Jump to content
Sign in to follow this  
crizti

Check Motor Tico

Recommended Posts

Pentru ca ploile sunt la ordinea zilei in ultima vreme, am o problema in ton cu conditiile actuale. Weekendul trecut am mers prin Bucuresti, prin locuri prin care nu aveam cum sa o iau decat prin balti, si mi s-a aprins check-ul de la motor. De doua zile nu s-a mai stins. Am verificat racirea (ventilatorul porneste), uleiul este inca tot, motorul functioneaza normal, deci ma gandesc ca becul s-a aprins din cauza apei. Aveti idee ce s-ar fi putut intampla si cum pot remedia problema? Am cautat un topic asemanator pe forum, insa n-am gasit.

Share this post


Link to post

Verifica si admisia de aer, filtrul de aer etc. Ia un wd40 spray si da si tu pe la toate mufele care iti ies in cale.

Share this post


Link to post

Tico Non-Euro pe carburatie are ECU ? Habar nu aveam... in cazul in care este asa verifica ficare mufa de la fiecare senzor sa nu fi oxidat de la apa.

Share this post


Link to post

Care check ti s-a aprins?Sunt chiar curios..e cumva martorul de la senzorul de lichid frana?

Anul trecut imi ramanea si mie aprins un check in bord (nu mai stiu care-parca cel de la baterie) cand treceam prin balti.Vinovate erau 2 mufe care stateau sub aparatoarea de la aripi.Le-am curatat bine si le-am aplicat o izolatie ca sa nu mai intre apa la ele.Le-am lasat sa se balangane acolo in continuare.Nu stiu care e rolul lor acolo.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Mare atentie, nu confundati martorul check engine cu matorul de la baterie sau de la frana. Este o diferenta foarte mare...

Share this post


Link to post

S-a aprins indicatorul de motor, acela cu imaginea unei "canistre" de ulei din care curg cateva picaturi. Puteti sa-mi spuneti unde sunt senzorii aceia care s-ar fi putut uda? Este localizat in partea de stanga sus a bordului. Acolo sunt trei martori, este cel din mijloc.

Edited by crizti

Share this post


Link to post

Exact cum banuiam, imi mentin parerea ca tico non euro nu are ECU. Crizti cu un minim de interes si maxim 5 min... mie mi-au trebuit 3 minute ai fi aflat si singur. Nu cred ca are vre-o legatura cu baltile prin care ai trecut. Uite-te la poza pe care ti-am atasat-o si iti dai singur seama (sau asa ar trebui)... eu banuiesc ca este indicatorul Nr. 7.

post-11852-1247479515_thumb.jpg

Edited by TBird

Share this post


Link to post
Exact cum banuiam, imi mentin parerea ca tico non euro nu are ECU. Crizti cu un minim de interes si maxim 5 min... mie mi-au trebuit 3 minute ai fi aflat si singur. Nu cred ca are vre-o legatura cu baltile prin care ai trecut. Uite-te la poza pe care ti-am atasat-o si iti dai singur seama (sau asa ar trebui)... eu banuiesc ca este indicatorul Nr. 7.

 

Salut TBird. Asta am facut in ultimele minute, am cautat pe net un bord de tico cu explicatii ca sa-mi dau seama despre ce martor este vorba. Tico-ul meu e din `97, deci este non euro. Am sa ma duc la un service, sa imi dea un diagnostic, daca voi spuneti ca nu poate sa aiba legatura cu baltile in care am intrat

Share this post


Link to post

Martor presiune ulei...uleiul tau nu mai face ceea ce trebuie..sau s-a defectat acel senzor de presiune (manometru ?)..sau pur si simplu a sarit vreo mufa de acolo (de la gropi),sau s-a corodat de la apa conectorul.Cauta manualul de service (e aici pe forum) si uitate inainte de a intra in service.

Share this post


Link to post

Ai grija ca nu e de gluma, sa nu te faci cu un RK(mergi cat mai putin cu masina sau spre deloc). Verifica foarte atent nivelul uleiului... cand masina sta pe drum perfect drept. Ar putea fi mai multe cauze... lipsa ulei in motor, filtru ulei defect, pompa ulei defecta, senzor presiune defect, mufa oxidata. Succes.

Edited by TBird

Share this post


Link to post

multumesc pentru sfaturi. Am sa verific in seara asta si revin cu informatii.

Share this post


Link to post

Corect.Mai bine stai cu ea pe loc si analizezi situatia la rece..ca nu e de gluma.

Share this post


Link to post

Eu totusi am sa insist. Daca mergi cu masina cu acel senzor aprins risti ca in 10-20 de km sa fi distrus motorul.

Nu e de joaca deloc. Chiar daca ai nivelul de ulei unde trebuie, e posibil sa se fi bulit pompa de ulei si sa nu faca presiune.

Riscul este mult prea mare.

Share this post


Link to post

Nu poate fi mufa de la martorul de ulei deoarece aceasta functioneaza in mod invers, si anume face contact cu masa cand presiunea de ulei e scazuta si atunci se aprinde becul. Daca mufa ar fi oxidata atunci nu s-ar mai aprinde deloc acest martor.

Poti demonta sonda de presiune ulei de pe motor si sa pui pe cineva sa dea o cheie scurta in timp ce tu te uiti la orificiul degajat, daca nu iese ulei e clar ca ai pompa dusa :(

Share this post


Link to post

O informatie utila Senna.Atunci e aproape clar.

Share this post


Link to post

Cu aproximatie, as spune ca s-a mers 50-60 km de cand s-a aprins martorul de ulei. Inainte sa spuneti ca sunt inconstient, vreau doar sa explic ca a luat prietena mea masina duminica dimineata, inainte sa ma trezesc (am uitat sa-i spun seara de problema). In orice caz, am descarcat manualul de service de pe net si ma uit pe el. Cand ajung acasa de la munca am sa ma apuc sa vad ce ar putea sa fie, sper doar sa nu ploua. Mi se pare ca este o coincidenta mult prea mare ca martorul s-a aprins exact cand am trecut cu masina printr-o mare balta (cand ploua, drumul dintre supermarket-ul Real Berceni si statia de metrou IMGB se inunda - erau si cei de la drumuri acolo, si blocau una dintre benzi, astfel incat trebuia sa astepti in apa de vreo 30 de cm pana treceau cei de pe sens opus). Atunci mi s-a aprins becul, deci sper inca sa fie doar o problema legata de apa. Am sa vad diseara. Multumesc mult pentru sfaturi.

 

Pe manualul de service tico, pentru presiune scazuta de ulei, sunt urmatoarele variante: Ulei de vâscozitate inadecvatã, Manocontact ulei slãbit, Lipsã ulei, Filtru de ulei blocat, Funcþionare proastã a pompei de ulei,

Zgârierea sau distrugerea supapei de descãrcare apompei de ulei. Am sa le iau pe toate la rand, doar ca nu stiu cum sa verific daca filtrul de ulei este blocat.

Share this post


Link to post

Il schimbi cu unul nou 10 lei costa, si pornesti pentru 1 minut ... ca sa vezi cum se prezinta.

Share this post


Link to post

Am revenit cu amanunte. Credeam ca problema s-a rezolvat. Am pus contactul, fara sa pornesc motorul, si am observat ca lumina rosie a martorului de ulei era mult mai puternica decat la ceilalti martori aprinsi, respectiv cel de baterie si centura siguranta. Nu stiu daca este o chestie intalnita la toate tico-urile, insa eu am dedus ca becul este tinut aprins de ceva. M-am apucat si am umblat la toate mufele, toate firele, le-am scos, le-am verificat daca sunt umede, le-am bagat la loc in lacasul lor (nu ma intrebati la care am umblat, ca nu mai tin minte - in principiu, cam la toate, mai putin cele pe care le-am ratat). Ideea este ca s-a rezolvat, am pornit motorul si, dupa cateva minute, becul de ulei s-a stins si nu s-a mai aprins. M-am gandit ca s-ar putea sa se fi stricat indicatorul, dar cred ca nu este cazul, din moment ce se aprinde cand pun contactul si se stinge cand pornesc motorul. In fine, am lasat masina, dupa care am plecat 4 ore mai tarziu. Am mers vreo 7 km, am parcat, nicio problema. Dupa zece minute, cand sa plec, am pornit motorul si becul era aprins. Voi ce parere aveti?

Edited by crizti

Share this post


Link to post

Daca ai verificat nivelul de ulei si e ok, incearca sa schimbi si sonda de ulei.

Share this post


Link to post

Poate sa fie nivelul ok dar uleiul sa nu mai fie "ok".Nu stiu daca benzina in ulei poate provoca aprinderea acelui check.Verifica si cum miroase pe loja.|Cel mai bine si cel mai sigur inainte de toate verifica daca pompa de ulei functioneaza.Nu degeaba ai primit atatea atentionari pe aceasta tema.

Share this post


Link to post

Azi de dimineata statea iar aprins martorul cand porneam motorul. M-am uitat mai atent si am gasit, pe sub carburator, un fir care era iesit din papuc. L-am pus la loc si martorul s-a stins. L-am strans, astfel incat sa nu mai sara, am mers cu masina pana la metrou (aproximativ 10 km) si nu s-a mai aprins. Cred ca de acolo era problema. Uleiul este ok, din cate mi-am dat eu seama. Nu miroase a benzina, este la nivel si nu este innegrit.

Share this post


Link to post

Am mers ieri cu masina, dar si astazi, si nu s-a mai intamplat nimic, martorul a ramas stins. Cred ca de la firul ala iesit era problema.

Share this post


Link to post

salut, la ce model de tico are martor de benzina?? la tico meu in locul unde se afla in schema ,,martorul benzina,, la mine e avarii

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...