Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
capicapitan

Reglaj Culbutoare

Recommended Posts

Satutare tuturor.Sunt nou pe acest forum si am tot cautat dar nu am gasit sau nu m-am descurcat sa gasesc cum se regleaza culbutorii.Masina este matiz din 2006, apare eroarea de check in bord nu se mai accelareaza si merge ca un tractor la ralanti.Am fost la service la ei si au zis ca trebuie sa regleze culbutorii dar nu au timp acum si sa vin nu stiu cand. Acum eu vreau sa stiu cum se regleaza, care sunt dimensiunile la admisie si evacuare si care e ordinea de aprindere si care e pistonul nr 1, cel din stanga sau cel din dreapta cum privesti din fata masinii.

Operatia o sa o fac eu dar imi trebuie datele.Multumesc frumos si sper sa nu fi gresit si sa fi redeschis o discutie care a mai fost dar eu am cautat si nu am gasit.O zi buna tuturor si drumuri bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 0,15 +/-0,02;

- 0,32 +/-0,02;

- stanga.

 

Ce cod de eroare era stocat in ECM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns.Nu stiu ce cod de eroare, nu mi-a spus acum un an la fel a facut si a zis ca de la benzina , a sters eroarea aia si gata.Dar acum a zis ca de la culbutori, caa trebuie reglati ca nu isi mai face admisia cum trebuie.Si cum stiu daca pistonul este la finele compresiei? Banuiesc ca trebuie sa fie un semn nu?Eu am descarcat un fisier dar era pt Tico.Si dupa ce fac la pistonul 1 care urmeaza dupa?Sper sa nu fiu stresant in insistenta.Inca o data multumesc de raspuns.

index.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect.Este exact ce cautam, multumesc mult.Sincer nu ma asteptam sa fie asa eficient forum-ul, dar se pare ca m-am inselat.Am primit raspunsul si rezolvarea mai repede decat as fi sperat.Multumesc mult.O sa fac reglajul si o sa va tin la curent.Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am revenit cu detalii privind buna functionare a masinii.

Mi-am facut putin timp si am reusit sa desfac capacul de la culbutori si sa ii verific. Toti culbutorii erau reglati, am rotit motorul si am incercat cred ca de 10x si erau perfecti reglati.Am remontat si am fost la sevice mi-au sters eroarea si masina merge la fel.La pistonul nr 1 cand scot fisa nu se cunoaste nici o diferenta, iar bujia este foarte afumata.Bujii am incercat vreo 5 noi noute iar fise la fel.Scanteie da caci am incercat cu o bujie afara si da scanteie.

Acum vine si intrebarea mea , sa fie oare o supapa care nu mai inchide? Ar trebui sa ii fac n test de compresie si sa vad ce iese.Altceva nu stiu ce sa ii mai fac. O seara placuta si numai bine tuturor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce coduri de eroare erau ? Discutam pe ipoteze in absenta lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a vrut sa imi zica exact codul sau nu a stiut sa o faca a zis doar ca ii da arderi incomplete sau care nu sunt in parametrii.

 

 

 

Cand l-am intrebat de eroare sa imi zica codul pt a vi-l spune a sarit ca ars ca e disperat de forum-uri ca sunt numai informatii eronate.Sa nu mai spun cand i-am zis ca am reglat eu tachetii ca mai avea putin si imi sarea in cap ca de unde stiu eu ca trebuie 0.15 si 0.32 , ca asa ceva nu exista nici la tractor . Iar dupa ce a cautat el in hartiile lui a vazut ca intradevar asa e. Asta e , sunt numai mecanici bine pregatiti peste tot. Oricum a ramas tot ca el , sa ma duc sa reglez culbutorii acolo ca sigur nu i-am reglat eu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti s-a mai aprins de atunci Check Engine? Masina merge in continuare la fel de prost insa fara check aprins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a aprins dupa primi 50m. Cateodata licare cateodata sta pur si simplu aprins.Cand licare masina merge fff prost , cand doar sta aprins merge un pic mai bine.Ieri i-am pus un aditiv pt curatire in combustibil si am forjat-o putin dar degeaba.Daca totusi ar fi o supapa ar trebui sa dea si rateuri dar ea nu da.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema , era injectorul de la cilindrul numarul 1 care curgea pur si simplu.Am inlocuit injectorul , am sters eroarea si totul e foarte bine.Multumesc pentru raspunsuri.Numai bine tuturor.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa-mi spuna si mie cineva cand(nu ca interval de km ci ca repere auditive) ar trebui reglati culbutorii? Intreb pentru ca mi se pare mai zgomotos in sarcina motorul decat il stiam eu (zgomotos=tacanitor), tacanitul injectoarelor fiind acoperit de un tacanit metalic care pare sa vina din capacul chiulasei. Mecanicul la care ma duc mi-a zis ca nu trebuie reglati, ca asa trebuie sa faca el, sa tacane insa am vazut matizuri la care in sarcina acest tacanit nu apare iar cam toate Spark-urile auzite de mine sunt mult mai silentioase si n-or fi toate cu motor de 1.0. La ralanti intr-adevar, injectoarele se aud mai pregnant(tacanit metalic aproape insesizabil) insa in sarcina sau ralanti accelerat tacanitul devine metalic, ascutit.

Masina are 60.000km rulati.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglajul se face de cate ori este nevoie, verificarea ar trebui facuta la fiecare 15k km. Prima data verifici ce au facut in fabrica, apoi nu mai este nevoie pana la 45k km, ca nu apare joc. Apoi, poate aparea uzura sau joc din strangere. Deobicei, n-o face cineva pana nu aude zgomot sau pana nu schimba cureaua. Altii n-o fac nici atunci, desi operatiunea este simpla, de curtea blocului sau de orice atelier neautorizat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea nu a umblat nimeni acolo de cand a facut-o ma-sa. De fiecare data cand am sugerat ca ar trebui verificati si culbutorii mi s-a spus ca nu e nevoie, ca asa tacane el(motorul) si ca e normal.

Zgomotul ala(care ar trebui sa atraga atentia) cum ar trebui sa fie?

 

Asa se aude la ralanti normal, cu motorul cald. Cu el rece, culmea, este mai putin tacanitor.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=envgFJFMNEE

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa diagnoza de zgomote de pe net, cumpara o garnitura de capac si verifica jocurile. Cand dai jos capacul, sa-l speli la interior, mai ales la nivelul sicanei de la ventilarea carterului, sa elimini depunerile de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare: este mai bine de facut cu motorul rece-rece sau cu motorul cald?

 

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La service (cand am intrebat) au zis ca treb. sa las masina acolo pentru ca trebuie sa fie motorul rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, m-am hotarat sa fac operatia in regie proprie, cu motorul rece(stationare de vreo 9-10 ore). Mai am o nelamurire(sau teama): vreau sa nu mai desfac si capacul inferior al distributiei(pentru ca se desface destul de anevoios fara rampa) si sa desfac doar capacul superior, acesta asigurandu-mi acces la semnele de pe pinionul axei cu came, suficient pentru reglaj. Eh, acum vin temerile mele:

1. Voi putea sa rotesc motorul utilizand acest pinion?

2. Risc sa stric ceva la distributie invartind de acest pinion pentru a alinia semnele?

Bineinteles, voi incerca sa aliniez semnele dupa ce voi scoate bujiile, pentru a nu avea compresie.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

0- Da, desfaci doar capac superior, 5 suruburi;

1- Da, cu o cheie numar mare (32 ?) cu brat mai lung, fara sa scoti bujiile;

2- Nu.

 

Obs.:

- sa ai o cheie imbus buna si potrivita, altfel rotunjesti cheia sau gaura din cap;

- incearca sa slabesti suruburile cu cap imbus la cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara, impreuna cu un coleg de la servici am facut reglajul tachetilor. Capacul culbutorilor s-a desfacut mai usor decat am sperat noi, fara nici un fel de emotii. Singurii tacheti care erau dereglati au fost cei de pe evacuare, care aveau peste 0.35mm(lera de 0.35 intra si avea joc, probabil erau pe la un 0.40 sau peste putin). La admisie nu am avut de ce sa umblam, lera de 0.15 intra aproape fixa intre coada supapei si tachete. Pe cele de evacuare le-am reglat sa intre lera de 0.30 fara sa fie fixa(foarte putin joc) insa sa nu poata fi introdusa lera de 0.35 sub nici o forma. Toata operatia ne-a luat aproape 2 ore, treaba facuta incetisor, fara graba. Am schimbat cu ocazia asta si garnitura capacului(pus Victor Reinz). Bujiile nu le-am scos, doar le-am slabit cateva ture.

Motorul este mai silentios(si de afara si din interiorul habitaclului) acum si parca mai lin in functionare.

 

Ca idee la 60.000km, capacul culburilor este curat-curat, fara nici un fel de depunere iar culoarea este cea a aluminiului(argintie). La fel si chiulasa, nici un fel de depunere iar toate metalele aveau culoarea lor, nu erau galbene.

 

Peste 200 km trebuie sa mai verific strangerea capacului.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la Matiz: cand motorul este foarte bine incalzit apare un tacanit ca de masina de cusut la motor. Cand motorul este rece nu se aude absolut nimic Banuiesc ca sunt tachetii.

 

1. Are Matizul tacheti hidraulici ce nu trebuie reglati? (asa am inteles de la unii)

2. Cum este bine sa se faca reglajul - la cald sau la rece? Aici am intalnit diferite recomandari...deci iar pareri impartite

3. Se schimba garnitura capacului sau se foloseste tot aia veche?

4. Un reglaj incorect al tachetilor are vre-o legatura cu consumul de ulei?

 

Multumesc!

Edited by adisoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea nr 1 nu are raspunsul in topicul de mai sus?

Iar cea nr 2,pe pagina anterioara?

3. e ieftina una...

 

Inteleg ca e greu sa te descurci cu functia search si un topic de 40 de pagini,dar 2 pagini (mai exact o pagina + un post) sunt asa greu de citit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze!

Am citit si pe forum si pe alte forumuri si astea erau nelamuririle mele dupa ce am tot citit articole diferite.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Are Matizul tacheti hidraulici ce nu trebuie reglati? (asa am inteles de la unii)

Care-s aia, sa-i ignoram.

 

De ce nu cititi Manualul de service si pierdeti vremea cu tot felul de vecini, minim 2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×