Jump to content

tclau

Membru
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

2 Followers

About tclau

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 04/19/1976

Profile Information

  • Location
    Targu Mures
  • Din
    Tg MS
  • Auto
    daewoo
  • Model
    matiz
  • An
    2008
  • Nr. Inmatr.
    na
  1. Asa ma gandeam si eu, dar ... am cerut parerea unor "specialisti" (cu ghilimele sau fara?) la 4 "vulcanizari" (a se citi in mod special punctul/raspunsul 2): 1. trebuie pusa janta pe masina ca sa vada daca se potriveste + nu se recomanda shopingul pe internet 2. daca gaura la prezoane e deplasata cu 2mm (enorm as zice eu) atunci se rupe prezonu' 3. anvelopa va sta trapezoidal 4. cum vrea clientul, dar se recomanda jantele de origine. De ce am impresia ca optimul (in acest caz, pentru aceste anvelope) e 5", nu 4,5" sau 5,5"? ... Uneori am impresia ca presiunea e prea mica, sa fie din cauza "width rim"-ului prea mic (la cele stock)? Daca e asa, cu jantele de 5,5" o sa am impresia ca presiunea e prea mare... probabil. ps. Am evitat sa le sugerez raspunsul corect (ca producatorul anvelopei permite janta de 5,5") pentru a evita un raspuns automat (pe placul clientului) + am presupus/sperat ca au vreun catalog/ceva care sa le/ne spuna combinatiile posibile. ps2. Problema identica cu a lui vidax - cumparat astazi 2 capacele (ultimele) de roata cu 10ron/buc. Am uitat sa intreb de dopul de la masca de sub parbriz... "disparut" fara urma si el.
  2. Sunt date fara nicio noima dpdv estetic (pozitionare gauri fata de "spite") sau tehnic (nu se respecta 4x114.3)?
  3. Sunt sigur ca mai da in gropi. Probabil ca voi medita (vezi mai jos) o vreme daca merita sau nu (am vreme pana la primavara). Nu neg informatiile tale, dar am gasit si pareri pozitive. Avand in vedere ca ea in principiu nu circula cu viteza mare (70-80, maxim 90 in afara loc.; i-am si zis ca de multe ori incurca traficul ceea ce e deranjant & posibil periculos) si nici nu face drumuri lungi (pe langa casa, maxim 50km, 99,99%; in ultimul an a facut 6-7kkm), poate jantele nu vor fi supuse la socuri excesive (ok, o bordura o poate lua si in oras la viteza mica). Multumesc pentru raspuns.
  4. Gusturile nu se discuta... sotiei ii plac (inca nu vreau sa o schimb - ma refer la sotie, nu la jante), cel putin din poze... (ea umbla cu masina; cand o dau o dau cu tot cu masina ). ps. Si mie imi plac... Calitatea (era de discutat dupa chestiile tehnice/legale) ... si de rial auzisem ca-s slabe... dar dupa 3 ani, eu zic ca-s ok (rial). Pret: Am intrebat la un magazin de piese daewoo, pretul e de 170-180ron (nu mai stiu exact) => 680ron fata de 850ron (aliaj). Oricum, nu mai au - e cererea mare (mi-a confirmat ca "se cauta"... de unde si "pretul") Ok. Am mai gasit o varianta (nu mi s-a confirmat stocul): www.autodaewoo.ro (105 sau 165 ron - nu stiu deosebirea dintre ele - numai producator sau/si calitate?) @argon Asa-i, pe varianta asta ies pe la 480ron (cu transport). Nu ma intereseaza tuningul & alte chestii. Numai compatibilitatea tehnica (& legalitatea) + sa nu schimb si anvelopele (de vara). Multumesc pentru raspuns update: Am gasit un fisier pdf (www.conti-online.com/generator/www/es/es/continental/automovil/temas/consejos/databook_es.pdf) 2010 · 2011 Technical Databook - Continental La pag. 42 apare anvelopa stock de la matiz 155/65-r13, iar valorile "Permitted rims" sunt 4,50B; 5,00B; 5,50B, cu mentiunea "Instead of B-rims, J- and JK-rims may also be used." Deci e ok. Multumesc de ajutor @argon
  5. Am gasit urmatorul tip de janta de aluminiu pentru matiz (nu stiu nimic de calitatea lor, dar ma intereseaza in primul rand daca sunt "compatibile") http://www.alfaromtrans.ro/index.php?target=products&product_id=688 Pe http://www.anvelope-jante-online.ro/janta-64.html am gasit ca sunt 5,5Jx13 fata de 4,5Jx13 cat sunt alea stock (in plus, ET 35 fata de 45 stock). Intrebare: merge sa pun anvelopele stock (155/65/r13) pe 5,5Jx13 sau nu? 1. Pe http://www.alloywheels.com/tyrecalc.asp la "Rim Width Calculator" am gasit ca pentru 155/65/r13 merg jante intre 4,5J-6J 2. Pe http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator la "Tyre Width Equivalency Table" am gasit ca pentru jante de 5,5J grosimea minima a anvelopei este 165mm (optim intre 175-185mm) ps. Diferenta de pret intre 4 jante tabla/aliaj e ~170ron, deci ar merita un upgrade pentru anvelopele de vara... Multumesc pentru ajutor.
  6. Pentru ca subiectul, pentru mine, prezinta interes minim... cerusem o sursa buna de documentare, adica scurta si cuprinzatoare. Nu stiu cati senzori sunt pe motor, care e rolul/rolurile lor exact si nici nu ma intereseaza. Daca m-ar interesa ... as putea lejer sa ma lamuresc, nu e necesar sa ma trimiteti la liceu si nici sa-mi dati meditatii online (nici nu stiu cat luati pentru o lectie, dar lucruri de genul debit - ati uitat sa-mi explicati debitul masic, iar litrul se prescurteaza "l" nu "L" - presupun ca si fiul meu de 4+ ani mi-i le poate explica). Fara sa ma laud, tot ce e posibil (nu va cunosc) d-le Tolin ca nivelul de teorie matematica/fizica sa fie superior... deci va rog nu-mi explicati cum e cu "instantaneea"... Deci, daca cineva imi spunea... nu ai debitmetru (si de-aia nu poti aprecia corect valoarea consumului "instantaneu") intelegeam si gata. Dar vad ca odata e bine sa ai debitmetru ca apoi el sa fie irelevant. Si nu ma luati cu teoria chibritului ... ca o stiu. Eu intrebam... in situatia in care acest "debit... contextual si irepetabil" este mentinut cvasiconstant (intr-un ipotetic context cvasiconstant)... se poate face o apreciere a consumului sau nu? Ca altfel nu inteleg de ce ii mai chinuie talentul pe unii care fac software in acest scop... Multumesc mult pentru timpul acordat, dar data viitoare va rog sa ma ignorati... in momentul in care subiectul va prezenta un interes minimal voi apela la goagal. O sa incerc sa ma opresc cu acest reply (rog colegii de forum sa nu mai faca trimiteri la ce am scris).
  7. Scuze ... nu eu am introdus notiunea de "consum instantaneu" si nici nu am dat o definitie eronata. Altfel, sunt curios de unde presupunerea ca fac raportul la timp. Instantaneu inseamna ... "la un moment dat" ... nu "raportat la unitatea de timp". De ce sa raportez 100.000 m (100km) la 25m? Pentru ca presupunand ca eroarea "instantanee" (hehehe) e constant, eroarea totala e obtinuta prin inmultirea acesteia cu factorul respectiv... ok, dar de ce 1 secunda? ... ca eu nu pot sa-mi tin picioru drept fix mai mult de 0.01s (cu amanta in dreapta). Daca ma trimiteti la liceu... eu merg, dar trebuie sa dau si bacu'? Ca pe tampiti nu-i inscriu la examen... Multumesc pentru explicatii si ma scuzati. Promit ca nu va mai deranjez. Si ... o sa le spun si celor de la peco ca eu unul nu mai platesc decat daca iau cu cisterna... hotiii...
  8. Dupa cate stiu eu hobd-ul free nici nu calculeaza/afiseaza in frana de motor... Intr-un anumit regim constant (drum orizontal, viteza constanta, vant spate/fata constant, greutate picior drept constant, amanta din dreapta isi mentine silueta + se abtine de la lucruri necurate in masina pentru a nu modifica dinamica masinii, etc.) pot obtine un consum instantaneu intr-o limita acceptabila? Si ca sa nu mai vorbesc prostii... o sursa buna de documentare, pe undeva? Multumesc ps. Nu ma trimiteti la politehnica...
  9. Pai... la eroare mai mare (de sa zicem 20%) mai bine dau cu zarul, fie el si unul masluit. Incercarea nr. 2: 39km (cu pauza la jumate), 46km/h (medie), 6.8l/100km (mediu) ps. Incerc sa-mi conving nevasta sa-i fac plinu'... sa verific consumu' (surprinzator, la ultimul plin si-o resetat jurnalierul - nu stie de ce dar o facut-o )). Daca se lasa greu o sa aplic metoda de la gol la gol...
  10. Nu ma intereseaza un consum superexact, ci unul orientativ. Presupun ca acei 7.4l/100km nu pot fi 4l/100km sau 10l/100km. Ca de fapt sunt 7l/100km sau 8l/100km, asta e. Ramane de comparat cifra obtinuta (valoarea medie, nu valoarea instantanee) cu o alta metoda. offtopic. La logan dci (ok, nu e cu MAP) alimentez (99% cu plin, pana la al doilea click) cam cand mai am doua liniute (~15l ramasi) ... curios lucru, hobd mi-a aratat acelasi consum mediu (obtinut pe o distanta de 40km) cu cel obtinut prin metoda plin-plin (despre care am inteles ca nu-i prea corecta, dar la mine rezultatele se auto-valideaza prin repetarea lor pe intervale de timp/distanta mari). ontopic. Deci, pot sa am pretentii o valoare (medie) cu o eroare de 10%? Daca valoarea medie are o precizie acceptabila, presupun ca pe plaje mari (in regimuri constante) valorile furnizate de hobd au o precizie de asemenea acceptabila. offtopic. Cred ca sunt pe alt topic, nu?
  11. Dupa un hard reset impus la ipaq am reinstalat obdgauge si hobd ... mie imi merg bine cu matizelu'... conectare fara probleme (stabila) ipaq-interfata obd (elm327 pe bluetooth). Printre altele, hobd imi da pe 5,6km cu viteza medie de 30km/h un consum de 7.4l/100km (m-am invartit putin in jurul caminului conjugal).
  12. Nu ipaq-ul trebuie sa faca doua conexiuni... exita doua conexiuni bluetooth (carkit-telefon + ipaq-interfataOBD)... De exemplu, cu "carkit-telefon" + "ipaq-gps" nu am (avut) probleme. Stiam ca nu merge "ipaq-interfataOBD"+"ipaq-GPS" (am numai un port serial pe ipaq - de fapt doua, unul "in" si altul "out"). De aceea am zis ca interfata e (cel putin) "mai pretentioasa" si daca sunt alte conexiuni bluetooth probabil ca nu o sa mearga (o fi mergand la un baudrate mai mic, nu am facut teste in forta).
  13. Versiunea 0.9.8 (ultima). Eu a trebuit sa "anulez" carkit-ul/handsfree-ul bluetooth (pe ambele masini), altfel pierdeam legatura interfata-ipaq in cateva secunde. Se pare ca interfata pe bluetooth nu suporta alte conexiuni bluetooth in zona (interferente) [sau e de la hardware-ul/bluetooth stack-ul/OS-ul ipaq-ului (antic, wm2003se)]. Sa fie ceva asemanator? Cu alte softuri ati reusit (sa aveti o legatura)? ps. Motorul trebuie sa fie pornit (cam naspa sa fac teste de setari/soft cu motorul pornit in fata blocului - pare ca ma da nevasta de acasa )
  14. Cu "OBD Gauge" (Pocket PC) imi arata "Intake air pressure" (intre 96-98 kPa), iar cu "OBD 2007" (evaluare full 7 zile, Pocket PC) imi da "Fuel Rail Pressure" (3301.1, nu stiu unitatea de masura!?). Cu hobd am reusit sa vad consumul la logan (dci). La matiz inca nu (fara insistente)... si la citirea pe diagonala a forumului am impresia ca nici nu o sa reusesc. Sau se poate? Am raspuns? Daca mai e ceva ... astept intrebari/cereri. ps. Nu am windows pe laptop (si nici nu vreau) ca sa incerc alte programe. Evident ... sunt novice in alde obd2. Deocamdata, am avut o "pasarica" ... sa vad daca sunt ceva erori + consumul in diferite regimuri (normale; la logan/matiz). Mai departe, mai vedem ... daca avem timp.
  15. hobdrive/hobd e cam tot pe acolo (varianta gratuita sau nu). L-am incercat (softul) cu un elm327 bluetooth (www/Craiova) + hp ipaq si... e ok da' nu-mi arata consumul. Nici nu am avut nici nu stiu cat timp... si masina la dispozitie (matizu' ii folosit de sotia). La logan dci a mers cu rezultate surprinzatoare pentru mine. ps. hobdrive e ok si, pentru cine-l foloseste in mod usual, merita cumparat.
 

×
×
  • Create New...