Jump to content
Sign in to follow this  
razvani

problemă la Cielo cu acceleraţia

Recommended Posts

Indiferent de treapta de viteza zici :scarpin: ... pai in afara de a1a in jurul a 1000 rpm, restul n-au cum sa iti raspunda bine la acceleratie la turatia aia!

Bujiile sunt bune? Incearca sa cureti IAC-ul sa dai un Reset ECM urmat de un Idle Learn!

Share this post


Link to post

Problema este ca raspunde prea bine (ca si cum ai accelera la maxim), deci nu pot sa demarez lent.

Fise bune, bujii bune, dat reset la tot, modificat avans pas cu pas in toate pozitiile ... nimic.

Acest efect dureaza cateva fractiuni de secunda (suficient sa dea soc in tampoane si in planetare) dupa care revine la o acceleratie normala.

Ma gandesc nu cumva sa fie din cauza arcurilor din discul de ambreiaj (sa fie moi si sa nu preia socul, motorul se tureaza repede neavand sarcina - respectiv pauza din cauza arcurilor - apoi preia brusc sarcina ... si de aici acest soc de putere),

spun asta pt. ca in treapta 1 unde patinez ambreiajul (la plecare de pe loc) nu se manifesta fenomenul.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Poate ca problema ta este la ambreiaj.

Share this post


Link to post

Ce fel de bujii ai si cati km au?Care este distanta la electrod?

Share this post


Link to post

Bujiile sunt Champion si au cca. 7000 km. Distanta la electrod nu o stiu (s-a ocupat nenea de la service).

Dar care ar fi legatura cu bujiile ? (avand in vedere ca motorul functioneaza f. bine cu exceptia acelui moment -vezi posturile anterioare)

Edited by papie

Share this post


Link to post

Pentru ca problema ta este la motor si mai exact la aprindere.

Share this post


Link to post

Are dreptate ovi,aceeasi problema am avut-o si eu ,am rezolvat-o modificand avansul la aprindere,dupa care reset ECM.Dar daca tu zici ca ai modificat avansul...

Share this post


Link to post

Exact, avansul l-am modificat pas cu pas de la un capat la celalat (in intervalul unde motorul se mai putea numi ca functioneaza), iar de reset nu mai spun. Ce sa mai incerc ? :scarpin:

Share this post


Link to post

Avansul la delcou se regleaza standard cu lampa stroboscopica , nu dupa ochiul sau urechea mecanicului . Cum l-ai reglat ?

Share this post


Link to post

A specificat faptul ca decit la modificat si nu la reglat :)

Share this post


Link to post

Asa este l-am modificat in pasi mici cca. 1 mm si am mers cu fiecare varianta cam 2 zile. A fost si reglat la service cu tester pe calculator, lampa, tot tacamul, dar... a fost potrivit atat de departe de pozitia lui initiala incat motorul functiona ca naiba, iar la relanti clipea martorul de ulei (probabil o ardere atat de defectuasa incat sistemul de racire - al uleiului- nu facea fata si acesta devenise prea incins respectiv prea fluid). Pe calculator a fost pusa de 2 ori (cca. 1 mil. manopera de fiecare data :wallbanger: ) si toate sunt bune si frumoase. Am schimbat si bobina din delcou..., nu stiu ce sa mai spun, poate trebuie cautat prin alta parte defectul, o fi de la clapeta de acceleratie, de la senzorul de pozitie ..., :scarpin: . Multumesc pentru raspunsuri si astept si alte sugestii.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Daca tot ai fost la tester, durata de injectie cat era?

Share this post


Link to post

Nu stiu cat era durata de injectie, dar dupa cum am spus merg numai pe GPL (cu

exceptia pornirii). Injectoarele sunt cam infundate si in cazul meu nu prea merita curatarea lor atata timp cat porneste la "sfert".

Share this post


Link to post

O cauza a cresterii turatiei, poate fi defectarea vitezometrului (mie imi crestea rapid si se aprindea martorul de check engine,iar dupa schimbare totul a revenit la normal).Zic si eu,oricum cele mai bune sfaturi le da Ovi.

Share this post


Link to post

Acum ca tot s-a deschis special un topic cu aceasta problema, profit de situatie si poate reusesc sa-mi rezolv si eu problema, nu de alta, dar cred ca am intrat in al treilea an in care nu-i dau de capat. Subiectul a mai fost pus in discutie de catre mine - multumesc inca o data pentru sugestii. Masina in cauza: Cielo '96 - 138k km se comporta similar cu cea a lui 'Papie' - la accelerare, indiferent de treapta de viteza, dupa ce iau piciorul de pe ambreaj- smunceste o data puternic si la relanti este sesiszabila o ezitare ce apare regulat. Pina la ultima mea postare pe forum s-au efectuat fara nici un rezultat urmatoarele schimbari:

- pompa benzina, fise, bujii, filtre, capac delcou, bobina delcou, 2 injectoare, senzor acceleratie, scanare, resetare ECM, reglare avans cu stroboscopul, reglare cu analizorul de gaze, scanare... Cam atit, iar rezultatul acelasi.

Mai nou, am dat jos chiulasa (am constatat ca avea mici pierderi de ulei pe laterale in dreptul pistoanelor 1 si 4) ocazie cu care au fost curatate si verificate supapele, schimbate semeringurile, curatat tachetiii si cam tot ce se putea face la ea.

Cel ce a efecuat aceasta operatie este si el posesor de Cielo. L-m rugat sa insiste cu ce ma durea, adica sa incercam sa luam de pe masina lui unele elemente si sa le punem pe a mea. Am schimbat delcoul cu fise si bujii, am schimbat rampa cu injectoare si tot nu i-am dat de capat.

Ce a ramas neschimbat: senzor de temperatura lichid racire si aer, viteza, IAC, depresiune galerie de admisie, cu toate ca nu apar ca find vreounul defect la scanare.

Intreb si eu ca 'papie': are legatura cu placa de presiune, avind in vedere ca la mine pedala de ambreiaj este destul de tare - discul nu patineaza, chiar daca i-am schimbat lichidul. Din cele citite in topicul dedicat subiectului ar rezulta ca ar fi cazul sa schimb placa de presiune. As face-o si pe asta daca s-ar remedia problema cu accelerarea.

 

Orice sugestie este binevenita. Multumesc mult !

Share this post


Link to post

Exact la fel face si al meu Cielo de cand i-am schimbat ambreiajul. Mi s-a recomandat sa pun unul de Opel, ca ar fi mai bun. Zis si facut... Acuma... imi dau seama ca mai bine puneam de Cielo, ca de atunci pedala e tare ca la batrana Dacie si smuceste. Asta e... m-am obisnuit cu ideea si am tot asteptat sa cada... dar inca mai tine...

Sper sa-ti fie de folos.

Numai bine.

Share this post


Link to post

Faptul ca smuceste poate fi de la disc dar ca pedala merge greu nu are nicio legatura cu discul.

Share this post


Link to post

De ce banuiesc eu discul de ambreiaj in aceasta situatie ? Pentru ca am avut o situatie asemenatoare la o Mazda 626 D (dati naibii japonezii astia -in sensul bun , bineinteles) cu diferenta ca se intampla la plecarea de pe loc, intra in trepidatii (puternice) si nu se linistea pana nu patinai din nou ambreiajul. Dar atat, cand masina era in mers nu mai aparea fenomenul. La schimbarea discului am constatat ca arcurile din el aveau cca 3 (trei !!!) milimetri liberi in lacasurile lor ("colac peste pupaza" avea batute ferodouri 'a la Romania :wallbanger: ). Si totusi ... nu prea se potriveste. Mentionez ca mici smucituri apar si in frana de motor. Probabil si tampoane motor / cutie invechite ceea ce amplifica fenomenul.

Totusi la livium poate sa mearga greu pedala (a spus ca a schimbat ambreiajul - deci probabil si placa de presiune) bineinteles discul nu are legatura, dar placa (cum zice nenea mecanicu' lasa ca se potiveste) poate este mai "dura" gandita pt. o masina mai grea, mai puterica, pentru o pompa de ambreiaj mai zdravana etc. Asta e problema in Romania lasa ca merge si asa (adica daca fizic arata la fel asta nu inseamna ca are si aceleasi calitati).

Edited by papie

Share this post


Link to post

In frana de motor sau la schimbarea intr-o treapta inferioara?

Share this post


Link to post

In frana de motor.

Share this post


Link to post

Mda... din pacate traim in tara lui "las' ca merge si asa!". Ce sa-i faci, fiecare e mare meserias. Ce s-a gandit ala, mai, daca e de opel tre' sa fie muult mai bun ca ala facut de coreeni. Nici un moment nu i-a trecut prin cap ca, poate coreenii nu-s chiar atat de prosti si au construit discul de ambreiaj pentru o masina cu o anumita greutate, un anumit cuplu motor si o anumita putere. Acum este si vina mea, pentru ca nu i-am dat peste mana mecanicului la vremea respectiva.

Asta e... Nu-i chiar un capat de tara...

Numai bine.

Share this post


Link to post
In frana de motor.

 

Masina are gpl sau pe benzina face asa?

Share this post


Link to post

Merg numai pe GPL cu exceptia pornirii. Fenomenul apare si la benzina dar mult mai putin (am injectoarele infundate de aceea cred ca nu poate sa se manifeste la fel de puternic).

Share this post


Link to post

E normal fenomenul in frana de motor pe gpl.

Share this post


Link to post

OK. Nici nu ar fi asa deranjant la frana de motor, dar ... ce ma fac cu cel (socul) de la accelerare. Eu o mai gadil, dar daca conduce nevasta :spumelagura: zici ca o rupe pana acasa. Sa fie totusi din reglajul GPL ???

Edited by papie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...