Jump to content

hap123ciu

Membru
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

About hap123ciu

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2006
  1. Cele cu Y sunt "V-Groved" http://www.ngk.es/en/products-technologies/spark-plugs/spark-plug-technologies/spark-plugs-with-v-groove-in-the-center-electrode/ , cele cu S sunt normale.
  2. Continentalurile mele sunt facute in Cehia. Eu sunt multumit, mai ales ca masina sta cate 3-4 luni nemiscata in parcare. Au 4 ani si jumatate si nu au galme, crapaturi samd.
  3. Cum le-ai tinut peste iarna? Daca nu le-ai depozitat cum trebuie s-ar putea sa bata la inceput, dar sa-si mai revina dupa ceva km.
  4. A incercat careva vaselina dielectrica ? Am un tub de Dow Corning DC4 si ma bate gandul sa incerc, am fisele originale la 26000 km la Matiz Euro 3 si am vazut azi noapte ca faceau scanteie din cand in cand cu aparatoarea metalica de sub bujii, nu mi se pare ca ar merge masina rau deocamdata.
  5. Baga in continuare un 5w-40, o sa iti scada consumul de ulei, 5w-30 s-ar putea sa fie prea subtire la km astia. Incearca si altceva, nu neaparat Aral.
  6. Nu pune ulei, nu e pentru Matiz Castrol recomanda 5w-40 http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9024084&contentId=7044829 Mobil recomanda 10w-40 http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx Total recomanda 5w-40 prima alegere http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=74&vehicle=3151 Parerea mea e ca merge si 0w in fata fara probleme, doar ca e mai dopat putin, dar mai de calitate decat 5w poate. Oricum nu conteaza ce zic producatorii de ulei pentru ca in urmatoarele posturi vei fi "convins" sa folosesti numai Valvoline 5w-30 pentru ca e "cel mai bun" , ii da 100 cai putere in plus Matiz-ului samd...
  7. Un 5w-40, 0w-40 de calitate: Mobil 1, Valvoline, Castrol, Total...
  8. Gata, l-am gasit, cred ca asta este, pt Asia:Singapore, China samd http://www.mobil.com...obil1_5W-40.asp Cine stie cum o fi ajuns si pe la noi...
  9. Mai avea alt titlu in afara de Mobil 1 5w-40, ceva gen Delvac samd? Ceva acreditari ACEA, API? Din cate stiu eu pentru automobile si EU nu ar fi existat Mobil 1 5w-40, exista pentru camioane samd.Si nici pe net nu prea exista... L-ai luat de la noi sau din afara?
  10. Pai Matiz-ul nu prea are nici el culbutori cu role, asa ca s-ar putea sa fie o problema. Nu cred ca uleiul acela este calitate mai slaba doar pt ca este SJ, ci ca are poate nivelul de ZDDP mai mare. Presupun ca este ulei fabricat in zilele noastre special pentru Daewoo si nu ramas de pe vremuri prin cine stie ce depozit, asa ca ar trebuii calitativ sa se compare cu uleiurile actuale, procesul de fabricatie fiind acelasi, probabil aditivii diferiti. Presupun ca profitul ar fi mai mare daca doar ar da comanda de cantitate mai mare de ulei GM, decat sa-l mai comande si pe asta in plus, ca pret nu e vreo diferenta covarsitoare.
  11. Eu l-as pune pe cel special Daewoo, tocmai ca nu e API SM. De ce s-o mai chinui GM-ul sa imbutelieze ulei API SJ (pt Daewoo) daca restul de uleiuri GM ar fi la fel de bune?
  12. Nu prea, inseamna ca uleiul a trecut o serie de teste si indeplineste anumite conditii.
  13. Scuze, acum vad si eu ca exista, nu apare pe site-ul Castrol, cred ca in vest s-a scos de ceva vreme. De bun, Castrol e unul dintre cei mai mari producatori de ulei, nu poti sa spui ca nu e bun. Mai ales Castrol Edge, care cred ca e PAO Grupa IV ... Si motorul este piesa de schimb Motoarele de generatie noua sunt mult mai rezistente, si s-a dorit ca si catalizatorul sa tina tot cam atat, nu sa schimbi 3-4 catalizatoare la o masina pina ii moare motorul. Uite un buletin tehnic de la Amsoil in legatura cu axele cu came si nivelul de ZDDP in care se explica mai bine poate http://www.amsoil.co...at%20tappet.pdf . In legatura cu cartea tehnica mi-am spus parerea si nu ma mai repet - este scrisa pe vremea lui tataie. Producatorii auto seriosi au standarde pe care le updateaza frecvent-nu e cazul la Daewoo. Iar parerea utilizatorilor este relativ subiectiva si fara baza stiintifica "se aude mai bine", "e racheta" , "trage de rupe" samd. Da, poate se aude bine si e bun in anumite sa asigure ungere optima in anumite parti, dar eu vreau un ulei care care protejeaza peste tot. Valvoline 5w-30 e bun, dar e API SM. Si cum a fost declarat cel mai bun ulei? "Mai merge motorul si se aude bine, e bun". Vreo analiza a uleiului pe un motor cu culbutori clasici? Oricum parca ar fi careva dealer Valvoline, Castrol nu e bun, Mobil 1 nu e bun, Total nu, Valvoline e cel mai tare...Eu zic ca, Castrol Edge 5w-30 si Mobil 1 ESP Formula 5w-30 sunt mai bune PS Eu cred ca am cam spus ce aveam de spus in legatura cu asta, mai mult ar insemna sa poluez forumul repetandu-ma, asa ca o sa iau o pauza pina la noi informatii. Parerea mea ramane 5w-40 de la o firma mai buna.
  14. Castrol Magnatec era parca doar 5w-30 A1, 5w-30 A3 si 10w-40, poate era Castrol Edge 5w-40 ? 5w-30 e ok, sa nu fie insa ACEA A1 pt Ford. Cel mai bun insa dupa mine e insa tot 5w-40. Si nu neaparat din cauza vascozitatii ci din cauza aditivilor (eg nivel ZDDP mai mare). 5w-30 nu il mananca din cauza lui 5w ci din cauza 30-ului. Si daca il mananca la greu e intradevar fie din cauza ca motorul are ceva (incluzand ceva uzura) sau nu a fost conceput pt 5w-30. In privinta Matizului si a 5w-30, cum vad eu problema: fabricantul recomanda printre altele 5w-30 API SJ adica cu ZDDP mult fata de majoritatea 5w-30 de acum . Se tinde spre folosirea uleiurilor mai subtiri si trecrea de la xw40 la xw30. Problema este ca la momentul ala 5w-30 are nivel de ZDDP mare si omoara catalizatorul, pentru ca xw-30 este mincat mai mult decat xw-40, de aceea se impune pt xw30 un anumit nivel de ZDDP. Nu e nevoie sa se impuna pt xw40 pt ca nu este consumat asa de mult si catalizatorul nu moare asa repede. Nivelul mic de ZDDP nu e tocmai bun pt anumite motoare de tip vechi fara culbutori cu role, dar sunt asa de putine masini ramase de tipul asta asa ca nu conteaza si oricum exista xw40 pt ele. Apare intre timp si 5w-40 care cam rezolva problema din punctul meu de vedere, adica este si sintetic(asa ca no sludge), si bun pt porniri la rece, si cu nivel de ZDDP mai mare, singurul dezavantaj dupa mine fiind o marire ff mica a consumului. Ar mai fi si 0w-40-ul dar nu e necesar pt ca nu suntem la Polul Nord si un 5w poate sa fie mai fluid la 40 grade decat un 0w, doar ca nu curge la temperaturi asa joase. Ca viscozitate 5w-40 e intre 5w-30 si 10w-40, nu este diferenta f mare intre un 5w-30 full sintetic bun gen Castrol Edge 5w-30 sau Mobil 1 ESP Formula 5w-30 cu cSt in jur de 12 si Castrol Edge 5w-40 cu cSt 14, cand GM super synthetic are cSt in jur de 10(nu dexos-ul)la 100 grade.
  15. ...si 10w-30, si 10w-40, pina si 15w-40...depinde de clima...
 

×
×
  • Create New...