Jump to content
Sign in to follow this  
blondu

Amortizor Tico

Recommended Posts

Salut,

 

Doresc sa schimb amortizoarele la "limuzina mea" si as dorii sa-mi spuneti ce marca de amortizoare sunt cele mai bune?

Stiu ca exista pentru Tico amortizoare si cu gaz si cu ulei, voi ce recomandati?

 

Multumesc, :osanale:

Share this post


Link to post

Vezi ca mai era un topic pe la piese auto cu amortizoare. Oricum, eu si pe fata si pe spate am Gabriel, pe ulei (ca pe gaz costau dublu) cu garantie 3 ani si fara limita de kilometri (cele pe spate, luate mai demult aveau limita 80 de mii de km oricum). Astea costa cam 1,6 mil. bucata (un pic mai putin cele pe spate), da le gasesti mai ieftin direct la importator la Meteor, in Militari.

Share this post


Link to post

Poti sa-mi spui de unde le-ai luat?

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Eu le-am luat de la AM Tools (www.amtools.ro), de pe Energeticienilor, unde ai avantajul ca au si service f bun si ieftin, unde ti le poti monta si iti completeaza si certificatul de garantie (ca sa beneficiezi de garantie, trebuie montate intr-un service agreat de importator). Mai au si alte tipuri de amortizoare pt Daewoo. Dar ei le iau de la Meteor (din Militari), unde presupun ca-s mai ieftine, dar nu pot sti sigur.

PS: nr. de telefon de la AM Tools ti l-am trimis pe privat.

Edited by ticodriver

Share this post


Link to post

Toata lumea foloseste amortizoarele Gabriel? ce altceva mai folositi?

Share this post


Link to post

fata amortizoare de tico GM

spate amortizoare de Ford Fpcus!

Edited by pesteimputit

Share this post


Link to post

Am pus de cateva luni la Ticozaur pe spate amortizoare Monroe Original, pe ulei. La inceput am fost foarte entuziasmat, intrucat luam mult mai bine virajele decat cu cele originale, care erau ca si cum n-ar fi fost :D

Dupa ceva timp au inceput sa devina obositoare, rigide fiind. Nu sunt boxer, sa pot primi des lovituri fara sa le simt efectul...vorba colegilor de la serviciu pe care ii mai transport pe bacheta din spate: "iti sare sarmaua din gura". As trece la amortizoare originale Tico, sunt marca Mando, fabricate in Koreea, tot pe gaz. Sper sa fie mai moi, eu unul nu-mi amintesc sa fi primit pumni din spate cand masina era noua ;)

Edited by Senna

Share this post


Link to post

mie monroe pe spate nu mi s-au parut suficient de rigide

Share this post


Link to post

Monroe pe spate.

Mai rigide, dat net superioare celor originale. Mie imi plac asa.

Share this post


Link to post

Adica mai rigide decat originalele pe gaz? Daca se circula preponderent extraurban, pe drumuri bune atunci sunt mai indicate socurile cu gaz, dar la cum merg eu, 90% oras, se preteaza mai bine cele pe ulei, caci incep sa-mi resimt coloana vertebrala.

Share this post


Link to post

Atat pe fata cat si pe spate am Monroe...sunt mai rigide decat cele Daewoo pe gaz, dar nu se compara...

Share this post


Link to post

Am pus eu Monroe pe ulei.

Dupa 20.000 km s-a ales praful de ele.

Share this post


Link to post

@Leutzu N-ai cum sa faci o estimare corecta intre Monroe si modelul original, deoarece acela din urma era uzat! Trebuie sa-si dea cu parerea un user care si-a pus de curand pe masina modelul koreean de amortizor cu gaz...

Edited by Senna

Share this post


Link to post

crede-ma ca pot...stiu cum erau cele originale (am trait de cateva ori senzatia aceea de gol in stomac cand lua tata o denivelare) si stiu cum sunt astea...simt denivelarea in rinichi...nu o mai simt in stomac.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca amortizoarele cu care a venit tico echipat din fabrica erau pe gaz?

Eu vreau sa-mi inlocuiesc amortizoarele deoarece am 80 mii km si consider ca le cam ajunge ce au indurat si as vrea unele cu care sa nu resimt orice pietricica de pe sosea.

Ati spus fiecare ce amortizoare aveti dar nu ati specificat cum se comporta, de ex. Gabriel.

Astept recomandari.

Share this post


Link to post

Eu unul sunt multumit de comportamentul lor, in sensul ca masina e foarte stabila cu ele. Nu as zice in schimb ca sunt foarte confortabile, dar tico e pt adrenalina, nu pt confort :D

Share this post


Link to post

Problema care se pune este echilibrul amplorii amortizarilor dintre puntea fata si cea spate. Cu setul de amortizoare Monroe Original nou-nout, fata se apasa cu mainile mai usor decat spatele, cand ar trebui sa fie invers, deoarece fata este mai incarcata si in viraje apasa pe amortizoare cu mai multa forta decat spatele, deci este nevoie de o contraforta mai mare care sa reduca din ruliul masinii. In situatia actuala (set Monroe) fata avand tendinta de a se inclina mai puternic in viraje decat spatele induce eforturi in caroserie care tind sa torsioneze masina in jurul axei sale longitudinale!

Edited by Senna

Share this post


Link to post
Sa inteleg ca amortizoarele cu care a venit tico echipat din fabrica erau pe gaz?

Eu vreau sa-mi inlocuiesc amortizoarele deoarece am 80 mii km si consider ca le cam ajunge ce au indurat si as vrea unele cu care sa nu resimt orice pietricica de pe sosea.

Ati spus fiecare ce amortizoare aveti dar nu ati specificat cum se comporta, de ex. Gabriel.

Astept recomandari.

 

 

La mine a fost echipata cu unele pe ulei.

Daca le ai pe ulei si nu-ti curg, nu vad de ce sa le schimbi. Te uiti la ele si daca vezi ca sunt murdare de ulei, atunci trebuie sa le schimbi.

Testul poti sa-l faci si in parcare, te apesi brusc pe aripa in dreptul amortizorului, si daca masina "balangane" de 3-4 ori, atunci se pare ca ai un amortizor uzat. Cand e amortizorul bun trebuie sa "balangane" de 1-2 ori.

Share this post


Link to post
Problema care se pune este echilibrul amplorii amortizarilor dintre puntea fata si cea spate. Cu setul de amortizoare Monroe Original nou-nout, fata se apasa cu mainile mai usor decat spatele, cand ar trebui sa fie invers, deoarece fata este mai incarcata si in viraje apasa pe amortizoare cu mai multa forta decat spatele, deci este nevoie de o contraforta mai mare care sa reduca din ruliul masinii. In situatia actuala (set Monroe) fata avand tendinta de a se inclina mai puternic in viraje decat spatele induce eforturi in caroserie care tind sa torsioneze masina in jurul axei sale longitudinale!

Acest moment de torsiune rezultat din raţionamentul tău apare datorită faptului că nu ai luat în calcul bara stabilizatoare faţă.

Acum jumătate de oră am venit de la Deva singur în maşină (am schimbat: amortizoarele faţă - monroe, discuri ate plăcuţe şi saboţi ferodo, tamburi daewoo, toţi rulmenţii, tot ce avea joc) maşina se mişcă bestial... (am anvelope Pirelli P3000) :D 10 cai dacă aveam în plus... :D

după ce am făcut-o am comparat-o cu clio berlină la 40 la ora slalom des (din volan) şi tico se inclina mai putin :dizzy:

 

după 40k km cu monroe pe spate, acum am observat că au început să curgă dar merită fiecare bănuţ. Şi până la urmă nişte amortizoare mai rigide e normal să se ducă mai repede...

Share this post


Link to post

Inainte sa schimb amortizoarele de pe spate (care erau varza) masina se inclina in viraje. Dupa ce le-am schimbat se inclina mult mai putin. Conteaza atat bara stabilizatoare cat si arcurile/amortizoarele. Modelul cel mai ieftin de Logan nici macar nu are bare stabilizatoare, se tine in viraje doar pe arcuri/amortizoare :D

Amortizoarele Monroe de pe spate sa curga? Pai nu sunt pe gaz, Monroe Original?

Share this post


Link to post

Am aflat ca nu se recomanda amortizoare cu ulei pe puntea spate a masinii Tico (datorita greutatii extrem de reduse a masinii, un amortizor moale nu va putea asigura contactul permanent cu drumul)

Prin urmare, astazi (ieri) mi-am schimbat amortizoarele de pe spate (Monroe Original pe gaz rulate 3k km) cu amortizoare de origine marca Mando, tot pe gaz. Practic sint amortizoarele cu care veneau echipate masinile fabricate in Coreea.

Le-am testat toata seara si am constatata ca sunt ceva mai moi insa mai confortabile. A crescut insa ruliul in virajele rapide, caci nu se poate si confort si sportivitate laolalta. In consecinta, recomand Monroe pt cine doreste sportivitate si Mando pentru un bun compromis intre confort si sportivitate

 

@ticodriver Cam mult 30RON manopera de montare pt amortizoarele spate. Eu mi le-am schimbat sigur in circa 20 de minute, pe o rampa publica din zona Policolor. Pt garantie trebuie insa montaj autorizat, costisitor, n-ai ce sa faci :mda:

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Din cauza garantiei de 3 ani le-am montat si eu tot la ei, plus ca nu stiam unde altundeva sa ma duc, ca eu nu ma pricep si nu am sculele necesare sa le schimb singur.

Share this post


Link to post

Sculele necesare sunt cheia de roti si o alta cheie inelara de 17! Cu aceste 2 chei desurubezi cele 2 suruburi ale fiecarui amortizor, le scoti pe cele vechi, le pui pe cele noi si strangi respectivele suruburi :thumbl:

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Nu stiam ca e atat de simplu. Astia, din ce tin eu minte, au comprimat arcurile cu nu stiu ce presa!? Sau asta s-o fi intamplat pe fata :-W Ca pe spate s-a petrecut interventia mai demult (aproape 2 ani)...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...