Steffyx Posted October 22, 2005 Voi incerca sa descriu cat mai bine procedeul ce trebuie urmat pt a monta minunatia. Rog a scuza calitatea ce lasa de dorit, a pozelor, dar ce trebuie inteles se intelege Precizez ca instructiunile sunt pentru plafoniera de 1310, nu 1300 (difera). Eu personal, am optat pentru varianta de 10w, deci 2 plafoniere legate in paralel. (Munca multa pentru unirea acestora) Prima si prima data eu am legat plafonierele intre ele. Aceasta se face prin trecerea pe sub tapiterie a unui singur fir. De la masa becului 1 la masa becului 2 (insa atentie, pe acest fir avem tensiune doar cu una din usi deschise). Simplu de zis, dar mai greu cand trecem la fapte. Intre tapiterie si plafonul masinii exista un strat de pasla, cu rol izolator. Prima varianta aleasa de mine a fost cea a legarii firului de o piulita si incercarea atragerii acesteia cu un magnet de difuzor. Ajungeam pana la jumatatea plafonului si se bloca. Am incercat si cu chei si cu tot felul de obiecte metalice. Am invelit pana si metalul in celofan pt a micsora aderenta. Fara rezultate. Mai aveam ca optiune o sarma lunga, dar care era prea flexibila si agata primul obstacol in cale. Varianta castigatoare a fost aceea a "impletirii" sarmei in 2, astfel obtinand un capat rotunjit, capabil sa ocoleasca obstacole, si rigiditate care ajuta in directionarea sarmei. Dupa ce sarma a iesit prin ambele capete, legam la unul dintre ele firul de legatura, si o tragem inapoi (2 ore de pregatire, pt cateva momente ). Avem acum un fir, care iese prin ambele capete. Dupa aproximativ 2 ore de tinut un difuzor de 1,8 kg im mana, am reusit. (vezi "victoria"). Firul acum obtinut, se va lega la firul galben al montajului, precum si masa becului de 5 w. La plafoniera numarul 2 se leaga la firul negru, pur si simplu. In "Firele" avem ceea ce ramane dupa demontatul plafonierei: 2 fire. +permanent si o masa care este activata daca usa este deschisa. Masa, deci firul negru, nu se mai cupleaza direct la plafoniera, ci se trece prin dispozitiv, respectiv firele galben si albastru. Firul negru din poza, se leaga la firul ALBASTRU, deci intrarea. Si cel GALBEN, iesirea, se leaga acum la plafoniera, unde era inainte firul negru (impreuna cu firul de legatura intre plafoniere, reamintesc!). Firul ROSU al montajului se leaga la +permanent, adica firul rosu al masinii, si apoi se adauga si firul de + al plafonierei. Avem, deci, o imbinatura din 3 fire. Se izoleaza bine toate legaturile de pana acum, si mergem mai departe. Firul NEGRU se leaga la o masa permanenta. Atentie, nu masa becului caci aceea e valabila doar cu usa deschisa!. Eu personal am bat firul intr-o gaura de holtzsurub si apoi infiletat surubul peste el, strangandu-l astfel temeinic. Avem acum toate firele legate. Se izoleaza tot ce inseamna fir, si se introduce cu grija intai dispozitivul Coca-Cola, apoi se monteaza plafoniera (ma rog, si cealalta) Acum, cu oricare usa, avem plafonierele aprinse. Mai atasez si alte poze din timpul lucrarii. Bafta celor care vor monta de aici incolo. Sper ca nu incomodeaza topicul, chiar daca e despre Dacia pe daewooclub.ro. Share this post Link to post
Cocolino Posted October 29, 2006 Cine stie cum se demonteaza plafoniera de pe Matiz? Vreau sa o demontez fara sa las "urme" sau sa fortez ceva. Share this post Link to post
Seba Posted October 29, 2006 Salut! Bagi frumos o surubelnita sau alta scula in fanta unde am pus sageata si misti usor manerul surubelnitei spre parbriz. Mai ai acolo doua suruburi si in stanga o mufa care se scoate prin tragere. Gata. Succes. Share this post Link to post
Abram Burel Posted October 29, 2006 Pentru a nu lăsa urme pe plasticul gri al corpului plafonierei, trebuie sa scula cu care operezi să nu aibă muchii ascuţite. Plasticul este destul de moale şi dacă este "împuns" se "colorează" în... gri deschis! Deci, atenţie la alegerea şurubelniţei! Share this post Link to post
Satori Posted October 29, 2006 For the record, aceiasi plafoniera o gasiti si pe Kalos. Deci tot ce se scrie aici este perfect aplicabil. Share this post Link to post