Jump to content

Shenck

Reparatii Caroserie - Scos Rugina

Recommended Posts

Am spalat ieri masina si am observat un prag zgiriat si indoit.

Habar n-am cum a ajuns asa...

O sa ma apuc in concediu de chituit, si vopsit.

 

Faza naspa este ca am vazut multe locuri unde rugina a inceput sa-s faca loc. In special in usa stinga. As vrea sa le fac si pe alea dar nu stiu cum

sa dau usa jos (exact cum e prinsa) si daca o mai pot pune la loc.

 

La masinile vostre (cele care au prins rugina), cum luptati impotriva ei?

Reparatii in service? Le reparati voi? Exceptind curatare+kit+vopsea se pote face si alceva ca sa stopez macar intinderea ruginei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Impotriva ruginii asta e arma: curatat bine, chituit, slefuit, vopsit. Arata ca draku dar macar nu se mai intinde.

Ar mai fi o arma: imediat ce ai sesizat o zgirietura cit de mica fa cumva sa o cureti daca e cazul si sa o acoperi. Chiar daca nu a ajuns la tabla! In crapaturile respective, iarna se stringe apa, ingheatza, isi mareste volumul impingind in vopseaua de pe marginile zgirieturii, ca urmare vopseaua crapa si mai tare si apoi drum liber pt rugina!

 

2. Ca sa scoti usa uita-te ce si cum la bolturile alea in care e prinsa... n-are cum sa fie prea greu. Si de ce mama ma-sii sa n-o mai poti pune la loc!?!!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei cald turmat in praguri , usi , lonjeroane + pulverizat ulei sub masina .

Tine 2-3 ani dupa care trebuie refacuta operatia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Tico sint gauri in partea de jos a usi. In plus la mine deja a prins rugina destul de mult pe usa stinga. Uleiul oare isi mai face efectul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaurile se astupa cu bucatele de hirtie sau de cirpa in momentul actiunii dupa care se scot fireste , daca a ruginit deja efectul va fi ca nu se mai extinde rugina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi la intilnire, un membru nou mi-a spus de o solutie antirugina.

(cica 20klei/sticlutza)

Se da pe partea ruginita si dizolva (ataca) rugina, apoi faci operatiile de grunduire+vopsire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am si eu un Cielo din 96, si trebuie s-o curat de rugina... Am avut si un Kadett, problemele au fost aceeasi. Trebuie sa cumpar piese de schimb originale ? Este vorba de zona de langa usa din spate si deasupra rotilor din spate... Vreau sa arata bine, dar sa nu platesc enorm de mult. Masina este alba. (Sunt din Tg-Mures, tinichigeriile sunt cam aiurea pe la noi...)

 

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

eu am facut operati asta , adevarul este ca este boala lor de altfel ca la opel, dar cu rabdare se pote face treaba buna

1 iti trebuie o masina de gaurit si in virf iti pui o pinza rotativa d sirma vezi sa fie umpic moale, inainte de toate dute si spalo la un jet cald pe dedesupt si porma te apiuci so dezmembrezi, o ridici intro parte si cureti cu masina unde vezi rugina , unde este table buna si mai este izolatie originala nu trebuie

2 iti cumperi o solutie lichida ungureasca de scos rugina di tabla, dai cu pensula in locul curatat si lasi 3 ore sa se usuce, reactia este puternica si tabla va deveni alba, ai grija la pile si ochi fffftoxic

3 cureti cu cirpa uscata, si porma dai cu deruginol , lasi sa se usuce bine

4 cumperi 4 litri de autovapant nemtesc sau italian negru este cauciucat, dar ai nevoie de un pistol de suflat pentru asta si nu orice pistol obisnuit este unul care se monteaza direct pe flacon, tub de oxigen pt presiune , si multa rabdare

 

succes :lavolan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Mersi pentru raspuns !

 

La ultima faza... autopavantul... la ce se foloseste ???

Vopsire efectiva cand am sa fac ???

(intrebarile mele sunt cam paralele :banana: , dar sper sa ma intelegeti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

este ca si un al doilea strat de protectie , inainte de izolator, vopsire nu mai trebe doar daca vrei tu

eu am facut de doi ani chestia asta si este beton, a durat cam o saptamina pina mi-am facuto singur dar ii fff super daca ai rabdare itimai trebe ajutor so pui masina intro parte si altcineva sa puna rotile pe partea cealalta pe care va sta masina

 

sa o dezechipezi coplect de bari, farurui si altele , aripile fata se dau usor jos , te sfatuiesc la praguri sa fi atent , sa cureti fff bine si sa dai doua straturi de izolator .

 

 

 

iso edit : Foloseste "add reply" . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine ma tenteaza sa protejez preventiv masina, dar nu am timp/scule/experienta ca sa ma apuc singur de o antifonare. L-as lasa pe altul sa o faca.

Asadar baieti aveti idee cam cat costa o antifonare la un atelier cat de cat avizat? ... eventul costul materialelor?

Poate puteti indica si un atelier bun in TM sau SB ?

Thx in avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

#-o

salut

si totusi daca vrei so faci traba asta ti-as sugera so faci cu mina ta , rupeti o saptamina din concediu si punete pe treaba am scris mai sus cum am facut eu si vei fi multumit, un prieten sa-ti imprumute scule cred ca gesesti si un loc unde sa rastorni masina intr-o parte gasasti tu .

la un atelier de izolat ar fi bine sa cunosti pe cineca acolo si sa vezi o lucrare facuta de el eventual porma ...lasati masina acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare:

Daca se rastoarna masina intr-o parte si se sprijina pe un scaun/suport etc... ca sa se poata efectua operatia de antifonare,

nu cumva se poate deforma caroseria, respectiv sa apara tensiuni in ea??? stiu eu sa nu se mai inchida usile, sa crape parbrizu, etc ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce nu vrei sa folosesti cele doua roti pe care le dai jos de pe o parte?

pe scaun vei pati cele scrise mai sus de tine

asiguri masina fffffbine si o ridici intr-o parte iei cele doua roti si sprijini masina pe partea cealalte , si sta pe cauciuc nu pateste nimic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am doua zgarieturi pe masina (pana la tabla) asa ca se vad ceva urme de rugina.

Problema e cum sa izolez/protejez zonele ca sa nu evolueze peste iarna ... nu am reusit sa le rezolv asa ca sunt ingrijorat sa nu evolueze ca la Dacie :(

 

Orice sfat e bine venit.

Poate a mai avut cineva asa ceva sa-mi spuna cat de grav poate sa ajunga pana la primavara.

Mentionez ca e vorba de o zgarietura de aprox 2 cm, se vede rugina numai pe zona zgariata, nu a atacat cel putin aparent pe langa. Si inca un punct de vreo 2 cm diametru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De evoluat n-o sa evolueze ca la dacie, sa-ti gaureasca tabla, dar tot se va extinde putin, asa am avut la matiz si am mers jumatate de an fara nici un fel de protectie. solutia ar fi sa le iei la smirghel si sa le dai cu chit, la fel cum se protejeaza tabla la vopsire, o poti face la o vopsitorie auto cu un pret minim, cam 10-20 de lei maxim. Problema e ca va arata urat masina cu petele bej pe ea, eventual stiu ca se gaseste si chit albastru inchis, taica-miu a mers vreo 2 ani la dacie cu marginea de la portbagaj asa, dar tot iesise rugina pe la margini.

Ar trebui sa o repari, totusi, n-ai alta sansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...1097&hl=*rugina

 

Am si eu problema asta la aripa dreapta fata si arata destul de urit. Cei de la Unita mi-au mentionat chiar si acest lucru cand mi-am facut Casco. grrrr

 

Ma gandesc s-o inlocuiesc da' mai astept un pic. Maine pun vreo doua poza sa se vada despre ce este vorba...

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa pun si eu maine poze ... m-a speriat ninsoarea care a inceput de vreo 2-3 ore ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh lasa ca la mine ii asa de vara trecuta si nu s-a agravat si a trecut a iarna peste ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cu vasilina...e clasica faza cum de nu sti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

e destul de vanasata, nu te-as sfatui sa o vopsesti profi, pt ca e posibil sa manance in continuare, dar trebuie neaparat sa iifaci ceva, macar sa mai lungesti. cel mai bine e curatat pana la argintiu si sa chituiesti/vopsesti cu un spray ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate stiu cel mai indicat este grundul, protejeaza cel mai bine tabla, dar grund aplicat peste tabla alba nu ruginita.

Am o situatie asemanatoare la aripa pe "buza" dinspre usa fata si am curatat si apoi am dat cu grund si nu am observat nici un pic de rugina pana acum(au trecut 6 luni)

Avantajul meu este ca masina e visinie si e asemanatoare cu culoarea grundului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minimul ar fi sa freci bine cu wd40 si apoi sa ungi cu vaselina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ciprian

Curata bine, usuca bine si aplica grund. Daca nu-ti place culoare, ia si un creion de retus sau daca ai vopsea cat de cat la culore aplica cu pensula sau cu o... scobitoare (la zgarietura) - valabil si pentru grund (de-asta gasesti si niste tuburi ca de pasta de dinti pe la accesorii auto sau benzinarii, dar s-ar putea sa fie rosu - miniu de plumb)

@ AAdorjan

Poti sa repari cu fibra de sticla (dupa ce o sa cureti o sa ramai cu niste gauri pe acolo). Dar e migalos si trebuie lucrat cu... raspundere, altfel se impusca la loc dupa un timp.

Oricum, poti sa o lasi linistit pana la primavara (oricum bubele alea par de cel putin 1 an, asa ca inca o iarna... )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×