Jump to content

mx81

Membru
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

About mx81

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Targoviste
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003
  1. Cablul de ambreiaj a ajuns un consumabil (ceva ca hirtia igenica ) Am schimbat primul cablu dupa opt ani apoi an da an . Umblu cu unul in masina de rezerva . L-am schimbat si in service si in fata blocului . 13000km / cablu . Rupt mereu de la pedala .
  2. Problema consumului tine de cerintele de la montaj , de sofer , de conditiile de trafic . La montaj un meserias te intreaba : ce vrei sport sau economie ? Am cerut economie si in conditii egale de sofer sau trafic am consmul de gaz si cel pe benzina egal . Dar ma rog de masina cind este incarcata , cind vreau sa accelerez puternic si cind merg la altitudine ( circulatie la munte chiar daca nu urc ) . 2 in masina , cu bagaj putin nu sunt diferente . Care cere sport atunci plateste sportivitatea . Consumul va fi mai mare permanent pentru ca masina are tot timpul o rezerva de putere ca sa poti accelera (indiferent daca accelerezi sau nu ) . Si cind accelerezi consuma zdravan . Fac 13000km/an . 130(de sute) x 6(litri/100km) x2(5-3 lei diferenta intre benzina si gaz) = 1560 lei economie pe an scazi 160 lei diferenta intretinere (filtre (gaz , aer) , revizie , diferenta la verificarea tehnica periodica ) . Profit 1400 lei / an . Profitul este mai mare din diferenta pret ( azi 5.11-2.97 , la mine in oras ) si mai mic din reglaj (daca o faci sport pierzi pina la 26% din cresterea consmului )
  3. In general ai dreptate dar nu in totalitate . 1. Ai cam simplificat problema dar merge . 2.OK 3. Nu iti dau dreptate . Calcul tau este valabil daca gindesti sa dai o teapa . Vrei sa recuperezi investitia in un an . Fa acelasi calcul cu o masina noua , nu merita sa o cumperi , citi km faci cu taxiul de banii aia . Si adauga costurile pentru km parcursi si vezi cind recuperezi banii ( pentru un Matiz dupa 60000km ca sa te ajut un pic) 4.OK 5. Multa lume vorbeste de cresterea consumului cind este pe GPL . Vorbeste cu montatorul / service si spune cinstit ce vrei ; performanta sau economie ? Daca vrei performanta consumul creste . Totul tine de reglaje . Personal am cerut economie si masina consuma egal pe bezina si pe GPL . 6.OK 7.Pretul minim este 2400 lei , include si actele RAR .Este valabil pentru injectie . Alege GPL fara calcule , sigur faci profit . 8.Eco este . Cresti cu o clasa EURO pentru mers pe GPL (ex EURO1 pe benzina , face EURO2 pe GPL) . Safe este . Gazul nu se aprinde in caz de accident . Se aprinde de la benzina . Daca butelia ar ajunge sa explodeze esti la coada la Poarta Raiului de mult . Masinile au tabla cu grosimea de 0.35 pina la 0.6 mm , "bomba " are 3 mm . La impact trece prin toata masina intacta . 9.Instalatia pe benzina nu se opreste niciodata . Doar la montatori fara creier poti cere ca pompa de benzina sa se poate opri . Pentru agiamiii asti le urez sa se termine GPL cind face o depasire . Sa astepte 3-5 secunde pina pompa porneste , face presiune , si intra in serviciu .
  4. Sunt posesor de Matiz cu GPL . Recomand butelie toroidala . Roata de rezerva ingusta de la Chevrolet Spark care este compatibila cu Matiz intra la fix in portbagaj . Si maruntisurile stau acolo(trusa sanitara , sticla de ulei , etc.) Daca trebuie tot portbagajul se pune la picioatele pasagerului . Nu recomand fara . Am patit-o . La 50km de civilizatie cu janta strimba fara rezerva o puneam . Despre consum cam cit maninca pe benzina tot atit pe gaz . Cu banii ramasi din diferenta intre GPL si benzina imi pot cumpara alt Matiz .
  5. Cea mai buna solutie este achizitionarea unui BMW . Matizul are destinatie principala orasul ! La 50 km/ora nu cred ca are probleme cu stabilitatea . Nu cere de la masina ceva ce nu este gindita sa faca .
  6. Revin si zic : roata ingusta de tip Spark . Incape fara probleme cind ai butelia in locul rotii de rezerva . Nu recomand mersul fara roata de rezerva . Am patit-o cind am dat in o groapa ascunsa in balta si am strimbat janta . Fara rezerva acolo ramineam (undeva in cimp la 30km de civilizatie ) . Cind am nevoie de tot portbagajul pun rotita sub picioarele pasagerului . Am probat locul pasagerului si merge (am 1.82m / 130kg ) . Agatatul rotii in afara masinii duce la cresterea semnificativa a consumului de carburat la viteze mai mari . Matizul este proiectat in teoria aerodinamica a "oului" . Orice "sparge " coaja strica aerodinamica . Faceti un test : 100km/ora cu geamul inchis si cu geamul deschis . Surpriza va fi mare .
  7. Tomasetto este fabricat in Polonia . Am asa ceva de 4 ani pe Matiz si sunt foarte multumit . Si am facut 13000 - 14000 km /an . Am alimentat prin toata Europa si merge ceas
  8. Nu iti dau dreptate . Am fost in o plimbare de 3000 km si consumul mediu a iesit 5.6l / 100km . Daca as fi mers pe benzina faceam un consum de 4.4 l / 100 km ? Am facut plimul la plecare si la intoarcere in rest diferenta intre kilometraj sosire si plecare , respectiv insumat toti litrii consumati pe traseu . Instalatia e Tomasetto motata la USAB in Targoviste .
  9. Care este durata normala de serviciu a cablului de ambreiaj ? A rezistat 11 luni . S-a rupt in ambele cazuri piesa care agata pedala .
  10. O instalatie corect reglata de GPL consuma fix cit aia pe benzina . Consumul in aceleasi conditii de incarcare variaza intre 5.2 l/100km mers legal in Romania 300km (intre doua municipii ) si 9.5 l/100km mers cu 120km/ora constant pe autoband . Reglati corect intii mersul pe benzina apoi mergeti la GPL pentru reglaje . Matizul este un motor de turatie ? Acum 20 de ani schimbam vitezele fara turometru , instructorul ne invata sa schimbam dupa vitezometru . Dar stai nici Matizul nu are turometru ; cum sti la ce turatii schimbi ? Consumul este influentat in afara orasului de viteza si in mica masura de incarcatura ; in oras de stilul de conducere (daca o turezi la 4000 (?!?) doar ca sa frinezi ) , incarcatura si aglomeratie .
  11. Pompa de benzina este intotdeauna pornita . Este o regula de siguranta . Ce faci cind se termina GPL si treci pe benzina intr-o intersectie sau depasire sau o panta ?
  12. Atentie la parcare in Viena ! De ceva vreme s-a introdus KURTZPARK ZONE . Zona cu parcare limitata . Sunt zone semnalizate la inceputul strazii cu semn si o dunga albastra pe sosea . Dincolo de linie nu mai apare semnul obisnuit de stationare interzisa dar pot apare oprirea interzisa de mai multe ori , in spatiile dintre oprirea interzisa se considera implicit stationarea limitata. In zone se poate parca maxim timpul indicat pe semn (in general 2 ore , dar am vazut si perioade mai scurte ) doar daca ai un tichet ce se cumpara de la tutungerie (2 euro/2 ore ) [Ciudat este ca majoritatea bastinasilor nu au !?!) Am luat 2 amenzi a 38 euro/buc pentru 2 zile masina uitata in zona . Atentie ! La oprirea in zona indicatoarelor de oprire interzisa vin repejor si o ridica .
  13. Omul vrea un motor de Tico ca ia povestit sau aratat cineva ca se potriveste pe Trabant , dar vrea sa mearga la ITP cu motorul omologat de Trabant al masini , apoi iar la Tico . La Trabant daca esti " mecanic de curte" , in un weekend faci transferul fara probleme .
  14. Verifica alimentarea cu GPL a buteliei ca nu e bine . Conform normelor EU butelia se alimenteaza la max 80%din capacitate . In cazul tau 34 x 0.8 =27 litri . Valoarea exacta a buteliei goale este inscrise in acte . Mergi cu ea la montator ca este problema grava . In timp vei constata ca la alimentare apar ceva diferente intre statii , dar nu am sesizat o diferenta mai mare de 2 litri intre statii in conditiile de alimentare de la butelie goala , goala la butelie plina pina se opreste pompa .
  15. In Romania roata de rezerva este obligatorie . Cind am pus GPL a pus toroidala . Pentru pana am luat un compresor si doua tuburi de spray pentru pene . Intr-o noapte am patit-o ! O groapa si am strimbat janta . Noroc chior ca nu s-a desunflat si a doua zi am gasit o vulcanizare . Solutia a insemnat o roata ingusta de la un Spark . Incape unflata in portbagaj fara sa consume tot spatiu . Recomand .
 

×
×
  • Create New...