Jump to content

 


Photo
* * * * * 2 votes

Ulei - Motor


  • Please log in to reply
1977 replies to this topic

#1 valy

valy

    Forumist

  • Membru
  • 87 posts
  • Auto:Cielo Executive 1.5...renault megane II

Posted 22 May 2005 - 10:27

E normal ca dupa 1000 (aproximativ,,,dar cred ca mai putin)de KM parcursi cu uleiul Castrol 5W40,de la schimbare, deja sa inceapa sa se innegreasca nu rau o tenta mica...!!!!!..Mersi

#2 BAD_MF

BAD_MF

    Forumist

  • Membru
  • 596 posts
  • Din:IASI
  • Auto:Seat
  • Model:LEON FR
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:IS-XX-COD

Posted 22 May 2005 - 10:30

Pey nu e asa normal. Eu am mers odata tot cu castrol vreo 14 000 km..si inca mai mergea un pic. NU stiu poate s-a adunat mal, ca se mai intampla..incearca la urmatorul schimb sa iti iei o solutie de curatat motorul, e vreo 100k se toarna la ulei se lasa motorul pornit vreo 15 min si apoi se da jos cu tot cu ulei. BAFTA

#3 valy

valy

    Forumist

  • Membru
  • 87 posts
  • Auto:Cielo Executive 1.5...renault megane II

Posted 22 May 2005 - 10:52

deci nu e negru negru are o tenta mica...mam gandit la o chestie sa dau baia jos si sa o curat bine,ca fac pariu ca in ea e numai mazga,si am vb cu un mecanic si mia zis ca poate sa fie si din cauza ca asta a fost primul schimb cu castrol...oare?masina are 70miiikm sau sa fie de la aditivul care lam bagat cand am facut schimbul?

#4 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 22 May 2005 - 10:55

Ce fel de aditiv si cine te-a sfatuit sa pui aditiv in motor la 70k km?

#5 Alezz

Alezz

    Membru Pufos

  • Membru
  • 2493 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Dacia
  • Model:Cielo/Sandero
  • An:2005/2010
  • Nr. Inmatr.:334GTR/335GTR

Posted 22 May 2005 - 10:55

Ai mai folosit vreodata ulei BP pt motor???

#6 aztec

aztec

    Carturar Daewoo

  • Gold Member
  • 1397 posts
  • Din:Bucuresti/Dr.Tab.
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SL
  • An:1999

Posted 22 May 2005 - 11:25

eu zic ca este chiar NORMAL, inseamna ca este bun si curata depunerile din motor, seci are substantele alea detergente ce spala pistonul..
nu va mai speriati asa...

#7 valy

valy

    Forumist

  • Membru
  • 87 posts
  • Auto:Cielo Executive 1.5...renault megane II

Posted 22 May 2005 - 21:26

...nu e asa de negru cum credeti voi,numai are culoarea aia de ulei nou ..are o mica tenta...am deschis topicul ca mi sa parut un pic ciudat ca dupa 1mie km de la schimb sa se intample asta...
...cred ca o sa mai merg vreo 2000 cu el si o sal schimb din nou si o sa-i pun pe baieti sa-mi dea si baia jos sa o curete bine de tot...cu solutie din aia de curatat nu ma incanta sai bag ca am inteles ca in timp scurt iti arde nu stiu ce garnitura...


oricum mersi pt sfaturi...

#8 BogdanG

BogdanG

    G_A_Z_A_R

  • Membru
  • 3180 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VOLVO
  • Model:XC70
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B16VAH

Posted 23 May 2005 - 22:57

Este normal sa se schimbe culoare dar nu foarte inchis ,la fel e si la mine dupa 10.000km arata la fel ca dupa 1000km ,si eu m-am speriat pt ca eram obisnuit cu dieselul care se inegreste dupa 10metri dar am aflat ca e de la uleiul vechi care mai ramine in motor cel putin 300g .

Parerea mea este sa il lasi asa si sa urmaresti cu atentie evolutia motorului ,zgomote ,incalzire etc .

#9 Mike1

Mike1

    Forumist

  • Membru
  • 586 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volvo / Chevrolet
  • Model:S80 T6 / Spark LS AT
  • An:2001/2008

Posted 24 May 2005 - 11:26

Subscriu si eu la ceea ce afirma BogdanG. Eventual ar fi o idee de urmarit compozitia si culoare uleiului odata la 2 sapt. in diverse stadii de functionare ale motorului(rece, cald, la cateva ore dupa oprire) :happywave:

#10 BogdanG

BogdanG

    G_A_Z_A_R

  • Membru
  • 3180 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VOLVO
  • Model:XC70
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B16VAH

Posted 24 May 2005 - 13:07

Eu dupa ce am schimbat uleiul +filtru si am pus ARAL ,inainte a fost Daewoo 5w ,am zis ca trebuie sa fie ok iar dupa un drum de 2000km am verificat nivelul si am observat ca uleiul este la fel la culoare ca cel daewoo ,am fugit la mecanicul meu care mi-a explicat ca e normal sa fie asa pt ca nu am spalat motorul in interior si a ramas ulei vechi pt ca nu se scurge tot ,i-am zis sa schimbam iar uleiul si sa spalam motorul si mi-a zis ca el nu recomanda asa ceva si nu face asa ceva si mi-a recomandat sa ma duc la doctor ca am o obsesie ,masina e un fier etc etc :spumelagura: .

#11 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 24 May 2005 - 13:55

Uleiurile moderne au o componenta detergent pentru spalarea motorului de reziduri, nu numai de la uleiul vechi. Din acest motiv se inchide la culoare dupa o suma de km, asa ca trebuie sa ne ingrijoram doar daca uleiul nu schimba culoare, in afara cazului ca motorul este la primele schimburi. Daca schimburile s-au facut la timp si s-a folosit ulei valabil, atunci nu sunt necesare spalaturi la motor. Doar daca se schimba felul uleiului, adica se trece de la mineral la sintetic sau invers / daca masina este la a N-a mana si nu stim ce au pus in motor userii anteriori.

#12 Mike1

Mike1

    Forumist

  • Membru
  • 586 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volvo / Chevrolet
  • Model:S80 T6 / Spark LS AT
  • An:2001/2008

Posted 24 May 2005 - 14:11

@tolin_afc
Intr-adevar niste observatii foarte pertinente. Dar vis-a-vis de spalatul motorului:
masina mea a beneficiat de la bun inceput numai de ulei Valv 5W-40 pana acum la aproape 90k km, dar undeva pe la 40k un schimb a constat intr-un ulei 15w tot Valvoline, ce-i drept a fost schimbat dupa 5k si s-a revenit la 5W-40.
Credeti ca poate constitui o problema pt motor acest lucru? :-?

Edited by Mike1, 24 May 2005 - 14:12.


#13 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 24 May 2005 - 14:17

@Mike1 > Cred ca s-a spalat pana acum.
Am mai uitat un caz important: cand motorul a zacut nepornit o perioada mare de timp si uleiul din el si-a pierdut toate calitatile.

#14 Mike1

Mike1

    Forumist

  • Membru
  • 586 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Volvo / Chevrolet
  • Model:S80 T6 / Spark LS AT
  • An:2001/2008

Posted 24 May 2005 - 14:24

Din fericire la mine cel mai mult a stat nepornita max o saptamana si :offtopic: niciodata nu plec cu motorul rece s-au sal forjez aiurea si la extreme de turatie, fapt pt care are un sound ca atunci cand era nou( mai putin cand este rece si accelerez usor peste turatia data de soc cand parca se aude o mica bataie a tachetilor, dar am obs ca multe motoare prezinta aceasta bataie chiar mai accentuata si la cald)

#15 BogdanG

BogdanG

    G_A_Z_A_R

  • Membru
  • 3180 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VOLVO
  • Model:XC70
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B16VAH

Posted 25 May 2005 - 22:38

Multe motoare da dar de cielo ,la cele mai mari de 1,5 L nu mai face asa dar ai alte neajunsuri :mda:

#16 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 26 May 2005 - 01:19

E normal sa apara tot felul de batai si zgomote cu uleiuri de genul 10-15-20W xx.

#17 BogdanG

BogdanG

    G_A_Z_A_R

  • Membru
  • 3180 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VOLVO
  • Model:XC70
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B16VAH

Posted 26 May 2005 - 02:02

Eu am 10w40 ARAL si nu bate nimic ,oricum am rezolvat toate pierderile de ulei ,adica nu am mai vazut scapari de ulei pe nicaieri .

#18 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 26 May 2005 - 07:19

Eu la Espero aveam un nemerrnic de tachet care batea la pornirile la rece ( vreo 3 sec) . Mecanicul m-a tot frecat la creier sa-l las asa ca n-are nimic .
Odata am lasat-o 5 zile nepornita si s-a amorsat tachetul ala in vreo 10 min....
Si am constat ca altceva e sa ai masina de noua . Daca as fi avut espero de nou nu batea nici un tachet de la 150.000 , cum mi s-a intamplat .

#19 BogdanG

BogdanG

    G_A_Z_A_R

  • Membru
  • 3180 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VOLVO
  • Model:XC70
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B16VAH

Posted 26 May 2005 - 08:04

Deci pina la urma uleiul e important ,eu oricum am mare grija sa-l schimb la 10.000 km si sa completez daca e cazul ,am foarte mare grija de masinutza asta si sper sa ma tina cit mai mult ca nu mai vreau sa mai trec prea curind prin ce am trecut cind am facut actele ca ma internez la 9(spitalul noua) .

#20 valy

valy

    Forumist

  • Membru
  • 87 posts
  • Auto:Cielo Executive 1.5...renault megane II

Posted 26 May 2005 - 08:52

nu ma-m speriat foarte tare...ma-m gandit ca ar fi pe undeva normal tinand cont ca pana acum a mers cu Daewoo(cred nu stiu ce a bagat tata)si eu ultimul schimb iam bagat Castrolul care are substantele alea care curata motorul+ ca nam spalat motorul cu aditiv dinacela ptr curatare ca mia zis mecanicul meu care ma stie de ceva timp ca sar putea sa-mi arda nu stiu ce garnitura,si a turnat ulei pe sus si dupa aceea il scurgea a facut operatiunea asta de vreo 3-4 ori...singura chestie care am facuto si nu stiu daca e bine a fost ca lam lasat sami puna aditiv in ulei mia zis ca formeaza o pelicula si numai intervine uzura la pornire ca pana urca uleiul din baie dureaza un timp...acum...ce sa mai zic

Ce ma-m gandit eu sa mai merg vreo 200km cu el si sal schimb,si la schimbare sai dau si baia jos sa o curat de mazga aia care se formeaza ...fac bine?

Daca veniti diseara va uitati si voi ce culoare are...si va dati cu parerea...




2 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Google (2)