Jump to content
 

florian.ardelean

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About florian.ardelean

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    MATIZ E AC
  • An
    2004
  1. Am fost aseara cu matizul la Andrei pentru: curatare clapeta si TPS reglare tacheti inlocuit kit yale engine flush+ 2x schimb ulei si filtru ulei Ca om, companie placuta. Ca mecanic, meticulos si pasionat. Se vede ca lucreaza din pasiune, atat din calitatea lucrarilor (clapeta a facut-o luna), cat si din preturile (mici) practicate. Nu stiu cati mecanici ar sta pana noaptea cu clientul sa termine lucrarea... Revin saptamana viitoare pentru distributie!
  2. scrie pe capac, de regula. Mai bine il desfaci ca e foarte simplu. MANDO are carbune fix, DAC are carbune "mobil" adica e pe un arc. Din ce am vazut eu, nu stiu daca e universal valabil, MANDO are evaporatorul (cred ca asa ii spune) din cauciuc, DAC are o tija
  3. Mi-ai dat o idee foarte buna, o sa fac si eu un fisier ca asta, avand in vedere ca am cumparat Matiz-ul meu in noiembrie 2010, la 86.000 km, si e tot din 2004 (spre sfarsit, ce-i drept). Maine-poimaine postez si eu xml-ul. El va contine preturile multor piese (am de schimbat cam tot ce inseamna directie..)
  4. Cred ca si Tico are delco. Nu m-am uitat in semnatura, inca nu sunt obisnuit cu "caile" forum-ului. Oricum era firesc sa specifice in topic. PS.> Mi se pare mie sau e un dram de ironie in post-ul tau?
  5. Supapa unisens este o improvizatie. Daca nu iti porneste la prima cheie, aceasta supapa va rezolva doar cauza, nu si efectul. Rolul supapei este sa asigure presiune mai mare a benzinei in apropierea rampei de injectie. Asta se poate intampla doar daca ai pompa de benzina proasta si nu depinde de temperatura. Inainte sa te apuci sa faci modificari despre care nici macar nu stii daca vor functiona, incearca urmatoarele: parcheaza masina pe teren plat, sau eventual in panta (cu botul mai jos). Pune contactul, asteapta pana auzi acel zgomot facut de pompa de benzina care se amorseaza. Scoate contactul. Asteapta 10 secunde. Pune-l din nou. E posibil sa mai auzi o data zgomotul respectiv daca presiunea nu e buna - la alte masini pe care le-am avut, se auzea sunetul asta de fiecare data cand puneam contactul, dar la Matiz presupun ca exista deja o supapa de sens pe undeva pe traseul rezervor-rampa de injectie, pentru ca acel zgomot nu se mai aude a doua oara in cazul meu, ceea ce inseamna ca pompa de benzina nu se mai amorseaza din nou, existand presiune suficienta pe traseu. Cred ca numai in cazul in care se aude din nou acest zgomot facut de pompa, te poti gandi sa instalezi o supapa de sens. Cauta totusi si alte posibile cauze: de obicei sistemul de aprindere cauzeaza rateuri la pornire, atat la rece cat si la cald. Verifica bujiile, starea lor si gap-ul. Ideal ar fi sa fie de 1.1 mm la Matiz. Daca se prezinta in starea rea, schimba bujiile, nu sunt scumpe. Schimba filtrul de benzina. Costa 25 RON si se schimba usor. Daca nu s-a umblat de mult la filtru, iti recomand sa te duci la un mecanic. Nu are cum sa-ti ceara mai mult de 20 ron pentru operatiunea asta. Urmatorul pas ar fi sa masori fisele de bujii, fisa centrala si bobina. Gasesti informatii pe forum - iti trebuie doar un multimetru cu ohmmetru integrat. Daca ai Matiz euro 2, schimba-i capacul de delco si luleaua. Sunt operatiuni care dureaza maxim 30 minute pentru un om "normal", care nu mestereste la masini toata ziua, iar capacul si luleaua costa pana in 40 RON. Vezi ca sunt doua tipuri de delco (MANDO si DAC), cu capace si "lulele" diferite - nu le incurca pentru ca nu e bine pe termen lung. Daca ai Matiz Euro 3, ai bobina de inductie, care ar trebui verificata sa nu aiba fisuri minuscule. Ideal ar fi sa o vada un electrician auto. Si mie imi pornea greu dimineata. Dupa ce am schimbat bujii (am pus NGK BPR5EY-11, fise de bujii noi, lulea si capac delco), porneste la sfert de cheie fara sa apas pe nicio pedala. Iar la relanti nu mai tremura aproape deloc masina. Si ca tot veni vorba de pedale, e recomandat sa tii apasat ambreiajul si sa nu apesi acceleratia cand o pornesti.
  6. La Matiz. Am fost azi sa-mi repare alarma, zis si facut, dar am gasit ulei (!) in capacul de sub volan. Nu era mult - cateva picaturi. Si foarte curat. Acum 2 luni, cand mi-a montat electricianul alarma, nu era nimic. De unde o fi a aparut? Idei ceva? M-am uitat pe la coloana de directie, totul curat, nu curgea nimic, nici nu cred ca are ce sa curga. Nu a fost uns nici contactul niciodata. Matizul meu e fara servodirectie. Deci, de unde poate fi ulei acolo!? Ma dispera intrebarea asta. Am cautat peste tot pe forum si nu am gasit pe nimeni cu asemenea problema...
  7. DAC are alt tip de lulea si capac mai inalt cu carbune mobil. Conform pretului si faptului ca sunt mult mai multe Matizuri echipate cu DAC, logica spune ca e mai bun calitativ. Mai mult de atat nu pot sa te ajut. Nici eu nu am primit raspunsurile pe care le-am cautat pe forum, iti recomand sa dai telefon la cat mai multe magazine de piese daewoo si afli de la vanzatori - unii chiar se pricep. Nici macar unii mecanici care nu sunt din service-uri Daewoo nu-ti vor putea raspunde la intrebarea asta, deci... bafta!
  8. salut, am o intrebare - am un Matiz Euro2, din 2004, 89.000km Am cumparat capac de delco DAC dar aveam delco MANDO, am observat dupa ce mi l-au schimbat baietii la service... eu cred ca ei nici macar nu au observat ca sunt diferite... Masina merge exact ca inainte, tot nu imi porneste din telecomanda (am alarma eaglemaster e8 cu pornire motor) desi asta este motivul pentru care am inceput sa "umblu" la aprindere ce sa fac - sa merg cu el asa, sau sa il dau jos de pe masina si sa il schimb cu unul MANDO?
  9. Am avut si eu o problema asemanatoare - pornea mai greu la cald, dar pornea de fiecare data, la a doua sau a treia cheie. Aproape intotdeauna pornea la rece la prima cheie, dar de cand a dat frigul din nou a inceput sa porneasca greu si la rece. Acum vreo 2 luni i-am pus alarma cu pornire motor, dar pornea foarte greu din telecomanda - electricianul care a montat-o mi-a spus ca am o problema la aprindere. Am schimbat bujiile atunci cu NGK dar nu s-a simtit mare diferenta pe partea de pronire. Azi am schimbat fisele de bujii si capacul delco, si TOT NU porneste din telecomanda. Intrebare: Am cumparat capac delco DAC, vanzatoarea mi-a zis ca "asa e majoritatea", dar dupa ce l-au montat baietii in service m-am uitat pe cel vechi: "mando". Merge bine, porneste ok, dar totusi... credeti ca ar trebui sa raman cu el asa?
  10. am vorbit azi la telefon pentru caseta de directie manuala.. revin cu un telefon cand se face mai frumos afara
 

×
×
  • Create New...