Jump to content
Sign in to follow this  
Profu

Service Pentru Espero In Bucuresti

Recommended Posts

Salutare la toata lumea si scuze pentru deschiderea unui nou topic (asta in eventualitatea in care mai exista...)

Sunt din Constanta si am urmatoarea (-rele) probleme la Espero '96 1,5 DOHC:

-masina am cumparat-o in noiembrie 2004 la 136.000 km la bord (cu siguranta avea mult mai mult dupa uzura discurilor de frana...)

-dupa ceva timp am observat ca-mi consuma f. mult ulei, adica 1L la 2000km (mers exclusiv oras), si aveam si ceva batai la motor (bateau tachetii si poate si altceva...) si in comparatie cu alte Espero 1,5 nu prea aveam aceeasi putere.

Inca o chestie ciudata (despre care parca am mai citit aici pe forum) este: atunci cand este motorul rece am super putere (pe bune :P ) dupa aproximativ 15 km de mers in oras puterea scade drastic (treptat, odata cu incalzirea motorului) si spun drastic pentru ca ma face si o dacie si nici macar supernova ci berlina...

-am mers la mai multi mecanici si multe service-uri pentru a-si da fiecare cu parerea si a-mi alege eu un loc unde sa am incredere in mecanic... Pe la service-urile autorizate nu m-am lipit ca nicaieri nu aveau timp pentru reparatii la motor... (ce temb___ ). Dupa ceva cautari am ajuns la un tip care mi s-a parut ca este mai priceput (si probabil asa si este :P ) si m-am programat.

Dupa deschiderea pacientului am schimbat urmatoarele:

-pistoane si segmenti tot cota 0, cuzineti biela, bolt pistoane, toate 16 supapele :wallbanger: , semeringuri supape, toti tachetii (din 16 mai tineau ulei aproximativ 3-4 :-? ), semering palier, tot chitul de ambreiaj (disc, placa, rulment si furca) si garniturile de rigoare... M-a terminat la bani dar asta e...

Acum ideea este c-am rezolvat-o cu bataile si altele dar nu am scapat de chestia cu scazutul puterii... Cum pe "Nea Gica" (asta de mi-a facut motorul) l-am bagat in ceata cu problema asta m-am apucat sa schimb eu cate ceva... si anume:

-bobina inductie, bobina din delco (cea pentru sesizarea pozitiei axei cu came), capul distribuitor, capac delco, fise bujii, bujii, modul aprindere electronica din delco, senzor de vacum (as fi schimbat delco-ul cu totul dar n-am gasit decat la comanda...); nu le-am schibat pe toate deodata (le-am schimbat in aceeasi zi dar treptat) si n-am rezolvat aprope nimic spun aproape nimic pentru ca dupa ce-am schimbat aprinderea electronica parca am mai redus din pierderea de putere la incalzire dar tot este foarte mare diferenta intre motor rece si cald. Toate testele le-am facut modificand si avansul dar nimic bun...

 

M-am axat numai pe partea de aprindere pentru ca am si GPL pe masina si manifestarile sunt identice (evident cu efect mult mai drastic de pierdere a puterii cand sunt pe GPL); asa c-am dedus ca am probleme in partile comune...

Inca o chestie in legatura cu avansul:

-am fost la un service in C-ta sa-mi regleze avansul iar la storboscop mi-a iesit un avans mult prea mare, dupa reglare abia de am mai putut sa plec de la service cu masina (foarte puturoasa). Am oprit si am dat avansul la loc cum il reglasem eu si nu m-am mai intors la aia ca eram prea nervos pe ei si atunci cand ma enervez nu pot sa mai vorbesc ci numai sa-i ... mananc ca sa zic asa mai "moale" . Acum, m-am mai uitat si la alte motoare identice si avansul la altele este intradevar mult mai mic decat la mine... (stiu ca o comparatie vizuala nu este relevanta dar totusi o diferenta pe circumferinta flansei de la delco de 4-5mm este mare). Ce sa va mai zic... a fost curatat regulatorul de aer pentru relanti dupa 2-3 sapt. dupa ce am luat masina pentru ca aveam fluctuatii enervante la relati (nu stiu de ce majoritatea numesc acest regulator senzor IAC pentru ca nu este nici de departe un senzor, dar...). Si uite asa povestind imi mai aduc aminte cate ceva... Cand micsorez avansul (cam pe acolo unde este si la alte motoare) nu mai am fluctuatii la relanti in schimb in pozitia in care-l tin eu (avans mai mare) am un relanti fluctuant adica: se stabilizeaza la 850 rpm iar dupa 20-25 sec turatia tinde sa scada brusc (ca si cum as scoate o fisa de la una din bujii) moment in care regulatorul de relanti deschide mai mult si atunci creste turatia la 1100-1200 rpm dupa care iar se stabilizeaza la 850rpm si ciclul se repeta la nesfarsit.

Acum, asa cum am scris si in subiect, saptamana viitoare (20-23sept.) o sa ajung prin Buc. cu treaba si as vrea sa-mi sugereti 1-2 poate 3 service-uri unde sa merg sa scap odata de problema asta... Si evident ca sunt binevenite si comentariile, sfaturile si orice legat de problema mea poate o pot rezolva mai repede...

Merci mult.

Share this post


Link to post

- este evident ca valoarea avansului initial trebuie s-o aduci acolo unde scrie la carte dupa ce depistezi cauza;

- despre compresie si despre injectoare n-ai povestit nimic, ca si despre filtrul de aer si filtrul de benzina;

- ce bujii folosesti si ce distanta au intre electrozi ?

- ce instalatie de gaz e pe masina si cine a reglat-o ?

Share this post


Link to post

Chiar nu ma asteptam sa mai fie la ora asta cine pe aici :) )

Sunt de acord ca trebuie sa-l duc acolo unde trebuie, dar dupa depistarea/remedierea cauzei...

Compresia n-am masurat-o dar avand in vedere c-am schimbat set motor ar trebui sa fie ok (diferente intre cilindri sigur nu exista pt. ca merge rotund fara trepidatii).

Bujiile sunt cele vandute in mod curent in magazine pt. Espero (nu stiu acum marca dar le-am mai shimbat odata si degeaba) iar distanta am facut-o 0,9 si apoi 0,7 si nici o diferenta acum am lasat-o la 0,9.

Filtrul de aer este schimbat, cel de benzina nu, iar injectoarele nu sunt verificate (inca odata spun ca n-am pus pret pe partea de alimentare atata timp cat si pe GPL si pe benzina am aceleasi manifestari).

Instalatia de gaz nici asta nu stiu acum ce este (parca BI GAZ) si este montata si reglata la Reno Franci in Constanta.

Edited by Profu

Share this post


Link to post

Jocul la culbutori dupa ce valori a fost reglat ?

Share this post


Link to post

Incearca sa faci si un reset la ECM(ai un topic pe forum), si apoi fa un drum in care sa turezi un pic motorul sa se invete sa traga mai bine(dar va consuma un pic mai mult).

Share this post


Link to post

Salut!

Din experienta mea personala cu "geamanul" tau, distanta la bujii, aproximativ 1mm!!

Verificat fise, apoi esti sigur ca distributia este perfect "la punct"? Stiu ca altfel nu merge, dar diferente mici, efecte mari...Pot sa o spuna f.bine mecanicii buni de aici.

Apoi, avand in vedere cum lucreaza tachetii, ce ulei folosesti? Daca ai facut setul motor, 5W30 ar fi ideal, cel cu W40 e pentru motoare mai "obosite".

Si neaparat un reset la ECM. Bine ar fi sa scoti seara borna, cum zicea Tolin odata, iar dimineata sa aduci avansul unde trebuie sai apoi sa o pornesti, sa faca procedura completa. Si trebuie un scaner cu "manute si ochi" buni pe langa, eu am mers mereu la Grand Garage in Valea Cascadelor, Militari, si am fost multumit, desi lucrarea a fost data "la rand", nu unui anume mecanic, desi sunt mai multi chiar membri aici. Trebuie programare prin telefon, insa. Gasesti numarul pe forum.

 

Dau si eu cu parerea...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Am facut si reset la ECM cu avansul reglat unde ar trebui dar nici o imbunatatire.

Distanta la bujii este de 0,9 adica aproximativ 1mm, in privinta distributiei este cu siguranta pusa la punct (am stat tot timpul langa mecanici) si din cate stiu eu la 16valve daca este sarit un dinte la oricare din pinioane ar lovi pistoanele in supape.

Ulei am pus 10W40 Castrol GTX3.

In privinta culbutorilor, iarasi la 16 valve nu se regleaza, cel putin eu nu am vazut nici un loc unde s-ar putea regla ceva (un capul supapei este tachetul iar axa cu came actioneaza direct pe tachet deci nu se poate regla nici o distanta).

Astept si alte pareri/sfaturi :)

Share this post


Link to post

Pai in primul rand "aproape" 1mm nu e de ajuns. Si eu am cumparat bujii noi si ele vin cu 0,9. Trebuie duse la 1mm, e important si se simte, mai ales in oras.

La fel si la distributie, un dinte e mult, dar un pic defazat este ceva, altfel nu ai avea avansul asa... Fostul proprietar a facut ceva la motor sau nu?

 

La tacheti la motoarele noastre nu se regleaza nimic din cate stiu eu, se schimba cand sunt uzati. Si fac zgomot... In schimb asupra lor are o mare influenta tipul de ulei folosit.

Trebuie mers la scaner si la un mecanic bun. Nu trebuie facuta doar scanarea, ci adus avansul static in pozitia din carte si apoi vazut ce este defazat mecanic sau electronic.

Doar aducerea in parametrii pe scaner si masina sa nu mearga, nu e interventie de artist...Trebuie sa gaseasca ce nu e in regula, parca...

Mai mult ca sigur o sa primesti un sfat competent, fie aici pe site, fie la service-ul pe care l-am postat.

 

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Este imposibil sa existe ceva "defazat" la capitolul distributie (am schimbat chitul de distributie cand am cumparat masina); ar fi putut exista "defazaje" probabil daca ar fi fost foarte moale cureaua de distrubutie. Motorul nu are nici un fel de modificare doar GPL montat.

Cu chestia legata de scanner sunt perfect de acord, asta fiind si motivul pentru care am intrebat de un service bun in Bucuresti.

Any other ideas?? :) ca poate reusesc sa-i dau de cap pana ajung in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Scoate borna la baterie si da avansul la locul lui.Pune borna la loc si fa o initializare IAC .

Share this post


Link to post

@ovi_jer:

am facut initializarea, fara nici o imbunatatire...

Share this post


Link to post

Dup ce ai dat avansul la loc?Avansul mare este inselator adica motorul creste repede in ture dar fara putere.

Share this post


Link to post

pai da, adica am dat avansul la loc, si apoi am facut initializarea.

Ideea cu avansul mare sau mic este urmatoarea:

-la avans mic am putere pe o plaja mult mai mare de turatie (evident ca nu si la turatie mica) si de aici si posibilitatea de a atinge viteza maxima, adica am mers pe "soarelui" cu 175-178 km/h; la avans mare am putere pe o plaja mai mica (inclusiv la turatii reduse) dar mai mult de 130 - 140 nu se poate...

-daca ai chef si timp da-mi nr. tau de tel sa te sun sa stam de vb. :)

Share this post


Link to post

Mergi te rog si desfa o bujie si spune-mi ce marca si tip sant.

Share this post


Link to post

bujiile sunt GM part nr. 96130723 Made in Korea model: BKR6E si mai scrie NKG

Share this post


Link to post

Bujiile sant de care trebuie.Deci da avansul la loc adica mic da un reset la ecm si mergi asa pina la diagnosticare.Ai sonda lambda sau potentiometru CO2?

Share this post


Link to post

am sonda lambda cu 3 fire nu 2.

Share this post


Link to post

Mergi la diagnosticare.Poate ca aia e problema.

Share this post


Link to post

tu unde-mi recomanzi sa merg la diag. in Bucuresti?

Share this post


Link to post

Si sonda O2 a fost schimbata in cei 140k km sau macar curatata ?

 

Pentru diag iti recomand sa mergi la Valcea, la ovi_jer, iesi mai bine ca la Buc.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Contacteaza-l pe userul NINI pe privat.

Share this post


Link to post

eu unul n-am schimbat-o, n-am curatat-o... o sa-l contactez pe acel NINI... lucreaza pe la un service or what?

Share this post


Link to post

Exact unde ti-a zis pavcostel mai inainte.

Share this post


Link to post

@ovi_jer

Ai idee cum pot sa dau de NINI c-am scris pe privat si nu-mi raspunde...

Am facut un test: am deconectat sonda lambda, am mers cu masina apoi am reconectat-o si iar am mers. Concluzia a fost ca merge mai prost cu sonda cuplata decat cu ea decuplata. 90% cred ca sonda e "in lalele" :) .

Aveti idee cat costa prin Bucuresti o sonda lambda cu 3 fire (am auzit ca este si o varianta cu 2 fire, mie-mi trebuie cu 3) si daca exista si aici marci/producatori mai buni sau ... mai putin buni?

Dati-mi si mie cateva idei pe tema asta :)

Thx.

Share this post


Link to post

Nu stiu alta metoda de a lua legatura cu NINI.Oricum nu te apuca sa cumperi sonda fara diagnsticare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...