laurentziu83 Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Mi s-a stricat ventilatorul de camera. Il duc eu la un vecin, asta pune aparatul de masura pe el etc, motoru-i bun, ar merge el pe toate vitezele, bobinaj bun etc. Descopera ca ventilatorul are un condensator si imi explica rolul aluia: ajuta la pornire. Probabil e terminat, imi explica el. Trebuie schimbat. Acu insa, nu scrie nimic pe el, nici macar o cifra cat de mica. Are idee cineva cam ce condensator este, cam ce-mi trebuie la ventilator? precizez ca ventilatorul e unul arhicunoscut, pliant, care se vinde la cutie, facut in Taiwan, cu elice in 3 palete la 16 inci, unii dintre voi cred ca si aveti asa ceva prin birouri. Costa cam 4-500k lei prin magazine, sau se gaseste prin depozite. Piese pentru el mai putin. Deci poate sa-mi spuna cineva cam ce condensator imi trebuie, plizplizpliz ? Sa stiu ce sa cumpar. M-a trimis tipul ala sa cumpar un condensator de 0,22 microF la 500V, eu am luat la 650V ca n-aveau altul dar efectul era nul. Link to comment
laurentziu83 Posted May 28, 2005 Author Share Posted May 28, 2005 chiar nu stie nimeni ce fel de condensator se pune pe asa ceva? nu mai rezist fara el ("> Link to comment
Abram Burel Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Laur, daca acel cond e numai pentru pornire (nu prea imi mai aduc aminte de pe la masini electrice), atunci porneste-l si tu cu mana. Pe bune, fai un vant si poate iti intoarce serviciul. Link to comment
Steffyx Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 fai un vant <{POST_SNAPBACK}> iei un metru de fir rezistent, infasori in jurul axului rotorului, si apoi tragi cu putere, si dai fuga la priza sa introduri cablul. Crezi ca glumesc? nu . Asa fac si eu cu un compresor home-made care are motorul de 380 putin schimbat. Ii fac vant, si apoi fug cat pot ย Nu cred ca e deajuns doar sa ii invarti putin paletele, si de aia zic. Bafta >- Link to comment
SORAN Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Nu eu zic sa-si ia manusi si sa porneasca cum se porneau avioanele odata. Da tre sa fie doua persoane una sa puna contactul! ) ) Link to comment
laurentziu83 Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 (edited) Laur, daca acel cond e numai pentru pornire (nu prea imi mai aduc aminte de pe la masini electrice), atunci porneste-l si tu cu mana. Pe bune, fai un vant si poate iti intoarce serviciul. <{POST_SNAPBACK}> Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! dintr-ala e. da chestia e ca nu merge smecheria asta decat la viteza maxima si atunci porneste la viteza lui minima. bobinajul ce zice daca-i fac asa? ramane valabila intrebarea cu capacitatea condensatorului. Plizpliz, stau la ultimul etaj iar soarele bate la mine cam de pe la ora 2 pana pe la 6 seara. nu mai pot ("> ("> Edited May 29, 2005 by laurentziu83 Link to comment
andreib Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 De dragul stiintei te las sa-mi sefaci ventilatorul meu sa te uiti prin el...Daca vrei da-mi un tarr si te astept...Eu chiar nu am chef de desfacut acum, nu am nici trusa de scule si oricum m-as uita ca mata in calendar . Link to comment
laurentziu83 Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 da si al tau e bulit? chestia e ca la astea nu prea ai ce sa le faci. ori e motorul (se arunca atunci) ori e condensatorul. cel mult sa ai sperante ca e vreun fir rupt doar. Link to comment
andreib Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Al meu merge...De asta spuneam sa analizezi tu ce se misca pe acolo, poate il faci si pe al tau Link to comment
laurentziu83 Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 e condensatorul, stiu clar. si ar fi mai bine sa nu ma lasi sa intru pe acolo, ca stiu ce-mi trebuie S"> si tare-mi e ca o sa deschizi si tu dupa aceea un topic identic. Link to comment
Abram Burel Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Laur, conzii de pornire au valori ceva mai mari, de la 1 uF - micro Farad la zeci de uF, in functie de motor (vezi aici). S-ar putea deci ca valoarea indicata de mesteru sa fie cam mica. Nu e imposibil sa ai alta buba (unele motoare au o infasurare speciala pentru pornire, care daca e trosnita...). Nu e nici o problema pentru motor, daca il pornesti "manual". Fa-i vant mai tare (au fost ceva sfaturi in acest sens, mai in gluma, mai in serios). A, si tensiunea pentru cond e suficient 400V (atentie, e vorba de conzi de curent alternativ, nepolarizati, deci nu electrolitici). Link to comment
laurentziu83 Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 aham, am inteles. acu tre s-o iau pe incercate sa vad ce merge la mine. daca iau unul mai mare are ceva? Link to comment
Abram Burel Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Hmmm. o metoda buna e "injumatatirea" (logaritmica) a intervalului. Incearca ceva intre 3,3 si 10uF. Dar mai intai, verificas-l pe ala vechi cat de cat. De exemplu, pune-l pentru cateva secunde la un alimentator de curent continuu, ceva acolo de vreo 6-12V, sau pe bacteria de la masina. Dupa aia, fa un scurt pe el, vezi daca face flici. Daca nu face, e dus, dar daca face, s-ar putea sa fie altceva. Link to comment
laurentziu83 Posted May 31, 2005 Author Share Posted May 31, 2005 Condensatorul are capacitatea de 1.3 microfarazi +/- 5%, asa scrie pe el. Mi-au trimis ai mei de acasa un motor nou (la cate ventilatoare am carat de la Buc de-a lungul timpului...) si pana la urma s-a rezolvat. Am mai descoperit ca pana la urma nu condensatorul era de vina ci un fir din bobinaj care a cedat (montat intr-o zona cu stres si greu de vazut), in fine l-am facut, dar aveam elicea sparta mai demult, a cedat iar am lipit-o cu pistol de lipit, iar a cedat, am bagat poxipol, iar a cedat , apoi am bagat iar poxipol dar de data asta dublat cu bucati de sarma de la agrafe, si a mers apoi toata noaptea fara probleme. ma rog, acum are mai multe vibratii dar e alta viata. O sa-mi caut o elice noua sau cred ca le spun sa-mi trimita una data viitoare, de asta pe care o am vreau sa scap, ajung sa bag mai multi bani in ea decat ar costa un ventilator nou. Deja incepusem sa dorm pe balcon, si cred ca acolo ma voi muta, ca e muult mai racoare decat in camera. topic-ul se poate inchide, am rezolvat. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now