Jump to content

Lolek

Membru
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

About Lolek

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Auto
    Cielo Euro III
  1. Multumesc. Probabil ca rezervorul acesta se afla pe undeva sub aripa din sanga. Am vazut ca intra acolo doua tuburi (unul albastru si unul negru, parca...). Oricum coincidnta stranie sa se strice o supapa exact cand am impins de tabloul de comanda a aerului. Multumesc inca o data si o sa ma duc la un service sa o schimbe sau sa vad ce-i cu ea.
  2. Salut! Nu am mai scris de mult pe aici deoarece nu am avut niciodata probleme cu masina (Cielo EIII), dar astazi am umblat la radio sa-i fac una alta, si la remontare am impins un pic de "tabloul" de comanda a ventilatiei ca mi se parea ca partea de jos este iesita putin mai inafara. Ei, si de aici au inceput problemele. Dupa cite tin minte comanda voletilor (pentru dirijarea aerului) se putea face si cu motorul oprit. Se auzea un mic fisit si se schimba sensul de circulatie a aerului. Acum nimic. Pornesc motorul, functioneaza. Ma joc citeva secunde, schimb "cursul" aerului spre picioare, apoi spre parbriz, dau apoi picioare si aerisitoarele centrale si intepeneste, nu mai merge. Apas pe butonul de recirculare, nici o miscare, cu toate ca se aprinde becul. Opresc motorul si apoi repornesc. Incepe sa functioneze iarasi. Ma joc iarasi vre-o 5 secunde (poate zece) si iar nu mai merge. Am citit tot ce s-a scris mai sus, am deschis capota, toate tuburile de vacum sunt la locul lor si "ochiometric" nu prezinta fisuri. Desfac tabloul de comanda. Tuburile din spatele lui sunt OK. Montez la loc, pornesc motorul totul functioneaza, inclusiv recircularea. Bucuros opresc motorul si intru in casa. Peste o ora plec prin oras si dau sa vad daca mai functioneaza chestia. Ei bine ioc, nimic. Trag pe dreapta, opresc motorul, repornesc, functioneaza ... Totul de la o simpla impingere a tabloului comenzilor de "aer". AC-ul si ventilatia functioneaza indiferent daca comanda pentru circulatia aerului functioneaza sau nu. Am concluzionat ca la orice repornire a motorului "instalatia" mege cit merge si apoi cade. Din cinci reporniri ale motorului de patru ori a mers si s-a oprit dupa un timp si o data nu. Cam asta e... Voi ce ziceti?
  3. Lolek

    Kitsch-URI

    Aveti grija ca omul e furios! (e si WRC).
  4. Astazi masina mea - Cielo E III - a facut 2 ani, 52000 km si i-am facut si ITP - ul. Pret 620.000 lei. Am facut revizia pe bune, toate testele, fara exceptie. Frine, amortizoare, roti, etc. Functionare ireprosabila si testul de gaze perfect.
  5. Revizie Cielo EIII 2004 la 50.000 km: - fitru ulei - 10,62 lei - ulei Mobil 10W40 - 4 litri - 94,30 lei - schimbat capac crapat ornament bara fata (in loc de proiector la cielo Std.) - 12,33 lei - verificat joc roti, placute de frina, prindere evacuare (tobe). Total cu tot cu manopera: 149,92 lei.
  6. Eu am interpretat altfel ce-au zis ei in brosura. Adica sa verifici presiunea din pneuri in fiecare luna sa nu fie sub valoarea prescrisa de producator. Cine umfla pneurile in asa hal incit sa transforme masina in caruta? Cred ca nici ei . Oricum la masina mea pneurile au presiunea exact cit specifica producatorul ...
  7. Nu vreau sa contrazic pe nimeni. Numai am facut o referire. Totusi dupa cum scrie acolo s-au facut niste cercetari in diferite tari europene, s-a masurat, s-a verificat ... Stiu eu? Pare bine documentata... In legatura cu pneurile - probabil vroiau sa spuna ca presiunea trebuie sa fie mare, in sensul ca trebuie verificata sa nu fie mica, sub limita prescrisa ...
  8. Am descarcat de pe net o brasura care invata conducatorii auto cum sa conduca ecologic. Printre altele scrie asa: Recomandari principale - Schimbati intr-o treapta superioara de viteza cit mai curind posibil. Pentru masinile pe benzina inainte de 2500 rpm, pentru masinile diesel inainte de 2000 rpm. - Mentineti o viteza constanta intr-o treapta cit mai superioara posibil. Motorul va lucra intr-o plaja (arie) foarte eficienta. - Priviti inainte si anticipati fluenta traficului. Aceasta va da destul spatiu sa reactionati adecvat, fara stres. - Deccelerati usor, eliberind pedala de acceleratie treptat, lasind masina in viteza. In acest caz la motoarele moderne, nu va fi nevoie de benzina. Recomandari aditionale - Opriti motorul la stationari scurte, mai mari de 1 min. - Verificati presiunea din pneuri in fiecare luna. Presiunea mare economiseste benzina si prelungeste viata pneurilor. - Folositi aparate care va ajuta sa economisiti benzina cum ar fi computere de bord, econometre, cruise control. - Scapati de surplusul de greutate si nu folositi portbagajul care se monteaza pe acoperisul masinii. Mai multe, in brosura pe care am atasat-o... broschure_eco_driving.pdf
  9. Eu am Cielo Standard cu Ac si are geamuri in tenta verde. Am impresia ca toate masinile Cielo fabricate incepind cu 2004 (ma refer la St.) au geamuri cu tenta verde.
  10. Ar mai putea fi ceva. Acum ceva timp in urma mi-am pus alarma la Cielo. O buna bucata de vreme am mers fara probleme, cind... in mers, pur si simplu, motorul s-a oprit. Norocul meu a fost ca nu mergeam nici cu viteza si nici nu depaseam. Fiind seara, nu mai aveam lumini la indicatoarele de bord dar farurile mergeau. Am tras pe dreapta, am dat cheie, motorul a pornit, cind la prima curba iar s-a oprit. Dau cheie dar... nu porneste. Mai stau un pic, mai invirt de cheie, iar porneste. In fine, am descoperit tot eu problema. Era contactul. Mai precis un fir nu era bine infipt in soclul acela din "capul" contactului. Cind mi-au pus alarma, au umblat pe la fire si le-au "deranjat" de la locul lor. Verifica sa nu fie acelasi lucru dar din alte motive. Bafta!
  11. Din cite scrie presa, cheia acestei "afaceri" este tot in Romania. Inteleg ca la proces nu s-a prezentat ca martor din partea acuzarii decit medicul legist. Principalul martor al acuzarii - soferul de taxi - nu a vrut apara la proces. Nu comentez acum de ce. El zice ca nu i-au dat bani destui. Este o scuza de doi lei. Si aceasta in conditiile in care chiar procurorul american i-a solicitat personal sa apara in fata instantei. Nu au aparut nici pompierii de la descarcerare nici politistii de la fata locului, nici medicul de pe ambulanta. Asadar juratii nu au avut cum sa-l scoata vinovat pe american din moment ce din punctul lor de vedere si asa cum a reiesit din tot procesul, nu au fost martori care sa ateste ca T.P. s-ar fi aflat in masina. Ca sunt licurici mari sau mici, ca vor ei sa domine lumea, ca ne plac sau nu ne plac, nu americanii sau Bush l-au achitat pe sergent, ci tot romanasul nostru l-a "scos".
  12. eugenbonta@, nu vreau sa-ti influentez decizia finala. Dar sa-ti povestesc ce mi s-a intimplat mie, iar tu o sa tragi concluziile. Aveam acum citiva ani un Opel Kadett. Intr-o zi treceam prin Onesti (Bacau) si mergind in spatele unui camion am luat o groapa din plin cu roata stinga - fata (n-am vazut la timp groapa). Lonjeronul s-a rupt intr-un asemenea hal incit a iesit planetara din cutie si roata avea un unghi ciudat, oricum nu mai avea "alinierea" initiala. Atunci o cam bagasem pe mineca, fiind intr-un oras necunoscut, cu masina avariata grav, incepuse sa curga si uleiul din cutie... Mi-am amintit ca am o cunostinta in zona si am intrebat-o ce sa fac (la telefon). A venit si m-a remorcat (masina mergea naspa, dar incetul cu incetul am deplasat-o) pina la un service, undeva pe centura orasului. Acolo am avut bafta de un tinichigiu care, cum m-a vazut a si zis: "Lonjeronul, nu-i asa? Uite am si eu masina ca a dumneavoastra si am ramas odata in drum cu ambele lonjeroane rupte deodata. Asta-i boala marcii Opel." " Bine, zic, mai am o speranta sa plec din oras cu masina? (l-am intrebat)" " Lasati-o aici si miine o aveti reparata" M-am cazat la un hotel si a doua zi m-am dus la service. Masina era pe rotile ei gata de drum. Bonus, omul mai reglase pe ici pe colo aprindere, schimbase "luleaua" de la distribuitor, si alte mici reglaje. M-am uitat la ea si nu-mi venea sa cred. I-am zis: " N-o sa se mai rupa pina ajung acasa?" "Domnule, ce-am facut eu n-o sa se rupa in veci. Nu v-am spus ca masina aia de colo e a mea si-am avut ambele lonjeroane rupe?" "Si ce i-ati facut?" " Am refacut lonjeronul din tabla de 1 sau 1,5 (nu mai tin minte sunt vreo 3-4 ani de atunci), am sudat cum am stiut eu si garantez ca-i pe viata." m-am uitat si eu pe dedesupt si intr-adevar nu se cunostea nimic. Ca si cum nu s-ar fi umblat niciodata. Numai daca te uitai atent vedeai ca firul de sudura nu urmareste chiar aceeasi linie ca la celalat lonjeron original. Am mai mers cu Opelul pina acum un an jumate (cind mi-am luat Cielo) si iti spun ca am mers cu el si prin gropi si cu viteza si cu lonjeronul n-au fost probleme. In plus, toate reglajele la roata au fost bune, dovada fiind faptul ca nu a uzat anvelopa aiurea, iar daca lasai liber volanul, "tinea drumul" fara probleme, deci omul reglase si roata de la lonjeronul cu pricina. Concluziile, asadar, le tragi tu din povestea asta. Si cu ce au mai postat si altii inaintea mea, sper ca o s-o scoti la capat pina la urma. Succes!
  13. @Vaxxi, ai dreptate, este si logic sa fie asa, cum am mai spus, daca depasesti o masina cu gabarit depasit, regulamentar (pe linie intrerupta), presupunind ca nu vezi unde se termina linia intrerupta, ca faci, nu te mai retragi pe banda ta ca-i linie continua?
  14. Cum am scapat eu de o amenda nemeritata: Luni 7 noiembrie a.c. intre Bacau si Onesti, in prima localitate dupa Bacau - Magura. In acest sat incep serpentinele care urca pe dealul Magura. Cine cunoaste drumul stie ca daca prinzi un camion sau o masina lenta pe aceasta portiune de drum, nu mai poti depasi pina la popasul Magura din virful dealului in unele zile cu trafic mai aglomerat. Cum intri in Magura drumul este marcat cu linie continua pina aproape la iesirea din sat spre Onesti. Treci de fabrica Faber, se face o curba la stinga, dupa curba este o portiune cu linie intrerupta pentru sensul de mers spre Onesti. Este scurta, de vreo 20-30 de metri, dar este. Mergeam in spatele unei Dacii care mergea ca vai de mama ei, vad linia intrerupta, depasesc, (drumul e in rampa), in virful dealului, aproape de iesirea din sat, apare politistul care statea la agatament. Face semn, ma opresc, il opreste si pe ala cu Dacia. Dialog (redat cit se poate de exact): Politistul: - Buna ziua, agent Cutarescu sunt, v-am oprit pentru depasire in raza indicatorului "depasirea interzisa", va rog sa prezentati actele. Eu: - (nu m-am asteptat la asa o faza) Nu-mi venea sa cred. Ii dau actele, incui masina si ma duc pe jos sa mai vad o data portiunea de drum cu pricina. Ma intorc inapoi la politist, si-i zic: Eu: - Dumneata completeaza procesul verbal cum vrei, ca eu am sa iau aparatul de fotografiat din portbagaj (chiar il aveam), ca sa fac niste poze. Politistul - fiti atenti - ii da drumul celui cu Dacia (oprit pe post de martor) in timp ce eu umblam in portbagaj dupa aparat. Chiar ma enervasem. Eu: - O sa fac niste poze pentru ca este curat abuz ce se intimpla. Unde vezi dumneata linie continua, cind se vede foarte clar ca este intrerupta, deci am avut dreptul sa depasesc. Politistul ("genial"): - Da dar ati revenit pe sensul de mers pe linie continua. Eu: - Pai cum domnule, depasirea se ia in consideratie la inceput, cind executi manevra, nu la revenire. (Ma enervasem mai tare). Daca depaseam un tir de 20 de metri, cum era? Ma duc sa fac poze! Politistul (mieros): - Dar stati un pic domnule, am zis eu ca va sanctionez? Noi suntem pe traseu si pentru prevenire... De asta v-am oprit, ca v-am vazut mergind cu viteza... stiti, pe serpentinele astea...Depasirile asa in scurt... (schimbase placa - incredibil) Eu: - Pai ati spus mai inainte ca am depasit in raza de actiune a semnului "depasirea interzisa". Politistul: - Eu? Nu domnule, preventiv v-am oprit, poftiti actele, nu-i nici o problema. Va vad cam nervos, calmati-va ... etc, etc. Ce parere aveti? In astfel de cazuri te simti ca si cum ai intra intr-un magazin si un politist te-ar lua de mineca ca pe un hot fara sa faci nimic, numai pentru faptul ca te uitai si tu prin magazin. Ce s-ar fi intimplat daca nu amenintam cu fotografiatul? Probabil ca mi-ar fi dat amenda, ala cu Dacia de frica (ca avea un cazan) semna ca asa a fost. Sau mi-ar fi dat de inteles ca merge si cu o atentie si tot asa... Aparatul foto m-a "salvat" .
  15. @Viper, te-am inteles perfect. Nu este vina ta (departe de mine gindul asta). Stiu si eu cit de greu se face un ban cinstit in tara asta. Si eu am cintarit bine daca sa-mi iau un Cielo Exe sau Std. chiar daca diferenta nu este chiar asa de mare. Daca colegul meu nu primea amenda respectiva nici prin cap nu-mi trecea sa rascolesc legi, regulamente si sa ma "lupt" pe forumul Daewoo Club, sa fiu jignit... Dar in situatia lui pot fi eu. Si e bine sa stiu si eu cum "o dau" cu politia in caz ca... @Kaloman, sunt de acord cu ce ai scris in postul de mai sus.
 

×
×
  • Create New...