Jump to content
Sign in to follow this  
lucianskyes

Comanda Motor Matiz

Recommended Posts

In primul rand salutare tuturor.Inculpatul este un matiz din 2003 E, 88k km.distributie inlocuita la rev. 83k km Totul a pornit de la trepidatii in trepte inferioare si am ajuns la modul distribuitor. Pe scurt imi tremura kilometrajul (verificat cablu OK), apoi in treapta a 2 a si a 3 a motorul "dadea in nas". Am incercat urmatoarele: Schimbat:

1. Fise bujii.

2. Valva PCV.

3. Curatat injectoare+ diagnoza- service agreat GM-Daewoo - M***** Targoviste

Masina se tura aiurea dupa curatarea injectoarelor - masurat la bornele TPS (albastru si negru) si reglat la 2.7 KOhm (in manual apare 1 -3 KOhm), am facut si reset la ECM + Idle Learn REZULTAT: Nu mai trepideaza kilometrajul, dar "da in nas doar uneori - cu motor cald) .

La diagnoza aparea TPS malfunction (remediat )/timpi incorecti de injectie- mi-a reglat din delco avansul, tot la diagnoza mi s-a recomandat sa schimb TOT MODULUL DE DISTRIBUTIE :wallbanger: intrebarea si totodata problema mea este, , eu pe VAG nu am vazut nici un cod pt. delcou (mi s-a permis sa vad erorile).... deci de unde si pana unde inlocuire modul delco...este posibil sa fie dus senzorul optic si nu retine/vede ECM eroarea

Multumesc anticipat pt. sugestii!

Imi cer scuze adiminstratorului daca nu am incadrat intr-un topic similar dar nu am gasit legat de delco sau senzor optic.

Share this post


Link to post

Nu are nici o legatura tot ce ai schimbat tu cu faptul ca nu mai trepideaza kilometrajul, e totul mecanic acolo.

Share this post


Link to post

_____________________________________________________

Salut multumesc pt. reply. Mecanic in sensul ca exista un cablu si ca este analogic kilometrajul, dar daca motorul trepideaza, si nu are putere constanta acul de la kilometraj nu indica constant.

In fine azi am trimis mail la ACSA (adresa este ffice@acsa.ro" rel="">office@ac ffice@acsa.ro" rel="">s ffice@acsa.ro" rel="">a.ro daca aveti nevoie) sa intreb de ce mi s-a recomandat schimbarea modulului delco, mentionand simptomele si masurile luate pana acum.

 

Now I wait...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Sustin in continuare ca nu are legatura, daca aveai turometru as intelege, dar nu cred ca reuseste sa mearga cineva asa inconstant cu masina sa trepideze vitezometru, el trepideaza ca agata cablul de exemplu. LA mine de exemplu trepideaza dimineata de la rece, dar dupa ce merg putin merge constant.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post
... eu pe VAG nu am vazut nici un cod pt. delcou (mi s-a permis sa vad erorile)....

Cu VAG-ul s-au uitat la ea ?

Share this post


Link to post

Salut, da cu Vag, dar dupa cum am mentionat astept raspuns de la ACSA...

1. am luat codul de eroare nu mai retin dar m-am uitat in manual - TPS malfunction si era vorba si de voltaj am uitat sa mentionez asta- fluctua voltajul

2. timpii de injectie variau

si atat.

 

 

Ciudat este ca MIL nu se aprinde.

 

* am verificat cutia de sigurante de sub capota, cand am ceva timp am sa ma uit si sub bord, poate am vreo "surpriza" pe acolo, daca nu primesc raspuns am sa cumpar doar senzorul optic din delcou, e putin mai ieftin.

 

 

aaa... :) te gandesti ca e softul de vina ?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Regleaza TPS-ul pe tensiune !

 

- scoti TPS si il cureti cu spray de contacte sau alcool izopropilic la interior, rotind cursorul, pentru a scapa de eventuale impuritati din interior;

- daca gaurile de prindere ale carcasei din plastic nu-s ovalizate, le ovalizezi pentru a permite rotirea carcasei in prindere;

- montezi TPS fara sa-l strangi definitiv;

- il conectezi;

- pui cheia pe ultima pozitie stabila, Ignition ON (toate becurile aprinse pe bord);

- legi un voltmetru la el, prin inteparea firelor cu ace subtiri, in lipsa de testere cu virf corespunzator;

- rotesti corpul TPS pana ai aprox. 0,4V pe instrument;

- strangi definitiv suruburile de prindere;

- scoti mufa de conectare pentru a provoca eroare (MIL aprins pe bord);

- opresti alimentare motor din cheie;

- scoti siguranta Ef19 (ECM), cea mai din dreapta jos in cutia de la motor;

- conectezi TPS;

- pui siguranta la loc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut Tolin, din pacate intr-adevar este delcoul, de fapt senzorul optic. am probat azi cu un delcou bun (in service) si merge constant. De TPS multumesc pt. sfat era dereglat chiar daca il reglasem anterior masurand rezistivitatea, voltajul nu era 0.4V.

Ca fapt divers am primit rasp. de la acsa: senzorul optic din delcou poate fi vazut in parametrii normali la diagnoza, fiindca poate avea scapari temporare, iar senzorul in sine nu se vinde separat ci tot modulul.

Am comandat modulul deja, luni sau marti merg sa il montez, fiindca se regleaza stroboscopic si nu dispun de asa ceva :) .

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Reglajul (avans static) se poate face foarte bine si dupa ureche, pe turatie maxima la ralanti, pe motor cald. Rasutesati antiorar ansamblul delco, in pasi marunti, asteptand raspunsul in turatie. Punctul optim se afla in ultima treime a cursei, rotit spre botul masinii.

Share this post


Link to post

Salut! Am rezolvat problema in felul urmator:

- delcou mando SH -150 lei (modulul primit de la ****** era DAC, deci l-am refuzat)

- capac delcou si rotor nou-60 lei

timp... :) 20 min aprox

- motorul merge rotund - nepretuit :) )

Multumesc inca o data pt. sfaturi!!!

:drinkers:

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Cu VAG-ul s-au uitat la ea ?

 

Am o mentiune de facut; in nestiinta mea am afirmat gresit k s-a facut diagnoza cu VAG ( credeam ca este ceva gen VAG+OBD II) dar, de fapt este un scanner cu interfata ALDL - am mai facut o plimbare la service-ul cu pricina pt. schimbat 1 amortizor haion si am intrebat - faceau atunci un test pe alt matizaur :) .

La ce vreau sa ajung este k am gasit o interfata-adaptare com-port la un pret m. mult decat rezonabil,compatibila cu softul free http://www.moates.ne...m/software.html . Ideea este ca nu vreau sa prajesc ECU, sau sa fac "teste" aiurea, asa ca in consecinta indraznesc sa intreb sunt bune de ceva softurile free ?

*pentru parametrii motor ex. turatie, timp injectie... bla...ca oricum softul nu citeste erori

__________________________

Salutare!

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Am renuntat la prostii de diagnoza aiurea, am si eu o mica curiozitate pt. cultura mea generala; as vrea sa stiu daca modulele delco MANDO si DAC sunt interschimbabile...in manualul de service pe care il am descarcat nu se specifica tipul de delco (apare doar schema pt mando)

post-27887-023064400 1291650573_thumb.jpg

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Despre sisteme de diagnoza se discuta in alta parte.

Share this post


Link to post

Am aflat modulele DAC si MANDO sunt interschimbabile, bineinteles daca se schimba complet. :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...