Jump to content
Sign in to follow this  
Kinetix

Tico, Reducere Noxe Si Consum

Recommended Posts

Probabil ati auzit si voi de acest sistem foarte simplu dar eficient: GEET.

A fost inventat de Paul Pantone si reprezinta un sistem care trateaza anumite lichide pentru a le folosi drept carburant in motor.

Ideea e ca vaporii (obtinuti din lichidul respectiv, mai mult sau mai putin combustibil) sunt trecuti printr-un reactor care le schimba proprietatile, facandu-i potriviti pentru ardere in motoarele termice. O parte din (sau tot fluxul) gazele de evacuare trec prin reactor pe langa conducta prin care vin vaporii, dar in sens invers. Aceasta simpla configuratie se pare ca poate pacali un motor pe benzina sa mearga cu motorina, cu ulei ars sau cu amestecuri in raporturi variate cu apa.

Intrucat mi s-a parut simpla si interesanta ideea, am deschis acest topic pentru a discuta pe seama acestui sistem si, de ce nu, pentru a-l experimenta.

S-au realizat multe replici, cu rezultatele preconizate, dovedind ca sistemul functioneaza. Sistemul GEET a fost aplicat pe motogeneratoare, autoturisme, tractoare, autocamioane. Pana si un elicopter a beneficiat de pe urma lui, obtinand un plus de 33% in privinta orelor de zbor.

Atasez un PDF care va da mai multe informatii.

Pentru cei care vor descarca si citi PDF-ul, cred ca veti intrezari o alta idee de a reduce noxele si a creste eficienta motorului termic.

Am mai gasit si alte solutii interesante pe net, legate de sistemul GEET.

Dupa cum am mai spus, sistemul functioneaza pe baza unui lichid vaporizat pe care il "proceseaza", "innobilandu-l" si il introduce in galeria de admisie. Vaporizarea asta se face prin mai multe metode, dintre care amintesc:

- barbotarea, sau

- vaporizarea folosind un generator de ultrasunete, sau

- folosind un carburator.

Desigur, oricare dintre metodele amintite presupune adaugarea unor dispozitive oarecare la sistemul de alimentare standard al masinii. Dar daca am folosi chiar componentele de pe masina?

De exemplu, in fiecare rezervor de benzina se gasesc vapori combustibili. Am putea sa ii folosim pe aceia (sau sa ii "stimulam" un pic) pentru a-i introduce in GEET. Trebuie doar sa adaugam un furtun de admisie de aer in rezervor, pana la fund, si sa ii atasam o duza pulverizatoare la capatul inferior si un filtru la capatul atmosferic. In felul acesta am mutat barbotorul in rezervor. Printr-o conducta de metal (ca aceea de ventilare a rezervorului la Tico, de ex.) am putea prelua vaporii din partea superioara a rezervorului si sa ii aducem la intrarea in GEET, apoi, de aici in carburator.

Daca reusim o dimensionare corecta a sistemului, am putea tinti catre un deziderat de genul urmator:

- la ralanti motorul va functiona pe baza pulverizarii amestecului livrat de jiclorul de ralanti si progresiune, ca si pana acum,

- la regimuri mai mari se adauga vaporii procesati de GEET, adusi cu o conducta pana in/langa centratorul de amestec. In acest caz, am putea infunda trecerea amestecului spre centratorul de amestec (canalul din aripioara acestuia).

Daca vom putea realiza asa ceva, sunt convins ca Tico (sau alte motoare aspirate, avand carburator) ar deveni mult mai economice la consum. De fapt am obtine ceva asemanator cu sistemele GPL: motorul ar merge cu o forma oarecare de gaz...

 

Toate cele bune.

GEET_fuel_procesor.pdf

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...