Jump to content
Sign in to follow this  
pui de drac

problema cabluri cutie viteze Matiz

Recommended Posts

asaaaa,eram si eu cu fomeia la plinbare,ne certaram noi,m-am enervat si hai s-o duc acasa,nimic mai smplu,am trantit portierele,am pornit motorul dat 1-a si plecat,fara smucituri,fara nimic,in 30 m am facut stanga,i-am dat ambreiaj si am tras de schimbator sa-i dau a doua...SURPIZAA

 

mestecam in cutie ca in castronul cu orez..nimic,nu mai gaseam nici o viteza nimic,parca era joysticul de la computer..

 

imi dau fata jos,izbesc portierele si plec,o duc acasa,revin cu prietenii si sculele(era noapte si frg,eram imbracat frumos,nu chiar la costum) intind patura pe jos si incep,o urc pe cric,ii caut pargiile,surpriza,schimbatorul nu iese prin podea,mai sa fie,apoi mi-aduc aminte sa desfac consola centrala,desfac si vaz acolo 2 parghii care nu erau deloc pargii ci 2 cabluri,ei la mine s-a rupt cel din dreapta,care efectueaza miscarea sus-jos,fata spate a manetei..apoi am urcat-o iar pe cric sa vaz unde intra parghiile in cutie,am vazut cu greu,am bagat mainile dar nu incap.

 

am scos tot filtrul de aer din compartimentul motor si am avut acces mult mai usor,selectorul de viteze e undeva intre baterie si motor.Prima articulatie de sus in jos e pentru parghia din stanga manetei de schimbator,cea care face miscarea stanga dreapta.Articulatia de jos la selector corespunde parghiei din dreapta manetei si care la mine era rupta adica miscarea inainte inapoi a schimbatorului.

 

dupa 2 incercari am reusit sa selectez treapta a doua ca sa pot pleca cu masina de pe loc miscand din articulatiile de la selector.

 

Acum,banuiesc ca (virgula e pe drum) nu s-a rupt cablul deoarece daca se rupea facea un mot in frunte de nu-l mai miscai,dar la mine cablul se misca usor in camasa...de unde trag concluzia ca s-a desfacut probabil de la imbinarea dintre cablu si tija lui din capat de care se prinde in cutie,acolo unde probabil e bagat ca intr-un tub si batut in cap...nu stiu ce sa va zic,deocamdata masina e in fata blocului,maine ma duc sa ma uit mai atent la ea si sa va zic cat e un cablu de-ala(ca e si gros cat o tigara-greu de rupt) si e cam nasol de schimbat ca vine cumva pe sub bord bagat..e ciudat rau...v-am zis si voua ca sa stiti ce v-asteapta vreodata..

 

o sa ziceti ca se putea si mai rau...da,da,sa se rupa vreo furca prin cutie...asta-mi mai lipsea ca o duceam la topit..si are 80 k km,e din 99

Share this post


Link to post

Uite aici prinderile cablurilor pe furca si maneta:

http://matiz.uragan.cz/manual.php , sectiunea M35b

 

Iti trimit si un mail cu *.pdf-ul ...

 

Succes!

Share this post


Link to post

mai,sarumana de ajutor,nu-i problema,ma descurc eu cumva si fara cartea tehnica ca nu-i mare lucru,dar asa...ca sa se mai gandeasca luma si la altceva in afara de tuning :)

Share this post


Link to post

He, he ... te inteleg ...

Share this post


Link to post

Zic astia in manual ca cele doua cabluri sunt:

 

1. Dreapta: Shift Cable

2. Stanga: Select Cable

 

M-am uitat si io pe dedesubt, e nashpa de umblat la ele, insa de zarit se zaresc

 

Vezi si tu instructiunile de la:

 

http://shaman.fbi.cz/auto/matiz/pdf/M35b%2...20Transaxle.pdf

 

sau, daca nu merge linku, incearca manual de la http://matiz.uragan.cz/manual.php, sectiunea: M35b Five Speed Manual Transaxle. Explica aia cum sa dai jos shandramaua.

 

(hehe, pana am dat eu submit, au sarit si altzi baietzi in ajutor ... Matiz spirit is alive)

Share this post


Link to post

Deoarece ultimul post al lui pui de drac e un veritabil tip&trick l-am mutat la sectiunea respectiva ... multumim mult, pui de drac!

Share this post


Link to post

Mah copii...de pe site'ul ala cu matiz shi uragane :lol: nu imi merge nici un link de la sectiunea cu manualul... :cry:

voi atzi apucat sa datzi jos toate pdf'urile? e cinvea care a facut asta???

Share this post


Link to post

care tips and tricks?? da un subiect unde sa-mi injur masina nu este pe saitul asta?? la naiba :) in fine,ideea e ca era prima oara cand am desfacut comenzile pt ea si ma gandeam ca e sistemul clasic cu tija pana in cutie,ca la dacii sau alte modele,dar se pare ca mi-am luat-o-n barba..oricum,acu masina merge,asa doar ca utilitate puteti sa va bagati si voi nasul pe-acolo,sa va cunoasteti mai bine masinile...ar fi fost fain sa raman undeva cu botul impotmolit,sa ma dau jos din masina,sa ridic capota si s-o bag in marche-arriere apoi iar s-o bag in a 2-a...era de rasul lumii,in orice caz,bine ca s-a reparat,cum ziceam,putea fi si mai rau,asta una la mana si doi la mana,cat de tare am tras eu de masina asta la inceput nu cred c-a vazut cox atata vreun matiz...ar fi interesant sa o pastrez si s-o prepar de curse cumva :) )

 

desi toata treaba ar costa probabil vreo 2-3 mii de euroi,iar pe masina iau cam tot atat,nu merita :)

Share this post


Link to post

Manualul ala poate fi gasit si si la: http://195.144.231.67/Matiz/ServiceManual/

Si... general vorbind, ... daca nici link-ul asta n-o sa mai mearga cindva, puteti incerca orcind o http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> (cu Google de ex) pe numele unuia dintre fisierele alea pdf. (eu am cautat "M36a Power Steering System.pdf", cu ghilimele cu tot)

 

Spor

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...