Jump to content
Sign in to follow this  
gheara

Variaza Temperatura Motorului (Aveo 1.4) Si Nu Face Cald

Recommended Posts

Va salut!

 

Sunt posesorul auto din titlu, aveo 1.4/2007 modelul cu climatronic si acum vreo doua luni conduceam prin Bucuresti cand am observat ca acul indicator al temperaturii motorului a inceput sa urce catre maxim intr-un ritm alert. Am oprit si am saltat capota si surpriza, nu mai era lichid in vasul de expansiune. Am completat cu apa distilata si mi-am vazut de drum. Oaresce ingrijorare aveam dar nu semnificativa. Zilele trecute plecand dimineata pe frig observ ca desi motorul se incalzea si acul temperaturii motor indica corect masina nu face cald. Ma gandesc ca iar am ramas fara lichid de racire. Opresc, salt capota si aceeasi surpriza, in vasul de expansiune nu era nimic. Gol-pusca! Ma sa fie, in doua luni a papat toata apa distilata pe care o pusesem si nu era putina, vreo patru litri. In fine, aseara completez cu antigel si apa distilata 50%/50% (antigel DEX-COOL) din care 2 litri antigel/2litri apa distilata. In prealabil am inspectat vizual furtunele sist de racire la un amic care are rampa si ne-am bagat pe sub masina dar nu am observat nicio scurgere, la fel nici in habitaclu n-am observat infitratii pe sub mocheta sau in alta parte.

 

V-as ruga sa-mi sugerati ceva solutii ori pe unde as mai putea investiga pierderea lichidului pentru ca mi se pare prea mult de completat in doua luni patru litri de lichid. Unde ma-sa sa fie? Radiatorul nu e spart, lovit sau gaurit, e uscat, la fel si vasul arata bine, furtunele la fel, am desfacut busonul de la motor si uleiul arata foarte bine, usor maroniu, (6000km de la schimb), nu mirosea dubios, cantitatea era corecta, deci nu pare sa fie acolo, la fel esapamentul nu miroase a altceva in afara benzinei, dar e posibil sa nu simt eu dar ma gandesc ca daca ar baga in galeria de admisie lichid de racire motorul s-ar balbai ca doar nu merge cu amestec cu apa si benzina, ar da in nas, s-ar opri, etc.

 

Astazi venind spre birou, motorul nu s-a mai incalzit corect, acul indicator al temperaturii motorului varia intre normal si prima liniuta a cadranului de temperatura peste minim iar caldura..., adica face cat de cat cald, dar nu ca in iarna trecuta unde puteam merge si cu geamul deschis dupa ce se incalzea motorul si era cald inauntru.

 

Va multumesc si astept sugestiile voastre!

Share this post


Link to post

Deci daca ai eliminat categoric orice scurgere ar mai ramane varianta garniturii de chiuloasa arsa. Apa nu o baga in admisie ci in evacuare, pe esapament iese sub forma de aburi. Incearca sa-ti dai seama daca scoate mai multi aburi ca de obicei sau comparativ (daca ai posibilitatea) cu alta masina (aceasi marca, motor, temperatura). Ai mai putea incerca sa verifici daca toate pistoanele functioneaza la fel (ca si randament) prin scoaterea a cate o fisa pe rand, spun asta deoarece "ciupitura" prin care apsoarbe apa in piston este de obicei una singura si cel mai des la ultimul piston ca si distanta fata de pompa de apa (cea mai slaba racire).

Share this post


Link to post

Am cautat urme de lichid scurs pe la toate furtunele din compartimentul motor cat si pe dedesubt, nu curge nimic, nicio urma, nici macar de ulei scurs ori de pe la cutie ceva urme. Totul uscat, doar prafuit usor. La fel si prin habitaclu m-am uitat dar doar atat cat pot verifica vizual... n-am desfacut bordul.

Sugestia ta cu garnitura este excelenta! Merci! Cum as putea face sa aflu, doar schimband garnitura, nu? Motorul mi se pare ca functioneaza foarte bine, n-am observat rateuri, ce-i drept acum ca a venit frigul observ la plecarea la rece o tacaneala a tachetilor. Incepe sa se contureze ceva aici...

Share this post


Link to post

Motorul nu da rateuri pentru ca virgula cantitatea de apa intrata in piston per ciclu este infima. Nu stiu cum ai putea verifica fara sa schimbi garnitura... ma gandesc ca ai putea incerca sa recuperezi lichidul de racire sa introduci inapoi o solutie de apa cu otet (otetul fiind pe post de agent mirositor) si sa vezi daca gazele de esapament miros a otet ... nu stiu daca functioneaza... doar divagam

Share this post


Link to post

Da, ai dreptate.

 

Merci pentru informatie, revin cu detalii imediat ce reusesc ori sa schimb garnitura ori sa fac chestia cu otet,

Share this post


Link to post

Deocamdata n-am reusit nimic.

 

Cred ca in week-end daca nu intervine altceva aflu mai multe.

Intre timp orice sugestie este binevenita.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Inca n-am reusit nimic sa fac in plus a aparut un nou simptom, masina consuma enorm. Eram obisnuit cu un consum de 10% in oras, as spune ca a ajuns acum undeva la 15% in oras.

Va tin la curent cum aflu ceva.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Inca o informatie, consumul si-a revenit dar caldura nu.

Cred ca la primavara, dupa revizie o sa ma dumiresc ce se petrece cu adevarat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...