Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Punte rigida cu bara Panhard - merge o bara stabilizatoare?

Recommended Posts

O sa deschid si aici acest subiect, pe care l-am postat si in forumul Dacia poate cineva isi da cu parerea.

Se da o suspensie spate: punte rigida cu tiranti longitudinali si bara transversala (o articulatie pe punte si una pe sasiu), arcuri elicoidale cu amortizoare exterioare (nu trec prin arc) ati ghicit, e puntea spate de la Matiz, similara ca solutie constructiva cu puntea spate de Lada 1200/1500.

 

1.Oare ... ce s-ar intimpla daca la puntea asta care a facut razboiul i s-ar adauga o bara stabilizatoare in scopul reducerii ruliului?

2.S-ar dezechilibra rau masina?

3.Care ar fi raportul dintre grosimea barei stabilizatoare fata si grosimea barei stabilizatoare spate?

4. De ce nu s-a pus asa ceva din fabrica?

5. La alte punti rigide (vezi Dacia) se monteaza bara stabilizatoare?

Am citit aici http://www.chris-longhurst.com/carbibles/i...tyre_bible.html cu ce se maninca suspensia asta: e o punte rigida cu bara Panhard (bara transversala prinsa la un capat de sasiu si la celalalt de axul puntii); rolul barei Panhard e de a bloca miscarea TRANSVERSALA a puntii (in lungul axului ei) si nu de a micsora ruliul.

Poza puntii o puteti admira aici: http://www.daciaclub.ro/download.php?id=1401 .

 

In legatura cu subiectul, astept un raspuns si de la mamanoastra, uzina de la Craiova.

Share this post


Link to post

da,da,nu strica...dar vezi tu,principala problema ar fi cum prinzi tu bara aia stabilizatoare se sasiu..sa nu mai punem la socoteala ca bara aia antirului care se vrea a fi asa e prinsa la un capat de brat si la celalalt de O PRELNGIRE ELASTICA a sasiului...daca te uiti ai sa vezi...

poate daca ar fi fost proiectata si caroseria aia altfel,se gandea si uzina la asta...tocmai aici e problema,n-ai cum sa-l rigidizezi...

Share this post


Link to post

De aceea astept cu mare interes raspunsul de la Craiova, sa vad ei ce zic ... in fond ei au toata documentatia la dispozitie ...

Share this post


Link to post

Mda ... am primit ... in esenta, spune ca daca am ambitii de tuner, n-am decit sa fac ce vreau, e insa posibil sa obtin rezultate inverse decit celor scontate ...

 

Continuind discutia la nivel teoretic, cam care ar trebui sa fie raportul intre grosimea barei de pe fata si cea de pe spate, avind in vedere incarcarile diferite pe cele 2 punti si cam din ce otel ar trebui sa fie bara asta? eu cred ca e posibil sa inventez prinderi atit pe axa cit si pe sasiu si poate ca o sa fac ceva ...

 

PS: am uitat sa va spun esentialul: aceasta punte nu e tocmai rigida, bara Panhard o transforma intr-o punte semi-rigida, tot bara Panhard e responsabila si cu diminuarea ruliului ...

Share this post


Link to post

mane,eu zic sa-ti cauti niste arcuri si amortizoare super tari,de-alea de 1500 euroi setu,sa-ti cobori garda la sol,jante scoase in afara,cauciucuri cu 1 deget mai joase decat astea de matiz si mai vorbim dupa aia daca-ti trebuie asa de tare bara stabilizatoare pe spate...

Share this post


Link to post

pui de drac, nu ma scald in bani ... si discutia e la nivel teoretic, pentru aplicarea ei trebuie timp de care deocamdata nu dispun ... si altele ... dar vreau sa stiu daca din puntea cu bara Panhard se poate scoate ceva mai bun prin montarea unei bare stabilizatoare suplimentare.

Share this post


Link to post

M-am uitat atent la puntea spate cu masina ridicata pe elevator ... nici vorba sa se poata monta bara stabilizatoare la puntea spate a Matiz-ului, deoarece eventualele puncte unde s-ar putea prinde bara sint mult prea departate de punte pentru a fi eficiente, la o grosime rezonabila a barei, plus ca intre aceste posibile puncte si punte e ditamai rezervorul de benzina, o componenta suficient de sensibila pentru a nu-i fi periclitata integritatea cu tot felul de fiare ce se zbat pe acolo.

 

asa ca pina la urma cred ca pui de drac are dreptate, tot ce se poate face pentru ameliorarea comportamentului rutier al puntii spate e montarea unor amortizoare si poate arcuri mai destepte.

Share this post


Link to post

Iata cum arata puntea spate a Matiz-ului, punte rigida cu bara Panhard:

punte_spate_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Bara stabilizatoare este facuta din otel de arc.La Matiz nu ajuta la nimic dak pui in spate, eventual masina nu mai e la fel de elastica p sosea si se poate...da nici nu vreau sa ma gandesc la asa ceva.

Share this post


Link to post

Vrei stabilitate mai mare ?...Baga-i gume mai late pe fatza sau mareste-i cumva ampatamentul pe fatza ..Iti va creste substantial stabilitatea !..Da'FLEX acum cu jentile alea ce mai vrei mai!?!......

Share this post


Link to post

VREAU AMORTIZOAREEEEE!

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...