Leutzu Posted December 20, 2005 Ticozaurul meu nu mai baga suficienta caldura in masina, ce este de facut? Share this post Link to post
AAdorjan Posted December 20, 2005 In oras sau afara la viteza constanta? La mine a fost varianta a doua si am inlocuit termostatul si acum merge ok. Share this post Link to post
dreaQ Posted December 20, 2005 Pentru ca am relativ putin pana la serviciu am bagat un carton la radiator ca sa se incalzeasca putin mai repede. Dar asta nu e solutia in cazul tau cred ca e o problema cu termostatul. Share this post Link to post
Senna Posted December 20, 2005 Temperatura lichidului de racire este in parametri? Dupa ce pornesti motorul la rece si parcurgi circa 1km, verifica daca furtunul superior dintre motor si radiator este rece, asta indicand ca termostatul este O.K. Odata eliminate aceste probabilitati inseamna ca radiatorul de incalzire e infundat sau sistemul de voleti de reglaj s-a defectat. Share this post Link to post
Leutzu Posted December 20, 2005 aaa, senna, multumesc de raspuns, o sa verifica furtumul ala. Ce pot sa spun este ca dimineata cand plec stau circa 5 minute in masina pana cand se incalzeste putin motorul si apoi plec. In momentul acela daca dau drumu la caldura, aerul bagat in masina este caldut. Ce pot sa spun este ca acum un an si ceva (iarna) mergeam cu geamul putin deschis, cu caldura pe prima treapta si nu muream de frin (ma refer cand fumez) acum...brrrr...deja fumez mai putin la volan. Share this post Link to post
Senna Posted December 20, 2005 Daca caloriferul e infundat se poate constata usor, trebuie reperate furturile acestui de tur si retur din compartimentul motor. Returul nu trebuie sa fie cu mult mai rece decat turul. Daca nu se simte la mana mare diferenta de temperatura atunci este probabil sa fie prea mult praf depus de voletii caloriferului. Share this post Link to post
Leutzu Posted December 21, 2005 Am verificat din nou, furtunul se incalzeste putin... Share this post Link to post
SORAN Posted December 21, 2005 Dupa cati km parcursi dupa pornirea motorului rece va creste acul peste zona rosie? Share this post Link to post
Leutzu Posted December 21, 2005 cred ca 3-4. ...daca nu mai multi, nu am stat sa ma uit. Share this post Link to post
Senna Posted December 22, 2005 La mine regimul termic normal este reprezentat prin acul indicator ajuns in dreptul inceputului de valuri de pe cadran. In grade ar veni circa 20. Cand stau in ambuteiaje si acul ajunge aproape de verticala (5-10 grade) porneste electroventilatorul si se linisteste. Am constatat ca masurarea nu este liniara. Am un termometru electronic cu afisaj al carei sonda este pusa pe un fir de circa 1.5 metri. Ma gandeam sa incerc sa plasez sonda in radiator si afisajul in habitaclu, sa pot face o conformitate intre indicatia ceasului de bord si temperatura reala a lichidului de racire. Share this post Link to post
SORAN Posted December 22, 2005 Tine senzorul ala la temperatura din radiator? Share this post Link to post
D.C.L. Posted December 23, 2005 Problema mea, apropo de incalzirea in Tico, este ca nu pot sa dezghet parbrizul. Imi ramane permanent inghetata o zona in forma de triunghi exact intre cele doua fante pe unde vine aerul cald. Unii mi-au spus ca asa patesc cei care au aer conditionat. E adevarat? E nasol pentru ca trebuie sa tin curentul de aer cald permanent orientat spre parbriz in loc sa fac mai multa caldura in masina. Am schimbat termostatul de curand, dar am constatat ca nu el era problema. Acul meu indicator de temperatura abia daca se salta peste linie dupa multi kilometri de rulaj. Ventilatorul nu porneste nici vara prea mult. Trag concluzia ca am un motor foarte "rece". Astept sa-mi dati si mie o solutie adecvata si cat mai simpla pentru problema mea. Nu-mi arde, acum iarna, de demontat-spalat calorifere. Sarbatori fericite tuturor! LA MULTI ANI! P.S. Am doua fire arse la dezaburizatorul din spate. Se mai poate face ceva (in afara de schimbarea geamului)? Share this post Link to post
ticodriver Posted December 23, 2005 In legatura cu motorul tau "rece" poti incerca pe perioada iernii sa pui un carton in fata radiatorului. Cu firele arse de la dezaburire, du-te la Autoglass pe Ferdinand (aproape de liceul Iulia Hasdeu) ca si pe mine tot ei m-au rezolvat. Share this post Link to post
Senna Posted December 23, 2005 Tine senzorul ala la temperatura din radiator? Da, tine, l-am testat in apa fiarta dar nu la mai mult de 95 de grade. L-as baga in apa clocotita sa vad cum afiseaza 100 de grade Share this post Link to post
tribunul Posted December 23, 2005 Oare sa fie de vina antigelul? Si mie imi baga acum mai putina caldura si vreau sa schimb antigelul, sunt curios daca e de vina antigelul. Share this post Link to post
SORAN Posted December 23, 2005 Antigelul nu are absolut nici o treaba, sau daca a avut degeaba il mai schimbi, in sensul ca daca a fost prost si s-a colmatat pe acolo degeaba pui unul bun. Share this post Link to post
alx Posted December 24, 2005 Domnilor, inainte de cinshpemii de teste faceti urmatorul test: Se baga mandea in masina, porneste motorul, da caldura pe rece (albastru), ventilator oprit si se lasa sa mearga pana la atingerea temperaturii optime (sa ziceam acul la 45 de grade fata de orizontala). In momentul dam drumul la caldura pe treapta 1. daca nu baga caldura, se trece la celelalte metode de diagnosticare... daca tot baga, inseamna ca totul este normal dar degajarea de caldura a motorului nu poate acoperi si racirea motorului prin radiator si cedarea de caldura la interior. Eu personal am patit asta cu al meu tico cand oprisem o noapte la un motel de pe un dn si dimineata plecand direct, fara sa-l las sa se incalzeasca, nici dupa 20 de km nu baga caldura. Am oprit si am stat cu motorul pornit 5 min dupa care baga caldura normal. Este un motor micut, n-ai ce-i face... Share this post Link to post
Senna Posted December 24, 2005 dimineata plecand direct, fara sa-l las sa se incalzeasca, nici dupa 20 de km nu baga caldura. Am oprit si am stat cu motorul pornit 5 min dupa care baga caldura normal. Este un motor micut, n-ai ce-i face... Daca termostatul este in stare buna motorul se incalzeste mai repede in mers decat pe loc, deoarece in mers arderile din motor sunt mai puternice decat in regim de relanti, chiar si accelerat. Eu unul nu suport sa astept mai mult de 1 minut sa se incalzeasca, prefer sa demarez usurel si sa rulez linstit minim 1 km. Pt cei carora configuratia drumului nu le permite un rulaj linistit (rampe, fortat intrarea pe un drum principal, graba etc) e de preferat sa astepte mai multe minute. Share this post Link to post
D.C.L. Posted December 27, 2005 La mine, cand se incalzeste motorul bine de tot, acul de la termometrul de pe bord se ridica abia cu 5-10 grade peste linie. Nici vorba sa ajunga la 45 de grade. Nici vara pe caldurile alea mari nu se ridica mult mai mult. Toata vara trecuta, daca am auzit de 2-3 ori electroventilatorul. Am constatat in schimb ca problema mea (aia cu triunghiul ala de parbriz ce nu se dezabureste niciodata) are leac, daca dupa ce se incalzeste motorul ca lumea, trec curentul de aer cald de pe parbriz in tot habitaclul. Eu vazand ca nu se dezaburesc geamurile, lasam aerul cald numai pe ele. Am vazut ca daca am dat drumul la aer cald peste tot, s-au dezaburit toate geamurile (mai putin cel din spate, unde nici dezaburizatorul nu prea ma mai ajuta). Eu sunt din provicie si nu cred sa ajung in Bucuresti asa curand. Nu stie cineva vreo metoda ,,casnica" pentru a drege firele intrerupte de la dezaburizator? Eu am incercat cu pilitura de fier in pasta de lipit si cu cositor, si nu a mers. cei de la Autoglass ce metoda au folosit? Sarbatori fericite si La multi ani tuturor! "> Share this post Link to post
adostar Posted December 27, 2005 la mine se incalzeste rapid. pornesc dimineata o las 2-3 min apoi plec la serv. dupa 2 semafoare deja se simte caldura. Acul de la termometru de bord de abia se ridica...nici vara cand este foarte cald nu se ridica prea mult. Share this post Link to post
SORAN Posted December 27, 2005 Pentru dezaburitor exista o singura solutie de reparat se gaseste in niste sticlute mici si este facuta de "3M". Costa parca vreo 30 RON. Share this post Link to post
ciprianv Posted December 27, 2005 ce gramaj are, ca as avea nevoie si eu de vreo 3 picaturi si poate ne combinam si cumparam una impreuna. Share this post Link to post
dreaQ Posted December 27, 2005 Ma bag si eu la sticluta si la reparatie ca poate ma ajutati si pe mine. Am vreo 2-3 linii intrerupte. Share this post Link to post
Leutzu Posted December 28, 2005 Daca ramane cotiez si eu la sticluta...atat ca eu trebuie sa dau jos folia. Share this post Link to post
SORAN Posted December 28, 2005 La tine Leutzule daca dai folia jos o sa ai nevoie cred de un dezaburitor nou Poate ma duc eu sa cumpar si dupa aia cotizati. Sa vad cand am drum pe la aia de vand asa ceva. Share this post Link to post