Jump to content
Sign in to follow this  
FAQ

Cum Scap De Apa Din Rezervor (e Gramada)?

Recommended Posts

Masina merge bine cat timp motorul nu a intrat in regim. Dupa aprox 20min de la pornire (motorul fierbinte), incepe sa mearga cu "hopuri" (parca merge ba in 4 cilindri, ba in trei), turatia de relanti nu mai este constanta, uneori se opreste motorul (rar).

Extrem de stresanta situatia...

 

Am fost la mecanic, a gasit o gramada de apa in benzina, a zis ca nu poate goli rezervorul. Restul, apriderea, injectoarele OK. Cred ca n-a mai verificat presiunea pompei de benzina.

 

N-am inteles cum pot scapa de apa din rezervor (fara sa schimb rezervorul). Poate puteti sa-mi dati o mana de ajutor...

 

In alta ordine de idei, de ce problemele apar numai cand motorul e f. fierbinte?

Share this post


Link to post

De unde a constatat ca ai apa in rezervor?Daca intradevar ai apa ,acesta poate fi dat jos si golit apoi spalat si curatat.

Cat despre motorul care merge neregulat la cald pot sa fie multe cauze.

Share this post


Link to post
De unde a constatat ca ai apa in rezervor?Daca intradevar ai apa ,acesta poate fi dat jos si golit apoi spalat si curatat.

Cat despre motorul care merge neregulat la cald pot sa fie multe cauze.

 

 

La rev de 70k, (acum o saptamana), mecanicul a schimbat filtrul de benz. Inainte insa, a golit continutul lui si a constatat ca e plin de apa.

 

Alta metoda de evacuare a apei mai cunoasteti (fara demontarea rezervorului)? Cu alcool in rezervor? (nu a dat rezultate pana acum)

Rezervorul nu are un orificiu de golire?

Edited by FAQ

Share this post


Link to post

nu stiu daca de laa apa din benzina este,

 

eu ce as face...daca e apa

as consuma cat mai mul;ta benzina din rezervor, apoi cumva as incerca sa golrsc cat mai mult pe la filtru de benzina, depinde unde e la masina ta , ca la tico e langa rezervor... apoi torni putin alcool izopropilic sau solutia aia din benzinarie ce zice ca indeparteaza apa, ca e acelasi lucru, dar sa fi sigur ca e de calitate si pui ceva benzina si vezi cum se comporta..

daca nu o scoti la cap... demontat rezervorul din pacate

si atunci cand scoti benzina din el uitete daca are apa, ca se vede usor..

Edited by aztec

Share this post


Link to post

Ca sa golesti rezervorul trebuie intai sa scoti pompa de benzina din rezervor, apoi masina ridicata pe un elevator cu un prelungitor se slabes suroabele de la tijele de prindere.Operatia nu este grea, eu am reusit sa o fac la un amic de al meu care are un mic service.

ar mai fi varianta2: cu o galeata sau lighean sub masina, poti desface,cred ca sunt maxim 8suroabe, poti scoate plutitorul, ala care iti indica nivelul de benzina din rezervor, asta o poti face si in spatele blocului.

Share this post


Link to post

Da, filtrul e langa rezervor. Si vreau sa elimin aceasta varianta (cu apa in carburant).

Dar daca aveti sugestii care ar putea fi alte cauze, dati-ii drumul, nu va sfiiti!

 

Inteleg ca as putea proceda astfel: slabesc racordurile filtrului de benzina, astfel incat numai o parte din benzina sa fie directionata spre motor, restul sa se prelinga pe langa racordurile (garniturile) filtrului intr-ul recipient.

Apoi pornesc motorul pana golesc rezervorul.

 

Apropos, exista retur de benzina de la motor spre rezervor? daca da as putea goli pe acolo rezervorul.

 

Problema: in cazul in care golesc rezervorul, si se dezamorseaza pompa, cum o mai amorsez? Stiam ca sant probleme cu amorsarea pompei.

 

Oricum, e ciudat ca nu exista un orificiu de golire al r

ezervorului...

Edited by FAQ

Share this post


Link to post

Eu zic ca-ti pierzi timpul cu apa din rezervor, pentru ca oricum apa e pe fundul rezervorului si pompa poate trage cand si cand o picatura dar nu o trage toata pentru ca n-ar mai fi acolo si tu nu ai mai avea stres. Si daca golesti rezervorul si te duci sa pui benzina de unde sti ca nu-ti pui iar benzina cu apa ?

 

Si eu cred ca alta-i cauza de mers neregulat cu motorul cald!

Share this post


Link to post

Apa in stare lichida stiu ca nu poate trece prin filtrul de benzina (sau trece dar foarte greu si forteaza pompa de benzina), dar combinatia alcool in concentratie mare amestecat cu apa indeparteaza aceasta problema.

Exita Alcool Tehnic 90 de grade, la sticle de 1l in Metro, sau in diverse benzinarii, de obicei il coloreaza in mov. Daca torni un 1 litru din acest alcool in rezervor nu o sa mai ai probleme din pricina apei - pt ca o sa se amestece cu apa existenta si chiar si asa poate indeplini cu succes functia de combustibil.

Acum ramane intrebarea cata apa ai in rezervor...ca daca ai 1-2 litrii de apa nu te scoti numai cu un litru de alcool :)

Solutia cu alcoolul tehnic turnat in rezervor stiu ca este foarte utila iarna cand previne ingetarea apei in rezervor. In plus alcoolul este un combustibil foarte bun -chiar superior benzinei :)

 

Daca vrei sa golesti benzina din rezervor, poti da la o parte bancheta din spate, demontezi pompa de benzina. Ai nevoie de o pompa manuala de benzina cu furtun. Un capat il bagi in locul pompei de benzina a masinii, iar celalalt in canistra.

Pompa de benzina manuala am vazut la Billa in TM, dar si in anumite benzinarii -va trebui sa cauti. Merge si cu varianta clasica cu furtun clasic, precum ai scoate vin din butoi, dar nu poti sa golesti chiar toata benzina ...

Apoi decantezi apa, montezi totul la loc, torni benzina curata macar 20 l si apoi pornesti masina. In mod normal daca pompa ta de benzina a fost amorsata cand ai dat-o jos nu are ce ce sa se dezamorzesze in timpul acestei operatii (daca o ti vertical). Si eu am facut odata ceva asemanator si nu am avut probleme.

 

Oricum solutia asta cu golitul benzinei nu ti-o recomand decat daca ai foarte multe impuritati in rezervor, altfel pentru apa e mai bine alcool.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Apa in stare lichida stiu ca nu poate trece prin filtrul de benzina (sau trece dar foarte greu si forteaza pompa de benzina),

 

 

S-ar putea ca din cauza asta sa traga cu hopuri..

 

La cata apa era in filtrul de benzina, s-ar putea sa am destula in rezervor. Am sa incerc solutia cu alcoolul 90 grd, dupa ce mai golesc rezervorul. Eu am incercat cu alcool sanitar (functiona pe vremuri la dacii), dar fara rezultate.

Oricum trebuie sa golesc /curat si filtrul de benzina pt ca dupa inlocuirea lui acu 2 sapt, masina mergea ceas.

 

Daca tot nu functioneaza, am sa scot benzina din rezervor, dar pt aceasta trebuie sa aflu intai cum se amorseaza pompa de benzina, ca sa ma simt in siguranta... Stie cineva?

Share this post


Link to post

Nu se dezamorseaza decit daca functioneaza fara benzina.

Daca se dezamorseaza se scoate furtunul de tur din ea si se pune un furtun de alimentare de dacia de 1m pe stut.Capatul celalalt se pune intr-un vasa afara linga masina.O a doua persoana trebui sa puna la plus pe baterie un fir rosu cu mufa rotunda ce se afla sub delcou in dreptul cutiei de viteze.Este usor de gasit.

Cat este tensiune pe pompa se aplica vacum pe furtun in spate cu o pompa sau manual cu gura.In momentul cand incepe sa vina benzina se lasa sa curga cateva sute de grame de benzina in vas pina nu mai vine cu aer.

Share this post


Link to post
.. am incercat cu alcool sanitar (functiona pe vremuri la dacii), dar fara rezultate.

Alcoolul sanitar din zilele noastre este destul de falsificat si daca ei scriu pe cutie ca are 60 de grade, in realitate s-ar putea sa nu depasasca 40. Asa ca nu ma mir ca nu ti-a functionat.

Share this post


Link to post
Solutia cu alcoolul tehnic turnat in rezervor stiu ca este foarte utila iarna cand previne ingetarea apei in rezervor. In plus alcoolul este un combustibil foarte bun -chiar superior benzinei :)

Alcoolul este un dusman al motorului termic, are actiune coroziva.

Ce draq, e asa greu sa dai benzina afara din rezervor cand ai o pompa electrica in ea ? Si cu pipeta o scoteai pana acum.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

ovi_jer: multumesc, incep sa prind curaj.

 

Re: calitate alcool sanitar: corecta observatia.

Rostul alcoolului in benzina cu apa este acela ca, formeaza o solutie cu apa de pe fundul rezervorului, solutie care devine solubila in benzina, si este antrenata spre motor. Ce nu stiu este daca odta ajunsa in motor, aceasta solutie nu are cumva efecte negative.

 

Tolin__afc: nu sant mecanic si nu vreau sa ma bag unde nu ma pricep; de aceea intreb.

 

In alta ordine de idei: exista retur de benzina de la motor? pot scoate benzina pe acolo(cu motorul in functiune)?

Edited by FAQ

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca ai atata apa in rezervor, ca nu mergeai cu ea nici pana la coltz. Faptul ca face urat numai la cald si ca iti fierbe motorul denotata altceva. Intai vezi de ce fierbe motorul (termostat, circuit racire, antigel, aerisire).

 

Pe returul de benzina circula spre rezervor benzina cat injectoarele sunt inchise. Circuitul este sub presiune, asa ca nu poti face asta cu motorul mergand (nici n-ar merge, ca nu mai exista presiunea necesara injectiei).

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Toate merg. Cand am schimbat filtrul de benzina (plin de apa), masina a mers perfect un timp. Vezi si observatia lui sorin_77 legata de fortarea pompei de benzina cand filtrul se colmateaza cu apa. Daca are dreptate si presiunea pompei scade in astfel de cazuri, , atunci motorul se comporta exact ca al meu. Trebuie sa elimin aceasta cauza, si daca defectul reapare, iau la rand celelalte posibile cauze.

Share this post


Link to post
Alcoolul este un dusman al motorului termic, are actiune coroziva.

 

tolin_afc imi pare rau dar acoolul este un carburant excelent! Exista un intreg manual despre acest acest subiect.

Alcohol Fuel

 

E adevarat alcoolul corodeaza anumite materiale in anumite conditii -vezi partea finala a mesajului- dar cred ca nu e cazul sa isi faca cineva probleme din aceasta cauza avand in vedere ca nu o sa mearga cu pe alcool sute de km. Asa ca sa fim totusi rezonabili. El adauga alcool in rezervor numai cat sa isi rezolve problema apei.

 

Pe scurt: Generally, alcohols often provide advantages if they are used in otto engines, whereas in diesel engines there are physical obstacles making the use of alcohol difficult. What makes alcohols suitable as a fuel for otto engines is their high octane count.

The octane count is a measure of the ability of the fuel not to self-ignite at high pressures and temperatures. So, a high octane count means that the engine's compression ratio can be raised. In physical terms, this means that a higher compression ratio produces a higher theoretical efficiency. In other words, the engine uses less fuel to deliver a certain amount of work.

 

In 1872, when Nikolaus Otto invented the internal combustion engine, gasoline was not available. Ethyl alcohol at 180-190 proof was the specified fuel. The model "T" Ford was designed to run on the available crude gasolines, alcohol, or any combination of the two.

Ethanol and gasoline can be mixed in all proportions. In addition, ethanol is a slightly superior motor fuel alternative under most conditions.

Economics aside, a major advantage of blends is that up to a certain concentration (somewhere between 10 and 20%) they can be used with absolutely no modification of the engine.

 

Dry methanol is very corrosive to some aluminum alloys, but additional water at 1% almost completely inhibits corrosion. It must be noted that methanol with additional water at more than 2% becomes corrosive again. The same happens with less than 1% water. Nitride and neoprene rubbers, generally satisfactory as elastomers in contact with methanol and polyacetal plastics, are very resistant. Silicon rubber as well as vinyl can be used for gasket material.

 

Ethanol always contains acetic acid and is particularly corrosive to aluminum alloys. Also certain alloys containing lead are attacked with general result of the lead being leached out, leaving a porous surface.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Citeste aici inainte de a mai recomanda la cineva. Intr-adevar, ai motive sa-ti para rau.

 

"Alcohol is an okay substance in bars and casinos. Unfortunately it does not belong in your gas tank.Alcohol in gasoline is purely a political decision to make the farmers happy. Alcohol serves no useful purpose as a fuel additive in gasoline. In fact it makes a bad situation worse by contributing to the surface tension of gasoline. The stuff further contributes to fuel wash that removes lubricating oil from the rings and walls."

Articolul complet ii gasesti aici:

http://www.lubedev.com/articles/alcohol.htm

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Vad ca topicul are un succes neasteptat, si parerile sant in general pertinente.

 

1. Ce am facut: desi rezervorul nu e gol, am schimbat din nou filtrul de benzina (a treia oara in 3 luni). Cu ocazia asta am strans intr-un recipient benzina scursa. La 500ml de lichid scurs, cam 100 ml apa.

2. Motorul nu fierbe, ci avea intreruperi.

3. In comert se gaseste un aditiv 2+2 pt benzina, aditiv care indeparteaza apa din rezervor. Este din cate imi dau seama tot din familia alcool-urilor, dar nu este etilic, si nici metilic. Pe recipient scrie ca nu corodeaza. Ramane problema destul de serioasa a spalarii stratului de lubrifianti de pe piesele in miscare.

Am sa astept sa se goleasca rezervorul (sper sa nu raman pe 'uscat'), o sa adaug aditivul, si apoi am sa schimb din nou filtrul de benz. Poate scap de belea.

 

Dupa aceea am sa cumpar o palnie cu sita fina (care opreste apa), si o s-o folosesc cand alimentez de la benzinarii neverificate. In felul asta o sa pot demonstra comerciantilor ca falsifica benzina.

Share this post


Link to post

Mai nene nu mai arunca banii pe toate lichidele.Da rezervorul ala jos si spala-l tot cu apa :D na ca nu mai scapi de ea.Apoi il lasi frumos la uscat 1-2 ore in soare si il pui la loc.

Share this post


Link to post

Tot de parerea asta sunt si eu, la fel am procedat si eu,, dar din cauza unor gunoaie, satul sa tot scot pompa de benzina si sa spat sita aia care vine in capul pempei.Daca erai din Ploiesti te ajutam cu cea mai mare placere. :) >-

Share this post


Link to post

E posibil ca la solutia asta sa ajung si eu . Incerc intai cu frumosul...

Share this post


Link to post

pe sus, pe la plutitor nu a incercat nimeni? cat de mare este orificiul acolo, fiinca flansa de prindere are un diametru considerabil... zic si eu, poate ajuta :-?

Share this post


Link to post

Sonda cu plutitorul este pe partea de jos.Pe partea de sus este pompa de benzina.

Poti sa dai drumul la benzina si fara sa demontezi rezervorul adica pe jos dar nu se poate spala bine si nici usca.

Share this post


Link to post
Sonda cu plutitorul este pe partea de jos.Pe partea de sus este pompa de benzina.

Poti sa dai drumul la benzina si fara sa demontezi rezervorul adica pe jos dar nu se poate spala bine si nici usca.

 

 

Pe unde (pe jos) pot da drumul la benzina, si cum? Se dezamorseaza pompa astfel?

Share this post


Link to post

"aditivul" ala din benzinarii este alcool izopropilic, am mai spus, folosit cu mare suces in curatarea diverselor componente electronice , ca si capetele video sau altele, spre deosebire de spirt care este contraindicat pt xca nu este de calitate si mai lasa si urme..

deci aditivul ala este un alcool tehnic (care din cate citesc pe pagina petrom, este deja prezent in benzina in cantitati mici)

 

uite si un link la ce e folosit aici la noi..

 

http://www.chimcomplex.home.ro/Romana/Prod...izopropilic.htm

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...