. ITP-ul i-a fost facut la RAR in urma cu aproape doua luni cand am cumparat masinuta. Dubios, nu?

Am scris un mai la Daewoo Romania sa mai dea si ei cu parerea. As vrea sa stiu cine a lasat sa treaca o masina in asa hal ITP-ul...Spaga? Ce ziceti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...