Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Radio La Matiz Prost Conceput

Recommended Posts

Am mai calatorit prin tara cu masina si m-a saturat sa aflu ca posturile de radio au frecventele pare dupa virgula, adica 101,4 de exemplu. Iar super radioul meu de pe Matiz nu poate sa prina aceasta frecventa... el stie doar de 101,3 sau 101,5 #-o si e clar ca nu pot sa ascult acel post...

Si nu stiu cum se intampla ca eu ascult Europa FM si in multe orase frecventa lor se tremina in numar par.

Cine naiba a conceput acest radio? Ma dispera. Ati trecut si voi prin asta? Sau exista vreo solutie? Multe aparate radio cauta cu precizie pana la a doua zecimala, iar rahatul asta are precizie de o zecimala, dar sa fie impara :wallbanger:

Share this post


Link to post

mey, nu stiu cum e la cel de pe matiz dar:

cand mi-am luat mp3 playerul alpine la fel facea pe radio. am citit manualul si exista o setare prin care il treci in modul EU (default este US) si apar 2 cifre dupa virgula si nu mai sare din impar in impar.

 

hope it helps.

Share this post


Link to post

S-a mai scris pe aici. Fii atent cum se rezolva: scoti borna de la baterie si dupa aia o bagi la loc. Prima data te intreaba: af=? sau ceva asemanator. In momentul ala tu introduci 2 (care inseamna europa). Daca introduci orice altceva va trebui sa scoti borna din nou si sa apesi 2. Dupa asta introduci si codul si o sa iti mearga cum trebuie. Radioul nu are nimic, doar e setat gresit.

Edited by Zmeu

Share this post


Link to post

Lasa-ma sa ghicesc codul casetofonului tau incepe cu 1? Eu prima data nu m-am prins care-i faza cu acel AF, cand mi-a venit masina mi-a gat cartonasul cu codul si planiglobul pe spate, si am zis mama ce frumos au colorat astia planiglobul si nu am remarcat cifrele, de fapt le-am remarcat dar nu le-am gasit semnificatia (in carte nu scrie nimic de AF).

La mine codul incepand cu 1, l-am bagat si la AF si a inceput sa sara din 2 in 2 la ultima cifra. Am mai facut o incercare (fara sa ma prind intre timp de AF), si am apasat la misto 3 parca, si a inceput sa sara din 1 in 1. Dar stiam ca inainte de faza cu bateria mergea si din 0.5 in 0.5 (e un mic 50 in colt). Si am bagat la AF 2 si am obtinut din nou ce trebuie.

Share this post


Link to post
Fii atent cum se rezolva: scoti borna de la baterie si dupa aia o bagi la loc.

De ce trebuie sa umbli la borna bateriei ? Nu e mai simplu sa scoti sigurantza de 40A ?

Share this post


Link to post

Pentru maniaci exista si alte 2 sigurante sub bord, care ATENTIE trebuie scoase amandoua, nu merg scoase pe rand, daca vreti sa nu se piarda ceasul. Parca scrie pe capac, sunt 2 marcate cu Auto, F5 si F10 daca mai tin bine minte.

Share this post


Link to post
De ce trebuie sa umbli la borna bateriei ? Nu e mai simplu sa scoti sigurantza de 40A ?

E mai simplu, dar eu cum nu stiu care siguranta e... si nu am mai calcat in Matiz de vreo 3 luni... drumul stiut e cel mai scurt.

Share this post


Link to post

Acolo, sub bord, sa se bage piticaniile sudcoreene care au avut mintiile asa de inguste sa plaseze cutia aceea de sigurantze. Sigurantza de 40A din cutia de la motor este sigurantza principala, din ea rezolvi orice problema.

Share this post


Link to post

Ce-i drept trebuie sa faci o mica echilibristica la prima scoatere a capacului (eu recunosc ca am bagat capul sub bord), dar dupa aia merge mult mai simplu. Nu vream sa resetez ceasul, si am zis ca pot sa-l resetez si asa. Dar mi-a luat ceva sa ma prind ca trebuie scoase amandoua, ca eu le scoteam pe rand.

Share this post


Link to post

In cazul tau asa este, dar am o solutie urmata de mine: n-am mai pus capacul ala la loc si cand se mai arde o sigurantza de la radio (am patit-o de 3x), bag doar mana si merg pe pipaite cu schema capacului in mana. Prima data, la cam 1000 km, nu stiam de cutia aceea, iar in srvice, la garantie, am asteptat vreo ora pana s-a eliberat singurul om care incapea sub bord (1,5 m si 40kg). Desi toata lumea stia de sigurantza, nu a indraznit nici unul sa se bage acolo. A doua oara am rugat un copil din bloc sa se bage si sa scoata capacul.

 

Apropo, profit de acest topic sa pun o intrebare: daca las pornit radioul la volumul obisnuit de ascultare cand iau contactul de la cheie, la urmatoarea pornire din cheie radioul are un volum foarte mare, desi nu se umbla la potentiometru, motiv pentru care s-au ars sigurantele de 3x. N-am inteles acest compotament, poate ma lamureste cineva.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Domnu' cserogaby, va rog, daca ati rez pb sa puneti o mica caoncluzie aici pt ca "the man in charge" sa poate inchide topicul, sa nu ne umplem de offtopicuri despre "cum schimb eu o siguranta". Pt userii noi le va fi greu sa caute pb cu pricina prin noianul de offtopicuri.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

tolin_afc, exista un volum prestabilit pentru un astfel de start. Eu asa am.

Share this post


Link to post

Va multumesc frumos dragi prieteni, am rezolvat problema si acum radioul merge din 0.05 in 0.05 :) >-

 

Nu am avut cheie ca sa scot borna de la baterie, asa ca m-am bagat sub bord :D ; astia sunt nebuni unde au palmat cutia aia de sigurante. am reusit si am scos siguranta de la audio, dar nu stiam pe care mai trebuie sa o scot si nu s-a resetat cas-ul. Asa ca am scos din cutia de sub capota siguranta de 40A si totul a fost OK.

Am introdus la AF valoarea 2 si apoi codul... care intradevar incepe cu 1 si de asta eram pe sistemul US sau ce o fi ala.

 

Deci topicul poate fi inchis... mii de multumiri (you are life savers :mrgreen: )

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...