Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salut,

 

De ce se ard becurile pe faza scurta si pozitie la Matiz asa repede?

Am eu o problema sau asta se inampla frecvent?

 

Se schimba usor? Merita sa ma incumet sa le schimb eu?

 

Ce parere aveti?

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Multumesc de raspunsuri

Mentionez ca alarma nu am, electromotorul e verificat de un electrician auto acum o saptamana si a zis ca e ca nou.

Plus am verificat si alte consumuri de curent,nu are cand e oprita.

multumesc anticipat de raspunsuri si pareri

 

Ce voltaj ai pe baterie cu motorul pornit (cu si fara consumatori) - adica cat iti incarca alternatorul ? Ce voltaj ai pe baterie inainte de pornire (cu bornele puse) ? Apoi ce consum ai din baterie cand motorul este oprit ? Cat consuma demarorul la pornire ? (test ce trebuie facut cu un cleste inductiv, probabil numai intr-un service). Daca demarorul este bun, eu unul as verifica bornele de la baterie si masele. Daca zici ca porneste impinsa, problema apare cand "dai la demaror", deci ceva in neregula ar fi undeva intre baterie si demaror (inclusiv) si cred ca tot din demaror este problema... Bateria de Matiz este mica si daca este pusa in scurt la fiecare pornire, capacitatea ei scade si daca nu faci drumuri lungi, adica motorul nu merge suficient de mult, incat sa incarci bateria suficient, incat sa porneasca la urmatoarea cheie, in cateva zile se va descarca si la o pornire ulterioara cand va fi pusa in scurt, voltajul scade atat de mult, incat echivaleaza cu scoaterea unei borne, practic toti consumatorii (radio, ceas, etc...) raman fara alimentare, de aici si resetarea ceasului... De aceea este important de stiut ce consum ai pe demaror la pornire, pentru ca daca acesta este mai mare decat capacitatea bateriei (de ex 100 A, etc...) atunci la fiecare pornire bateria se va descarca sub limita de la care se poate reface capacitatea de pornire prin incarcare de la alternator. Iar o baterie descarcata sub un anumit prag, nu mai poate fi reincarcata astfel incat sa mai fie utilizabila pe viitor.

 

Salut,

 

De ce se ard becurile pe faza scurta si pozitie la Matiz asa repede?

Am eu o problema sau asta se inampla frecvent?

 

Se schimba usor? Merita sa ma incumet sa le schimb eu?

 

Ce parere aveti?

 

Multumesc

 

Mai intai verifica ce tensiune ai pe baterie cu motorul pornit (cu si fara consumatori) sa nu ai surprize cu alternatorul sa incarce prea mult. Apoi o verificare a maselor nu strica. Becurile nu se ard de regula decat daca au o tensiune mai mare de alimentare decat cea normala de lucru (aprox. 14 V) sau atunci cand filamentul se scutura in functionare datorita socurilor (becuri fixate necorespunzator, drumuri cu denivelari, calitatea becului). In pricipiu nu ar fi trebuit sa se arda frecvent decat daca ai probleme cu incarcarea.

 

De schimbat se schimba usor cu o cheie tubulara de 10 mm (de preferat un "T") necesar sa dai farurile jos (pentru ca spatiul din spatele farurilor este mic, cel putin la cel din stg. e aproape imposibil sa ai acces la becuri). Apoi scoti mufele de la becurile de faza mica/bare si mansonul de protectie si poti schimba becurile fara probleme. Montezi mansonul de protectie, mufa la bec si farurile la loc. Pentru faruri sunt 3 suruburi de fiecare. Daca ai cat de cat o minima indemanare merita sa incerci. Succes !

Share this post


Link to post

@srulz -gandeste-te ca la tico demarorul e de 800w adica 66A si acumulatorul e de 35Ah

Vezi ca A si Ah nu sunt acelasi lucru!

Share this post


Link to post

Pe intelesul tuturor: teoretic, poti da la demaror pret de 30 min., intr-una.

  • Like 1

Share this post


Link to post
@srulz -gandeste-te ca la tico demarorul e de 800w adica 66A si acumulatorul e de 35Ah

Vezi ca A si Ah nu sunt acelasi lucru!

 

A si Ah sunt niste parametri pe care ii poti citi pe orice acumulator. Nu prea vad ce legatura are 66A cat consuma, sa zicem demarorul de Tico cu 35Ah cat scrie pe acumulator si nici unde am facut vreo confuzie, dar o sa incerc sa ma explic:

A (valoarea scrisa pe o baterie) - se refera la cat curent poti consuma din baterie intr-o perioda de timp ( 3 min, 5 min., etc.) si la o temperatura anume, parametri stabiliti de standarde (EN, SAE, etc...) astfel incat sa nu distrugi bateria descarcand-o sub limita de la care aceasta poate fi reincarcata (nu vreau sa intru in amanunte sau polemica pe aceasta tema...), esentialul este ca daca demarorul, fie el de Tico care are 800W, adica consuma un curent de 66 A (la 12V) pentru un acumulator de (de exemplu) 35Ah si un curent de pornire la rece EN(A) de 300A, consuma 66A nu este nici o problema, (pentru ca 66A ai demarorul < 300A suportati de baterie), dar, daca este in scurt si consuma sa zicem 500A, evident ca vei distruge bateria. Apoi, Ah, reprezinta curentul maxim ce poate fi "extras din baterie" timp de o (una) ora fara sa distrugi acea baterie si in general se considera a fi capacitatea bateriei. Poate am folosit gresit termenul de capacitate referindu-ma la curentul de pornire si in plus nu vad unde am confundat Ah cu A...

 

Pe intelesul tuturor: teoretic, poti da la demaror pret de 30 min., intr-una.

 

Practic, chiar daca ai avea o baterie suficient de puternica sa iti invarta un demaror 30 min, continuu, probabil ca va iesi fum din el... mai ales ca nu este proiectat sa functioneze decat perioade scurte de timp. Apoi, mai conteaza si cat de uzat este si ce fel de motor invarte... Poate, in situatia in care ai demarorul pe banc sa se invarta si o ora, dar in sarcina, ma indoiesc...

Edited by srulz

Share this post


Link to post

In vremurile de glorie ale Epocii de Aur, cand benzina era moneda de schimb, noile autoturisme Dacia erau scoase din sectia de asamblare si duse pana in parcul auto din demaror.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am nevoie de cotele de rulmenti alternator DAC Matiz, la magazin nu se mai pot comanda.

Din cate am aflat sunt de dimensiuni diferite, unul din ei se livra cu capac??? Nu stiu mai multe.

Pentru a demonta alternatorul este o poveste destul de lunga, ca atare as dori sa am piesele de schimb in momentul demontarii.

Orice relatii referitoare la aceasta operatiune imi sunt de folos.

Cei de la magazin mi-au recomandat sa cumpar un alt alternator, insa costa 714Ron!!!! E cam mult pentru niste piese care costa maxim 50RON.

Share this post


Link to post

Ca veni vorba de demaror. Dupa ce am schimbat bateria ZAP veche cu un Bosch S4 de 40 Ah, m-am trezit ca nu o mai ia mereu din prima cheie, in special dupa ce a stat cateva ore, in schimb alteori o ia la sfert de sfert de cheie fara probleme.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema, din pct meu de vedere, majora.

 

Cand am achizitionat matizul, bricheta era pe direct -> de aici -> geamurile electrice, mp3 playerul si iluminarea la scrumiera le-am trecut pe direct(ca asa era bricheta)

 

De aproximativ 1 saptamana, aceste modificari, inclusiv bricheta, au trecut "pe contact".

Nu am modificat nimic, nu i-am pus nici macar benzina (ca aveam).

 

Si, ca fapt divers, mi s-a ars un motoras de la geamurile electrice.

 

In afara de "Zanita Matiz-urilor", o explicatie logica pentru ce mi s-a intamplat mie ? Eventual un sfat...

Share this post


Link to post

Asa e corect : bricheta e alimentata permanent, dar, prin intermediul blocului electric al cheii de contact. Cu adica, ai trecut pe direct geamurile, audio si iluminare scrumiera ?

O explicatie logica : ceva s-a miscat la blocul electric al cheii de contact (care daca nu mai lucreaza cum trebuie, se schimba).

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Va rog ajutati-ma si pe mine.

Semnal dreapta de pe aripa nu mai merge. Dintr-o data de nebun. Am schimbat becul si degeaba. Am pus lampa de control si nu mai ajunge curent. Restul merge perfect.

Are idee cineva, ce poate fi? Nu vreau sa desfac bordul si tot ce mai trebuie ca sa urmaresc firul si vad care e problema. Poate are idee cineva.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Tu parca n-aveai Tico?

La Tico am patit pe ambele parti sa nu faca bine contact becul. Pe partea cealalta a aripii e o mufa,sta bine?

Share this post


Link to post

Salutare! Am si eu o problema foarte grava...Va rog din suflet sa ma ajutati!

Am fost uituc si nu am verificat de 2 ani(cand am cumparat masina) o fosta baterie...Am ramas fara apa in ea...Am chinuito inca vreo 2-3 sapt.. In acest timp,acum cam 2luni, mi sa intamplat cv c nu am mai auzit sa se intample la un alt matiz..In timpul mersului, luminile din bord si luminile farurilor se intensifica, gen plasma (bord), gen xenon(faruri) apoi apare acel zgomot asurzitor al curelei de la altelnator, mentionez ca se simte un pic la pedala de acceleratie ca pierde un pic din putere...toata treaba asta tinea in jur de 2 sec...si aparea la interval de 30 min..Intre timp am schimbat baterie noua, d acelasi amperaj(35 Ah)..problema persista!

Parte rea e ca acum toata treaba aceasta tine in jur de 5-10 sec si se intampla cateodata si la fiecare schimbare de viteza..Am 2 becuri din bord care parca sau ars..Merg cu ele arse iar cand se intampla toata chestia asta se aprind si revin la normal!

Mecanicul meu mia spus ca ar putea fi releul de incarcare de pe altelnator..Acesta costa in jur de 130 Ron..Problema e ca nu gasesc pe stoc, trebuie comandat..mai grav e ca acest releu destinat matizului vine intr-o bogata diversitate de 3 tipuri..Nu stiu exact cum ar fi, dar ar fi unul care vine in spatele altelnatorului, unul care vine in lateral si mi se pare ca sunt si cu 3 bobine si cu 2...Trebuie sa dezmembrez toata masina, sa scot altelnatorul, sa iau seria de pe releu, sa dau comanda, sa ast, sa il iau si dupa sa il montez..cam multa bataie si nu sunt chiar sigur ca acel releu ar fi de vina..Am un matiz se din dec 99 cu aer conditionat, cu fetele portiere din plastic..stiti cumva c tip de alternator am?mando sau nush cum mai e...

Am mare nevoie de ajutor va rog ajutatima toti care aveti cea mai mica informatie sau cea mai mica idee sa ies din aceasta problema! Mentionez ca acea curea de la altelnator are sub 15k si e f.f.f bn intinsa...

Multumesc anticipat!

Edited by afrodeloo nt 03 zcd

Share this post


Link to post

Chiar pare sa fie de la releul de incarcare. Euro 2-ul a venit cu 2 tipuri de alternatoare, DAC si MANDO. Dupa an, pare sa fie DAC al tau. Ar trebui sa fie o eticheta pe undeva pe alternator.

Share this post


Link to post

Chiar pare sa fie de la releul de incarcare. Euro 2-ul a venit cu 2 tipuri de alternatoare, DAC si MANDO. Dupa an, pare sa fie DAC al tau. Ar trebui sa fie o eticheta pe undeva pe alternator.

 

Ms mult am sa ma uit!

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o problema relativ asemanatoare, cand verific la relanti tensiunea pe baterie aceasta oscileaza de la 14.5 volti la cca. 8.5-9 v (fara consumatori) iar turatia motorului are usoare sincope. Mecanicul meu a zis ca ar putea fi o dioda care este defecta sau aproape defecta. Daca aveti alte pareri va rog sa le exprimati.

Share this post


Link to post

Face cam urat; cel mai probabil ce zice mecanicul. Daca doar se intrerupea, trebuiau sa ramana cei 11-12 ai bateriei, dar daca scade la 8-9 V, face si putin scurt-circuit si tinde sa cam omoare bateria. Utilizarea masinii a devenit problematica.

Share this post


Link to post

Salutare all,

 

Se poate sa-mi spuna si mie cineva (sau sa-mi recomande) ce fel de fise sunt cele mai bune pentru MATIZ?

Am fost azi sa-mi cumpar 3 bujii NGK BPR5EY-11 si am intrebat si de fise. Mi-au spus ca au unele facute in Anglia, HQ este prescurtatea, la 80 RON/set.

Ce parare aveti?

 

Am tot cautat pe forum-uri si n-am gasit mare lucru (sau poate n-am stiut eu unde sa caut)...66000000.gif ..., ma poate ajuta cineva cu un sfat?

 

Astept parerile vostre.

 

Mersi frumos!!!

Share this post


Link to post

Buna

Am o problema cu matizul meu.Nu vrea sa mai porneasca imediat dupa ce merg cu ea,trebuie sa astept cred ca 12 ore pt a porni iar.Initial am incarcat bateria deoarece se aprindea bordul si se stingea imediat(am crezut ca e de la baterie).Am lasat o 2 zile in parcare si cand dau prima cheie porneste fara probleme.Fac o plimbare cu ea,opresc la un magazin si cand sa pornesc iar,nimic,mort tot.Am primit curent de la cineva si a pornit .Azi a venit cineva a masurat curentul de la baterie si a zis ca e ok bateria are curent,incarca,nu sunt probleme.Am venit cu masina la servici,am oprit o,am lasat o un minut si cand sa o pornesc iar nu mai merge(se aprinde borbul si se stinge imediat)20000000.gif

A mai patit cineva?O fi electromotoru de vina?

Va multumesc!

 

 

Share this post


Link to post

Tu parca n-aveai Tico?

La Tico am patit pe ambele parti sa nu faca bine contact becul. Pe partea cealalta a aripii e o mufa,sta bine?

 

Da tico.Scuze am postat gresit.

Dar multumesc frumos. De la mufa era.

Share this post


Link to post

@ madutza: cum ti-a fost masurat curentul la baterie? 10000000.gif

Verifica contactul electric de cheie, bornele bateriei, legaturile de masa.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Bateria a fost masurata de un electrician auto,a venit cu un aparat micut,a pus 2 cabluri la bornele bateriei si ii arata o valoare,semn ca bateria are curent si incarca.Maine vine cineva sa se uite la celelalte.

Ms

Edited by madutza

Share this post


Link to post

Banuiesc ca aparatul ala mic al electricianului era un voltmetru cu care a masurat tensiunea de la bornele bateriei. Prin simpla citire a tensiunii de la bornele bateriei nu poti determina starea de incarcare a acesteia. Modul cum incarca sau nu alternatorul se face in mai multe feluri: cu motorul la relanti si fara consumatori importanti cuplati, la relanti cu consumatori cuplati, cu motorul turat etc. Grandul de incarcare al unei baterii (si in particular al uneia cu Pb) se face cel mai corect prin masurarea densitatii electrolitului din componenta sa. Cu un simplu voltmetru se citeste doar valoarea tensiunii de la bornele sale. Daca bateria are curent conform unui grad de incarcare de aprox. 80% din capacitatea sa ar trebui ca la actionarea demarorului (cel mai mare consumator electric de pe masina) tensiunea sa ar trebui sa nu scada sub 9 - 9,5 V timp de vreo 10 secunde. Gata cu teoria... 10000000.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post

:( ( Azi, mi s-a oprit gigantul in mers si nu a vrut sa mai porneasca. Am pus contactul si pentru ca nu s-a aprins si becul galben ("check") am verificat sigurantele din comp. motor si am inlocuit-o pe cea de 15A corespunzatoare ECM (era arsa). A pornit si am plecat... 2 km (cateva minute) dupa care acelasi lucru. Acum, siguranta se arde imediat ce pun contactul... deci, probabil un scurt... da, unde oare ? Fiind noapte am legat Matizu de nas si l-am descarcat in curte la pana maine... cand trebuie sa ma apuc de el, de aceea, orice sugestie mi-ar fi de mare ajutor si eventual schema electrica cu sigurante si conexiunile la ECM.

 

srulz, cum ai rezolvat problema? Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie mi-a ars siguranta de la ECM de 3 ori in 30 km.

Am dus-o in service si inca nu i-au dat de cap. Chestia e ca in momentil in care se arde sigurnta martorul CHECK nu se mai aprinde, acul de la benzina nu mai indica si nu se mai aude pompa de benzian cum sasaie. Eu am un matiz E4 din mai 2007. Mie siguranta nu mi s-a ars imediat ce am pus contactul, ci in mers. Poti sa imi dai vreun sfat.??? :wallbanger: Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salut,am o problema ciudata la un matiz,are momente in timpul mersului cand se opreste sau pur si simplu simt la pedale de aceleratie cum se duce in gol si nu se acelereaza si nici nu trage cum spitez decateva ori si revine am fost la un service si mi-au spus ca sunt bujiile erau afumate,posibil infundata alimentarea cu convustibil am schimbat si pompa de benzina dupa o saptamana la fel,la pornire da cateva rateuri mi sa spus ca este de la clapa de aer,se intimpla cand o pornesc sa imi dea rateu si pur si simplu se opreste am golit rezervorul la-m curatat am pus si problema o fii vre un gunoi ceva si tot degeaba cand o pornesc scote fum alb,masina are in prezent 130.000 km revizia i sa facut la 110.000 km schimbul de ulei il fac la 5.000 km mi sa spus ca asa este mai indicat find motorul mic este mai bine pentru a avea "o viata mai lunga"chiar nu stiu ce sa mai fac la ce service sa o mai duc.Va rog daca ma puteti ajuta si pe mine va-s fi foarte recunoscator.Va multumesc anticipat>Catalin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...