Jump to content
 

Sign in to follow this  
alinm

Mi Se Aprinde Check-ul La Matiz Dupa 85 Km/h

Recommended Posts

si P1500 evap. thermister error ce este pana la urma?unde dau eu de buba asta?eu nu am ac pe masina?este cheala cheala.am mai observat o chestie.mereu se afuma bujia din mijloc.este afumata uscat.bujiile sunt noi.sa fie oara din cauza k papa si ulei si sa fie de la semeringurile de supape sau sa fie altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba simeringurile, verifica/regleaza jocul la culbutori, schimba valva PCV, tine nivelul uleiului intre cele doua semne de pe joja, baga un test de compresie, verifica instalatia de aprindere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema asemanatoare dar la mine nu conteaza viteze se aprinde CHECK si imi da in nas adica ca si cum ai vrea sa pornesti motoru din mers asa face si trebuie sa o turez sa o opresc o pornesc si isi revine pana la urma...va rog sa ma ajutati (matiz 2003)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sincer ti-as recomanda un test pe un tester.iti spune imediat unde sa te uiti si numele piesei defecte.am eu un prieten cu tester.mi-e mi-a luat 50 ron.in banii astia iti face ce vrei tu.iti scoate si erorile care sunt stocate mai demult in ecu daca ai avut vreo problema in trecut.pe mine cel putin ma ajutat mult.am avut niste erori stocate pe acolo, si mia zis si ce am stricat pe masina.daca vrei iti pot da nr lui de tel daca esti din bucuresti si va vedeti undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema cu check-ul, am bagat-o pe tester la un tov la daewoo si mi-au dat 2 erori una a sters-o si nu a mai aparut iar cealalta era de la un senzor care dupa schimbarea acestuia a disparut si aceasta , acum masina merge chiar foarte bine...va multumesc pentru sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am si eu o problema cu check-ul se aprinde in mers, am fost la reprezentanta, a pus-o pe calculator si i-a dat doua erori, senzor ax cleme si sonda de oxigen. Am comandat senzorul ax cleme am stat 2 zile am platit 100 de ron pe el, tipul care mi-a pus masina la calculator nu era a zis ca si-a luat liber ca se insoara si cei de acolo mi-au zis ca am cumparat degeaba senzorul ca nu are asa ceva ca e euro 2. Le-am zis sa-mi de-a banii inapoi pe senzor sau altceva in schimb si mi-au zis ca nu se mai poate, sa astept pana joi sa vina baiatul din concediu. Asa ca astept sa vad, ce se va intampla maine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba redai denumirile erorilor auzite din gura lor, afla codul exact al erorilor, daca vrei o discutie pe tema lor.

 

La motorul euro2 de Matiz, senzorul "ax cleme" este optic si se afla in corpul distribuitorului (delco). Delco este de 2 tipuri, de la doi producator (DAC si MANDO), necompatibile intre ele. Denumirea producatorului este marcata pe capacul delco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma mi-a venit si mie randul sa am becu` aprins...

Din pacate n-am nici o posibilitate sa pun masina pe scanner (cel mai apropiat e in Bacau), asa ca apelez la experienta voastra ca sa-mi spuneti, chiar si pe ghicite cam ce-ar putea fi.

Masina e matiz e3/ac, la pornire check-ul da sa se stinga, apoi se aprinde si ramane aprins.Uleiul este destul, apa la fel, am observat un singur lucru suspect, si anume ca furtunul care duce de la valva PCV in galeria de aer este plin de ulei la capatul unde se imbina cu galeria.

Fum nu scoate, emisiile sunt curate, nu au miros de ulei sau benzina...

 

Si daca tot sunt aici poate imi zice si mie unde se masoara aia 0.4v (ma gandesc ca poate senzorul respectiv a carei denumire imi scapa acum s-a decalibrat).Pe fire nu e posibil...

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut am si eu o problema cu check-ul se aprinde in mers, am fost la reprezentanta, a pus-o pe calculator si i-a dat doua erori, senzor ax cleme si sonda de oxigen. Am comandat senzorul ax cleme am stat 2 zile am platit 100 de ron pe el, tipul care mi-a pus masina la calculator nu era a zis ca si-a luat liber ca se insoara si cei de acolo mi-au zis ca am cumparat degeaba senzorul ca nu are asa ceva ca e euro 2. Le-am zis sa-mi de-a banii inapoi pe senzor sau altceva in schimb si mi-au zis ca nu se mai poate, sa astept pana joi sa vina baiatul din concediu. Asa ca astept sa vad, ce se va intampla maine.

 

Am fost azi din nou la reprezentanta, mecanicul care a testat masina si-a dat demisia, asa ca nu am aflat codurile de eroare, senzorul comandat nu s-a potrivit, era pentru euro 3, mi-au dat banii inapoi si mi-au zis ca daca vreau sa-l mai schimb trebuie sa cumpar delcou cu totul ca nu se mai face separat in total face 550 ron. Asa ca o las balta luna asta ca nu am 900 ron cat fac ambele piese. Mersi pentru raspuns tolin

O sa mai postez dupa ce o fac sa va spun care a fost defectiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@migal > Presupunand diagnoza corecta (in absenta unui cod de eroare am dubii), optocuplorul defect dintre cele 2 buc. din interiorul corpului delco se pot inlocui cu succes de catre un electronist cu experienta. Piesa este ieftina si banala. In cazul senzorului (defapt sunt doi in acelasi corp, cu functii diferite: unul da informatia de turatie si celalalt da informatia de pozitie pentru avans) scump este corpul delco-ului, mecanica, mylar-ul (filmul) pe care sunt imprimate gradatiile pentru cei doi senzori + montajul intr-o cutie etansa. Pentru aceasta trebuie dat jos corpul delco, dar inainte de aceasta operatiune trebuie facut un semn (cu o dalta) la prinderea reglabila a corpului delco de motor pentru a nu pierde reglajul avansului static (10'). Reparatia aceasta nu trebuie sa puna probleme unui electronist care profeseaza.

Altfel, trebuie sa cauti pe la dezmenbrari, un corp de delco de acelasi tip (MANDO sau DAC ?) si dupa inlocuire trebuie reglat avansul static (la ralanti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa ajung si eu la disgnoza cu masina.Erorile gasite au fost: P0133 si P0122. Mi le-au sters iar acum nu se mai aprinde ceck-ul.Poate sa-mi zica cineva ce inseamna erorile astea, daca e grav ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0122 = THROTTLE POSITION SENSOR LOW VOLTAGE

Remediu: cu motorul oprit, pe scaner, se regleaza pozitia senzorului de clapeta, prin rotirea in sensul acelor de ceasornic pana cand tensiunea generata este in jur de 0,4-0,5V. Daca nu se poate, se schimba senzor. Dupa reglaj se da Reset la ECM, inainte de pornire.

 

P0133 = OXYGEN SENSOR NO ACTIVITY

Se verifica indicatia ei dupa remedierea TPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi au trecut 4 ani de la ultimul post, am o nelamurie , daca ti se rupe cablul de la vitezometru sau a iesit din mufa ,acel senzor de viteza nu mai primeste nici un semnal ca urmare se aprinde check engine in bord si ramane aprins. Eu am o problema cu matizul meu euro 2 din 99". Mi se aprindea chek engine in bord dupa viteza de 80 km\h, dupa o diagnoza nenea mecanicul a zis ca e de la senzorul de detonatii, senzorul in sine costa ceva bani, dar mai scumpa e manopera , senzorul fiind pozitionat in spatele motorului undeva sub galeria de admisie. Acu vreo 2 zile mi-am facut timp sa vad cum asi putea sa ajung eu la respectivul senzor, dupa ce am demontat bateria si m-am holbat bine pe acolo am observat ca senzorul meu de detonatii nici macar nu era conectat , il conectez eu fericit ca am rezolvat problema si dau sa plec. Surpriza, desi eram in miscare vitezometrul meu arata fabuloasa viteza de 0 km\h la fel se aprinde check engine dar la o viteza mai mica cam 40/50 km/h(Neavand vitezometru am probat cu un gps) . Pana rezolv problema cu cablul vitezometrului poate imi confirma cineva afirmatia subliniata mai sus. :mrgreen: Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, am reusit, sa scot cablul de la vitezometru, iesise camasa de cauciuc dinspre cutie, i-am facut o mica reconditionare, l-am scos pe tot din camasa de cauciuc si l-am uns cu vaselina, l-am strans cu patentul mai tare la capete ca sa nu mai iasa, Acum functioneaza binisor, are o mica oscilatie pana la 40 km/h, In ceea ce priveste becul din bord a ramas stins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...