Jump to content

Don Quichotte

Membru
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Don Quichotte

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Baia Mare
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2007
  1. Funny! ) Closchkutza, nu am ignorat ce mi-ai zis, dar poate mi-a scapat sa-ti raspund. O fac acum: - nu am "speranta de consum mic", dar 15% mi s-a parut enorm si nu am stiut daca e normal pentru drumuri atat de scurte sau are ceva masina. Alti posesori de Matiz au raportat la drumuri atat de scurte consumuri de vreo 8% (l-am citat parca intr-una din paginile precedente) sau 10% (cineva a scris de curand in topicul "consum Matiz euro 2") si mi s-a parut exagerat 15% - metoda de calcul, cum am zis, nu are alta problema decat faptul ca diferite variabile intermediare (eroarea aia de 2-300ml posibila la declansarea pompei, traseul prin oras, temperatura ambientala etc. etc.) au o pondere prea mare in rezultatul final (una e 300ml eroare de pompa din 10-20l si alta e 300ml din 1,5l). Cand insa repeti masuratorile de 10 ori, sa zicem, si-ti da de fiecare data aproape la fel nu poti concluziona decat ca testul respectiv are o fidelitate buna - adica masoara corect, cu erori probabile mici. - din moment ce acelasi sofer, conducand in acelasi stil pe trasee absolut similare, obtine un consum excelent cu motorul cald (testul in care am mers ~30km prin oras cu 20 de opriri de motor), ca si in toate deplasarile extraurbane, e neplauzibil sa fie soferul. Ceea ce m-a condus catre intrebarea daca nu cumva e doar o mica dereglare care agraveaza putin un consum si asa foarte mare, normal pentru drumuri scurte de ~1,5km pe vreme rece, de la un normal de sa zicem 10-12% la 14,5-15%. Asa ca am facut testul de care va spuneam, drumuri de 5km care presupun ca aproximeaza regimul urban obisnuit de mers al majoritatii soferilor. Am facut 5 drumuri, total 25km, si mi-a luat 2,27l la pompa, deci 9%. Nu-i prea diferit de consumurile urbane raportate de alti matizisti la temperaturi negative. Acest rezultat imi intareste banuiala mai sus mentionata, cu rezerva ca spre deosebire de numeroasele masuratori pentru drumurile de 1,5km rezultatul de 9% urban nu a fost confirmat prin mai multe retestari. (De fapt au mai fost inca 2, dar cu probleme de credibilitate din motive cu care nu va mai incarc si rezultate mult prea diferite asa ca le ignor - oricum, 9% era chiar media lor)
  2. M-am uitat dupa filtru, dar recunosc umil ca nu l-am gasit Mai incerc. Busonul de la rezervor il strang bine, dar nu stiu cum sa verific daca etanseaza cum trebuie. Insa cred ca ar trebui sa imi mareasca consumul si la drum lung daca asta ar fi problema, nu?
  3. Multumesc mult pentru sugestie! O sa verific azi, desi nu cred sa fie asta problema pentru ca: 1. Filtrul e schimbat recent si e de firma ok (Mann), nu vreo aberatie. 2. Consumul e mare si daca stau la relanti putin timp, 20-30 de secunde, si apoi plec. Perioada critica este cea in care se incalzeste motorul, fie ca stau pe loc sau merg. Mai am de facut un test, sa vad cand apuc sa-l fac si pe asta. Sa fac vreo 5-6 drumuri urbane medii, sa zicem, cum face toata lumea, de vreo 5-6 km fiecare (presupun ca pe la 5 ar fi media, ceva mai mare in Bucuresti poate, nu?), si sa vad consumul. Daca-mi da peste 9-10% clar nu e normal. Nu stiu cum nu m-am gandit pana acum si nici nu mi-a sugerat nimeni, toata lumea imi zicea sa masor la multi km, etc, dar nu ne-am gandit nici unul la ideea simpla de a aduce regimul de mers al masinii, doar pentru testare, la regimul urban obisnuit al celorlalti utilizatori. Metoda standardizata de masurare a consumului urban se face de la pornirea motorului si specifica o distanta de 4 km, dar si o temperatura ambientala de 20-30 grade (informatie primita de 2 zile de la Chevrolet).
  4. Scuzati, dom' profesor, am cam chiulit la orele despre calculul consumului! sanale resupun ca treaba cu minim 200km intra la axiome, nu? Da' matale pe la artimetica trecusi? Ca ar veni cam asa: daca in fiecare zi dau pe mere intre 90 de bani si 1 leu si 10 bani, ca sa stiu cati lei dau pe mere saptamanal trebuie intai sa calculez cat dau pe luna si apoi sa inmultesc cu 7/30, nu? Nu merge sa zic direct ca dau vreo 7 lei pe saptamana, asa-i? Hai sa te ajut acum sa aplici exemplul asta greu la cazul in discutie: asa gresit am tot calculat eu consumul de vreo 15 ori pana acum, si tot asa mi-a dat (apropo de "erorile imense" de care pomenea altcineva), cu vreo 2 exceptii in care mi-a dat nu 15, ci vreo 18-20 la suta. Sa tot fi facut vreo 400km in regimul asta pana acum, si portofelul meu tot bani de vreo 60 de litri de benzina a decartat in total, ca doar e simplu: aduni kilometrii si pe partea cealalta aduni litrii (sau banii, da' nu stiu ce naiba, eu pe astia i-am cam scazut in loc sa-i adun!). Iar treaba cu mersul pe jos 2km ti-o recomand cu caldura cand trebuie sa duci la 7 jumate dimineata un copil semiadormit la gradinita si sunt -10grade afara. Face bine, intr-adevar, si se bucura si saraca masina! ) A, era sa uit! "...vei primii sfaturi competente atunci" din punctul de vedere al psihoterapiei cognitive (n-o alege p-asta, crede-ma, te pune ala sa te gandesti de n-ai aer!) intra la rubrica "distorsiuni de gandire" la capitolul "citirea viitorului". In afara cazului in care incercai sa-mi transmiti ca dupa ce masor consumul la 200km in sfarsit o sa te induri sa ma sfatuiesti tu ce si cum - imi mai este deci inca permis sa sper? Vezi, ma port frumos, nici nu m-am legat de cei doi de "i", ca poate-ii o greseala de scriiere... Daca tot dam banii, macar sa ne distram! @srulz: Sunt constient ca nu-i un regim de mers prea dragut pentru Matizache, dar daca (si) pentru asta am nevoie de masina la asta o folosesc, nu? Si nu sunt chiar fericit cum zici, consumul nu e dublu ci triplu (vezi 4,8 fata de 1,6) si n-am mai auzit de nimeni care sa raporteze o experienta macar pe departe similara. Cat priveste erorile imense, cum am mai spus de numeroase ori pana acum, care-i probabilitatea sa-mi dea mereu cam acelasi consum la calcul si el, dupa numeroase incercari, si de fapt valoarea reala sa fie mult diferita? Vezi ce i-am raspuns si lui argon, tonul nu ti se adreseaza dar ce am scris ramane valabil. Din pacate nu pot verifica ce mi-ai zis ca n-am la masina cui sa o fac, dar nici nu-mi dau seama cum naiba pot sa fac o medie de consum in primii 5-10km citind niste valori de consum instantaneu. Daca tu sustii ca e normal sa consume atat masina pana se incalzeste eu nu pot decat sa ma crucesc: un sfert de litru de benzina o incalzire de motor de Matiz, chiar si cand afara sunt 15-20 de grade?? @jorky1987: Multumesc pentru raspuns, dar nu vad similitudinea cu cazul meu, tu ai drumuri de 10 km nu de 2, la 10km Matizul meu consuma probabil cam (0,25l incalzirea + 5% x 10/100 = ) 0,75l, ceea ce daca inmultim cu 10 ne da o valoare acceptabila iarna de vreo 7,5%, cam cat ziceai si tu. @b52jgp: Pare foarte mult intr-adevar, dar gandeste-te ca tu ai facut vreo 8km, sa zicem, din Floreasca pana la Orhideea, in aproape 2 ore. Daca estimarea mea privind distanta e corecta, inseamna ca tu in 1h45' de frecat masina prin trafic ai consumat cam 1,7l de benzina, hai sa zicem 2l, avand motor de 1,9l 145cp etc. etc. Si daca stateai cu ea in parcare la ralanti nu era iesit din comun sa-ti ia 1l/h la motorul tau, dupa cum s-a mai discutat pe aici. Eu daca fac astia 8 km din 4 drumuri merg in total maxim 4x5'=20' daca o incalzesc doar 1 minut de fiecare data, si consum vreo 1,2l cu treaba asta, pe cand daca fac un singur drum merg vreo 25km cu aceeasi cantitate de benzina chiar daca merg incet timp de 40'. Inca o data: apreciez raspunsurile si intentia de a ajuta ale tuturor si sunt recunoscator pentru ele. Nu pot insa sa nu raspund atunci cand cineva nu e dispus sa admita ca nu stie (ceea ce ar fi absolut OK) si adopta un aer de superioritate ieftina, sugerand piste false pentru problema pe care v-am supus-o atentiei. Nu din mandrie sau alt motiv pueril, ci pentru ca respectivele piste false reduc sansele de a-i pica vreo fisa cuiva, ceea ce evident ca nu-mi convine. Altminteri, ne putem ironiza pana maine, dar n-are nimeni nimic de castigat. Argon, iti sugerez sa te gandesti bine inainte sa scrii si sa explici atunci cand afirmi ceva, nu sa postulezi adevaruri personale sau sa dai sfaturi ironice, altfel nu numai ca nu ajuti pe nimeni, dar te si pui singur intr-o lumina proasta. In urmatoarele 8-9 zile nu voi mai avea acces la internet si deci nu voi putea raspunde. Revin dupa 10 ianuarie. La multi ani tuturor!
  5. Buna ziua si la multi ani tuturor! Revin cu ultimele constatari in saga buburuzei bulimice. Am mai facut 33km din drumuri dintr-astea scurte de 2-3 km, dar spre deosebire de datile anterioare nu am mai lasat motorul sa se incalzeasca inainte de a porni de pe loc decat 30-40, maxim 60 secunde, in functie si de cat era de frig. Reamintesc faptul ca inainte o lasam 4-6 minute, cu aproximatie (si ca sa-i raspund si lui madi, nu acceleram deloc, lasam la ralanti). Alimentat la pompa: 4,82l. Deci cam 14,5% consumul. Practic, testul a fost cel sugerat de steph: Din pacate nu am avut mari surprize. In rezumat, datele concrete obtinute pana acum: - sa zicem cam 12-14 porniri de pe loc (cu motorul neincalzit deja de un drum prealabil) in cadrul acestui ultim test au consumat cca. 4,8 - 1,6 = 3,2 l, unde 1,6l va reamintesc a fost consumul intr-un test anterior de 33km mers continuu. Ar veni cam 250ml benzina o incalzire de motor - acest sfert de litru de benzina se consuma indiferent ca motorul se incalzeste complet la ralanti sau (partial) in mers, fiind o valoare supraadaugata consumului normal raportat la 100km, care s-a dovedit in toate conditiile a fi undeva sub sau la 5%. - strict pornirea motorului si plecarea de pe loc cu motorul cald consuma conform unui test anterior o valoare modica de cca.25ml, deci de 10 ori mai putin decat daca motorul e rece - datorita acestui consum mare cand motorul e rece masina ajunge la valori de vreo 15% in conditiile unor drumuri scurte de 2,5km in medie. Chiar asa ne da si la calcul: 5l parcurgerea celor 100km si (0,25 x 40 =) 10l (!) cele 40 de porniri ale motorului rece cu incalzirea aferenta - logica imi spune ca exista unele diferente de consum in functie de cat de frig este afara, dar nu sunt radicale (la modul de 50-100 de procente) pentru ca eu nu am reusit sa le observ. Si in octombrie cand erau 15-20 de grade mai mult ca acum afara tot cam asa imi dadea consumul - calculele sunt cu un grad de aproximare dar destul de reliable, se confirma fara exceptie la fiecare noua verificare, masina trage bine, etc. etc. Nu am cunostinta decat de relatarea unei singure persoane care a facut astfel de drumuri scurte si care a mentionat o valoare de cam 7,8%. Aplicand acelasi tip de calcul ne iese ca lui ii consuma o incalzire de motor de aproape 4 ori mai putin decat mie. Daca cineva are amabilitatea sa faca vreun test similar (in conditiile in care chiar are nevoie sa faca drumuri scurte, bineinteles) sau poate relata experienta proprie vizavi de consumul la astfel de drumuri i-as fi recunoscator. Voi ajunge probabil si la mecanic in jur de 15 ianuarie, pana atunci o sa fiu plecat o saptamana la munte la vreo 300km distanta, deci o sa vad si un consum iarna pe distanta mare (pentru neincrezatori).
  6. Asa o fi daca zici tu, dar sincer imi permit sa am unele rezerve. 75w85 e vascozitatea recomandata de producator, si din ce am inteles din discutiile anterioare pe aceasta tema 75w80 e ok daca nu gasesti 75w85, dar nu cred ca are cum sa fie mai bun decat ceea ce recomanda aia care au fabricat masina. Am citit diverse topicuri pe forum si am observat ca in repetate randuri tolin, care pare foarte respectat aici pentru cunostintele lui, argumenteaza deseori pe linia "puneti ce zice producatorul, ca nu aveti cum sa stiti mai bine decat el ce-i trebuie masinii". Nu iau automat de litera de lege ce spune nimeni, oricat ar fi de mare prestigiul de care se bucura in ochii altora, dar chiar pare logic. Poate nu atunci cand se amesteca si interesul comercial al producatorului - gen "uleiul GM e cel mai bun pentru Matiz" - ca poate e sau poate ca producatorul a vrut si el sa-si vanda marfa, dar cand e vorba doar de parametri si nu de branduri nu vad de ce nu am da crezare producatorului. Iar agatatul inteleg ca e o problema de constructie a cutiei de viteze - pe romaneste e proasta, nici sa citeste nu stie - si poate ca e agravat de uleiul prost, cu span sau neconform specificatiilor, insa nu vad cum ar putea sa se rezolve complet cu un ulei mai subtire, mai simpatic sau cu mai mult simt al umorului . Rog sa fiu corectat daca gresesc.
  7. Am deschis intamplator topicul si desi nu s-a mai scris aici de 2 saptamani m-am gandit sa dau si eu un feedback apropo de uleiul Fuchs de care intreba cineva. Poate e tardiv, poate mai foloseste (sau altcuiva). Matizul pe care mi l-am luat in toamna asta (30000km la bord, f. probabil reali) agata destul de rau la retrogradare din a 3-a in a 2-a, mai exact daca aveam 40km/h practic nu intra deloc, mi-era si teama sa trag prea tare de schimbator sa nu rup naibii ceva pe acolo . OK, poate naiv, dar intelegeti, de-abia aproape de 30km/h puteam sa bag a 2-a, deci cucu frana de motor. Fostul proprietar a zis ca asa facea de cand a cumparat-o noua. Mentionez ca in cartea de service nu era mentionata nici o schimbare a uleiului de cutie, desi in manual scrie ca cel initial trebuie schimbat la 1000km, deci nu stiu daca fusese schimbat sa nu. Am bagat 2l de fuchs 75w85 (am insistat pe langa mecanic sa lase sa se scurga mult timp uleiul vechi, vreo ora!) si diferenta e notabila. Nu a disparut chiar complet fenomenul, dar s-a atenuat mult si nici nu am observat vreo agravare la frig, cum se plangea cineva. Acum am si eu frana de motor . Deci Fuchs a fost chiar fain in cazul meu.
  8. Nu vreau sa par incapatanat. Sunt extrem de motivat sa... constat ca ma insel! Totusi, nu pot sa calculez asa pentru ca acele drumuri de 20-30 km chiar nu-mi iau mai mult de 5% - mi-au luat si 4,25%. Masurat de cel putin 10 ori. Oricum, voi mai avea probabil inca o confirmare in urmatoarele 2 saptamani pentru ca nu cred sa mai ies din localitate pana la Revelion, deci voi avea consum strict urban / drumuri scurte. Nu stiu daca ce inteleg eu prin asta este riguros corect, dar sunt si eu convins ca "motorul n-are ceva". Daca as putea sa-l tin tot timpul cald, cum fac unii audiofili cu sculele audio pe care le tin aprinse non-stop (fenomenul e real, chiar suna mai bine, in domeniul asta nu sunt deloc afon ca la masini), n-ar fi probleme. Poate fac un foculet mic sub el de fiecare data inainte de pornire. ) As imbogati de sensuri termenul "aprindere" ). Redevenind serios, banuiesc (dar lipsindu-mi cunostintele tehnice necesare nu am cum sa stiu daca ipoteza e plauzibila, ca verosimila cred ca este) ca atunci cand motorul e inca rece nu se face amestecul corect si masina consuma in draci - adica in draci comparat cu alte Matiz-uri "sanatoase la cap" in conditii identice. Aici interveniti domniile voastre, dimpreuna cu cunostintele pe care le detineti. Oof, il sun acum iar pe mecanic...
  9. Buna ziua, revin cu noutati. Am facut niste teste si situatia incepe sa se mai limpezeasca. Astfel: 1. Am pus un aditiv de curatat injectia de calitate si am mers cu el inainte de testele descrise in continuare cel putin 200km. Nu pare sa fi ajutat la diminuarea consumului. 2. Am mers la benzinarie am facut plinul si am mers prin oras, fara sa opresc motorul, 33,3km (culmea, mi-a dat la fix o treime de suta!). Ideea e ca am pornit motorul o singura data si era cald deja, si am mers cu viteza mica, fie ~40-42 cu a 3-a fie ~30 cu a 2-a! Evident, si cu cateva opriri la stopuri (rare). Sa nu va mai tin in suspans: mersul in trepte inferioare / viteza mica nu reprezinta o problema. Mi-a dat un consum uimitor de mic pentru oras: 1,6l x 100/33,3 = 4,8% ! Iarna, cu viteza medie pe la 30km/h! Vesti bune, mi-am zis. 3. Urmatorul test, sa vedem daca pornirea motorului cand acesta este cald afecteaza major consumul. Am facut in acelasi regim de viteza 20km cu un total de 20 de opriri ale motorului. Ma plictisisem sa tot trag pe dreapta! Consum dupa parerea domniei sale pompa: 1,53l, ceea ce inseamna 7,65%. Oricum nu e 20%, si cine isi face consumul oprind din km. in km.? Daca presupunem ca la mers consumul a fost tot ~5% inseamna ca 20 de porniri ale motorului (cald!) mi-au luat in total jumatate de litru de benzina. Cred ca e absolut normal. ...Si o informatie ajutatoare, abia azi am facut legatura in capul meu. Poate asa e normal, dar m-as mira. Cand pornesc motorul rece, gazele de esapament au un miros extrem de neplacut si patrunzator, azi numai ce-am deschis usa la masina sa ies putin sa curat parbrizul dupa ce dadusem drumul la motor si nu stiam cum sa ies si sa o inchid mai repede, sa nu intre otrava aia in masina. Si nu batea cine stie ce vant dinspre spatele masinii. Oare or putea fi si vapori de benzina nearsi?!? Intreb si eu ca prostu' Nu pot sa compar cu alte masini ca n-am mai avut masina personala, am condus mult o duba diesel care-i cu totul altceva. Concluzei preliminara: buba e la rece, fie cat inca sta masina pe loc (dar nu cred ca doar atunci) fie tot timpul cat motorul inca nu s-a incalzit (mai probabil). Urmatorul test se va desfasura pe parcursul mai multor zile. Voi merge in regimul de consum masiv (drumuri scurte, 1-2 / zi, deci fiecare inceput cu motorul rece), dar voi lasa masina sa se incalzeasca doar foarte putin, sa zicem 20-30 secunde maxim, inainte de a pleca de pe loc. Sa vedem daca problema e: a) doar cand sta la ralanti sa se incalzeasca, sau b) si cat timp merg si nu s-a incalzit inca bine de tot motorul. P.S. 1. Da, inca nu a vazut-o mecanicul ca are in continuare probleme grave in familie, pe aici nu-s prea multi cu reputatie si nu vreau sa apelez la oricine, mi-e clar ca nu-i o problema foarte banala si des intalnita. 2. Apreciez mult toate opiniile si sfaturile pe care le scrieti aici. Va rog sa continuati. Va rog insa mult si sa nu mai cautati explicatia intr-o simpla eroare de masurare, nu trebuie sa merg sute de km. ca sa fac diferenta intre un consum de 5% si unul de 15 - 20%. Pompa poate gresi 2-300ml, asta nu schimba radical calculul, iar daca de fiecare data iese cam tot asa, si repeti de multe ori... Insa pentru a elimina definitiv aceasta ipoteza va voi spune ca am mers 350km inainte de a face plinul. Dintre acestia, 260 au fost facuti extraurban in seturi de cate 20-30, deci cu un consum de cel mult 4,8 - 5%, cum am mai masurat de multe ori. Rezulta 13l consumati extraurban. Restul de 90 au fost facuti din drumuri scurte incepute cu motorul rece, deci cu consum mare. Acesti 90km mi-au mancat si ei 13l, pentru ca in total am alimentat 26l. Rezulta un consum de vreo 15%. Nu ma insel si sunt destul de minutios cu astfel de probleme (dupa cum se poate vedea cred si din cate detalii dau ). Problema e reala.
  10. OK, o sa incerc niste teste cand am timp si revin cu detalii. De asemenea, sa vad daca poate sa se uite si mecanicul saptamana care vine.
  11. Baia Mare e foarte aerisita dpdv automobilistic. M-am mutat aici din Bucuresti si stiu sa apreciez diferenta. Eu stau in centru si de obicei nu am in fata la stopuri mai mult de 2-4 masini, hai 5-6 cand e chiar aglomerat, alteori nu-i nimeni in fata. Sunt destule sosele cu 2 benzi pe sens, eventual + inca una pentru facut stanga la semafor. Din pacate, 2-300km urban in regim de cate 2-3 km nu am cum sa fac intre drumurile la tara, pot doar sa nu alimentez 2-300km si sa notez cati din km aia i-am facut extraurban. Stiind consumul extraurban, pot sa vad si cat a consumat la un anumit nr. de km urban, dar va fi numai ceea ce am mai facut inmultit cu 3 sau cu 4. Sau sa ma plimb prin oras degeaba cateva zile, dar nu vor fi multe drumuri scurte (ar fi interesant, poate, de vazut daca la mers fara oprire in treptele 2 si 3 consuma mult sau nu). Sau sa merg la tara cu 45-50km/h maxim. Precizez din nou ca incalzesc motorul inainte de a pleca de pe loc, la un moment dat stateam chiar 5-6min. sau cat era nevoie pana ajungea indicatorul de temperatura la (sau f. aproape de) temperatura de regim.
  12. Multumesc pentru raspuns. 1. Asa fac. 2. Nu am cum, din pacate, pentru ca trebuie sa merg si la tara cam saptamanal, iar in regimul in care merg eu urban o sa-mi ia vreo 2 luni pana consum un rezervor (chiar si cu consumul asta!). Oricum, asa cum am mai zis, nu poate fi doar eroare de pompa. Tolin a confirmat si el. 3. OK, o sa incerc sa schimb asa sus, desi mi-e cam teama s-o turez asa de tare. Mi s-a zis ca la inceput, dupa ce am plecat de pe loc, sa n-o turez prea tare, iar la asa drumuri scurte numai "inceputuri" de drum fac, practic. Frana de motor o folosesc consecvent de cate ori am ocazia. Am facut un al doilea reset & idle learn. Ralantiul (cand pornesc masina cu motorul rece) e ceva mai sus si implicit ceva mai rotund. Nu stiu sa zic daca acum e normal sau e inca prea scazut.
  13. M-am uitat. Nu se vede nimic in neregula, din cate pot eu sa-mi dau seama. Oricum, nu cred ca e posibil sa fie asta, ar trebui sa las dara de benzina in urma mea la ce "pierderi" par sa am. Va rog, mai veniti cu idei! Mecanicul are niste probleme de sanatate nasoale in familie si a ramas sa vorbim saptamana viitoare, nu stia sa-mi zica nimic despre cand poate sa se ocupe.
  14. 'nteles. Pierderi prin evaporare n-am deloc, am lipsit peste 2 saptamani din localitate (fara masina) si cand m-am intors acul era exact unde-l lasasem, ca m-am uitat.
  15. Ma bucur ca mai multi useri se dovedesc dornici sa ajute. Multumesc, domnilor, apreciez asta. O sa va raspund pe rand: @ argon: asa cum am zis, sunt convins ca exista o anumita eroare de masurare, doar ca nu o estimez la mai mult de 10 procente sau mai bine zis 200-300ml, cred ca eroarea nu e proportionala cu cantitatea alimentata). Altfel nu ar avea de ce sa imi dea mereu 2,4-2,6l la acei 55km. Iar daca e doar 2-300ml nu are cum, nu are voie sa imi dea 3,8l / 20km. As face si asa, sa alimentez la 3-400km, doar ca atatia kilometri nu am cum sa-i fac in regimul urban in care merg (~ 3km / zi, 5-6 zile / sapt.) decat pe o perioada mare de timp, si s-ar intercala si multe drumuri extraurbane pana atunci. Confirm, merge normal, fara fum etc. @ Doru_Neo: poate problema a aparut dupa ce a fost pusa pe tester?! Nu stiu ce sa zic... @ tolin: nu am mers niciodata pana am golit rezervorul, am inteles ca nu-i bine si in plus am tot verificat consumul dupa ce am observat ca ceva e in neregula, asa ca am alimentat des. Cel mai mult am mers cu ea vreo 230km (extraurban), parca, atunci cand am cumparat-o, si a consumat normal. Da, strang bine busonul. @ andreiv: m-am gandit si eu la varianta pierderii de carburant. O sa verific furtunurile, ma rog, nu stiu exact cat o sa pot vedea pana o urc pe rampa dar o sa ma uit. Totusi, sunt doua probleme cu ipoteza pierderii de carburant: ar trebui sa se piarda destul de mult, cred, si mai ales nu vad cum ar putea sa-mi afecteze doar mersul in regim urban pe distante scurte (nu am mers niciodata cu masina multi km. urban la rand, ca un traseu de 15-25km prin Bucuresti, sa zicem). Inca un detaliu care poate ajuta: stiu ca atunci cand am mers cu ea la RAR am facut cativa km urban dar multe porniri de pe loc (stateam la coada cu masina si tot opream si reporneam motorul ca sa mai inaintez nitel). imi amintesc ca in afara acelui drum am mai facut doar putini km urban si am alimentat, si m-am mirat ca mi-au intrat mult mai multi litri decat ma asteptam, dar asta e tot ce imi amintesc (inca nu ma prinsesem ca e intr-adevar o problema). Poate fi deci legat de pornirea motorului, ma gandesc...
 

×
×
  • Create New...