Jump to content

vasilet

Membru
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About vasilet

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 07/13/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.geocities.com/vasilet/
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2005

Recent Profile Visitors

1784 profile views
  1. mda, si mai e si diferenta dintre o masina facuta in coreea si una facuta in rusia sau mai stiu eu pe unde. (Stiu ca in Rusia e o fabrica de Captiva, nu stiu exact unde se mai fabrica).
  2. Dragi Matizari, Pentru cei ce fac calatorii si nu le ajunge spatiul din portbagaj, solutia ideala este un portbagaj cutie. Am 2 bare transversale + Cutie aerodinamica CAMTEC (Italia) de vanzare. Eu nu mai circul cu Matizul decat prin Bucuresti, deci nu mai am nevoie de cutie. Va las sa vedeti pozele atasate. Pret: 600 RON. Contactati-ma pe topic daca sunteti interesati si va dau detalii prompt. Vasile.
  3. N-ati vazut ce gagica si-a pus McCain ca Vicepresedinte? Un fel de Mioara Mantale dar mai americanca ashea... Si clar mai stilata. Unde mai pui ca Obama nu va fi niciodata nici primul si nici al doilea presedinte de culoare din SUA. SUA nu va avea presedinte de culoare sau femeie si basta.
  4. Hades, inca o data multumiri. Raspunsul ma ajuta. Cateva comentarii pt forumisti si pt colegul tau: "daca bagi 4x4 pe asfalt faci varza transmisia?asta e valabil cam la orice masina" Acest lucru e valabil la orice masina 4x4, dar nu e valabil la orice masina cu tractiune integrala. Diferenta intre 4x4 si AWD (All Wheel Drive) este existenta diferentialului central la cele din urma, ceea ce face ca toate cele 4 roti sa se miste sincronizat in curbe, etc, facand uzura transmisiei si a cauciucurilor neglijabila (adica la fel cu cea de la masinile clasice 2WD). Datorita faptului ca multa lume (inclusiv dealeri) confunda frecvent cei doi termen 4x4 si AWD si ii folosesc aiurea, fara sa stie exact la ce se refera, inca nu am reusit sa aflu (pt ca nici la descrierea tehnica a Tucsonului nu scrie) daca la folosirea butonului 4WD Lock intra in actiune un diferential central, sau este o simpla distribuite a puterii motorului 50% fata, 50% spate. Deoarece la mers normal intra automat o redistribuire a puterii pe rotile din spate cand e vorba de alunecare pe fata sau de curbe, ma face sa cred ca totusi acel diferential central exista si nu e nici o problema daca mergi pe asfalt cu butonul de 4WD apasat, inafara de problema consumului crescut de combustibil. "pe teren acidentat nu am fortat-o desi am facut cateva drumuri pe niste drumuri forestiere pe care nu m-as fi avantat cu vreo berlina (noroi, pietre, apa curgatoare ...cam pana la portiera) Important este sa intelegi limitarile masinii; nu este un off-road clasic cu care sa te urci pe pereti sai sa participi la vreun raliu" Foarte buna observatia - da. stiu ce inseamna un off-road adevarat si nu-mi imaginez ca o sa fac cu Tucsonul ce am facut cu alte masini. Dar nici nu intentionez, pt asa ceva prefer un Defender, cum am mai scris. Totusi, daca pot sa trec ocazional prin locuri unde o berlina ar avea probleme, atunci sunt multumit. "treapta 1 scurta" - no problem, se poate porni mijto si cu treapta a 2-a direct "parcarea in bucurest" - acasa gasesc parcare, iar in alta parte nu ma intereseaza, caci masina nu va fi pt Bucuresti. "Consum daca te dai la ea. Personal am o medie de 9.2 pe 5500 km majoritetea in oras. Depinde si cum mergi cu ea" - adevarat, mai ales ca e vorba de diesel. Daca imi iau benzina, s-ar putea sa usture si mai mult. Totusi, nu sunt un tip care "forjeaza", conduc destul de economic. "Lipsa accesorii sau accesorii scumpe" - aici nu inteleg la ce se refera. Hyundaiul e renumit pt multe optionale incluse in pretul de baza. La acelasi pret, la alte marci iei masina cheala. Daca e vorba de accesorii gen suport de bicicleta sau carlig de remorcare, hm... nu stiu ce sa zic...
  5. @andreib multumesc pt raspuns. Eu am locuit 5 ani in patria SUV-urilor si, evident, m-am uitat intai pe forumurile si ratingurile americane, mai ales ca stiu destul de bine cam cum gandesc ei despre masini (total diferit fata de europeni si mai ales fata de romani). In general, lumea e multumita de Tucson in SUA, iar concluzia unanima este ca e o masina foarte corecta: iti ofera ceea ce-ti promite si nu-ti promite ceea ce nu-ti poate oferi. Pretul de asemenea e corect, adica nu e chilipir, dar nici nu iti ia bani pe ceva ce nu se merita. Ca rating facute de reviste de specialitate americane, Tucson e pe locul 12 din vreo 30 de SUV-uri mici/accesibile ca pret. Din cele 11 care sunt deasupra sa in clasament, 4 sau 5 nu exista pe piata europeana (Saturn VUE, Honda Element, Ford Escape Hybrid), iar alte 4 sunt la un pret de cel putin 5-6000 de euro peste Tucson (Tiguan, Rav4, Honda CRV, Subaru Forester). Surprinzator, si Mitsubishi Outlander, care are cica un brand mai bun, a iesit sub Tucson in acest clasament. OK, americanilor nu li se pare consumul de SUV exagerat, la ei e alta treaba cu petrolul si diesel nu exista oricum. Deci sa trecem la forumurile romanesti. Prin cate m-am uitat, mi s-a parut multa lume care nu judeca echilibrat. Oameni care zic ca Tucson e o bomba pe roti, dar fara sa aduca argumente (in ratingul american, safety a luat nota 9,7 - ceea ce nu e rau). Altii spun ca are un consum de 13-15 % in Bucuresti sau la 150 km/h. O fi adevarat, dar eu incerc sa fiu un om corect si nu-mi imaginez ca pot sa forjez un SUV la 150 km/h fara sa bag mana in buzunar. Romanul ar vrea sa manance prajitura, dar in acelasi timp sa o si pastreze. Forumul dedicat marcii e inca in studiu - dar am totusi o vaga senzatie de subiectivitate acolo - omul dupa ce isi cumpara o masina nu-si prea permite sa n-o laude. De aceea am postat si pe acest forum, pt ca il cunosc din 2005 si mi s-au parut in general echilibrate comentariile de pe aici. Astfel, cer parerea unor colegi de forum si colegi posesori de daewoo. Va multumesc la toti care ati postat. Comentariile voastre m-au facut sa imi pun serios problema daca merita sa platesc atata benzina ca sa car dupa mine ditamai metalul de 1700 de kile. Revin la americani si SUV-uri, acolo moda e mare datorita ideii cum ca SUV-ul e mai safe. De-aia orice "soccer mam" merge la supermarket si la gradinitza copiilor in ditamai tancul. Nu am fost niciodata de acord cu asa ceva, insa acum stau totusi si ma intreb, nu e oare cu ceva mai avantajos SUV-ul in caz de accident? Desigur, cand toata lumea isi ia SUV, atunci nu mai ai cum sa fii in avantaj, ca toti ne bushim la fel. Dar inca nu suntem in America, sa aibe toata lumea tanc sau tanculetz. Am fost in vacanta cu Matizache prin tara. 1350 de km. Cam de 3 ori era sa intre cineva in mine de pe contrasens, pt ca nu se incadrasera in curba. O dacie, un VW Sharan si o Octavia. Eu sunt constient ca daca vine un TIR pe contrasens, nu prea ai sansa nici cu hummerul. Dar in situatile prezentate de mine, daca acele masini chiar se infigeau in mine, care credeti ca erau sansele de a scapa ok in cazul: a. fiind cu Matizul; b. fiind tot cu Octavia sau Sharan ca si cei care intrau in mine; c. fiind cu un SUV mediu, mai inalt si mai masiv decat celelalte enumerate? Nu credeam ca voi ajunge vreodata la o astfel de discutie, insa din pacate soselele noastre sunt tot mai pline si soferii conduc tot mai prost si mai periculos. Statistic vorbind, cele mai multe masini de pe sosele sunt Loganuri. Daca e sa se infiga un Logan in mine, Doamne Fereste, dar as prefera sa fiu totusi macar 20 de cm deasupra lui. Revenind la sugestia ta, cred ca un Kangoo 4x4 m-ar aranja pt firma, insa nu stiu daca e ok pt familie. Inca nu pot avea o masina dedicata doar deplasarilor pt firma si una pt concedii. Si-atunci incerc sa caut ceva care sa poata fi folosita si pt mers cu aparatele pe camp si pt mers la munte cu familia, cu cortul. Dar mai ales, sa fie mai safe decat dulapurile ce circula indeobste pe la noi conduse de soferi ce n-au visat in viata lor sa aibe masina si acum isi incearca "maiestria".
  6. Emil, merci de sugestii. Da, la orice exista multe variabile, nu se poate generaliza, iar daca comparam chiar Golful Nou cu Tucsonul, ajungem iar la pret - un Golf sare bine de 20 mii euro fara TVA, la aceleasi echipari... Oricum, eu nu vreau sa para ca mi-am luat deja hotararea si aici pe forum vreau doar confirmari, ca sa ma simt bine in pielea mea. Sunt hotarat in proportie de 80% pe Tucson, vreau doar sa verific daca nu exista lacune majore ale modelului. Ca sa exemplific: Chinezaria de Hover CUV, pare o afacere excelenta. E mai ieftina decat Tucson si "powered by Mitsubishi". De fapt, am aflat din toate directiile ca motorul e prost ales si pt ce are de dus e lenes si consuma mult. Chiar si daca as fi avut cel mai fugar gand de asa o masina, am aflat repede ca ceva e serios in neregula cu ea. Eu pe acest topic, asta vreau sa aflu, daca e ceva serios in neregula cu Tucson - probleme de fiabilitate, intretinere exagerat de scumpa, service prost, etc. Lucruri importante. Daca cineva are stiinta de astfel de defecte majore in conceptia modelului, atunci sa vorbeasca acum, sau sa taca pt totdeauna.
  7. OK, am gasit pagina Suzuki. Sincer, SX4 e cam mic pt ce am nevoie, asa mai bine mai forjez Matizul si prin tara inca 2 ani. Nu merita sa dau atatia bani pt ce-mi aduce in plus. Mai degraba ma aranjeaza un Grand Vitara, insa acesta e cu aproape 5000 de euro mai mult decat Tucsonul, la motor mai asemanator si portbagaj cu 100 l mai mic. Dar e bine ca mi-ai dat sugestia, ca sa verific si aceasta varianta. Multumesc.
  8. @EMIL clar ca o masina mai usoara, gem Golf e mai usor de scos din zapada decat un Tucson de 1700 de kile. Esti sigur ca cel pe care l-ai vazut tu era 4WD? Majoritatea Tucsonurilor vandute in RO sunt tractiune fata. @hades nu-i nevoie de mea culpa, nu am postat eu toate detaliile problemei... Dar cam da, asta e concluzia - vreu practic pe acest topic sa ma lamuresc daca e o alegere cat de cat ok, sau nu-si merita banii. Discutia daca sa fie SUV, Cross-Over sau sedan am cam avut-o deja in familie si asa cum zice Satori, "o las cum pica" fara sa-i mai caut justificare.
  9. @hades: pai ai dreptate, doar nu te-am contrazis. Si sincer, si eu am ceva impotriva SUV-urilor, insa nu gasesc deocamdata o alta solutie, si de-asta am postat pe forum, poate apar idei mai bune. Dupa cum am scris, noul SUV nu va fi folosit in oras (decat in cazuri extreme, gen Matizache blocat in service). Iti dau un exemplu din vara asta: Am de mers la Cluj din Bucuresti cu 4 truse de scule, panouri solare, senzori, cabluri, etc. Astea trebuie instalate pe un camp la 30 de km de Cj. Ce am facut? Am incarcat tot in Matiz si am mers pana la Blaj la parinti (8 ore pe drum). Acolo am transferat totul intr-o Dacie papuc, du-te la Cluj, urca dealul, fa-ti treaba, ramas in pana cu papucul (din cauza pantei, benzina nu mai ajungea din rezervoor la motor, desi aveam benzina in rezervor), cobor dealul dupa o intoarcere prin impingere, benzina a revenit la motor, vino iar la Blaj, schimba masinile, si iar drum de 380 de km cu Matizache inapoi in Bucuresti. Pare rezonabil un SUV pt a fi folosit mai eficient in toata aceasta poveste? (Ca bani de off-road adevarat nu am, mai ales ca nu am nici nevoie)...
  10. Aici sunt de acord cu tine, dar ce varianta combi 4x4, gasesc la un pret similar? Scoda Octavia Tour 4x4 e 20000 fara TVA si daca bag aceleasi optionale ca la Tucson, ajung la inca 2000 in plus. Daca ai vreo sugestie sunt deschis... PS. Totusi am testat pozitia la volan la Tucson si parca e mai mijto ca la sedanuri (sau break-uri). Da, nu doresc neaparat sa justific un SUV. Eu imi justific doar tractiunea integrala. Prefer un Volvo XC70 AWD unui SUV, oricare ar fi acel SUV. Justificarea de off-road poate exista, cea de SUV nu, cum bine zici. Uite, eu daca o sa am nevoie sa merg la facut masuratori pe teren (si ma refer unde nu exista drumuri), adica chiar pe camp, plus de remorcat un utilaj de forat puturi, atunci nu se justifica un SUV. Dar un Defender se justifica.
  11. @Emil: Pai niciodata nu am fost prea mare fan SUV - prefer off-roaderele adevarate. Eu visez la un Land Rover Defender. Si ce daca visez? N-am bani de asa ceva si nici nu pot sa ma duc in vizita la socri cu ditamai tancul. Pt ce am nevoie, un SUV e suficient, iar un sedan nu are rost investitia. @hades. mi-am pus si eu aceleasi intrebari. Nu-mi place sa ard gazul cu o masina mare, doar ca sa ma dau mare ca am SUV. De fapt, Tucsonul e pe platforma Elantra. La fel ca multe alte SUV-uri, care datorita cererii pietei, au fost construite pe platforme de sedan, doar ca s-au facut mai inalte si chipurile mai solide. Si deci, daca ma duc in Elvetia cu un Elantra motor 2.0 benzen, 140 CP, ma lasa sa intru, dar daca merg cu un Tucson, acelasi motor ma interzic, doar pt ca e SUV?
  12. Pai vara asta chiar am facut off-road, din pacate cu matizul. Zona Piatra Craiului, Podu' Dambovitei. 2. Prima ninsoare e intotdeauna criminala - eu am avut 4x4 5 ani de zile, si am constatat ca e suficient sa te scoata 5 zile pe an si merita. In plus, la noroaie, ploi abundente, ninsori, poleiuri, etc. e util. Ca sa nu mai spun ca sistemul de pe SUV-urile actuale distribuie automat putere si la rotile din spate atunci cand intri in curbe, rezultand stabilitate marita. Dupa cum am mentionat, masina nu va fi dedicata condusului prin Bucuresti.
  13. Body, multumesc pt sugestie - pare interesanta. Stii ceva despre problema sigurantei la acest model de Suzuki?
  14. Dragi colegi de forum, dupa ce am fost relativ activ pe aici imediat dupa achizitionarea lui Matizache, am "disparut" o vreme indelungata din lipsa de timp si preocupare. Dar, asa e omul, abia atunci cand are nevoie se intoarce la vechile cunostintze. OK, nevoia mea este urmatoarea: O masina mai mare, dar mai ales mai sigura decat Matizache, pe care il voi trece pe linie urbana, maxim preoraseneasca (adica 99% din km prin Bucuresti), urmand ca noua masina sa fie dedicata 90% pt drumuri prin tara si strainatate. Am pus ochii pe Hyundai Tucson 4WD - 2.0 benzina, iar asta nu din spirit de turma, pt ca e foarte la moda acum sa-ti iei Tucson. Dupa o analiza cat de cat, mi-am dat seama ca Tucsonul este Matizul SUV-urilor. Cu alte cuvinte, Primesti mult pt bani putini - si stiu ca se poate primi mult mai mult, insa pe mult mai multi bani. Matizul nu m-a dezamagit pana acum si, desi sunt multe masini din clasa ei mai bune, cand stai sa compari pretul pe "unitatea auto" sau cum sa o numesc, Matizul e cel mai rentabil (de ex la mine pot sa zic ca si-a scos banii si cu toate astea pot sa o mai folosesc inca 5 ani la facut piatza in traficul infernal din Bucuresti). Stiind ca sunt pe forum proprietari de Hyundai, dar si priceputi in ale automobilelor, va cer si voua parerea referitor la avantaje si dezavantaje privind achizitia acestei masini. Desigur, ca sa nu va consumati timpul degeaba, cred ca nu are rost sa-mi scrieti ca cerul e albastru sau zaharul dulce. Adica stiu si eu ca Tucsonul e mai nashpa decat Toyota RAV4, dar eu vorbesc de max 20000 euro fara TVA. Va multumesc si va astept.
  15. Aduc stelele..:) La multi ani!

 

×
×
  • Create New...