t-dome Posted November 20, 2009 Salut, am un Matiz (fara clima, fara CD/radio) si mi se descarca bateria foarte repede. -daca tin lumina interioara aprinsa 20 minute fara sa mearga motorul, se goleste bateria -cu motorul pornit si cu un sistem de navigatie conectat, bateria nu are destula putere sa il alimenteze, adica PDA-ul se descarca pt. ca nu primeste destul curent de la bateria matizului/alternatorului. Am o baterie de 12V si 35Ah (marca "Unlimited power - Rocket G840R"). 1. Care e problema ca nu pot conecta nici un sistem de navigatie? O fi prea slab alternatorul sau e de vina bateria? 2. Cati volti ar trebui sa aibe o baterie "sanatoasa" de Matiz in gol si cu motorul pornit (pot controla cu un voltmetru)? Mersi Share this post Link to post
mx81 Posted November 20, 2009 Verifica intii bateria : nivel electrolit , borne corodate . Daca nu se rezolva du masina la verificat instalatia electrica . Daca nu ai nici o problema inlocuieste bateria ca poate fi mai veche si nu mai tine curent . Share this post Link to post
t-dome Posted November 21, 2009 E normal la Matiz sa fie bateria sau alternatorul asa slabe sau nu ati patit niciodata la fel? Share this post Link to post
tomis Posted November 21, 2009 Verifica intii bateria : nivel electrolit, borne corodate. Insuficient. De mirare cum de porneste totusi, cu asa baterie. Daca sculele alea, GPS, PDA... nu merg nici cu motorul pornit ??? e foarte posibil sa nu mai dea alternatorul curent, deci sa nu se mai incarce bateria ta de ceva timp. Verifica intai tensiunea "in gol", sa zicem 11-12 V, apoi cu motorul pornit, trebuie sa ai cca. 14 V. Orientativ, bateria buna are 12-13 V, dar asta nu-ti va spune totul. Si, in final, asa face o baterie expirata, nu se mai incarca. Share this post Link to post
Den Posted November 21, 2009 (edited) Chiar daca era bateria goala...trebuia sa-i dea curent in timp ce e motorul pornit suficient pentru orice consumator.Cred ca mai are si alte probleme pe la alternator. Edited November 21, 2009 by Den Share this post Link to post