Jump to content
Sign in to follow this  
eugenbonta

Schimbare Viteze (km/h)

Recommended Posts

Am si eu, oameni buni o problema mare.

Pentru un tico, pentru ca nu are turometru si pentru ca mereu ma contrazic cu "tata socru", care pana nu aude ca-i iese motorul de sub capota nu schimba, vreau sa stiu si eu cu aproximatie la ce viteze se schimba."viteza"

Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic concret in care sa zica:

 

 

Treapta Viteza

 

I INRE SI INTRE km/H

II

III

IV

V

 

VA MULTUMESC!!!

Edited by eugenbonta

Share this post


Link to post

Era un topic pe aici pe undeva unde era scris la ce viteza trebuie sa schimbam pt consum ideal;

era cam asa:

I - 0-20km;

II - 20-30km;

III - 30-50 km;

IV - 50-60km;

V - 60 - 320 :mrgreen:

Share this post


Link to post

Cam asa, numai ca eu schimb a IV la 55 si a V la 85-90

Share this post


Link to post

subscriu si eu la ce a zis lucman

I - 0-20km;

II - 20-30km;

III - 30-55 km;

IV - 55-85km;

V - 85 - 140 - max atins de mine (pana acum)

oricum pt orice eventualitate aveti mai jos maximele pt fiecare treapta (valabil matiz)

 

Raporturi cutie viteza - cu multumiri pt NFS

Share this post


Link to post

era vb de tico... dom shef... scrie in titlu...

Share this post


Link to post

Intrebarea este gresit pusa din start, din 2 motive:

1- socrul tau are intotdeauna dreptate;

2- importanta este doar limita inferioara, sub care sa nu cobori niciodata. Limita superioara tine de factori subiectivi, pe cand limita inferioara tine de cuplul dezvoltat de motor.

In cazul acesta vei primii doua tipuri de sfaturi:

a- de la cei care cred ca un motor de 800cc este egal cu unul de 1600cc si care iti vor recomanda:

2 >= 20 km/h

3 >= 30 km/h

4 >= 45 km/h

5 >= 55 km/h (desi exista deja recomandari de 50km/h in 5 !)

b- de la cei care cred ca motorul cu cat este mai mic cu atat traieste din turatie si care vor recomanda:

2 >= 20 km/h

3 >= 40 km/h

4 >= 60 km/h

5 >= 80 km/h

Diferentele nu sunt mari, doar un plus de 500 rpm pe diagrama motorului de Tico.

Obs. Atunci cand au facut legea circulatie, creierele cu o singura circumferintza si aia de la chipiu, n-au judecat ca la o limita de 50km/h oriunde intr-o localitate, motoarele de mica cilindree (majoritatea) sunt puse intr-un regim poluant si mare consumator.

@alx > tu sa faci ordine acolo unde esti moderator.

Share this post


Link to post

pot confirma faptul ca trecand de la un stil mai agresiv in turatii catre modelul 1 din postul lui tolin am redus considerabil consumul de benzina. E drept, nu stiu inca efectele de termen lung la uzura motorului folosit la turatii reduse (probleme de ungere).

Eu schimb exact ca in modelul 1 si consumul este minim pentru mine aprox 6-7 % pentru condus exclusiv urban pe distante scurte (ce sa-i faci daca am serviciul relativ aproape de casa).

 

Inainte aveam un stil mai agresiv, aproape ca nu foloseam viteza 5 in oras, si consumul era de 7-9%. Am avut si un record de 10% cand aveam probleme cu fisele, s-a rezolvat dupa schimbarea lor.

 

In concluzie eu recomand modelul 1 pentru economie, modelul 2 pentru sportivitate, reactii mai rapide ale masinii la apasarea pedalei cu pretul unui consum mai ridicat.

Share this post


Link to post

eu ma tot chinui sa ma adaptez la viteza 1 care pana la 20 km/h e luuuunga fata de celalalte.

Stie cineva la ce tip de deplasare se refera diagrama aia de schimbare a treptelor la tico?

-mers constant

-accelerare

-mixt (o medie)

ca mie la mers constant de exemplu la 15 km/h in treapta 1 consumi mai mult decat in 2

treaba cu schimbatul nu e asa simpla: citesti intr-o carte 3 valori si gata mergi optim - asta nu inseamna ca nu e buna diagrama aia - macar stii pe unde trebuie sa fii

trebuie sa adaptezi turatia motorului fiecarei situatii. incarcare, panta, nevoie de accelerare.

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Modelul 2 nu este de loc sportiv, el se bazeaza pe o limita minima de 2500 rpm, pe cand la primul, limita este 2000 rpm. Mersul sportiv se caracterizeaza prin accelerari bruste, acestea fiind consumatoare de combustibil.

Treapta intii se poate schimba imediat ce masina s-a pus in miscare, asa ca 15 km/h, in loc de 20 km/h nu este mare lucru, daca masina se comporta mai bine.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

@ZLI - ciudata intrebarea ta. diagrama respectiva se refera la mers economic. daca mergi constant nu vad cum ar creste turatia sau viteza... doar mergi constant. Cand accelerezi creste turatia, creste viteza, si urci pe pantele alea. Ei acolo iti arata cam pe unde ar trebui sa sari de pe un raport pe altul ca sa ai consumul minim. Cel putin teoretic. Eu mergeam ceva mai sus si am observat ca schimband mai repede am redus consumul. Iar, revin, nu stiu cat de bine da chestia asta la uzura motorului care, e stiut, la turatii mai mici se lubrefiaza mai putin, frecari mai dure etc.

 

@tolin - intr-adevar, modelul 2 nu este sportiv. poate a fost o alegere mai nefericita a epitetului. ideea e ca tinand masina mai sus in ture raspunde mai bine unei apasari energice pe pedala sau la o retrogradare rapida.

Share this post


Link to post
@alx > tu sa faci ordine acolo unde esti moderator.

iete ca p-asta d-abia acu o vazui... o sa cante cocosul ca Louis Armstrong cand m-o pune vreunul moderator pe mine pe acest forum...

 

Eu sustin in continuare ca e cam turata pentru un consum decent in modelul 2. Nu spun neaparat ca se uzeaza motorul dar nu o sa prinzi vreo 250 de mii de km nesegmentat. Parerea mea.

 

PS: Totusi, nu dati a 5-a pana in 60. Si nu cresteti viteza pe a 5-a de la 60 ci pe a 4-a. Doar de pe la 80 merge demaraj pe a 5-a.

Share this post


Link to post
... ideea e ca tinand masina mai sus in ture raspunde mai bine unei apasari energice pe pedala sau la o retrogradare rapida.

Da, tinand motorul de la 2500 rpm ai doua avantaje, din care doar primul e valabil si la Tico:

1- in orice moment poti accelera sau frana cu motorul in caz de urgentza;

2- ECM intra in bucla inchisa doar dupa 10 min de rulaj la 2500 rpm sau mai mult (cazul Matizului euro2) si poti beneficia de avantajele lui.

In plus, sub valorile recomandate de mine, motorul meu "plange" si se "scutura", dovada clara ca valoarea cuplului dezvoltat este apropiata de cea a sarcinei. Aici, un inginer de specialitate ne poate lamuri ce efecte neplacute apar in arbori, transmisie si cuplajul ambreajului. Din ce mi s-a spus mie, efectele sunt dezastroase. Inainte de Matiz am mers numai pe un Diesel si deformarea stilului de conducere mi-a luat mult timp pana la acomodare. Faptul ca in urban consum doar cu 1-1,5L in plus fatza de extraurban imi spune ca stilul nu este rau.

 

PS Am si eu o curiozitate: oare ECM-ul lui alx o fi vazut vreodata regimul de bucla inchisa ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

O sa va atasez, in scurt timp, rezultatele in mare obtinute de mine dintr-un tabel in care am corelat viteza cu turatiile.

 

Am facut revers tehnology, in sensul ca am Cartea de Service de la Tico, acolo am rapoartele de transformare a vitezelor, stiu turatia maxima (am cionsiderat puterea maxima) 5500rtm, mai stiu din cartea de service ca viteza maxima tehnologica este 143km/h, asa ca am reusit sa scot un tabel cu turatiile si vitezele respective conform fiecarei trepte.

 

Va spun ca rezultatele sunt foarte bune, am fost atent la masina si chiar par sa fie reale.

 

Merci,

Dolfin

Edited by Dolfin

Share this post


Link to post

de cand cu filtrul sport si evacuare sport shimb dupa cum urmeaza:

 

I 0-25 km\h

II 25 - ~40-45km\h

III 40-45 - 60 km\h

IV 60 - ~80-90km\h

V ce ramane

 

dar fac asta din cauza ca imi place cum suna motorul turat si deja cand trec in turatii mari incepe sa traga nitel mai klumea..

oricum per total sunt foarte multumit de ea si de cum trage din ce i-am facut acum...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...