Jump to content
 

Sign in to follow this  
Lucian M

Kalos/Aveo - Iac

Recommended Posts

Nu credeam sa ajung sa scriu despre asa ceva, dar am comis-o: am cumparat azi carb-cleaner, am curatat corpul clapetei, apoi m-a mancat sa scot si IAC-ul, sa-l curat si pe el. L-am curatat, apoi l-am pus provizoriu (fara suruburi) si am dat sa porneasca. A pornit, am dat cateva pedale, apoi am oprit motorul. Cand am iesit din masina, am auzit un zgomot, iar cand am ajuns langa motor, am constatat ca IAC-ul era... cazut, spanzurat doar de fir. Cand l-am luat in mana, avea "ciocul" rupt. Am gasit arcul, am fixat si ciocul, insa teava aia scurta- ia-o de unde nu e. Am fixat eu acolo cum am putut, am pornit motorul- dupa cateva secunde de balbaiala, a stat la relanti, fara sa faca nazuri.

Purceaua e moarta- deci ce e de facut? Logic, ar trebui un alt IAC.

Acu' vine intrebarea: trebe cautat musai IAC de Aveo/Kalos, sau merge de Matiz sau Cielo? Daca gasesc SH, iau SH, nu mi-ar trebui musai nou. Si cam la ce preturi s-ar gasi. Multam'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta stiu, am nevoie insa de un raspuns in cunostinta de cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IAC-ul ala se potriveste de pe mult mai multe modele, nu numai de pe daewoo. Este facut de Siemens. Mergi cu el la un magazin de piese si sigur il gasesti dupa cod. O sa te coste undeva intre 100 si 200 de lei in functie de magazin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceas prostie am facut si eu la matiz,numai ca eu am reusit sa gasesc toate piesele(arculetul,teava si varful), problema a fost cand le-am pus la loc nu cred ca am mai reglat corect distanta cat trebuie sa fie iesit si cred ca am stricat si axul spiralat pe care se misca varful,dar l-am pus asa acolo cu gandul sa-l inlocuiesc cand o sa vina sezonul rece(asta se intampla asta vara).Dar am observat ca masina porneste si cand este frig ce-i drept uneori la a 2 cheie si cred ca lucreaza cat de cat pt ca tine motorul putin mai turat cand e rece, insa probleme am observat cand plec imediat de pe loc "da in nas" tremura motorul in primul minut.Asa ca am in vedere sa-l schimb,daca aflii cat costa sa ma anunti si pe mine sa stiu la ce sa ma astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IAC-ul de matiz l-am cumparat eu cu 125 RON asta vara!

 

La Unipart este 175 RON cu tot cu TVA IAC-ul pentru Kalos/Aveo!

Sper ca ti-am fost de ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenzo, la mine merge perfect motorul. Am mers 9 km fara sa dau drumul la muzica, pana pe la 120/h- nu se aud zgomote ciudate, accelereaza la fel. La relanti (ca doar ala e rolul IAC-ului) motorul nu trepideaza, merge rotund.

Ma duc acusi pana afara sa-i dau o cheie, sunt curios cum o porni acum. Aseara l-am lasat 4 ore si a pornit lejer.

 

LE: am pornit motorul- s-a accelerat pana pe la 1400 rpm, apoi a scazut la 1100. Am sa iau un IAC sh, insa tre sa caut la dezmembrari (problema e ca nu gasesc matizuri la dezmembrari pe aici prin zona).

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost astazi la reprezentanta la noi!La AutoAiss si i-am cerut inginerului sa-mi precizeze cat costa IAC-ul pentru Kalos!

M-a intrebat mirat ce este acela...I-am replicat:"IDLE AIR CONTROL"...La fel de mirat m-a intrebat ce rol are aceasta piesa...I-am explicat, apoi a plecat in magazie sa caute piesa...

A venit si mi-a spus pretul!

 

570 RON IAC PENTRU KALOS/AVEO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca m-am lamurit de pret vine urmatoarea intrebare,la IAC-ul nou trebuie reglata distanta intre varf si motoras sau doar il pun asa cum il cumpar fara sa mai umblu la el...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai- nu se regleaza singur?

 

 

Sergiu, e cea mai buna gluma pe ziua de azi cu pretul ala. I-as fi spus eu unde sa-si bage "oferta:...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O puneai de-un credit de nevoi personale =))

 

Eu cred ca magazionerul respectiv s-a uitat la alta piesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai- nu se regleaza singur? ...

Ii pui varful la 28mm fata de baza, ca sa poti porni linistit motorul pentru Idle Learn.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites
O puneai de-un credit de nevoi personale =))

 

Eu cred ca magazionerul respectiv s-a uitat la alta piesa.

 

Vrei sa scanez foaia care mi-au dato cu piesa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am vazut ce ai pierdut tu. Inelul ala de plastic are rol de ghidaj pentru arc. Poti merge linistit fara el sau daca vrei poti improviza unul dintr-un tub de pix sau carioca. Sunt IAC-uri care nu au plasticul ala din fabrica.

PS: ce "scoruri" cer astia pe un iac si de la producatorii din China pleaca nebranduite cu un dolar bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, preturile sunt intr-adevar umflate rau.

Am inteles ca fara teava aia se aduna jeg pe ax, ducand in timp la blocajul motorasului. Tija care sustine varful ala e rupt de la baza, deci dinspre corpul IAC-ului. L-am intanat acolo, deocamdata sta bine. Scuze de jegul de pe maini, dar nu m-am mai spalat dupa ce am demontat jucaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai TecDoc , afli exact ce piese se potrivesc la masina ta de la alte masini...De fapt...pe ce masini a mai fost montata aceeasi piesa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti faci de lucru :) N-ai auzit sa nu pui mana pe ceva ce merge?

Cat despre "provizoriu fara suruburi"...

Pune mana si improvizeaza un manson de protectie si cu asta basta.

Evident ca ai putea sa-l sterpelesti pe cel de la masina... tatei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e rupt nu mai are ce improviza decat cu altul. Am un magazin langa mine de piese daewoo dubios de ieftine si o sa intreb maine de un iac. Zic dubios de ieftin pentru ca am intrebat de un filtru de benzina de matiz(pentru kalos) si aveau la 5 lei si la 11 lei bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar te rog, daca nu e cu deranj mare.

 

AB- eu a vrut decat sa curat admisia si jegu' ala de IAC, insa cand nu faci totul cum scrie la carte, mai dai prin garduri. Asta e, bine ca n-o fo' mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e deranj ca fac 2 minute pana acolo. Maine dimineata la prima ora intreb si pe la 9 comunic rezultatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au de nici un fel. Nici nu stia femeia aia despre ce vorbesc iar dupa ce am stabilit ce vreau a spus ca nu are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu face nimic, asta e. Azi ma duc in oras, poate gasesc pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...