Jump to content
 

ph47axg

Membru
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About ph47axg

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Ploiesti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico
  • An
    2001
  1. Salutare tuturor! Am dat de o mare problema cu un Cielo euro 3 cu instalatie GPL Lovato (cea originala). De cateva zile eletromotorul nu mai invartea (facea doar clanc - clanc cand dadeam la automat). Bateria avea curent, dar electromotorul avea carbunii cam uzati si trabuia sa ii dau de 7-10 ori pana invartea. Ieri in incercarea de a porni am dat des cu cheia pe pozitia demaror pana cand am vazut ca LED-ul de la alarma s-a aprins (niciodata acest LED nu ramanea aprins permanent), am ignorat chestia asta si am pornit masina in final. Ca sa treaca pe GPL trebuia sa o turez la 3000 rpm. Am turat motorul, dar nu s-a mai auzit acel ”click” de la electrovalve si LED-urile de langa schimbator imi indica nivelul gazulul minim (rosu). Am fost cu masina la unii care se ocupa cu instalatii GPL si mi-au zis ca ”s-a ars comutatorul” si trebuie altul, dar ca nu au de la Lovato. Ma gandesc ca defectul a aparut in urma fenomenului de autoinductie produs in bendixul de la electromotor cand eu am dat foarte des la automat si pe instalatie a aparut un soc electric care a zapacit si alarma si instalatai de GPL. Citind pe net am vazut ca exista un soft si o interfata cu care se poate reprograma acel microcontroller. Ma poate ajuta cineva cu acea arhiva cu programul si interfata ca pe filehost imi downloadeaza o arhiva cu niste tampenii? Va multumesc anticipat si va doresc sarbatori fericite!
  2. Pentru discuri si placute de frana mai performante pentru Tico intreaba si aici www.daciashop.ro

  3. Am un Tico din 2000 si vreu sa-i schimb discurile de frana pentru ca placuta de pe stanga a calcat doar cu un colt pe disc si mi-a facut in el un sant destul de adanc si acum nici nu mai tin ambele roti la fel. Daca apas pedaua trepatat se blocheaza numai roata din dreapta, ca sa se blocheze si stanga trebuie sa apas brusc. M-am gandit sa fac o combinatie de discuri Brembo si placute Ferodo. Am gasit un magazin in Bucuresti unde au mai multe varinate de discuri si placute (Herth Buss, Bremo, Bosch, Delphi etc.). Ce combinatie recomandati pentru Tico? Am inteles ca pentru o franare buna trebuie sa iau placute dure. Sunt bune cele Ferodo de la magazinul asta? Placutele sunt la set de 4 sau de 2? Multumesc! http://www.ingaraj.r...r=0&grupa=10132 http://www.ingaraj.r...r=0&grupa=10130
  4. Salut! M-a rugat un cunoscut sa ma uit la Tico-ul lui (1998, SX) pentru ca nu functioneaza cum trebuie electroventilatorul. Simptomele sunt foarte ciudate pentru ca electroventilatorul porneste daca masina este lasata la soare chiar daca motorul nu a fost pornit in acea zi. In cazul in care motorul este pornit ventilatorul porneste repede si nu se mai opreste absolut deloc chiar dupa oprirea motorului. Masina trebuie lasata cu borna scoasa pentru a nu descarca acumulatorul. Releul ventilatorului a fost schimbat de proprietar si nu a aparul nicio modificare. Suspectez sonda de temperatura pentru ca nu functioneaza nici indicatorul de temperatura din bord. Aveti idee pe unde sa ma uit? Multumesc!
  5. Salut! Am un Tico SL verde metalizat (deschis) si vreau sa-i montez un eleron cum au SX-urile. Daca are cineva de pe-aici asa ceva sunt interesat. Sunt din Ploiesti, dar in cursul saptamanii stau in Bucuresti asa ca putem face targul in oricare din aceste locatii. Daca nu am deschis topicul unde trebuie rog moderatorii sa-l mute. Multumesc!
  6. Salut! LED-urile le-am luat foarte ieftin din BILLA (se găsesc nişte lanterne chinezeşti la preţul de 0,55 lei). Un LED alb se găseşte în magazin la preţul de 1,5 lei.
  7. Salut! Recunosc că ceea ce vroiam să fac este doar după ureche. Am cunoştinţe aproape zero despre carburatorul de tico şi de aceea nu vreau să risc să-i dau mai multă benzină sau să fac alte reglaje (în afară de jiclorul de relanti restu nu ştiu ce fac concret). În principiu am renunţat la idee pentru că mi s-au adus destule contraargumente şi nu vreau să mai suport încă o dezamăgire după ce montez porcăria pe maşină. Azi m-am apucat să fac o siglă tico din LED cu jocuri de lumini. P.S.: Vă mulţumesc tuturor pentru răspunsuri!
  8. M-am gândit, dar nu stiu cât aer poate mişca. Încerc în weekend cu un cooler de procesor (nu ştiu ce turţie poate atinge), dar nu mă aştept la minuni. Idee cu cooler-ul este plauzibilă pentru locul din compartimentul motor, dar nu ştiu ce eficienţă are. Ar mai fi o idee cu un compresor auto care să incarce o butelie (de stingător) şi cu o electrovalvă să injectez la un moment dat aerul din butelie in sistemul de admisie. Cu sistemul ăsta pot să zic că am NOS (3-4 secunde pănă se goleşte butelia).
  9. Salut! Ventilatorul va fi un aspirator auto cu carcasa puţin modificată pentru a dirija aerul către tubul de admisie. Ventilatorul va fi comandat electric, ocazional. Când este oprit prin el poate circula aerul făra probleme, deci motorul maşinii nu va fi in nici un fel afectat. Ceea ce vreau eu să fac este doar la nivel de incercare. Dacă rezultatele sunt semnificative mă voi gândi şi la alte metode oficiale (turbină electrică ş.a.). Momentan încerc să construiesc acea turbină din componentele pe care le am (aspirator). Am ales aspiartorul pentru că are motor de turaţie destul de mare şi pompeză un volum măricel de aer comparativ cu coolere PC. Alete aparate care să împingă atât aer nu îmi vin în minte. Chiar dacă sistemul funcţionează încă nu-i văd locul în compartimentul motor (am găsit cu greu loc pentru sirena de la alarmă şi claxon).
  10. Mulţumesc pentru sfaturile oferite. O să mă interesez mai în detaliu despre ce vreau să fac şi ce implică; dacă modificarea costă prea mult cred că renunţ la idee. Oricum in weekend poate îi bag niste aer cu un compresor să văd ce face.
  11. Păi aici m-ai prins că nu m-am gândit să modific nimic la carburator. Nici nu prea mă pricep la motoare (decât la electronică) şi mi-e frică să nu cumva să dereglez complet carburatorul. Dacă e aşa complicat nu mai mă bag. Ventilatorul îl cuplez când am nevoie de putere.
  12. Ceea ce vreau eu să fac este numai la nivel de experiment. Dacă totul merge bine şi câştigul de putere este sesizabil atunci o să încerc să imbunătăţesc instalaţia. Acest sistem va fi de folos pentru a oferi un plus de putere în depăşiri.Câştigul mă aştept să fie undeva pe la 4-5 căluţi în plus.
  13. Salut! Am un tico din 2000 şi acum câteva zile mi-a trăznit o idee destul de îndrăzneaţă. Am facut destule modificări la interior/exterior, dar numai pe parte electrica/electronică. Acum doresc să încerc să pompez aer în motor să văd dacă se câştigă într-adevăr putere. Presiunea pompată va fi una mică pentru a nu produce uzuri motorului ”ps=(0,12…0,15) MPa” şi vreau să o fac cu un motor de aspirator auto care debitează destul aer. Comanda o pot face cu un montaj electronic care citeşte valoare unei tensiuni electrice dinaintea releului de încărcare (unde tensiunea variază proporţional cu turaţia motorului ajungând până la 25V) aşa încât cooler-ul să pornească de la o anumită turţie în sus. Ce părere aveţi despre idee şi cam ce a-ş risca să stric pe la motor? Mulţumesc!
  14. Salut! Nu au verificat nici sistemul de reglare al farurilor si nici stropitorile (am model de Tico SL - pe spate nu am stergator). In legatura cu ?atentia?, da am incercat; am pus o sticla sub o pernuta pe canapeaua din dreapta si l-am facut atent cand s-a uract in masina. A ridicat perna, s-a uitat si a zis ca nu poate sa-mi dea verificarea ca vine perioada rece si cu franele nu se joaca. Reglajul nu a mers facut din cablauri, ci am fost la service si au gasit pistonasul de frana blocat. Foaie ca aceea nu am primit. Oricum cred ca le-ar lua prea mult timp sa verifice toate cele
  15. Am fost azi la ITP si nu prea a iesit bine. Masina a iesit OK la lumini, directie, noxe (neasteptat de bine), dar am avut probleme la frane. Mai exact franele pe fata functioneaza perfect, dar pe spate sunt dezechilibrate (stanga franeaza mai tare). Mi-au zis sa merg sa le reglez si sa vin in max. 30 zile. ITP l-am facut la PEX (in Ploiesti) si-l recomand cu caldura si celorlati. Oamenii nu sunt chiar amabili, dar nu se leaga de zgarieturi, nu mi-au zis nimic ca masina era putin murdara, nu mi-au turat motorul deloc la noxe si nu au vrut sa ”primeasca nimic”. Numai bine!
 

×
×
  • Create New...