Jump to content

zavatecristian

Membru
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

About zavatecristian

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 08/27/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Roman
  • Din
    Roman
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Aveo Plus 1,4
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    NT 29 ZIC
  1. zavatecristian

    Martor Abs

    Dupa depasirea pragului de 140k am avut si eu probleme cu martorul ABS aprins, ce s-a dovedit a fi rezultatul unui cumul de factori. Poate e bine de stiut pentru a nu se trece la cheltuieli inutile-modul abs sau senzori schimbati! Simptome: martor abs ce uneori se stinge greu la pornire, adica abia dupa depasirea vitezei de 10 km/h, sau se aprinde, tot aleator, la viteze mici, in viraje, si se stinge abia la alta pornire. In plus, tot la viteze mici, la franare lina, apareau zgomotul si vibratiile specifice functionarii ABS, desi suprafata de rulare nu ar fi impus acest lucru. Pe tester nici o eroare, nici un senzor lipsa, iar toate rotile indicau aceeasi viteza. Rezolvare: 1.becul ABS ramanea aprins la pornire (cred) din cauza bateriei pe moarte, la care scadea tensiunea imediat dupa pornire sub 10v. In plus, efectuarea de viraje la viteze mici, sau pe loc, genera consum mare de energie, cu scadere tensiune sub 10v...schimbat baterie si a disparut partea de martor abs aprins. 2. zgomotul si vibratiile abs erau generate, se pare, de un contact imperfect produs de scurgeri la lichidul de racire. Se pare ca o microfisura produsa la vasul de expansiune, in partea inferioara, invizibila in mod normal, genera scurgeri de lichid pe modulul abs aflat chiar sub vasul de expansiune. S-a demontat vasul expansiune, inlocuit, scos mufa modul ABS, verificat contacte si circuite, spray curatare si gata! Spor!
  2. In cele din urma am riscat si am inlocuit rulment fata. Avea camasa fisurata (vizibil inainte sa inceapa sa il scoata cu presa) si desi la mana nu se auzea nimic in mers dadea zgomotul de filfait al unei roti dezechilibrate. Rulment ieftin pentru Cielo 48 de lei fata de 156 la acelasi producator pentru AVEO.
  3. Verificat aparatorile discului de frana si placutele si nimic defect. Zgomotul persista. Sa fie ceva din cutie? Sau ramanem la pivot/capat de bara?
  4. Merci. Docamdata lucrez sa imi renovez apartamentul si nu am timp de masina. Am fost in service inainte de a citi postul de mai sus si mecanicul nu a gasit nimic defect pe partea de bucse. Ramane sa o ridic pe cric si sa vad ce poate fi. Revin cu detalii.
  5. Zgomotul e ca de falfait. Si da, burduful este intreg. Cu roata suspendata nu se vede nici o oscilatie vizibila a rotii, totul fiind sesizabil doar ca zgomot. Am vazut simptomatica asta pe o serie de forumuri, pentru alte masini, si am incercat o parere. Multumesc oricum si astept noi idei.
  6. Buna! La mine zgomotul nefiresc este un falfait la roata dreapta fata. Initial am crezut ca este din cauza unei usoare dezechilibrari in roata, asa ca am echilibrat-o, dar fara modificari. Am permutat rotile fata intre ele, din nou fara schimbare. Zgomotul persista tot timpul, si frecventa sa este direct proportionala cu viteza. Ciudat este ca vine la scurt timp dupa ce am schimbat bieletele antiruliu si flansele amortizor...iar cei din service nu au sesizat o alta problema. Capat de bara?
  7. Si eu am un scartait enervant la rotile fata, care apare la viraje pe loc sau la viteze mici. Nu e vechi dar acum a devenit mai puternic si am eliminat in timp chestiile pe care le suspectam pana acum drept cauze. Zcartaitul seamana oarecum cu cel de arc de dacie, dar cu ton de plastic pe plastic/cauciuc si nu prea da nota de fier pe fier. Initial se producea numai cand faceam viraje pe loc, cu una din roti pe vreo bordura. Am uns bucsele din zona si fara efect. Am trecut ulterior, fara legatura directa cu acest scartait, la schimbat bucsele bara stabilizatoare, bielete antiruliu, amortizoare cu flanse si mai nou bucsa posterioara brat (acestea chiar aveau partea de cauciuc fisurata) si nimic. In ultima faza, dupa schimbare bucsa spate s-a mutat efortul zgomotului de pe stanga pe dreapta, unde e acum mai puternic. In plus, acum zgomotul apare numai dupa ce masina se incalzeste bine... Am citit topicul acesta de la un capat la altul si probabil mister Tolin are o descriere care ma duce spre ceea ce mai sper eu. din postarea #798. Imi raman asadar bucsele mici de pe brate si bucsa din caseta. Pareri? Nu am gresat sau uns pana acum bucsa de la caseta. Recomandati-mi eventual un service in zona Iasi-Bacau pentru schimbare bucsa caseta.. Multumesc!
  8. zavatecristian

    Amortizoare Si Bucsi

    Am comandat si eu amortizoare KYB(Excel) si flanse Sachs. Demontarea amortizoarelor vechi a fost un adevarat supliciu, caci pe fata piulitele din capetele amortizoarelor nu vroiau nicidecum sa cedeze. Si sunt cate 2 pe fiecare amortizor. Aparent s-a montat o pasta in fabrica si aceasta s-a cimentat destul de bine. Partea frumoasa e ca la amortizoarele KYB fata pe care le-am luat lipseau tocmai piulitele de fixare, sau cel putin nu erau incluse in cutie. La cele spate cutiile contineau piulitele de montaj, dar erau niste chinezarii ieftine si le-am montat tot pe cele originale. In ceea ce priveste kitul amortizor, respectiv flanse si rulmenti, eu unul nu as mai recomanda Sachs. Motivul e ca au venit cu niste suruburi de fixare de toata jena. Un material f slab, mai lungi decat cele originale si fara a avea varful tronconic ca si cle originale. Dupa 4 ani si 76k amortizoarele de pe masina, cele originale erau asadar cam varza...toate aveau scurgeri, iar tijele erau puternic ruginite. Personal cred ca trebuie schimbate cam la 3 ani. Flansele fata mai fusesera schimbate la 30k, pe garantie, dar oricum aveau uzura. Lectia invatata este din punctul meu de vedere ca atunci cand schimbati amortizoarele sa inlocuiti si bieletele antiruliu, caci sunt cam de unica folosinta, adica eu unul le-am demontat foarte greu si a trebuit sa fac o mica improvizatie pentru a le remonta dupa fixarea amortizor. Iar demontarea si montarea sunt sigur ca le va reduce semnifcativ durata de functionare ramasa. Verdict final: 1110 piesele, 200 montaj, tinuta de drum ireprosabila
  9. zavatecristian

    Gpl Pe Kalos/Aveo/Lacetti

    Eu am un Tomasetto STAG 300, si am fost la RAR pentru omologare la 2 zile dupa montaj, respectiv la 400km parcursi. Au testat noxele si a fost totul ok..teoretic nu e nevoie de prea multe reglaje suplimentare pentru omologare. 146 Ron cost omologare si modificare CIV la RAR Neamt.
  10. zavatecristian

    Amortizoare Si Bucsi

    Eu am schimbat astazi bucsele de la puntea spate, care pur si simplu s-au decapsulat (partea de cauciuc nu mai facea priza cu mansonul metalic) si glisau lateral, astfel ca faceau ca la anumite gropi corpul metalic al bucsei sa bata in urechile de prindere de pe podea. Ca si curiozitate, bucsele de pe punte, cele defecte, aveau cod de daewoo. Acum spatele a devenit mult mai stabil si zgomotele stresante au disparut. Bucsele au costat 100 de lei bucata, plus taxele de curier. Oricum, a fost foarte greu sa imi dau seama ca sunt duse bucsele, pentru ca pe loc nu se putea observa glisarea, iar pe rampa, la verificare jocuri, nu se auzea nici un zgomot. Montajul m-a ajuns 50 de lei la service de cartier in Roman. In alta ordine de idei operatiunea aceasta mi-a confirmat si ca si amortizoarele spate trebuie schimbate, dupa ce acum cateva luni, cand am schimbat bieletele antiruliu, am vazut ca si cele fata au ceva uzura. Problema e ca la magazinele de piese din Roman, unde am cautat, nu prea apar in bazele de date amortizoare de Aveo altele decat cele GM, care costa 600 de lei bucata...si parca as vrea altceva, avand in vedere ca GM-urile de pe masina au inceput sa clacheze deja. Initial cautam KYB, dar nu figureaza decat kalos in baza lor de date. Dupa cum am postat mai sus pe forum am mai gasit la o anumita firma amortizoare ”originale” si ”koreene” cu preturi in jur de 300 de lei bucata. Zilele acestea am gasit si amortizoare de delphi, undeva la 180 de lei bucata (de la delphi am luat si bieletele antiruliu). Tema de discutie este asadar, in cadrul acestui topic, ce amortizoare normale ati mai pus pe aveo la preturi decente? Ceva coduri? Preturi? Astept si PM daca exista risc de reclama!
  11. zavatecristian

    Matiz - Nu Porneste!

    Se pare ca Matizul E+ AC din 2004 nu are imobilizator. Oricum testerul original de Daewoo nu a inregistrat nici o eroare. Mecanicul nu a putut explica de ce si a acceptat cu retinere sa scoata conectorii de la ECM, dar in cele din urma a acctionat. Din pacate nu a fost eroare de contact. Ulterior a demontat delco-ul si montat un altul. Pacientul a supravietuit. Este insa regretabil ca personalul unui service care pana acum cateva luni avea sigla Daewoo nu cunoaste probleme simple de Matiz. Solutia lor a fost capac delco schimbat, schimbat bobina, si daca nu merge, schimbat delco, ca asta e problema la toate. Adica diagnosticare prin incercari. Eu unul am mers cu laptopul la ei in service, sa le arat post-ul maestrului Tolin. Oricum explicatiile de genul senzor optic erau mult peste nivelul lor. Din pacate mai exista o concluzie...vecinul putea cred sa previna problema si cele 300 de lei date pe delco daca ar fi desfacut macar la 3 ani capacul la delco si sa curete florile de acolo...si cred ca acelasi lucru e valabil pentru majoritatea acelor multi proprietari de Matiz care au avut aceasta problema. Se pare ca micul gigant trebuie si periat din cand in cand, caci altfel are probleme de sanatate. Asta e! Merci mult Maetre Tolin!
  12. zavatecristian

    Matiz - Nu Porneste!

    Am verificat sigurantele din habitaclu si sunt ok...plafoniera si casetofonul functioneaza si ele. Masina e dusa acum in fostul service Daewoo din Roman, a fost pusa pe tester si nu sunt erori. Si totusi masina nu are curent dupa bobina. Ce sa fie? Raman imobiliozatorul sau poate fi si din delco ceva? Merci
  13. zavatecristian

    Matiz - Nu Porneste!

    Vecinul meu are probleme majore cu matizul: nu porneste! Cum in Roman nu prea sunt specialisti in Matiz am luat-o pe etape: Masina are benzina, distributia e aproape noua. Am verificat bujiile si s-a constatat ca nu da scanteie. Am verificat sigurantele din compartimentul motor si releele, dar nimic. Am curatat capacul de la delco, am schimbat fisele, am pus niste bujii noi, tot fara scanteie. Ulterior a verificat bobina si se pare ca nu scotea curent. Am cumparat alta bobina, dar aceeasi problema. Am verificat ambele bobina pe alt matiz. Merg. Am verificat fisa centrala, la fel. Am schimbat cheia, niimic. Din ce am citit pe forumul acesta-asta dupa ce am aflat ca vecinul a venit cu mesterul infrant- cauza posibila ar fi siguranta din habitaclu care controleaza imobilizatorul. Nu a verificat-o, e drept, dar e urmatoarea pe lista. Desi masina e din 2004 si e varianta cu AC, ma intreb daca acesta poate fi, pentru ca deocamdata nu pleaca curent din bobina in delco. Sa fie vreun senzor? Oricum nu stiu daca bobina ar fi ok si problema ar fi la delco bobina nu va da curent. De intrat curent in bobina intra. Masa la bobina merge.Trebuie resetat ECM intr-un mod anume? Sper sa fie cineva cu idei, caci altfel omul tre sa cheme masina de asistenta pentru tractare, si e cam departe de oras. Merci.
  14. Salut!

    Te pricepi la motorul de Aveo? Am lasat un post cu o scurgere de antigel...poate ai idee de unde poate proveni. Merci

  15. zavatecristian

    Consum Lichid De Racire

    Am si eu o mica problema cu pierderi de antigel. Am observat initial o mica scadere (1 cm) a lichidului de racire din vasul de expansiune. Am considerat ca e vorba de o neetanseitate la vasul de expansiune, cum mi s-a mai intimplat in fiecare an la trecerea de la vara la toamna si am completat aproximativ 500 ml amestec, insa dupa 2 zile si 300 km am revenit la situatia initiala si poate mai rau. Am examinat furtunele la rece si am observat o mica scurgere pe corpul motorului, in dreapta jos, sub zona curelelor. Initial pata umeda era vizibila pe garnitura baii de ulei, in coltul de sub alternator, dar la o examinare mai atenta am constatat ca totusi dira venea mai de sus, inapoia corpului mufei din zona, si respectiv dinapoia intariturii din coltul respectiv. Cum nu eram sigur ca e asta, in zona fiind posibila stropirea cu apa antrenata de roti, si cum suspectam o posibila fisura radiator sau calorifer am completat un flacon de 2+2 de etanseizare fisuri radiator. Dupa inca 2 zile si ceva mai multi km pierderea de lichid e neglijabila, insa in zona unde am observat scurgerea de lichid pe motor am observat acum in continuare o pata umeda tot la rece, in zona fiind evidente si pete de culoarea lichidului polimerizat de astupare fisuri. Acum nu mai tin minte in vremurile normale daca la desfacere capac vas expansiune trebuie sa existe un sunet de depresurizare, in special la cald, pentru ca acum la mine dupa un drum zgomotul apare la cald, insa daca las masina cateva ore si desfac capacul la vas zgomotul de depresurizare e ca si inexistent (si nu verific asta dupa ce am scos deja capacul si fara sa fi pornit din nou motorul) indicand o posibila neetanseitate. Intrebarea mea si sfatul pe care vi-l cer este care este gravitatea scurgerii si posibilele cauze. Atasez si o fotografie in care se poate vedea o mica pata umeda. Dira urca mai sus, prin spatele corpului mufei din zona, cam in zona in care aparatoarea de plastic se lipeste de corp motor. Exista vreun furtun in zona, sub plasticul respectiv care sa se poate fisura? E posibil sa fie pompa de apa?- distributia a fost schimbata de vreo 7000km? Ce sa incerc? Merci
×