Jump to content
Sign in to follow this  
Dumitru Cristian

Tutorial Schimbare Componente Suspensie Fata Nubira

Recommended Posts

Schimbare brate inferioare fata:

Pentru inceput, iti trebuie urmatoarele scule:

Cheie de 14, 17, inca o cheie de 14, sau tubulara cu rac, sau inelara, tubulara cu rac sanatos, sau prelungitor, de 17 si de 19, un ciocan, si o bucata de lemn, si o suburelnita mai sanatoasa.

 

1. Se ridica masina cu ambele roti, si se asigura bine de tot!

2. Se demonteaza rotile fata

3. Se demonteaza surubul care tine pivotul in fuzeta, cu 2 chei de 14 sau tubulara si contra

4. Se demonteaza surubul care tine bratul pe punte, cel din "fata" cu racul sanatos de 17 si contra pe sus.

5. Se demonteaza surubul care tine bratul pe puntea, in spate, cu racul sanatos de 19

6. Cu ciocanul, se bate putin in brat, aproape de pivot ca el sa iasa din fuzeta, (surubul acela trebuie scos de tot din fuzeta, nu trebuie doar scoasa piulita!!!)

7. Se trage putin de fuzeta si se trage si bratul, afara din punte

 

La montare, se monteaza toate cele in ordine inversa.

La pasul 7, e putin mai greu, din cauza ca bucsa "plina" va fi greu de pozitionat ca suburl sa intre prin ea si prin punte. ori trageti ceva mai mult de fuzeta intr-o parte, ori cu o surubelnita sanatoasa, o bagati prin punte si prin bucsa si pe partea cealalta bagati surubul.

 

Schimbare bielete antiruliu.

Cheie fixa de 14, tubulara cu rac de 14 sau inelara de 14, spray degripant, si pentru unele cazuri: imbus sau flex

 

1. Se ridica masina cu ambele roti, si se asigura bine!

2. Se demonteaza rotile fata

3. Se demonteaza piulita superioara a bieletei antiruliu, si se tine contra cu cheia de 14 prin spatele suportului de pe amortizor, sau daca bieleta e model mai vechi, se tine contra cu imbusul, tot pe la piulita

4. Se demonteaa piulita inferioara, in acelasi mod.

5. Se scoate bieleta antiruliu si se inlocuieste

 

La montare, se procedeaza invers. Eu de obicei, dau cu vopsea pe filetul bieletei noi, ca sa nu mai rugineasca atat de rau si sa le pot scoate mai usor la o viitoare interventie.

 

Schimbarea capetelor de bara:

cheie fixa de 14, tubulara sau inelara 19, cheie 17 (dar nu mai sunt sigur), cheie fixa de 12, ciocan si bucata de lemn

1. Se ridica roata cu pricina

2. Se scoate roata

3. Se desfileteaza piulita de pe bieleta cu cheia de 17, tinant contra capatul de bara cu cheia de 14

4. Se demonteaza piulita de 19, care tine capatul de faza in fuzeta.

5. Se scoate capatul de bara din fuzeta, cu ajutorul ciocanului (in cazul in care veti refolosi capatul de bara, infiletati piulita pana cand partea de jos este la acelasi nivel cu capatul "surubului" ca la lovirea cu ciocanul sa nu se strice suburul si filetul)

6. Se desfileteaza capatul de bara de pe bieleta de directie, bieleta se tine cu o cheie de 12

 

La montare se procedeaza invers, numai ca la asezarea noului capat de bara pe fuzeta, cineva trebuie sa stea cu piciorul pe capatul de bara, ca la strangerea piulitei sa nu se invarta "surubul" cu totul.

 

E nevoie sa pun si niste poze?

  • Like 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...