Jump to content

Tonyus

Membru
  • Content Count

    158
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

1 Follower

About Tonyus

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Oradea
  • Auto
    --------
  • Model
    ---------
  • An
    ------
  1. Al 3-lea suport e sub cutie, langa roata stanga (daca virezi maxim stanga cred ca se vede). Si la mine e pe duca acel racord flexibil de la evacuare(asa se numeste). Cel putin acea sarma impletita e cam distrusa la capete, cum voi vedea urme de negreala pe langa racord (semne de perforatie) il voi schimba.
  2. Sincer, eu nu am verificat. Matiz din 2008 am luat termostat care deschide la 88 gr.C (cel de fabrica era de 82 gr.C).
  3. P0300 este "Random/Multiple cylinder misfire detected". Din pacate pot fi mai multe cauze pentru aceeasi problema, de obicei de ordin electric (senzori, fise bujii, bujii, etc.). Incearca intr-o seara/dimineata sa vezi (pe intuneric desigur) pe sub capota daca ai ceva scantei "aiurea", ca un fel de artificii in zona fiselor de la bujii. Din pacate fara codul de eroare nu pot ajuta cu mai mult. La mine a fost distanta la electrozii bujiilor prea mare si dadea "in nas" la turatii mari in sarcina, doar cu motorul cald. Dar eu stiam cauza deoarece eu am marit distanta la electrozi.
  4. Doar o parere personala, dar prefer Banner, fata de Rombat. Varta am eu (de vre-o 2 ani) si e ok, dar nu am foarte mare incredere in ea. Daca faci drumuri lungi zilnic (fara porniri, opriri dese, gen taxi) Varta e ok, poate chiar si Rombat.
  5. Daca surubul desfacut poate iesi afara dupa ce i-ai desfacut piulita, atunci poti roti cu incredere, chiar daca se rupe cauciucul si ramane "bucsa" pe surub, va iesi la extragerea surubului. Gaura din caroserie, prin care trece surubul, e mai mica decat diam. ext. al "bucsei". Un dorn, ciocan sanatos, insistenta, mare atentie la apendice si vei reusi.
  6. Mai este si senzor de vacuum pe galerie. Dar este doar un stut, care comunica printr-un furtunas cu senzorul amplasat langa canistra de carbon.
  7. Daca nu sunt indiscret, poti dezvolta mai pe amanunt, cum ai realizat acel lucru?
  8. 128 mii Km schimbat ambreiaj. Simptome: carait rulment (era defapt suportul rulmentului slabit si juca aiurea) si arc/diafragma placa presiune obosita (se apasa greu ambreiajul, dupa demontare se vedea cum acele "lamele" ale arcului nu erau toate la aceeasi inaltime). Discul de ambreiaj era doar putin mai subtire ca cel nou, deci daca placa si rulmentul nu erau defecte, mai tinea ambreiajul inca 128 mii Km. Aproximativ. P.S.:Ambreiajul vechi era cel de fabrica Valeo (Matiz E4 din 2008), cel nou e Luk.
  9. De ce? Eu am Uniroyal RainExpert 3 de vara (4 buc.) si Sava Eskimo S3+ iarna (4 buc.) si sunt fooooooarte multumit de alegere. La cat de ieftina e intretinerea la masina merita approx. 650 Lei/2 ani cauciucurile.
  10. Problema a aparut dintr-o data? Face tot timpul (rece/cald)? Benzina ai schimbat (pompa de unde alimentezi)? Distributie, tacheti in regula?
  11. Preturi nu pot sa-ti dau, dar piesele ar fi: Ulei motor (Valvoline nu e rau, poti ramane la el) Filtru ulei (MANN, Knecht, BOSCH) Filtru aer (eu il schimb mai des, pe la 3-4 mii km, la cat de mult praf e pe drum, deci iau ce gasesc mai ieftin) Filtru benzina (MANN, Knecht, BOSCH) Bujii (NGK) Curea distributie (Contitech, Gates) Rola intinzatoare (INA, SKF, sau cea de fabrica la care nu-i mai tin minte numele) Pompa apa (HEPU) Antigel (HEPU) Lichid frana (Ate, BOSCH) Eu am Matiz din 2008 (Euro 4) cu 105.000 Km si folosesc: Ulei motor Castrol Filtru ulei MANN Filtru benzina MANN Filtru aer (vezi mai sus) Astea la fiecare 8-10 mii Km (piesele sunt cam 150 lei, manopera o fac eu) In rest: Bujii NGK Curea distr. Contitech (data viitoare va fi Gates, asta mi se pare cam zgomotoasa) Rola intinz. (acea firma de fabrica) Pompa apa HEPU Antigel HEPU Lichid frana Ate Ulei cutie Castrol Acum aceste piese nu se schimba toate in acelasi timp (distributie din 60 in 60 mii Km, bujii din 40 in 40 mii Km, lichid frana din 2 in 2 ani, etc.) preturi nu stiu iar manopera tot eu mi-o fac.
  12. Am scris "aproximativ" (acel semn "~" asta inseamna). Din pacate nu am (inca) cheie dinamometrica si strang suruburile dupa simt... aparent Matizul e mai sensibil, deoarece la alte masini nu am patit asa ceva. Oricum si mie mi-a recomandat cineva sa destrang putin acea piulita dar si eu am zis ca nu are rost. Dupa al 2-lea (6 per total) set de rulmenti am zis ca incerc...de atunci e liniste.
  13. Oricum 50 (in general) e limita in oras. Dar si la aceea viteza se pot intampla accidente, chiar si cu un BMW. Din experienta mea mult depinde de sofer in primul rand, apoi starea tehnica a masinii si in ultimul rand de producatorul (marca) masinii. Parerea mea este ca imbunatatirile facute pentru a mari siguranta in circulatie a unei masini (orice marca si fara a deranja ceilalti participanti in trafic) sunt tot timpul binevenite. Eu am investit in suspensii (KYB Excel-G pe gaz, arcuri FK) cauciucuri (un set vara, un set de iarna, noi ambele) si revizie tehnica (nu bate, nu troncane, discuri, placute, etc schimbate la timp). Puterea motorului nu e schimbata, doar reviziile de rigoare (cu piese si materiale de calitate). Cunosc multi cu BMW care nu fac ceea ce fac eu deoarece nu isi permit, si au niste masini neingrijite sau fac doar drumuri scurte.
  14. Am eu asa ceva si e minunat. Mai putin gropile. Nu e chiar asa de inconfortabil, dar la gropi mai adanci tremura bordul. Ai impresia ca masina e mai grea si dispare balansul la acceleratie si frane (conduc un pic mai sprinten). Pe timp de iarna totusi nu cred ca e recomandat, la cat de bine se curata drumurile...
  15. Sincer si eu m-am gandit la asa ceva, dar tot asa am auzit ca "oboseste" motorasele. Daca ai noroc sa gasesti, cred ca cele de la dezmembrari sunt mai bune. Si cam la acelasi pret. Sa ma corecteze cineva daca am gresit.
 

×
×
  • Create New...