Jump to content

NGruia

Membru
  • Content count

    286
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

1 Follower

About NGruia

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 06/09/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Timisoara
  • Din
    Timisoara
  • Auto
    Daewoo , Honda
  • Model
    Nubira II CDX , Jazz
  • An
    2004 , 2013
  • Nr. Inmatr.
    TM-09-RTJ
  1. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    Metodic incep cu punctul 3 , scandalul cu Vodafone . Este adevarat ca la trecerile de frontiera nu am auzit bip-urile alea prin care te anunta ca esti pe reteaua echivalenta/partenera din tara respectiva dar nici nu am fost atenti la asta . La fel de adevarat , nu a fost nevoie sa sunam la hotel pentru a semnala o eventuala intarziere . Totusi la moment dat remarcam ca nu avem "retea" (no service) amandoi . Panica . Prin wifi intram in legatura cu Juniorul , care , la insistentele Madamei , suna la Vodafone . In paralel un email , politicos zis furibund , era expediat pe adresa de mail de contact . Raspuns naucitor , cica nu avem roaming si nu de ieri sau azi din ...martie 2016 . Pot sustine sub juramant (fie si pe cravata rosie de pionier , astia mai "maturi" am prins si aia) ca am avut si folosit roaming si in 2016 in iulie in Elvetia si in 2017 in Serbia , Bosnia (!!) si Croatia . Un email mai acid decat primul transmite aceste informatii nepretuite catre Vodafone . Raspunsul e absolut uluitor , dovedind , o pot spune fara nici un fel de consecinte juridice (orice judecator ar ramane masca) o prostie vecina cu imbecilitatea si/sau o insolenta cat ...Pentagonul (din cate stiu e mai mare decat ex Casa Poporului ) . Citim si ne uitam nauci in zare , mai sa ne ciupim sa vedem daca nu visam oare . Raspunde si Juniorul , dupa o ora de tratative cu Vodafone Romania are exact acelasi raspuns de idiot inferior (QI 10<->20 e intervalul corespunzator) . Degeaba va inchipuiti cine stie ce raspuns , mai idiot decat asta e cu greu : sa sune titularul de cont la Vodafone Romania ..., cum mai loazelor daca problema este sunatul in general . Nu intelegem care parte din no service nu au priceput sau , poate , ne facem iluzii cu privire la intelectul angajatilor Vodafone cat si a acelor mari idioti care au stabilit procedurile in astfel de cazuri . Deci sa te sune chiar cel ce nu are serviciu de telefonie mobila ? Madam , trecuta prin ciur si prin darmon , suna de la receptia hotelului ; totul decurge bine pana in momentul in care i se solicite sa apese butonul cu nr 1 pentru bla,bla ,bla , cand legatura se intrerupe invariabil (testat de 3 ori) . Cu o rabdare ce nu o mai credeam accesibila trimit un al treilea email reiterand intreaga situatie in limbaj cat mai simplu cu paragrafe numerotate si fara exprimari alambicate . Sugerez in final ca se lasa cu ruperea contractului . In loc sa rezolve situatia ne trimit acelasi raspuns imbecil si , capac la toate , cica am avea contract proaspat cu ei din decembrie 2017 !?!? Pana aici a fost , intra Madam in functie si le demostreaza cu acte scanate si stocate in telefonul propriu ca ultimul contract SEMNAT este din 2016 iunie si continea ...roaming . Rezultatul imediat : nu am avut roaming tot concediul . Pe termen lung intrerupere contract fara absolut nici o problema prin portare la un concurent . Din pacate nu am avut inspiratia de a filma / inregistra discutia finala dintre Madam (ca titular) si Vodafone , mai arar am auzit asa o exprimare amenintatoare totusi fara a ameninta direct . Si uite asa a ramas Vodafone fara 3 contracte si apoi inca doua ale socrilor . 5 contracte pierdute prin simpla incapacitate de a reactiona corect intr-o situatie banala dpdv tehnic . Ce sa mai zic , fain inceput de concediu . Noroc cu destinatiile vrute si nevrute (initial) , care au spalat aceasta mizerie tip balcani a firmei britanice Vodafone . Noaptea a fost un pic agitata din motive lesne de inteles . Dimineata dupa un mic dejun cat sa ajunga pana la Bologna , achitam cei 127 de Euro . Astia parca aveau ardei in fund asa se miscau , s-a ales praful de tigarea mea traditionala pana Madam rezolva formalitatie de plecare ... 5 fumuri am tras si a aparut gata de plecare , a vazut ca am tigara a tras si ea una in fine , bine ca am plecat pana la urma . Iesind din strada (infundata a hotelulului , hotelul era chiar capatul strazii , pt conformitate Hotel Sud Graz , Stemmerweg 10 Graz) am luat-o in dreapta si am reverificat orarul magazinul de ...tabac pentru revenire . Imediat am iesit din Graz si iar autostrada cu locuri pitoresti , nici un fel de problema exact ...invers ca la revenire . Italia te intampina glorios prin intermediul unei baterii de aparate de bilete . Larga si suficienta acum . Mai tarziu si asta exact pe dos . Pana nu se incruciseaza cu autostrada Trieste totul este cat de reconfortant si calm se poate . Apoi insa , Dumnezeu cu mila . Un Amazon de TIR-uri se napusteste in aceeasi directi cu tine . Aceeasi situatie si pe sensul opus . 4 sau 5 cu Dacii pe ele , ma rog Sandero si cate un Logan . Altfel doar 2 cu Suzuki , unul cu Opel , 2 cu Renault . Speram ca au terminat lucrarile de la Noventa di Piave (San Dona di Piave) . Ei bine da , dar numai cele de dupa spre Venetia . Inainte insa mai au de lucru , dar si fac ceva cvasigrandios , cu poduri , viaducte si practic o dublare a caii de rulare actuale . Dupa Noventa se trece pe trei benzi pe sens pana la Venetia . O luam in directia , comuna din pacate , Milano - Bologna . Tir-urile tot asa , din motiv de solidaritate prost inteleasa banuiesc . Se revine la 2 benzi pe sens si nu ai ce cauta pe banda 1 , asa ca am tras destul de tare sub presiunea automobilelor din spate . Asa ca este posibil sa imi vina si de acolo ceva amenzi , cap compas 145-150 km/h . Fac o pauza intr-o benzinarie , rasplatita imediat cu benzina la 1,99 Eur pe litru . Unde esti tu Modling ... . Trecem pe langa Ferrara , o destinatie amanata sine die acum cativa ani . Ei bine , oarecum neasteptat , i-a venit ziua ceva mai incolo . La despartirea spre Milano pleaca cateva mii de camioane , imediat inlocuite de cele care vin din partea opusa si o iau pe ruta Milano-Bologna-Roma . Cand par a se rari imi da flash-uri unul cuHyundai I10 ... intai ii fac loc , apoi ma apuca nabadaile , pai si asta a juns sa ma imboldeasca , rasu' lumii . Ca orice sofer responsabil , sar inapoi pe banda 2 si il presez in stil ...local . Pe la 160 a cedat , dar tot il mai vedeam cand am intrat in Bologna . Asa zis Bologna , era o bifurcatie majora , pe direct continua autostrada , pe sensul spre Bologna era o autostrada mai domoala cu 110 limitarea de viteza . Ca un facut , aici unde aveam si timp si dispozitie , James ne conduce negresit si una doua am fost la Hotel Holyday Inn Express Fiera Bologna . Glumeti italienii astia , pe bune . Adaugand Fiera iti induceau impresia ca este in "cartierul" Fiera (targuri , expozitii , etc ) ca a ezitat Madam 3 zile de frica unor zile zgomotoase inerente in situatii de acest gen . A doua zi am vazut ce inseamna in "vecinatate" pentru ei . Hotelul : Pe arcul de cerc opus era un centru comercial . Vizita in viteza si concluzia : cah , nu-i bun (o veste buna as zice) . In arcul de cerc de unde am facut poza era un McDonalds numai bun pentru seara . Cladirea din extrema dreapta era o surpriza ... Adica Juniorul nu era in stare sa rezolve cu Vodafone in Romania , iar aici avea o ditamai banca cu numele in clar pe ea . Ce pisicher ... (si bineinteles ca nu gasesc acum poza !!!) . La hotel total pe dos ce la austrieci . S-a prezentat Madam cu ambele CI , dovada rezervarii preplatite , tot tacamul . Fata de la receptie a copiat (!!) intr-un formular pe comp date de pa CI-uri (manual!) , a rescris practic toata rezervarea si a baguit ceva de un rest de plata . Rau a facut , Madam nu era intr-o zi buna de bancuri proaste , asa ca a spalat cu ea pe jos in limba lui Dante , ce parea ca o stie mai bine decat victima de la receptie . Nu a omis , intentionat cred eu , sa descrie si cele de la Graz subliniind ca acolo nu a fost preplatit nimic si a stat un minut iar aici bas pe dos . Ca o mentiune a intrebat daca se refera la taxa turistica individa si , surpriza , nu se referea la aia . Pana la urma nu am aflat ce voia de la noi , dar sigur nu a fost vreo bariera lingvistica la mijloc . Madam vorbeste asa bine italiana ca pana si cadenta si tonalitatea ii este alta , zici ca-i de a locului (aiurea , prima data a pus piciorul pentru 1 ora in 2007 la Trieste , apoi in 2011 in drum spre Nisa si doar in 2014 am stat la Roma cateva zile ) . Ii merge fleanca grupa mare . Tragem stategic dupa ce caram bagajele si vedem inutilul centru comercial , ca tot omul sanatos la cap la McDonalds . Inspiratie zero cand imi ia si cartofi prajiti presarati cu bacon bucatele fine si sosul aferent . Se duce dracului pina si mimarea grijii fata de nivelul glicemiei pentru ...tot concediul . Maine facem o tura la Florenta , am zis ! Facem da' cum . Pai cu trotineta avem doua dezavantaje mari : drumul nu e chiar floare la ureche (il stiu de cand am fost la Roma) si , la Florenta , parcarea este criminal de scumpa iar tariful pe ora CRESTE cu cat stai mai mult . Nu prea ma incanta bucata aceea de autostrada unde cara astia si iahturi pe camioane (am prins 2 in 2014) . Gata , am decis mergem cu trenul . Si pana la gara ...luam autobuzul (si am fi stat in statia gresita bine merci) . Ca norocul hotelul nu este de nivelul celui din Graz , nici pomeneala de acela din Lucerna ...sat) asa ca nu bilete de autobuz , ei stiu numai numarul liniei si atat . Si cu linia asta era un chichirez , ca dupa ora 20:30 nu mai venea pana la hotel ci se oprea in Fiera propriu-zisa si aveai de batut pe jos cat cuprinde . Degeaba ne uitam urat , asta ofera cam si cat costa ... putin . Gata , vom merge cu taxiul , iar la gara sper ca au bilete si de autobuz , ca de tren trebuie sa fie . PS Nu gasesc poza aia nici de a dracului , o fi cenzurat-o Madam . Ca fapt divers gara din Bologna are 4 etaje subterane pe langa cele 23 de peroane de suprafata , fumatul interzis si pirandele la datorie . PPS Sa nu crezi dar ne vine un email de la Vodafone ... Nemaiavand chef de scandal si cu hotararea de portare adoptata deja , le-am raspuns ca si ei si anume din cauza supraaglomerarii ne poate lua de la 2 la 4 zile pentru a procesa cerea lor . Si in FMM in ...gand . Scriau tot aia cu titularul .
  2. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    Si revenim la plecarea in concediu . Bagaje , cam juma de portbagaj de Honda Jazz . Pitule de concediu vreo 2800 de Euro (cazarea in Bologna este preplatita) si ne intoarcem cu cel putin 1000 acasa (aiurea , Galeriile Cavour ... ) . Din motive de distanta maricica in prima zi (720 km) pornim destul de devreme ... cam cu o ora in plus fata de ora la care au plecat anul trecut (9 vs cu BMW-ul la serviceul din Bruck am Leitha . Tragem la un Mol si achizitionam vignieta de Ungaria . Iesim prin Cenad , facand plinul la ultima benzinarie (1-1,5 km pana la PTF) . Coada pe doua benzi in vama ... ce dracu mergeti la Nadlac , pe aici ies doar VIP-urile , habaucilor . Cand ne apropiem observ cu oroare ca se umbla la portbagaje . Uluitor , ne pun sa deschidem si pe noi , ce dracu credeau ca am in portbagajul de Jazz ? Mai injur cateva minute , asa de fason , traversam Mako si ajungem la autostrada . In prima parcare se produce schimbul de soferi si intra Madam la volan . Ei bine , se pare ca talpa cu cat e mai mica , cu atat este mai grea . Daca eram super atent cred ca puteam numara pe degetele de la maini momentele in care a scazut sub 130 , cu exceptia zoneleor unde era expres limitata viteza . Obisnuite de ...matizar(a) , trebuie sa auda motorul , nu gluma . Ala , a dracului ca un samurai japonez , nu se dadea auzit sub ...140 . Ca fapt divers , cam cat tine pana iti vin eventualele amenzi (vreo 7-8-9-10 dupa parerea mea subiectiva) ? Rade fara mila tot ce prinde in fata . Am reusit cu rezultate cam modeste sa ii explic treaba cu pasarelele si radarul , dar uita dupa vreo 2 sau 3 . Viteza maxima atinsa 170 (pe GPS 167) . Ciudat , cu ocazia altui concediu , cand am mers si eu asa (in coada a doua BMW-uri cu numere de Germania) , a facut un tambalau cat acasa , acuma in schimb era numa' bine . Nici reamintirea schimbarii de fus orar (18 la ei = 19 la noi , deci nu intarziem) nu a avut nici o influenta . Ceva mai cuminte pe centura Budapestei si apoi , din motive de carosabil infect , undeva intre Budapesta si Tatabanya . Opritul la Babolnya la Mac a trecut cu ... 160 pe langa noi (bine am facut , a se vedea la revenire) . Perplexitate maxima la granita cu Austria ... coada ?!!?!! Ma rog , coloana f.f. lenta . Am observat masini oprite in fata , ce naiba ? Ei bine si astia controlau prin portbagaje , noroc ca prin sondaj . Avand mai multa minte ca altii au apreciat ochiometric ca avem portbagaj mic si ochelarista la volan , asa ca ne-au facut semn sa trecem . Oprim pentru vignieta Austria si schimb sofer . Ca fapt divers am ajuns cu o jumatate de ora inainte fata de cum au ajuns anul trecut ...plecati cu o ora avans si Juniorul la volan cu BMW-ul . Sa vedem care a fost elementul de diferenta ... simplu , talpa grea a Madamei . Ultra offtopic : nu pricep nicicum principiul de functionare al AC la Jazz . Daca la Nubira apasarea AC duce la adaugarea unui usor timbru la sunetul motorului , la asta e pe principiu diferit : se cupleaza si se decupleaza in secvente de 10-15 secunde (asa face de noua , freonul e OK pe verificate ) . Daca ma intreaba Honda vreodata le zic ca nu imi place , daca nu , nu . La reprezentanta au zis ca asa este algoritmul cel mai ... ecologic !? Austriecii fiind mai exigenti conduc eu si stau bland la volan , maxim 136 . Bineinteles ca intotdeauna in ultimii 12 ani sunt lucrari la carosabil . Am fost foarte atent sa evit trecerea prin traseul intre parapeti de beton . Oricum toata coloana radea cu gura mare de limita de viteza (si aici si in Italia) , unde scria 60 se mergea cu 80 , unde scria 80 cu 100 . Ne-am pliat pe vointa majoritatii dar nu recunosc nimic . Drum frumos intre Viena si Graz , iar diferenta dintre "Pihenohely" si parcarile ASFINAG arata cam pe unde sunt ungurii fata de austrieci . Ceva imi spune ca nici noi nu stam mai bine , dar nu pot confirma prin experienta proprie . Nostalgia ma atrage le benzinaria din Modling , pentru un plin si cele 3 pachete de West traditionale . Fmm le stricara si aici , nu chiar ca alea de Macedonia , dar nu mai este West--ul de acum 2 ani . Si aveam 3 pachete (mai am si acum unul din ele) . Asta mica e incantata de urcusuri (Jazz-ul) , n-are treaba . A fost un ambuteiaj marunt , fara a influenta major ora de sosire . Daca ar fi fost altfel ar fi inceput ceva mai devreme scandalul cu Vodafone . Asa , netrebuind sa anuntam ceva la hotel am mers linistiti . De data asta James (GPS-ul) a nimerit chiar la fix . Trag in fata receptiei si iesim sa ne dezmortim . Inmanez Madamei CI si rezervarea de pe hotelinfo (pretul junior suite este 120 nu 102 cu gresit am scris ceva mai sus , nu aveam comp cu noi si am scris pe iPad , mic si ala la naiba) . Surpriza soc la receptie , in timp ce Madam se pregatea sa insire actele receptionerul a luat rezervarea si ...gata . Cum mai si CI-urile , interogatoriile si alte mizilicuri est europene ? Aiurea , aveti rezervare de unde aveti si ajunge , au datele de acolo si totul e OK . Vreti in garaj ? Da . 7 Euro in plus . Gata ? Da . Repet aveam o rezervare si atat , in Italia am avut preplatit si a fost exact pe dos . Am parcat trotineta in garaj , dupa ce am scos bagajele "sus" in fata hotelului . Altitudinea isi spune cuvantul si imbracam prima si ultima data hainele mai groase . IMG_1499.MOV Nu stiu cum naiba am facut dar am incercat din naetentie sa incarc un fisier mov (porcotanul ala de telefon face si mov si jpg ) si nu il mai pot sterge ...momentan . Sunt doua poze din camera si una cu hotelul si parcarea exterioara . Acum si doua cu acesul in garajul subteran . Odihna binemeritata mai ales dupa partea de copilot in Ungaria ... Asta a fost partea usoara , maine (ca zi de concediu) e iarasi oarecum usor , mult de scris putine imagini , dar dupa aceea ... PS 1. Urmeaza dupa "maine" din concediu , 3 zile cu glasul rotilor de tren (Florenta , Ferrara , Ravenna ) , 1 cu taxi (Bologna) si una cu trotineta (San Marino) . 2. Nu ne-am intors cu 1000 de Euro . 3. Scandalul cu Vodafone .
  3. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    Calcul aproximativ circa 14300 lei ; daca se pun si cauciucurile mai adaugati 2200 cheltuite si inca 700-800 in curs de ... . Din astia aproximativ 4000 pe Honda (cauciucuri 1200 , oglinda 1400 si revizia anuala + ITP ) , vreo 1200 pe Matiz (cu tot cu revizie + ITP ; cauciucuri ...in curs 700-800 , de iarna ) . Restul pe Nubira (inclusiv cauciucurile 1000 , ITP ) : faruri , etriere spate , distributie , 4 discuri , 2 seturi placute de frana , compresor si uscator AC , practic toata evacuarea , sonda lambda , fise , bujii , uleiuri , antigel , ventilatoare sistem racire , geamurile din dreapta , o gramada de maruntisuri , filtre ; neatinse : transmisie , directie , suspensii , rulmenti . Stopuri anul trecut in regie proprie , pe la 600 cu totul . Sper ca cele schimbate vor ramane neatinse iar cele neatinse tot ...asa anul viitor . Anul viitor intra Matizul la distributie si revizie profunda .
  4. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    Gata s-a facut . Compresorul nou , uscatorul nou , reglaje "fine" . Normal ca nu au corespuns in totalitate suruburile de fixare , asa ca a trecut pe la un strugar toata chestia . Uscatorul vechi cand il misti face un sunet de parca ar avea ...nisip inauntru . Cred ca nu mai usca nimic de multa vreme , dar avea totusi 14 ani (si aici nu e vina lui) . Proba de foc , pornit , cu capota deschisa si 3 perechi de urechi pe faza . Tac de antrenare si ... atat . In masina cu usile inchise nu se simte mai nimic , doar daca stai cu tot dinadinsul sa urmaresti vreun sunet extrem de slab la cuplare . In sfarsit pot merge peste 4000 rpm fara sa dau impresia ca tocmai decoleaza Concorde-ul . A facut si golire reumplere agent frigorific si ulei ... aia din martie fiind mai mult un moft . Pana la proba contrarie a disparut si greierele din usa soferului , ce am impresia ca era destul de bine corelat cu vibratiiile sesizabile ale compresorului vechi . Suma finala e ceva de vis , adica ... cosmar . Cand o fac o si scriu , ca asta venid duminica nu am mai putut ascunde compresorul nou , mai ales cand cel vechi mi-a fost aratat in portbagaj .
  5. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    Pana primesc pozele din concediu (atent selectionate de biroul de cenzura) m-am apucat de una alta . Asa ca zilele trecute a venit schimbul de ulei al Matizului din toamna : Azi a sosit si compresorul nou de AC Nubira , o restanta de ani buni . Alaturi de uscatorul nou sunt programate pe joi la inlocuire . (1875 lei compresorul ) PS Chestia aia cu totalul cheltuielilor cred ca pica , eu ca grecii antici , tot ce-i peste 10.000 , spun ... infinit .
  6. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    N-am uitat , dar am avut urgente maximale de rezolvat (portare numar , e o poveste mirobolanta si aici) , de tras la cabinet , basca chestia personala de azi . In plus Madam f..e muste si inca nu a facut selectia de poze de "aratat" si trage si azi de timp intr-o veselie .
  7. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    Ne-am reintors cu bine din concediu . Honda 2830 km , consum mediu 6 litri , viteza medie 89 km/h . In Ungaria , pe portiuni scurte , Madam a COBORAT la 128-130 km/h , altfel mergea ca fugarita de ...colegii ei de la ANAF . Maxima pe ceas 170 (167) pe GPS . Media scazuta se datoreaza unei mari gramezi de "coda" si "stau" , culminand cu "coda" de 22 de km spre Udine (venind din Bologna) . Mica dar voinica , mai ales cand am urcat in San Marino . Doar o singura data am lasat sa coboare benzina sub jumatate , la sosirea in Bologna . Peste 5000 rpm in a IV-a spre 150 . Mai tragea ! Acasa Nubira astepta cuminte spalata constincios de Junior (o sa ii se ia vopseaua la cat le spala ) . Fiind geloasa foc , i-am promis un drum afara pe autostrada dupa ce ii termin si inlocuirea compresorului de AC . In lipsa Hondei , Juniorul a fost oblogat sa mai scoata bibeloul de BMW din curte . Matizul reincepe si el de maine "serviciul" . Oarecum ingrijorator numarul de trotinete ce au tras pe dreapta prin blocajele din Italia si Austria (mai ales) . Pe Honda o durea in XIV ! La fel in ploaia de la revenirea in Graz , jumate erau pe avarii pe banda de rezerva . Drept e ca si la noi mergau stergatoarele de rupeau . S-a intamplat si Madamei ce am mai patit si eu anume tendinta de a cauta viteza a VI-a , mai ales peste 140 . Asta din motive de sunet , ca de plafonat motorul nu se simtea . PS Toata portiunea din fata a Hondei era un imens cimitir de insecte (era ca deja a spalat-o Juniorul) . PPS Viteza a V-a e ceva de necrezut , am mers in ea si in satele unde ne-a dus James (nu s-a lasat pana nu a facut una lata) si pe autostrada cu pana la 170 km/h .
  8. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    Am vazut Ferrara o minunatie , Ravenna frumoasa , Bologna neasteptat de interesanta . Maine incercam un San Marino . Madam a facut sute poze ... ajung ele si pe forum .
  9. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    Am mai redus consumul , pana la 5,9 cu media de 93 km/h . Jdemii de camioane dupa contopirea cu autostrada ce vine de la Trieste . Lucrari si ceva ambuteiaje . Lasa ca la Florenta mergem cu trenul . Am mers cu 28 de euro de caciula . Ne-am intors cu 49 , ultima varianta inainte de a sta la Florenta peste noapte . Practic toate celelalte variante erau vandute ! Lectie invatata , pentru Ferarra am luat de azi , dus-intors 39,60 euro . Mai departe mai vedem , am vrea si Pisa si San Marino si o zi de Bologna . Sfat intelept (acum asa cred) : sa incepeti concediile de la mic la mare , altfel dupa Paris , Madrid (numai Madam) , Praga , Viena si Roma ... totul pare marunt si ceva mai sters . Pana si Florenta .
  10. NGruia

    Concediu cu restrictii (partea I sper)

    Am ajuns intregi la Graz . Ei , ce mare lucru . Mare lucru zic eu , Madam a ras totul de pe sosea . De la benzinaria de dinainte de PTF Cenad , coada 23 de masini , control portbagaj , Ungaria , coada intrare Austria ( control prin sondaj ) , 2 pauze fumat , a scos viteza medie 96 km/h . Basca vreo 3-4 trosoane cu limitare severa viteza 80 max . Viteza maxima pe ceas 170 , pe GPS 167 ! Viteza minima cu exceptia vamilor si a trosoanelor cu restrictii si lucrari ... 117 . Grija intre Budapesta si Tatabanya , autostrada e troznita la greu , 100 pe ora e riscant .
  11. Nici o mentiune despre biletul de cazara , iar la hotel nu ne-au dat asa ceva ... dar avea Madam facturile , platite in euro si traduse in dinari . Si rezervarile erau accesibile . Insa nu ne-au intrebat nimic , doar se miscau cu incetinitorul la sarbi . Iar cu portbagajul doar la noi , deh , frontiera de UE .
  12. Ca sa nu mai stau fara sa scriu cu lunile la topic , incep de pe acum . An deosebit de interesant . Cu sud estul Europei am gatat asa ca drang nach westen . Toate bune si frumoase , insa cu niscai restrictii nu bas marunte . In primul rand nu e voie in iulie (pleaca colega de birou , pleca vorba vine , ii naste fica mai mare si ....) , nu e voie in august ca pleaca cealalta colega (astea parca is legate ombilical ...) care nu a plecat in august de nu stiu cand . Deci astea doua luni pica cu brio . Mai mult insa nu putem pleca nici in iunie , dupa data de 14 , ca are Juniorul sesiune . Nu , nu ma duc in locul lui la examene , dar prezenta acasa descurajeaza vizitele si eventualele chefuri aferente , de tip sesiune . Acum , chiar cand scriu imi dau sema ca s-ar putea sa fie o problema si in septembrie , o perioada oarecum traditionala in finalizarea studiilor aprofundate (restante pe sleau ) . Nu sunt sigur , poate pica totusi in august , mai bine nu intreb ca ma apuca pandaliile . Oricum acea perioada ar fi pentru concediu cu restrictii partea II . Prima care a sarit la lupta a fost Madam , care a propus sa mergem cateva zile (3-4 ) in Austria , sa vizitam manastirea din Melk (m-am dat dracului , a citit Numele Trandafirului acum 20 si mai bine de ani , ce memorie) si sa ne plimbam cu vaporul pe Dunare . O blagoslovesc in gand vreo 2 zile , dar cand vad ca o tine otova cu asta , tai in carne vie : dupa ce ca din cauza ei sunt blocat toata vara in Timisoara (obs. eu pot pleca cand imi vine ...cheful data fiind incheiera contractului cu CJASTM pe 2018 (in mai) , evaluarea achitata si platita , invatat personalul sa raporteze si sa factureze online , etc) , sa merg 4 zile care includ si drumul (sau nu , dar era mai dramatic asa ca da) , asta-i chiar o caricatura de concediu , ala a lu' peste prajit e un vis ; ce am ajuns sa imi faca programul toata lumea (invers e de bine) ; nici nu se incalzeste bine motorul , etc . Macar vreo 7-8 zile sa fie (clar ca planul meu initial mult mai spectaculos cade ) . Ca tot am pomenit planul meu (si tocmai de aceea inaplicabil) cuprindea Florenta (4-5 zile) , Milano (2-3 zile) si halte la Venetia si Viena . Scandalul de rigoare , asta avea in mail oferta pentru Melk (deja !!) . Nu ma las , ca tot e totul troznit , macar sa troznesc eu nu ...vinovata . Discutii incinse , cu posibilitatea evitarii totale a concediului si cu promisiunea ca de fiecare data cand isi ia liber , eu stau la lucru , copilarii din astea . Pana la urma am (semi)invins . Semi : mai multe zile , Italia cu punct de iradiere zonala . A ramas deci asa : duminica viitoare 27.05.2018 plecam spre Graz , hotel Sud , aprox 720 de km (rezervat fara card de credit 102 Eur Junior suite) . Luni 28.05.2018 spre Bologna , hotel Holiday Inn Expres Fiera (alea cu camere cat parameciul , dar curate , ieftine cu mic dejun . 402 Euro 6 nopti prin Eximtur) . In perioada marti -sambata ...iradieri : vreo 2 vizite de o zi la Florenta (34 de minute cu trenul rapid , 100 cu ala lent ) , o zi Ferarra , o zi Ravenna (sau Rimini sau San Marino ) . O zi de Bologna cel putin . Duminica 03.06.2018 spre Graz . Pe 04.06.2018 acasa , rupti de oboseala , ciufuti ca a fost prea scurt , buzunarele goale si chef de munca ioc . Toate acestea de corectat in ipoteticul concediu cu restrictii partea II . Capac la toate nu mergem cu Nubira din doua motive : vrea si Madam sa conduca (si Nubira e prea mare ?!) si lipsa acuta pitule , partea cu compresorul de AC e amanata pe sfarsitul lui Iunie . PS Pana la urma am intrebat , partea II dupa 16 septembrie 2018 .
  13. Revin in sfarsit cu ultima zi de concediu ... ca acusi incepe cel de anul asta ! Ne sculam ciufuti (normal , venim acasa si concediul e gata ) asa ca dam lovitura la micul dejun sa ne ...ajunga . Achitam cei 82 de Euro (80 + 2 ape mici) si incarcam Honda cu toate cele . O ultima privire spre pini si o luam din loc . Iesim pe scurt din Zlatibor si o luam spre Uzice . Acolo devenim foarte atenti sa nu ne bage iar prin Valjevo ,asa ca stam cu ochii cat cepele sa vedem pe unde mergem spre Cacak . Pana la urma iesim la liman si Cacak sa fie . Bineinteles teapa clasa I , aglomeratie cel putin la fel , daca nu mai mare decat a fost prin Valjevo . Soseau la fel de ingusta si oricum numai in linie dreapta nu . Zeci de TIR-uri , unul mai grabit ca altul , ce preseaza si te inghesiue imediat ce incerci sa respecti limita legala de viteza . Nici localnicii cu Zastave si Yugo nu-s mai breji . Noa las ca de va prind pe la noi , asa o sa fac si eu , ma plantez in spatele lor si le dau claxoane si flash-uri cat cuprinde . Altfel peisaj normal : Apare iar o zona cu ocolire , ocazie de a respecta la sange indicatiile ca cine stie unde ne trezeam iarasi . La moment dat apare un semn de autostrada si repede o luam incolo . Plata "in avans" 140 dinari (100 dinari = 3,70 lei atunci) . E cu restrictie la 120 km/h si cvasigoala . Atat de noua este incat nu au inca nimic in zonele de parcare , decat WC-uri Toy "ecologice" . Si cam pline dupa parera noastra . Dupa o perioada mult prea scurta credem noi , se gata si minunea si inapoi pe drumuri inguste pline de localnici pusi pe nazbatii . Realmente de 4 sau 5 ori am tras pe dreapta sa se duca grupul de idioti ce facea spume in spatele nostru . Nici nu mai stiu de cate ori am crezut ca se vor ciocni cu entuziasm la depasirile absolut demente la care apelau . Ca un facut , exact ca in drumul spre Roma , cu cat ne apropiam de Belgrad , parca mai mult intra strechea in ei . Atenti in special sa nu se suie vreun TIR pe noi am omis sa mai cautam vreo urma de centura/ocolire , asa ca drept in gura iadului ne-am dus . La o ora proasta , cred ca atunci ieseau majoritatea de la lucru , toti calare pe trotinetele corespunzatoare . Parcul auto vizibil mai nou decat in restul tarii , dar comportamentul rutier , mai rau , deci se poate . La intrare ca la intrare , dar mai apoi fix pe pentru ne-a dus James , inclusiv pe la bulevardele in lucru (deci ingustate) . Am tras o poza cu ceva urmari de bombardment aliat : Cica pe astea nu le repara intentionat sa ...tina minte . Ca fapt divers , fiind aproape si destul de bine informati , ma simt obligat sa spun ca in acea poveste jenanta nu exista buni si rai , doar daca o vrei cu tot dinadinsul . Si era prevazuta chestia de prin 1980 , de la moarte lui Tito . Asta nu ma impiedica sa ii injur cu sarguinta tot drumul prin oras . Zice James la dreapta , vezi sa nu te lase vreunul sa intri , ghinion vorba sasului . E sens unic pe unde vrei sa intri , iar ghinion . Te invarti in cerc , la fel . Dupa doua ore de invartit si rasinvartit , cu James cu tot , nimerim spre iesire , spre dejamagirea intregului oras , inca unii care scapa neatinsi . A , ca uitai sa zic , langa mine nu mai era Madam ci un pachet de nervi permanent cu obiectul in gura si cu injuraturi de iti ingheta sangele in vine . Fiind pe juma de a casei nu se cadea sa o contrazic . Oprim la o benzinarie si facem ultimele cumparaturi , luam tigari si suc . La insistentele mele luam si doua pachete de West . Ne lipsesc 20 de dinari , dar casierul ne face semn ca e in regula ! Cred si eu West-ul , facut in Macedonia , este prea scump si pe gratis . Numa bune sa te lasi de fumat . Pornim spre Pancevo pe o portiune unde e voie cu 100 vreo 10 km . Apoi revenim la normal 80 - 50 - 30 - (40) - 50 - 80 . Ceva mai mult calm prin zona , mai rari vitejii soselelor , dar totusi inca prezenti . Avand un pic de vreme mai privim si prin jur , iar din punct de vedere agricol stau binisor , totul era lucrat , ingrijit si curat . Spre Vrset in ce in ce mai bine . Bineinteles ca la vama se sta . Si la sarbi , unde am trecut printre TIR-uri stationate anapoda si la noi ca , de , nu era sa fim mai prejos . Ce dracu stam atat aud de langa mine . Ei , pai ai nostri cauta si in portbagaje , dupa ce treci de controlul actelor . Politia de frontiera . Ajungem la acte , fara probleme , bariera de la celalalt control (ala cu portbagajul) era ridicata si dau sa plec mai departe spre indignarea celor de acolo . Pai daca e ridicata bariera ? Unde va grabiti asa se baga in seama unul dintre ei . Nu apuc nici sa spun buna ziua ca incepe o tirada nimicitoare , uluitoare si dezarmanta . E Madam cu capsa sarita , injura fara sa se repete si ii inghesuie pe aia de la politia de frontiera (isi permite , pe la ea trec decontarile si investitiile PF , ar fi trebuit sa o stie ....) . Vrea sa mearga acasa , sa nu mai auda nicioata de sarbi si croati (pe bosnieci nu ii porcaii) , isi baga ...picioarele (sau altceva ce nu pot scrie) in tot astia din Balcani mandrii de jegurile lor de tari , cu paianjeni la ... stiti voi unde , vai de capul lor de jegosi , inculti , prostovani si increzuti . Politistul se uita la ea cu ochii ca la Jackpot , imi este greu sa cred ca pricepea ceva . Intreaba ceva de tigari (aveam cateva pachete) si de alcool (doar rachia si lichiorul luat pe insula croata) si iari incepe rasnita din dreapta : pai domnule crezi ca imi arde de astea acum , mai bine ati mai cizela colegii din partea cealalta , ce credeti ca avem in microportbagajul masinii ? Poate vreun sirian sau ce ? A, da , si o asteapta copilul acasa ( ... totusi are 20 de ani ...copilasul) , s-a saturat si nu o sa mai calce in tarile foste comuniste niciodata (aiurea , n-ai pe unde iesi cu trotineta , macar prin Ungaria tot treci ) . Desi circula tone de bancuri despre politisti , omul nostru isi da seama ca toate astea nu sunt pentru el (si nici pentru mine , e doar izbucnirea unui om ce toata ziua a auzit ce buni sunt altii si ce civilizati fata de noi si , cand colo , iaca .ula Marioara !!) . Ne ureaza drum bun si sa ne ferim de radar , ca sigur este prin vreo doua locuri pana la Timisoara . Portbagajul NU A FOST deschis . Din pacate show-ul Madamei nu a fost pentru portbagaj ci o urmare a celor vazute , traite si intamplate . Absolut cruda intalnirea cu realitatea din Serbia si cea din sudul Croatiei . Si hotararea (necombatuta de nimeni) de a nu mai calca acolo numai cand zboara ...porcul (care dintre ei ? ) . PS Judecand cinstit ma intreb oare cum suntem noi vazuti , avand o gramada din tarele ce le reprosam slavilor de sud : infrasctructura mai mult decat modesta , viteji ai soselelor cat cuprinde , gunoaie si mizerie unde intorci ochii , o gramada de oameni mandrii ca s-au nascut in acest areal (doar ptr. ca ....) , etc. In concluzie acasa esti mai rezonabil si tolerant , dar cand le patesti in concediu e cu totul alta treaba . Are insa si dreptatea ei , a platit pentru a avea privilegiul de a avea toate astea si in ...concediu . Nasol moment ...misto decizie , gata cu experimentele , de acum cap compas oriunde altundeva . Derogare ... traversarea Ungariei , pe traseul cel mai scurt si mai rapid . Am zis . PPS Acum pot incepe topicul de anul aceste concediu (partea I sper) .
  14. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    N-am cort !!! PS Pluralul ala (scrieti , trimiteti) ma face sa ma simt mai batran decat e cazul (51,9 ani) .... va rog treceti la singular
  15. NGruia

    Honda Jazz 1.4 Mt Comfort

    Intre timp set discuri ATE fata aprox 360 lei , tot la Radacini . Eu am luat "originale" Daewoo din motive de ... nici acum nu stiu de ce . Cele de fata fara nici o problema , unul din cele de spate ovalizat din fabrica , se trimite inapoi maine si vine altul , sper "rotund" . Frana este un pic elastica , asa ca am iesit la pasuit placutele (cu discuri diferite pe spate , asta e pana una alta) . In primul rand nu mai caraie sau scartaie nimic dinspre partea spate (doar 2 ani jumate a tinut rezolvarea , sa vedem daca e definitiva) . Zgomotul evacuarii este chiar insesizabil , toba finala veche fiind coapta , aia intermediara se pregatea si ea , saxofonul mai mergea , dar unde merge mia merge si suta(ele) . Rezolvat si polemica cu compresorul de AC , nu se aude nimic in plus zice mecanicul . Noa stai ca dupa vreo 10-15 frane usoare , iesim la drum lung si ascultam amandoi . La 4000 de rpm aveai impresia ca decolam , asa de frumos face compresorul . Decuplat , doar muget de motor . Recuplat , o luam de la capat . Ajuns in fata casei cu AC pornit , opresc masina , ascultam sunetul , decuplez AC si aproape nu mai avem ce asculta , diferenta imensa . Ca atare urmeaza compresor nou . Si uscator daca tot se umbla pe acolo . Cinstit sa fiu , de racit raceste , de te baga in boala (manifestata la mine cu o falca (aia stanga) cu tendinte de a isi dubla volumul si dureri de tip fulger prin capatana ) . Frana de mana restul de buna , nici pomeneala sa o poti urni decat cu eforturi supraomenesti in viteza I sau marsarier . Cauciucurie Vredestein sunt zgomotoase (relativ) , dar prind soseaua a naibii de bine . Cat timp am AC pornit insa , nici un alt zgomot ne se mai aude , eventual muzica . Nu tremura , nu se poticneste in bot , nu troncane nimic (bordul eventual , dar sunt 30 de grade la umbra si bag AC rece ca ghiata , poate d'aia) . Sper sa fie la fel si dupa ce vine discul nou si neovalizat . Masina am predat-o initial prietenului nostru ce se ocupa de masini dintotdeauna in data de 13 martie 2018 . Si a stat si "ra"stat la service . La moment dat il scapa gura ca sta in parcare , au scos-o din hala pana vine etrierul ala buclucas . Mai departe stiti ce s-a intamplat ca din boier cu patru trotinete , am ramas fara niciuna pe moment . Atunci a adus Nubira inapoi , in 06.04.2018 , dupa 19 zile lucratoare petrecute in service (am considerat saptamana lucratoare de 5 zile) , cu bon de la geometrie roti si agent refrigerare din chiar ziua respectiva (AC umplut la 16:27 ....) . Pe devizul de lucrari figura montare etrier stanga spate si aerisire frana , lucru ciudat dat fiind ca etrierul este si acum in portbagaj (au utilizat suportul lui si atat) . Ca sa fie si mai clar au facturat 20 de ore lucrate din cele 152 tot lucratoare (minim) cat au avut masina la dispozitie . Oglinda dreapta neatinsa , ormanentul rupt , scartait roata stanga spate , usi , aia stanga mai sus cu 2 mm , aia dreapta mai jos cu 1 (aprecieri ochiometrice) , grila bord dreapta superiora neschimbata . Lichidul de frana al meu nu e bun (Motul DOT 3&4) , au pus de al lor . A venit cu piese vechi sa le vedem ca sunt schimbate . Lipsea ambalajul gol al uleiului pentru servodirectie si nici nu apare pe deviz operatiunea respectiva de schimbare . Antigel au schimbat doar 5 litri , capacitatea fiind de 7 , probabil de lene sa goleasca ca lumea . Intrebarea fireasca , ce se intampla cu celalat etrier cu suportul chipurile stricat , se ridica din umeri , vine cand vine . Apoi multam si drum bun , ca la voi mai vine dracu sa isi faca trotineta . Culmea , tot ei si fostul nostru amic au fost ofuscati , de parca le-a cerut cineva vreun favor sau nu au fost platiti . Mentalitate de cretini , las ca ar balta peste . Are , nu zic nu , dar nu cred ca pot ei prosti pe toata lumea tot timpul , iar timpul este dusmanul principal al lor , li se duce "buhul" ce si cum , acum si cu aportul meu destul de zgomotos . Apropo , i-am rugat sa se uite si la esapament si au spus ca este in regula !! Nu va spun cum era finala , ca si astalaltul a venit cu ea sa o vad . Asa ca am schimbat echipa si toate se aseaza la locul lor . Matizul a primit ulei de cutie 75w-85 , antigelul schimbat si lichid de frana Motul ... DOT 4 , ca a fost rabdator . Oglinzile reglabile manual din interior , in prima perioada in care Madam sta acasa in concediu . Dupa ce termin si cu compresorul de AC & co , fac un total cheltuieli , dar de postat mai vedem noi , e riscant !
×